Bedankt voor jullie tips/reacties, ik ga even snuffelen.
Afdrukvoorbeeld
Bedankt voor jullie tips/reacties, ik ga even snuffelen.
Ik had geen zin om zelf te gaan zoeken en heb bij AV een verzoek ingediend voor een villa in een bepaalde omgeving, met als eis snel (wifi) intenet en een uitgebreid televiezender-aanbod. Zij hebben dat verzoek naar hun plaatselijk contact doorgestuurd met een zeer positief resultaat (ik zit er nu en aan alle eisen is voldaan).
Kost misschien ietsje meer om het te laten regelen, maar voor mij een uitstekende optie.
In de zin van "als je het zelf via internet bij particulieren regelt betaal je vaak minder".
Ik heb inderdaad op de manier zoals Gerrit aangeeft zelf een villa uitgekozen. Met voor mij als harde eis dat er wifi internet aanwezig was. Dat staat normaal gesproken aangegeven, maar ik heb het voor de zekerheid natuurlijk nadrukkelijk nagevraagd :wink: !
Wij internetten (in het buitenland) alleen met onze 3G via wifi en dan is het gewoon gratis.
Ah je bedoelt de iPhone 3G en niet de verbindingsmogelijkheid 3G! Ja die kun je daar gewoon met wifi gebruiken. Ik heb zelf de 3GS na 2 jaar trouwe dienst van de 2G. Ik ga mijn weblog bijhouden met de iPhone.
Ik zit er over te denken om mijn labtop mee te nemen naar Florida.
In Nederland (Thuis, bij familie, etc) kan ik gewoon inloggen op een wifi hotspot met mijn internetabonnement, maar lukt dat in Florida ook met mijn Nederlandse abonnement of moet ik hiervoor nog wat anders aanschaffen??
Gewoon een gratis Hotspot opzoeken. Voor de rest gaat het inloggen gewoon hetzelfde.
In de USA zijn er echt heel veel plekken waar het gratis kan..
De meeste hotels bieden het standaard aan (of met een netwerk-kabel).
Heel veel campings (o.a. KOA) bieden tegenwoordig wifi aan, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Gewoon even checken op internet :-).
Ik ben van plan om mijn oude laptop mee te nemen, maar ik snap dat hele roaming verhaal niet helemaal. Geld dat alleen voor IPhones of ook voor laptops.
Ook voor laptops als je een mobiel internet abonnement hebt voor je laptop. Wifi of internet access dat wordt aangeboden in hotels of campings heeft het probleem van roaming niet.
Gebruik NOOIT het mobiele internet op je iPhone of andere mobiele telefoon, of via een doggle. Het kost je klauwen vol met geld. Gewoon via een gratis Wifi die overal te vinden is.
:cool:
de dongel die wij gaan gebruiken is 5 euro per mb. Aangezien wij niet meer dan twee emails willen versturen is dit best te doen.
Geldt dat tarief in NL of ook in het buitenland? Het mobiele internet tarief bij T-Mobile is namelijk bijna € 20,- per MB in Amerika. Ik waag me alleen aan wifi, ik ga me wel inschrijven bij Boingo. Voor € 5,95 heel veel hotspots in Florida.
Als je een beetje creatief omgaat met je phone of laptop, dan is er altijd wel ergens een wifi verbinding te vinden. Ik zou ook niet mijn mobiele internet gebruiken, kost kapitalen met geld, best belachelijk eigenlijk in deze tijd.
volgens de site van t mobile is het met de dongel 5 euro per mb met een maximum van 50 euro per dag. Het gaat dan wel over mobiel internet op je laptop. Wij zitten op disney terrein. Daar zijn bijna geen gratis wifi verbindingen aanwezig. Voor die 2 e mails die wij gaan sturen valt 5 euro wel mee
Als je in een Disney resort zit, dan kun je voor 10 dollar per 24 uur de breedband internet aansluiting op je kamer activeren. Niet draadloos, maar gewoon old-school met ethernet. Wel stabiel en redelijk snel trouwens.
ja klopt maar 20 dollar voor 2 emails is altijd duurder dan 2 mails voor 5 euro. Net een echt nederlander....
Dat weet ik, ik neem alleen mijn iPhone mee. Dus dan is Boingo ideaal.
Hoi,
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met villa's of vakantiewoningen waar je ook internet hebt. Het is namelijk nog best lastig om dit te vinden.
Hopenlijk heeft iemand goede tips of suggesties :D
Alvast bedankt!
Bij deze site kun je o.a. op internet access selecteren. Dit zijn particuliere aanbieders.
Vaak krijg je heel snel een reaktie als je een mailtje doet.
Ik wel :D
Ben nog zoekende voor 18-12-09 t/m 31-12. En 30-4-10 t/m 15-5.
Er is ongelofelijk veel gratis internet in FL! Dus ik zou het niet te zwaar laten meewegen! In veel vi;;aparken zijn er open onbeveilgde netwerken in de lucht (dus waarom heb je er 1 in je villa nodig...) Ten 2e zijn er veel restaurant/hotels/winkels/openbare gelegenheden die gratis WiFi hebben. Even langs gaan en voila de hele Internet Highway ligt aan je voeten........
Hoi,
Er is iemand op het forum geweest die heeft het gehad over een soort prepaid bundels voor internet...
Ik heb me te pletter gezocht op dit forum maar ik kan daar niets meer over vinden...
Wie helpt? :D
Corrus,
Als je bedoelt van Nederlandse providers, dan kan je op de sites van de diverse providers ze vinden.
O.A. Vodafone kent het:
https://www.vodafone.nl/prive/intern...rderen_prepaid
Let wel op de tarieven
Op een ander forum is er ook over gesproken:
http://www.caravan-forum.nl//viewtop...ternet+prepaid
Succes
Knaapje
Tnx....
Maar het ging over een buitenlandse provider... Ik weet alleen niet meer welke... :(
Corrus,
Ik denk dat je deze bedoelt, ik hoop het.....
Ooit eens op het forum tegen gekomen en toen maar gelijk bij mijn favo's gezet:
http://www.mobilitypass.com/internet_devices.html
Gebruiken jullie dit ook? Zo ja, hoe zijn de ervaringen hiermee?
Groet Annette...
Ik heb de link die ik geplaatst heb nog nooit gebruikt.
Ik had wel zoiets toen ik het zat te lezen van heey dat moet ik onthoe=uden en evt verder uitzoeken.
Vandaar dat het is opgeslagen onder mijn favo's.
Tot op heden heb ik het nog niet nodig gehad zoiets dus ook nog geen ervaringen mee.
Internet in Amerika doe ik in het hotel met wifi, tijdens het ontbijt bij bijvoorbeeld Panera of tussendoor bij Starbucks. Overal is wel wifi gratis te vinden, zie het nut zelf niet van in om bundels in te kopen
In 2005 is er door Ekkie 50 en Anthony geschreven over www.budgetdialup.com
ik heb er zelf geen ervaring mee.
Groetjes Henke.
Ik ga volgende week naar Florida zonder laptop. Wij gaan op de bonnefooi een paar weken rondtrekken. Om de overnachtingskosten wat te drukken, vind ik de optie om via Priceline o.i.d. op een hotelcategorie te bieden erg aantrekkelijk, zo kun je voor een goede prijs vaak een hotel vinden in een bepaalde regio. Maar zonder computer is dat natuurlijk niet te doen. Weten jullie of zo'n aanpak zonder laptop te doen is? Zijn er nog steeds volop internet cafe's te vinden in het tijdperk waarin iedereen zijn laptop overal mee naar toe sleept? Zo ja, waar kan ik die cafe's het beste vinden, gewoon in het centrum, of is het handiger om bijv. een bibliotheek o.i.d. op te zoeken? Het hoeft niet gratis te zijn, als we maar 15-30 min verbinding kunnen maken om op een hotel te bieden.....
De meeste hotels waar wij verbleven hebben altijd wel een PC ter beschikking van de gasten. En dat zijn niet altijd de duurste geweest. De iets betere hotels hebben vaak zelfs een business centre mocht je dat nodig hebben.