50 dollar is wel heel erg veel als je dat betaald hebt voor de Sunpass, lijkt me dat dat niet kan kloppen.
Overigens zal dat bedrag op je contract exact vermeld staan, kan je het in ieder geval zelf even checken of het voor die Sunpass is.
Afdrukvoorbeeld
50 dollar is wel heel erg veel als je dat betaald hebt voor de Sunpass, lijkt me dat dat niet kan kloppen.
Overigens zal dat bedrag op je contract exact vermeld staan, kan je het in ieder geval zelf even checken of het voor die Sunpass is.
Net terug uit Florida en deze keer (na wat lezen op de blogs en forums) een Sunpass sticker gekocht bij de Publix. Account aangemaakt op Sunpass.com en een eerste storting gedaan. Huurauto ingevuld en gereden. Heerlijk! Niet meer op te hoeven letten, in de rij te hoeven wachten bij de cash lanes. Online kun je netjes de uitgaven nakijken. Meteen nieuwe stikker gekocht voor een volgende keer Florida. Oh en de $4.99 die je kwijt bent voor de stikker, die krijg je meteen als tolbedrag op je stikker aangevuld bij je eerste storting.
Bij het ophalen van onze auto van Alamo op MCO heb ik gevraagd om een sunpass sticker. Was niet nodig verzekerde de meneer mij, ALLE voertuigen van Alamo staan nu geregistreerd bij Sunpass, activeren is ook niet nodig. Registratie gaat via de kentekenplaat. Je betaald wel $6 voor het gebruik +de toll. Bij het passeren van een E-PASS poortje heb ik maar het zekere voor het onzekere genomen en cash betaald.
Nu maar hopen dat het allemaal klopt, de rekening zal binnenkort van de CC worden afgeschreven.
Bij ons ging dat helemaal goed. Na 2 maanden kwam de afrekening pas. We hadden wel voor $9 tol. Wij hebben ook bij een E-pass poortje betaald omdat we niet zeker wisten of dat hetzelfde was. Volgens de meneer bij het poortje was het wel hetzelfde maar onze auto gaf geen groen licht, dus hebben we maar contant betaald. Toen zaten we even in de rats of ze ons wel hadden aangemeld bij Alamo, maar het is helemaal goed gekomen.
Betaal je dan ook nog per dag een bedrag? Want ik lees soms een bedrag van een paar dollar per dag en dan maakt het wel een dure optie. Dus is er naast die 6 dollar nog een ander (dagelijks) bedrag wat je betaald op de toll na :).
Nee, alleen $6 'aansluitkosten' en de toll(met een kleine korting). Mocht je nou incidenteel een keer langs een tolpoort rijden, dan is het verstandiger om cash te betalen. Vaak gaat het maar om $1,- of zelfs $0,50. Als wij de Turnpike van Inverness naar Orlando namen moesten we $7 toll betalen(retour), en dan is zo'n Sunpass veel handiger(en sneller).
Ben bekend met de tarieven, gaat me vooral om het gemak. De vorige keer trouwens in FL eigenlijk alleen de Turnpike als toll gehad (en van en naar vliegveld). Zo'n sticker lijkt me handiger, maar kun je die makkelijk 'meenemen' in een andere auto? Of gewoon het kleingeld bewaren zodat je na de vlucht kleingeld voor de poortjes hebt.
Op www.sunpass.com staat de volgende tekst: The SunPass Mini cannot be hand-held or moved from car to car. It must be permanently mounted to the windshield or it won’t work, because the windshield acts as an antenna. Once removed, the Mini will no longer function and cannot be reattached to the windshield.
Dit betreft de sticker die je kan kopen bij Publix voor $4,99.
De Sunpass voor $6 bij Alamo is al geactiveerd en dan heb je geen kleingeld meer nodig bij de poortjes. Je tol wordt dan achteraf via je creditcard afgerekend.
Als je maar één tolpoortje tegenkomt dan is het natuurlijk goedkoper om wat kleingeld mee te nemen en cash te betalen.
Het is net waar je zelf de voorkeur aan geeft, gemak of goedkoop.
iemand enig idee? Wij hebben via dollar onze auto gehuurd, vonden de tol optie te duur en hebben daarom besloten gewoon de tolwegen contant te betalen. Maar de turnpike naar key largo komt het voor dat ze de tol registreren by licenseplate only en je dus niet contant kunt betalen......
hoe wordt dit verder opgelost? gewoon van de creditcard afgeschreven?
alvast bedankt voor het antwoord
mvg rebecca
Wij hadden afgelopen zomer hetzelfde bij Denver. Ook alleen via kentekenregistratie.
Alle tollbooths gesloten, dus zijn we maar gewoon doorgereden.
Het tolbedrag (+ boete), ongeveer 6 euro, is later automatisch van onze CC afgeboekt.
Dit was wel bij Alamo, maar ik denk dat Dollar ook zo iets gaat doen, mocht het zo ver komen.
Als je er wel een boete bij krijgt (dus geen transponder aan boord hebt zoals wij - NC auto), is de toloptie opeens niet zo duur meer :mrgreen: :lol: Sorry, kon het niet laten ;-)
All-Electronic Open Road Tolling
Florida's Turnpike Enterprise is moving forward with implementing all-electronic open road tolling, which allows customers on Florida's Turnpike to pay tolls without slowing down or stopping. With all-electronic open road tolling, traditional tollbooths will be removed and ALL customers will pay their tolls electronically, through either SunPass transponders or a new "TOLL-BY-PLATE" program. With the elimination of tollbooths, customers will experience a safer, faster and more convenient ride to their destination. All-electronic open road tolling is better for the environment because cars are not stopping and idling at the toll plazas, which reduces emissions and improves customers' gas mileage. To learn more about how all-electronic toll collection is being implemented on the Turnpike please click on the TV and watch the short informational video.
The Turnpike plans the first conversion to all-electronic open road tolling on the southern 47 miles of the Turnpike, from U.S. 1 in Florida City to the Miami-Dade/Broward County line . Construction began this fall, and the conversion will happen in early 2011. Click here for more details about this project.
http://www.floridasturnpike.com/all-...yplatesign.PNGSunPass customers should not experience much difference to their current ride except that all tolling locations will be highway or ramp speed gantries. They will continue to pay the discounted SunPass toll amounts and receive the customer service benefits and airport parking at many airports around the state. SunPass is the preferred method of electronic toll collection and now there are more options — the SunPass Portable and the SunPass Mini. The SunPass Mini retails for $4.99, but when you register, the $4.99 purchase price is reimbursed to you in the form of a toll credit, so it’s kinda-sorta FREE. Click here for more details.
For non-SunPass customers, including tourists and infrequent local travelers, the Turnpike will be implementing the TOLL-BY-PLATE program, which captures an image of a license plate and bills the registered owner of the vehicle for the tolls. The TOLL-BY-PLATE program is flexible and allows for customers to call in and pay their tolls before they receive a bill, call in and register for a TOLL-BY-PLATE account, or just wait for their bill in the mail. Payments can be made with cash, credit, and debit, through multiple payment methods including mail, on-line, or through new payment kiosks located at major retailers. Click here for more information on the TOLL-BY-PLATE program.
Click here to download a printer-friendly brochure about All-Electronic Tolling.
Florida's Turnpike Enterprise held a public hearing outlining the TOLL-BY-PLATE electronic toll collection process on Thursday, February 18, 2010. For more details and to view a recording of the hearing, click here.
Voor de autohurende toerist betekent dit in vrijwel alle gevallen dat de tolafhendeling via de verhuurmaatschappij gaat. De zet daar nu een extra heffing op met een mooie naam (bij Hertz heet-ie convernience fee) die je nu niet meer kunt voorkomen door de tol af te rekenen bij het poortje.
Dan ben je straks dus aan de verhuur maatschappijen overgeleverd qua tarieven welke zij in rekening gaan brengen voor deze dienst. Laten we dan maar hopen dat die in alle redelijkheid bepaald zullen worden.
All,
geldt dit alleen voor de turnpike of gaat dit in heel florida geimplementeerd worden??
@Lindaa, ik denk dat het aanschaffen van een minipass wel wat lastig wordt, deze gaat op kenteken van de auto. Je zou een kastje kunnen kopen, die kost $25 en deze kun je van auto naar auto meenemen
Je kunt een Sunpass mini Sticker bij o.a. de Publix kopen en via internet je kenteken registeren. Zie www.sunpass.com.
Op de Sunpass site:
Dus weg saldo na je vakantie, plus de eenmalige kosten. Ik geloof dat je dan beter uit bent met de grillen van de autoverhuurmaatschappij. Ook fijn als je halverwege de vakantie van huurauto moet wisselen.Citaat:
SunPass Mini cannot be hand-held or moved from car to car. It must be permanently mounted to the windshield or it won’t work, because the windshield acts as an antenna. Once removed, the Mini will no longer function and cannot be reattached to the windshield.
Voorlopig alleen een stukje turnpike, later heel FL. - zoals te lezen is in het stukje dat Tinkerbell plaatste.
Dat dacht ik ook, Koen. Maar mij is het volgende uitgelegd door een behulpzaam forumlid:Een ander forumlid liet een afbeelding van zijn account zien, dus ik ben overtuigd.....;). Het saldo is dus niet weg. Problemen zoals wisselen van de auto en eerste rit na aankomst tot de Publix om zo'n sticker te kopen, blijven natuurlijk wel.Citaat:
Die sticker is idd voor eenmalig gebruik, maar je tegoed blijft op je account staan. Als je een volgende keer weer een nieuwe sticker koopt, kan je die op je bestaande account bijvoegen, en krijg je er weer 4,95 bij aan tegoed.
De afrekening van de toll is inmiddels binnen. $43 voor een keer of 7 retour Inverness-Orlando over de Turnpike. Incl. de 'aansluitkosten' van Alamo.
hoi gerrit,
hahaha, dank je wel nog voor het antwoord, lees het pas heel laat, maar thanks! tot op heden nog niets gehoord? cc niet en de afrekening verscheen ook niets op. inmiddels alweer 3 weken thuis, maar ja, we horen het nog wel
groetjes rebecca
edit 15-1:
nog even een laatste reactie
bvandaag een brief gekregen van dollar. in verband met de tol via kentekenplaat, iets waar wij tijdens onze vakantie niet onderuit kwam aangezien wij via de turnpike van miami naar key largo zijn gereden. we hadden niet voor de toloptie van dollar gekozen omdat we dat behoorlijk prijzig vonden, maar de achteraf rekening bedraagt 101,25. waar 1,25 aan tol 4 keer 25 dollar boete. we schrokken hier toch wel erg van. toch een beetje een domper voor iets waar je als reiziger weinig aan kunt doen. als we dit van tevoren hadden geweten hadden we natuurlijk wel voor de toloptie gegaan.
een wijze les voor de volgende keer
Hier snap ik dus even niets van.
De turnpike eindigd(of begint) in Miami en komt(gaat, loopt) niet door Key Largo.
Als je de dollar optie niet wilt zul je zelf moeten betalen, waarom heb je dat niet gedaan?
Via de US1 kom je er ook, zonder tol, dus hoezo weinig aan te doen
hoi 6 foot, sorry dat ik het verkeerd heb omschreven. wij hebben gewoon de tom tom advies gevolgd en niet de tolwegen uit gevlakt, omdat we het geen probleem vonden om tol te betalen.
alleen dat was op deze weg dus niet mogelijk om zelf de tol te betalen. de tol werd berekend via de kentekenplaat. er waren dus geen tolbooths, waar je doorheen moest, ze flitsten op de weg je kentekenplaat en word dus achteraf berekend. dus je kan het niet ter plaatse betalen! dit wisten wij niet vantevoren dat dit er ook was... vandaar. volgende keer toch anders maar een sunpass kopen of de dollar optie nemen.
want had al gelezen dat ze deze optie ook veel meer in florida willen gaan invoeren. lees ook het verhaal van gerrit, die hetzelfde had... alleen via alamo ze een stuk minder kosten berekenden.
Meer info over sunpass en de boetes kun je hier vinden
https://www.sunpass.com/rentalcar
Daar staat dus ook dat Dollar een Administration fee vraagt van $25,00, als je de optie niet neemt bij afhalen van de auto!
Citaat : Customers are clearly notified of the potential of the $25.00 Admin fee when they decline.
Die 25 dollar is als je toch de Sunpass baan gebruikt ipv de baan om even te stoppen en te betalen (voor zo lang dat nog kan).
"No billing is done after the fact unless they fail to select the tolling option and still uses SunPass. EPASS or LeeWay ONLY Lanes"
Wat mij opvalt in de lijst is dat er nogal verschil zit in de kosten per verhuurder voor de Sunpass optie. Ik zit zelf te overwegen om te gaan voor een losse transponder voor in de auto die je dan elke keer weer meeneemt naar de volgende vakantie.
Iemand hier ervaring mee?
Ja hoor, deze iemand. En hij werkt na behoren. Het enige wat je moet doen op de airport is via wifi en laptop de gegevens (make/model/color) van de auto aan je account toevoegen.
Of het eerste stuk (MCO-417/528) tol betalen en dit in je accomodatie doen.
Eénmalige aanschaf $25 +tax, en je krijgt nog korting op de tol ook.
En na afloop de auto gegevens weer uit je account halen of maakt dat niet uit omdat je de transponder meeneemt?
En waar te koop? Ook gewoon bij Publix en CVS net als de sticker ?
Je kunt je account weer schonen, maar het hoeft niet, want je geeft bij de invoer van de data ook gelijk de tijd op dat de transponder actief moet zijn.
Dus als je vakantie voorbij is wordt de transponder inactief en blijft je geld "stilstaan".
Dat je die gegevens moet invullen is een dubbelcheck. De transponder reflecteert een signaal van de tolpoort (hij is daarom ok batterijvrij), maar er wordt ook tegelijkertijd een foto gemaakt om te zien of de auto matched met de transponderklant.
Dus bij een "nieuwe" auto wel de nieuwe gegevens invullen. Je kunt meerdere auto's ingeven, zodat je de transponder in meerdere auto's kunt gebruiken.
En hij is te koop bij Publix, CVS, AAA en Navarro
Van die op de turnpike was ik op de hoogte, hoe zit het met de tollbooths bij bijv. de 417 etc.? Ook alleen nog maar Sunpass lanes in de toekomst?
Dat korte termijn valt nog wel mee hoor. Ze zijn er net mee begonnen en alleen nog maar op het laatste stukje Turnpike. Dat wordt volgende maand actief.
Daarna volgt de rest van de Turnpike, wat in 2014 klaar zou moeten zijn.
Dat laatste stukje (Miami-Florida City) kost al bijna 60 miljoen, dus ik denk dat de rest van Florida's tolwegen nog wel even op zich laat wachten :mrgreen:
Als fervent kwartjesdonateur ben ik het spoor over dit onderwerp even kwijt. Dus eens even in de kleine lettertjes m.b.t. de tolpas van Alamo gedoken.
Je kunt dus voortaan direct vanuit het vliegveld door de Sunpass-lane, als je dat wilt.Citaat:
If you or any driver operate the rental vehicle in Florida and generate an unpaid toll, you will be charged our Toll Pass Convenience Charge of $2.00 for each day you use a toll road or bridge plus the cost of all unpaid tolls. The maximum Toll Pass Convenience Charge for the rental period is $6.00, plus the cost of all unpaid tolls.
If you or any driver operate the rental vehicle in areas not served by TollPass and generate any unpaid toll(s) then you will be charged for all unpaid tolls and an administrative charge of up to $25.00 per rental.
Meer info over het Toll Road Usage Program van Alamo: www.htallc.com/alamo
- Cashbetalers sparen 6 dollar uit tijdens de hele vakantie.
- Vakantiegangers met een transponder betalen ietsjes minder tol omdat zij korting krijgen. Ze hebben wel eerst 25 dollar voor de transponder betaald, dus dit is eigenlijk alleen maar geschikt voor grootverbruikers....:wink:.
Wij hebben de transponder al weer een tijdje. Toen we hem kochten waren de verhuurders ook net zo'n beetje bezig met het tolplan.
Het max. bedrag bij Alamo was toen $12,- (nu dus de helft) wat ons plan sterkte om hem toch maar zelf aan te schaffen. Die was dus na 1 jaar al terugverdiend.
Als het toen $6,- max. was geweest had ik misschien getwijfeld.
Hoewel...., dan had het 2 jaar geduurd voor dat we in de plus zaten. Makkie :lol:
@ Teleton
Betekent dit dat je bij Alamo 6 dollar moet betalen en dat je dan nergens geen tol meer hoeft te betalen?
Had al ff verder gezocht en zag dat het een sunpas sticker is, zodat achteraf de tolkosten worden verrekend met je creditcard, toch?
.. zo is het! De Alamo auto wordt door het systeem herkend en je betaalt de tolkosten via de creditcard. Voor de moeite brengt Alamo 2 dollar per dag in rekening, maar nooit meer dan drie dagen, zodat je in totaal niet meer dan 6 dollar voor deze service betaalt.
Heeft iemand ervaring met de Sunpass transponder, niet de sticker, in de omgeving van Miami?
We vliegen naar Miami en gaan dan gelijk via Homestead(overnachting) naar de Keys voor een paar dagen en dan weer via de Westkant richting Orlando. Ik begrijp binnenkort dat op dat traject alleen nog electr. te betalen is.
Het lijkt mij de moeite om gelijk een transponder te kopen, ook voor toekomstige vakanties. Ik heb hem deze vakantie al terugverdiend.(14 dagen bij Dollar kost zo'n $ 80)
Weet iemand of hij ook op Miami airport te koop is?
Knaapje
Mits er één van deze zaken, Publix, CVS, AAA en Navarro, op Miami Airport zit, is hij daar te koop.
Er zal er minimaal vast wel één in de buurt zitten, vermoedt ik.
De sticker is trouwens 'gratis', zeker als je vaker gaat (je tegoed blijft 'eeuwig' staan); en het is vrij eenvoudig, steeds de nieuwe sticker even online toevoegen aan je bestaande account en de kosten van de sticker worden bij je account gevoegd. Bij ons afgelopen trip prima bevallen :mrgreen:
Ik huur dit jaar via Car hire agency en ik heb voor Alamo gekozen. Ik lees net dat Alalmo deze service voor usd 6 aanbied plus het verbruik aan tolgelden. Dit is interessant. Aan de andere kant komen we ook met regelmaat in Florida dat de aanschaf van de transponder ook tot de mogelijkheden behoort. Normaal gesproken huur ik niet bij of via een tussenpersoon bij Alamo maar kies ik voor Hertz.
Hier heb ik het vandaan, maar het staat op meerdere sites:
http://www.fla-keys.com/news/news.cfm?sid=7989
Knaapje