Jammer dat de echte wedstrijden nog niet begonnen zijn. Ik vind juist het hele spectakel eromheen zo leuk. Maar dat heb je zeker niet bij oefenwedstrijden he?
Zijn de kaarten bij een oefenwedstrijd veel goedkoper?
03-12-08, 11:56
Michael66
Re: Baseball in maart?
Genoeg spectakel tijdens Spring Training!
Tickets zijn inderdaad goedkoper. Hangt uiteraard wel weer af van de plek die je hebt wat ze kosten. Ik heb ze wel allemaal via internet vooraf geboekt, want het is meestal wel erg druk = vol.
Dat heb je helemaal goed, Harm. Maar het voorseizoen is minstens net zo sensationeel als het echte werk. Sinds dit voorjaar kan ik daar gelukkig over meepraten, heb het in het echt meegemaakt.
Als je de kans hebt om in het spring season een wedstrijdje mee te pakken: DOEN! Mijn mening!
05-12-08, 13:44
Coyote
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael66
Als je de kans hebt om in het spring season een wedstrijdje mee te pakken: DOEN! Mijn mening!
We gaan dat ook zeker proberen. Ik ben inmiddels al bij heel wat "gewone" baseball wedstrijden geweest dat zo'n wedstrijd misschien ook wel eens leuk is.
Qua zitplaatsen zit ik het liefst achter de slagplaat op de middelste ring.
Bedankt voor de tips!
Roland
06-12-08, 15:48
paula
Citaat:
Als je erbij wilt zijn kun je wel het beste vantevoren kaarten bestellen.
Dus als ik het goed begrijp geen last-minute kaartjes?
Ik wil het liever daar bepalen op welke dag en waar ik zo'n wedstrijd zou willen zien, en ook afhankelijk van het weer natuurlijk.
Wij gaan in dezelfde periode als Lely en Roland en het lijkt ons ook wel eens leuk om zo'n spectakel mee te maken maar boeken liever geen kaartjes vooraf.
07-12-08, 01:38
Michael66
Als je geen kaartjes vooraf koopt heb je dus gewoon de kans dat op de dag zelf de kaartjes zijn uitverkocht. Dan is het too bad sandwichspread. "Uitverkocht" zul je vooral tegenkomen bij de wedstrijden van de Yankees (Tampa) en Red Sox (Ft. Myers), maar ook bij de andere teams als die "thuis" tegen deze clubs spelen. De overige wedstrijden lopen echter ook al redelijk snel vol, voornamelijk ook omdat de stadions waarin ze spelen lang niet zo groot zijn als de "echte" stadions waar ze tijdens het echte seizoen in spelen.
31-01-09, 14:06
lelie
Ik heb net via ww.ticketmaster.com gekeken naar baseballgames in Orlando in de persiode dat wij er zijn (vanaf 15 maart) en er zijn aardig wat wedstrijden.
Maar dit zijn oefenwedstrijden, maar ik wil eigenlijk weten of het wel op de échte wedstrijden lijkt qua poppenkast eromheen.
Worden de spelers allemaal voorgesteld? Wordt het volkslied gezongen?
Of is het veel soberder?
Groetjes van Marloes
31-01-09, 16:32
Ta2 Gerrit
Het volkslied wordt gespeeld bij zowat iedere wedstrijd in de US. Of dat nu highschool basketbal, motorcross of waterskiëen is, de SSB is er bij.
Er worden wat zeer interessante oefenwedstrijden afgewerkt, en hoe het daar toegaat kan Michael66 je zeker vertellen. Die heeft voorjaar 2008 een ware baseball pelgrimstocht gehad in Florida.
31-01-09, 18:01
Michael66
Daar issie dan; baseballfloridaforumguru66!!!
In de tweede helft van maart worden de "oefen"wedstrijden wat serieuzer, dan zijn de probeer-het-eens-spelers voor het grootste deel al in de lagere klassen gestopt. Alleen dit jaar ... beetje pech. Want de baseball world classic wordt gespeeld, en afhankelijk welke spelers daaraan deelnemen en hoe ver hun respectievelijke landen in die competitie komen .... er zullen bij de verschillende teams dus wel wat (top)spelers ontbreken.
Qua poppenkast eromheen ... ja, dat is er. Wel wat minder, want ze spelen in kleinere stadions (8000-12.000 toeschouwers) en daar is gewoon wat minder plek voor de "poppenkast". Uiteraard kun je er van alles eten en drinken, no problem. En ook allerlei prullaria van de verschillende teams kopen. Maar gezien de kleinere opzet is er gewoon iets minder te doen aan andere extra's dan in de grote stadions.
Voordeel is wel dat de meeste wedstrijden overdag worden gespeeld (start rond 13.00u) en er behoorlijk wat gezinnen op af komen, waardoor er een heel gezellige sfeer ontstaat. Vind ik. Bekijk wat dat betreft ook mar eens mijn reisverslag van spring training 2008. Zie onderaan dit bericht.
Volkslied? Ja! Altijd.
Voorstellen van spelers? Nee, da's alleen gebruikelijk tijdens de playoffs, dus bij de finalewedstrijden in oktober.
01-02-09, 17:39
nocodes
Michael, heb geprobeerd om baseball ticktets te reserveren, maar omdat ik voor hun in het buitenland woon lukt dat niet.
For International Orders Only - Tickets held at Will Call can only be retrieved by the cardholder with original credit card of purchase and a valid photo ID with signature such as a government issued ID, driver's license or passport.
Snap daar dus niets van.Misschien kan jij me advies geven over hoe ik het beste een ticket kan bestellen.
Groet Nocodes
01-02-09, 17:53
Ta2 Gerrit
Will Call; tickets bestellen en deze kunnen aan het stadion afgehaald worden op aangegeven tijdstippen (meestal vanaf een paar uur voor de wedstrijd)
Zoals er staat; afhalen op vertoon van geldig ID (rijbewijs, paspoort) en de creditcard waarmee ze betaald zijn. Werkt prima, hebben wij ook al een paar keer gedaan.
01-02-09, 18:13
Michael66
Citaat:
During Spring Training, the Ticket Office will be open every day from 9:00 AM to 5:00 PM.
Gewoon naar de kassa's gaan, daar is dan meestal een loket met een bordje "Will call" of "Ticketmaster" erboven. Daar kun je dan je tickets afhalen, als je je ID en creditcard laat zien.
01-02-09, 19:47
lelie
Bedankt voor de uitgebreide antwoorden, Michael. We bekijken het daar wel even, we kunnen altijd ter plekke bekijken of er nog kaarten zijn (toch?). Als die er niet zijn, zijn we ook zo weer "thuis". Inderdaad een voordeel dat het overdag is. Lijkt me erg gezellig.
Ik zal je reisverslag er even bij pakken.
01-02-09, 20:30
Michael66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lelie
we kunnen altijd ter plekke bekijken of er nog kaarten zijn (toch?).
Voor wedstrijden van/tegen de Yankees en Red Sox kun je dat vergeten, die zijn uitverkocht. Bij andere wedstrijden: kom dan op tijd!! Vlak voor de wedstrijden kunnen er wel eens heel erg lange rijen voor de kassa's staan.
Tip: Als je toch in de buurt bent, koop dan een dag vantevoren tickets. Er zijn elke dag kassa's open, ook als er geen wedstrijd is op die dag, dus rijen zul je dan niet hebben.
08-02-09, 21:57
veghel
Re: Honkbal in Florida: Nieuws, tips, vragen en suggesties.
wie kan mij wat uitleg geven over het honkbal?
we gaan eind april voor 10 dagen naar Orlando!
welke honkbalclub zit daar in de buurt?? en hoe kom ik aan kaartjes?
is het veilig om die via internet te bestellen?
groet Germa
09-02-09, 09:48
Michael66
Hoi Germa,
Ik heb zojuist wat topics over honkbal hier op het forum samengevoegd, zodat er één duidelijk topic over is.
In het tweede bericht in dit topic kun je vinden waar (professioneel) honkbal wordt gespeeld in Florida. Op de websites van de clubs kun je vinden wanneer ze waar spelen.
Over bestellen van kaartjes is ook al veel geschreven. Via de websites van de clubs kun je veilig kaartjes bestellen via Ticketmaster, da's de officiele verkoper van MLB-tickets. Als je ze daar besteld worden ze niet opgestuurd, maar kun je ze vlak voor de wedstrijd aan een "will call"-loket ophalen.
17-02-09, 10:37
Milco
Citaat:
Welke plaatsen? Ligt eraan wat je uit wilt geven. Enig idee?
Felle supporters? Nee, this is America! Geen hooligans hier!
Reistijd? zie http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF-8&tab=wl
Spannende wedstrijden? Niet te voorspellen, helaas.
Nou afgelopen jaar geweest naar New York Yankees vs New York Mets daar was het soms "gezellig" op tribune. Maar goed dat is een uitzondering.
Afgelopen vrijdag kaarten besteld voor Chicago White Sox en a.s. vrijdag kaarten bestellen voor Chicago Cubs. Laatste gaat wel lastig worden vrees ik. Maar goed is nog iedere keer gelukt en er zijn meer wegen die leiden naar Chicago Rome. Laatste jaren tijdens vakanties naar Noord-Amerika geweest en steeds honkbalwedstrijden meegepakt. Met bezoek aan Milwaukee Brewers dit jaar gaat dit dan kruisje nummer 17 worden van de totaal 30 in de MLB.
Voor de mensen die willen weten wat de beste plaatsen zijn. Ik zit zelfs het liefst aan de kant van het eerste honk. Soms zijn lage plaatsen duur. Maar ga gerust op de bovenste ring zitten en je ziet het goed.
Voor de White Sox kon ik kaarten kopen (best available) van 42 USD voor het verre veld. Nu zit ik achter thuisplaat voor 27 USD op de bovenste ring.
Op de diverse clubswebsites (makkelijk te benaderen via www.mlb.com) zie je onder tickets seating and pricing staan en als je op een vak klikt zie je een foto met het zicht op het speelveld.
28-02-09, 21:31
robisjo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Milco
Nou afgelopen jaar geweest naar New York Yankees vs New York Mets daar was het soms "gezellig" op tribune. Maar goed dat is een uitzondering.
Hier ben ik het niet mee eens.
Ik ben nu twee keer naar een wedstrijd van de Yankees in Tropicana Field(thuishonk van de Rays) geweest. Je kan op mijlen afstand zien dat ik een Yankee fan ben, en heb beide keren een zeer gezellige, vriendelijke sfeer ervaren tussen de Rays fans.
Ze horen snel dat je een buitenlander bent en vinden het prachtig( en zijn er trots op dat jij als Nederlander de moeite neemt om naar het honkbal te gaan) om met je over hun favoriete sport van gedachte te wisselen.
Kortom het is MEER regel dan uitzondering dat het gezellig is.
Sjon
Trouwens de laatste keer hadden wij de kaartjes een dag van te voren gekocht, kregen we omdat het een speciale kinderdag was ook nog gratis hot-dog en drank bij de kaartjes!!!
En aan Veghel, 216 is een mooie plek is op de eerste ring, maar je ziet het nog uitstekend
01-03-09, 01:07
Ta2 Gerrit
Citaat:
@ robisjo; er staat ook Yankees vs Mets. Dat is volgens mij net zo iets als 020 vs 010,
of Zwolle - Eagles, ook altijd "gezellig". [-X
02-03-09, 08:59
Milco
In 2007 bij LA Dodgers vs NY Mets geweest en daar was ook opeens een knokpartij op de tribune. Geen enkel idee waarom. Maar het is niet zo dat bij het honkbal de mensen al knokkend over de tribunes trekken.
Er waren genoeg mensen met kleding van de Mets aan en die konden rustig plaats nemen zonder problemen. Maar een man met een trui van de Yankees werd door security mensen vriendelijk verzocht te vertrekken na opwinding van mede vak bewoners.
Bij Tampa Bay (Devil) Rays vs St. Louis Cardinals geweest in 2005 en daar was geen enkel probleem en waren veel Cardinals fans aanwezig.
Vraagje: Toen ik in 2005 ging stelde Tampa Bay niet veel voor, maar afgelopen seizoen hebben ze een geweldig jaar gedraaid. Merk je dit ook in de omgeving van Tampa?
08-03-09, 14:39
Coyote
Citaat:
In 2007 bij LA Dodgers vs NY Mets geweest en daar was ook opeens een knokpartij op de tribune. Geen enkel idee waarom. Maar het is niet zo dat bij het honkbal de mensen al knokkend over de tribunes trekken.
Nee, dat is mijn ervaring ook niet. Wel is het zo dat de supporters vaak flink 'schelden' op de spelers van de tegenpartij als die in het veld staan. Verder is er over en weer wat geroep maar tot handgemeen heb ik het overigens nog niet zien komen.
Onderstaande heer werd trouwens tijdens een wedstrijd die ik bezocht in 2006 van de Los Angeles of Anaheim vs. LA Dodgers vakkundig verwijderd door security omdat hij nogal tekeer ging en mensen zich aan hem ergerden. :lol:
Roepen mag, liefst zo hard mogelijk. Maar zodra je de mensen om je heen gaat storen bij hun dagje uit is het snel voorbij. Nee, dan kunnen velen leren van Robert Szasz, The Happy Heckler van de Rays. Deze fan kiest elke wedstrijd een speler van de tegenstander uit en probeert die met woorden volledig uit z'n spel te halen. Wat heel vaak lukt. En daarbij gebruikt hij geen vloeken of anderszins schokkende woorden. Hij bereid zich goed voor en vindt vaak de zwakke plek van een speler. Ik houd daar wel van!
11-03-09, 09:04
Milco
Nederlandse teams tunt wederom tegen het met sterren gevulde team van de Dominicaanse Republiek in Puerto Rico in de World Baseball Classic.
Nederland plaatst zich nu met Puerto Rico voor de volgende ronde in Miami (Dolphin Stadium). Hierin speelt het tegen Venezuela of thuisland Verenigde Staten (dat zal vandaag bekend worden) a.s. zaterdag (14 maart). Ook spelen ze de dagen erna nog minimaal 1 keer. Duurt iig tot woensdag 18 maart de wedstrijden.
CNN noemt het op hun website al Shock of the World de prestatie van Oranje.
18-03-09, 17:42
neophyte
Is het nodig om van te voren kaarten te reserveren/bestellen??
Wij gaan namelijk zonder hele strakke planning door Florida heen en als het mogelijk is lijkt me het praktischer om het een dag van te voren te beslissen...
Bij voorbaat dank..
Neo
19-03-09, 14:28
Michael66
Normaliter is het niet uitverkocht, maar soms wel. Enerzijds hebben ze vorig jaar wel de World Series (finale van de competitie) gehaald, anderzijds zijn de wedstrijden tegen de New York Yankees en de Boston Red Sox vaak erg druk (en ik denk komend seizoen wel eens uitverkocht.
Meestal zijn/worden de laatste kaartjes op de dag van de wedstrijd nog verkocht, maar dan kun je het beste ruimschoots voor aanvang een kaartje gaan halen, liefst 's ochtends al of misschien de vorige dag als je toch in de buurt bent. Dan heb je nog de grootste kans op een leuke plaats.
21-03-09, 03:31
Orangedevil
Kan je met een georganiseerde tocht naar het honkballen vanuit Orlando? Wij gaan namelijk met onze kleine van 2 naar Orlando en met haar naar het honkbal gaan lijkt me niet zo verstandig. En alleen met de auto zie ik ook niet zo zitten.
05-07-10, 11:16
Nel van Ree
honkbal
Hallo
Wij gaan 26 juli naar orlando met ons gezin, nou is mijn vraag is er dan ook een wedstrijd van honkbal te zien. Kan iemand mij dat ook zeggen.
groetjes nel
05-07-10, 12:38
Patrick#23
Re: honkbal
Ligt er aan waar je naar toe wilt.
Florida Marlins in Miami of Tampa Bay Rays in St. Petersburg.
Florida speelt 3 t/m 8 augustus thuis tegen Philidelphia en St-Louis.
Tampa bay speelt 26 juli t/m 5 augustus thuis tegen Detroit, NY Yankees en Minesota.
Vanuit Orlando is St. Petersburg maar een kleine 2 uurtjes rijden.
Mocht je nog meer willen weten over tickets dan hoor ik het wel. Wij bezoeken ze allebei nl.
01-08-10, 18:25
Michael66
Nieuwtje uit honkbal-land:
Geen Nederlandertje-kijken meer bij de Florida Marlins: Eindhovenaar Rick Vandenhurk is "geruild" naar Baltimore.
Hij speelde in de Marlins-organisatie de laatste tijd op het één na hoogste niveau (Triple-A) en zal dat bij de Baltimore Orioles ook weer doen. Als hij ooit weer in de hoofdmacht van de Orioles wordt opgenomen bestaat de mogelijkheid dat'ie in St. Petersburg is te bewonderen als de Rays thuis spelen tegen de O's. Maar zo ver is het nog niet.
01-08-10, 20:41
twinmom1995
Dan moeten we maar hopen op het beste....
Misschien krijgen we in de toekomst nog eens een kans om een Nederlander te aanschouwen met Nick Urbanus, hij heeft zijn naam in ieder geval al mee ;-)
02-08-10, 12:21
Sanibel
Ook Kenly Janssen (De catcher van het Nederlands team tijdens de WBC) speelt inmiddels als (relief)pitcher heel verdienstelijk bij de LA Dodgers.
Zeer zeker een puike prestatie.
Rick vander Hurk speelt inmiddels in het minor leque team van de Oriols.
06-02-11, 08:13
Michael66
Baseball: Spring 2011 International Baseball in St. Petersburg
Voor een paar dollar een leuke middag of avond met Anerica's Pastime?
Al Lang Stadium in St. Petersburg is niet meer het toneel van Spring Training van een MLB-team. Maar in plaats daarvan is een mooi schema met internationale wedstrijden opgesteld. De wedstrijden worden gespeeld tussen 21 februari en 13 maart 2011, met als deelnemende teams:
1. The Netherlands!!
2. Seoel Nexen Heroes (Korea)
3. Canada
4. USA (S.P. College)
En tussendoor spelen deze teams ook nog af en toe tegen: - Tampa Bay Rays
- Toronto Blue Jays
- Philadelphia Phillies ... en meer!
NB: Ik heb nog niet kunnen ontdekken wat voor Nederlands team daar acte de présence gaat geven. Tips?
06-02-11, 18:02
r.teeuwsen
Re: Spring 2011: International Baseball in St. Petersburg
Nederland treft in 2011 MLB-teams
Het Nederlands honkbalteam bindt in februari in de Verenigde Staten de strijd aan met verschillende teams uit de Major League. Dit gebeurt tijdens het St. Petersburg International Baseball Program. Ook de nationale ploeg van Canada neemt deel aan dit evenement.
Met ingang van volgend jaar start de Amerikaanse stad St. Petersburg (Florida) met internationale competities in de lente, zomer en herfst. Door middel van het organiseren van aansprekende honkbalwedstrijden wil St. Petersburg zich weer als internationale honkbalstad op de kaart zetten. Jarenlang was St. Petersburg tijdens Spring Training de thuisbasis van diverse Major League-organisaties. De laatste clubs was Tampa Bay Rays, maar dit team vertrok in 2009 naar Charlotte County.
Voor de lentecompetitie hebben Nederland en Canada een uitnodiging ontvangen. Australië reist in de zomermaanden af naar St. Petersburg. Ook Zuid-Korea is uitgenodigd voor het zomerprogramma.
Tijdens deze competitie worden wedstrijden gespeeld op het Al Lang Field, dat onderdeel uitmaakt van het Progress Energy Park. Als trainingslocaties zijn het Walter Fuller Baseball Complex en mogelijk Huggins-Stengel Field aangewezen. Zeer motiverend
Nederland en Canada spelen vanaf 26 februari met de overige deelnemers aan de St. Petersburg International Baseball een competitie met circa vijftien tot twintig wedstrijden. Hierin worden onder meer wedstrijden gespeeld tegen een paar Spring Training-teams uit de Major League. Hiervan heeft Tampa Bay Rays al toegezegd deel te nemen.
"Dit is een geweldige stimulans voor het Nederlandse honkbal en zal ons helpen bij het realiseren van onze doelen", blikt technisch directeur Robert Eenhoorn alvast vooruit. "De mogelijkheid om tegen teams van een Major League-organisatie te spelen, is zeer motiverend voor de bond, de spelers en de fans." In 2006 en 2009 was het Nederlands honkbalteam ook al in St. Petersburg aanwezig. Dat verblijf maakte deel uit van de voorbereiding op de World Baseball Classics in die jaren. Oranje speelde in St. Petersburg enkele oefenwedstrijden tegen Eckerd College Tritons. Ook voor 2 maart 2011 heeft Eckerd College een wedstrijd tegen het Nederlands team ingepland.
Greetz, Remco
17-02-11, 19:45
Rickie
Dit is echt leuk.
We hebben al kaarten voor de NBA wedstrijd Orlando Magic - New York Knicks op 1 maart in het AMWAY stadion in Orlando.
Ik ga zeker even kaarten reserveren voor Nederland - Canada op zaterdagavond. Lijkt me erg warm om overdag in het stadion te zitten ook al is de wedstrijd van Tampa bay tegen Nederland natuurlijk ook erg leuk.
we kijken er nu al naar uit.
17-02-11, 20:14
Michael66
Temperatuur is overdag meestal gewoon goed te doen.
Ik heb in 2008 in dezelfde periode een aantal spring training wedstrijden bezocht en steeds met één of twee t-shirts aan gezeten. Temperatuur kan ook wel eens heel laag zijn (10 graden of lager), en ook wel eens tegen de dertig graden.
18-02-11, 22:32
Rickie
Ik heb 6 kaarten gekocht voor de wedstrijd van zaterdagavond 5 maart. Canada tegen Nederland.
Heb er nu al zin is.
Misschien toch een oranje shirt meenemen!!
19-02-11, 06:18
Michael66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rickie
Misschien toch een oranje shirt meenemen!!
Misschien ZEKER doen!!
21-02-11, 09:04
Michael66
Ja, zover was ik ook al gekomen. :roll:
Waar het mij om gaat: Wat voor team gaat er spelen? Wie gaan er allemaal mee? Alleen NL'se spelers uit de NL'se competitie? Of ook in de VS spelende "Nederlanders"? Antillianen?
En het zullen het overigens wel iets meer dan negen zijn ..... :-\"
Ze (Nederlands team) spelen daar geen 13 wedstrijden; in Al Lang Field worden 13 wedstrijden gespeeld door diverse teams.