Dat ligt eraan welke provisie ze hanteren, kijk je kunt een prima koers hebben maar als je per transactie nog eens een paar euro kwijt bent aan provisie, dag gunstige koers!
Afdrukvoorbeeld
Dat ligt eraan welke provisie ze hanteren, kijk je kunt een prima koers hebben maar als je per transactie nog eens een paar euro kwijt bent aan provisie, dag gunstige koers!
Ik ga volgend jaar zomer (2011) naar Orlando en heb al vliegticket geboekt.
Op dit moment zijn de dollarkoersen erg laag. Is het verstandig om nu dollars te kopen ($ 1000 scheelt € 250 ) of nog even wachten omdat sommigen zeggen dat de koers nog lager wordt? Heeft iemand hier ervaring mee?
Er is maar één plek waar je hierop een antwoord kunt vinden: http://8ball.tridelphia.net/
Succes!
............($ 1000 scheelt € 250 ) ....................
Hoe bedoel je?
Ik zou gewoon voor 1 miljoen :Dkopen als ik jou was. Er zijn honderden mensen rijk geworden van gokken en duizenden armer.....:D
want dat is het.
Lees de voorgaande pagina's eens door.
Knaapje
erg bedankt voor deze tip, heb behoorlijk rondgekeken en zij hebben een zeer behoorlijke wisselkoers tov het gwk en de banken.
dus een goede start voor ons om straks als de dollar boven de 1,40 staat naar a'dam te rijden om in ieder geval voor de 1e week contanten te hebben...
Wachten of kopen.... wisten we het maar !
Afgelopen zomer/juli kregen wij voor 1 euro 1.25$ op dit moment zou ik 1.37$ krijgen maar in 2008 kregen we rond de 1.50$. Het is gewoon niet te voorspellen het kan je inderdaad geld besparen door op het juiste moment te kopen maar wanneer is dit,.......dat is voor iedereen de gok/vraag.
Zelf denk ik dat wanneer je 1.40$ krijgt voor je 1 euro dat het een mooie koers is en ik richting Pott ga, maar het blijft altijd een gok. Andere jaren heb ik altijd gewoon afgewacht tot het laatste wissel moment.
ik heb het probleem dat ik elke keer heel veel dollars over heb. bij het gwk wisselen verlies ik zoveel dat ik nu een hele berg heb. Dus als iemand nog dollars nodig heeft tegen een goede koers? laat het me even weten als je geïnteresseerd bent. ik werk voor een Amerikaanse bedrijf en krijg daardoor dus in dollars uitbetaald.
oja, locatie is dichtbij apeldoorn
en geen provisies ofzo hahaha
Hoi Ruben,
Ik heb je net een PB'tje gestuurd. Kijk even in je mailbox.
Greetz, Remco
Iemand ervaring wat goedkoopste optie is om in NL dollars om te wisslen bij een bekende bank of wisselkantoor (Pott in Adam is wat te ver weg voor ons) ? Vrienden gaan op cruise naar Aruba en willen graag dollars bij zich hebben namelijk O:).
Als het niet teveel is gewoon bij ABNAmro Zuidplein of Hoogvliet.
Eventueel op Schiphol.
Voor pakweg EUR 10 to EUR 15 verschil kan je toch niet te ver rijden of veel tijd besteden.
Knaapje
Online bestellen bij de Rabo (mits je daar klant bent, vermoed ik) was voor ons altijd de beste optie.
I.i.g. Goedkoper als gewoon wisselen (bij bank of Schiphol bijv.) en zeker als GWK.
Was goedkoper, op dit moment is het omwisselen bij de Rabobank qua wisselkoers een stuk slechter geworden dan dat het was. Dus vergelijk weer even goed waar je wisselt.
Ik dacht ook pas geleden even alvast wat om te wisselen bij de Rabobank en schrok van de slechte wisselkoers die geboden werd, vandaar.
Ik heb bij de rabo online bestelt....was een gunstige koers vond ik (je verliest er altijd op waar je ook wisselt als je het gaat vergelijken met de koers die ze bij het ontbijtnieuws noemen) en als je boven de 500,- bestelt vallen de behandelingskosten ook reuze mee...kon ze na 3 dagen bij mn eigen bank ophalen!
Nu nog wachten tot nov. voor we ze kunnen uitgeven :-P
heb vorig jaar ook bij de rabobank online mijn dollars besteld
zit nu te overwegen of ik dat weer zal doen of dat ik tijdens mijn overstap in detroit geld pin met mijn cc
maar is dat zo gunstig om te doen....
hallo
Mensen wie in het zuiden van Nederland of Belgie wonen kunnen het beste naar Antwerpen om te wisselen.
De provisie welke je daar betaald bedraagd ongeveer 2 cent per dollar.
Het adres is Falconplein 1 Antwerpen Western unie
gr. peer
Wij wissellen bij het grenswisselkantoor,en als je lid bent van de anwb betaal je verder geen kosten,zowel bij het ophalen als eventueel opnieuw omwissellen van dollar naar euro.Wij hebben meestal niks meer om terug te wissellen,en waarschijnlijk de meesten niet
Terugwisselen? Nee, dat bewaren we gewoon voor de volgende reis. We zijn ten slotte verslaafd .... ;)
Gisteren op het Damrak in Amsterdam dollars gekocht. Koers 1,4327. Pott was niet de goedkoopste. We zijn eerst het Damrak afgelopen om de verschillende koersen te vergelijken. We kwamen uit bij Western Union. Hier betaalden we 69,8 en bij pot 71. Loont dus wel om even de diverse wisselkantoortjes te vergelijken.
Ook van te voren even bellen scheelt je iets bij Pott (damrak),...
Wij kregen van de week (30-4) 144,92 dus 0,69
Je weet het toch nooit maar wij waren tevreden met deze koers en hebben maar ingeslagen, nu nog even geduld hebben tot we ze kunnen opmaken!
Wij hadden nog zo'n $100,= over van de vorige keer. Dat was genoeg om de eerste dag door te komen. Daarna bij de Walmart betalen met de pinpas en "cashback" vragen. Tot max. $ 100,= per keer, geen omwisselingkosten en een best wel gunstige koers.
De afgelopen 2 weken varieerde dat tussen de 1,43 en 1,46.
Bij Walmart staan trouwens pinautomaten van Walmart zelf, daar betaal je geen kosten. Let op, dat zijn NIET de automaten van Suntrust !
Wij zijn eigenlijk gewoon van plan om op het vliegveld bij aankomst op Orlando of eventueel in Chicago (bij tussenstop) te pinnen. Gewoon met de wereldpas van de Rabobank. Kan toch net zo goed en het voordeligste om te doen lijkt me? Of is het wél slimmer om in Nederland al te wisselen?
Wat je van plan bent is prima. Betaal daarna gewoon met je CC en waar mogelijk ook pinnen (kan steeds meer) en vergeet niet cashback bij Publix, Walmart en Target etc.
Op bovenstaande manier heb je dan de minste kosten.
De beste koers in Amsterdam heeft volgens mij Lorentz exchange. ff googlen voor de website waar de actuele omrekenkoers op staat. Ze zijn iig veel voordeliger als GWK en de grote banken.
Ze hebben nu 5 kantoren in de binnenstad van Amsterdam.
Ik vlieg morgen naar miami.
Nou betaal ik bijna alles met creditcard, maar ik wil eigenlijk wel een groot pak 1 - biljet dollars in mijn linkerzak hebben. Waar kan ik het beste wat euro's omwisselen? ING hier in Nederland? ABN op Schiphol? GWK? Of pas op Miami airport?
Uit je reactie kan ik opmaken dat het blijkbaar niet zoveel scheelt. Dan maakt het me niet zoveel uit. Ik was echter in de veronderstelling dat het echt een hoop kon schelen. Vooral over GWK heb ik niet veel goeds gelezen.
Zouden jullie in Nederland al gaan wisselen? Heb net Rabo gesproken. Zij vertelden mij dat als ik geld opneem in de USA dat ik 2 euro per opname betaal en 1% toeslag betaal. En als ik betaal met mijn pinpas dat ik 1% opslag betaal.... WIST IK NIET!!!
Dacht dat het gratis was. Koers konden ze me zo niet vertellen.
Ik kon ook geld opnemen al in NL...
Wat zouden jullie doen? Hebben jullie tips?
Wisselen bij een van de in dit topic vaak genoemde wisselkantoren in Amsterdam.
Of anders gewoon bestellen bij de Rabobank, dat bevalt ons ook uitstekend.
Het wisselen van geld in NL heeft alleen zin als je grote bedragen wilt meenemen. Ook de bank en wisselkantoren in NL hebben niet altijd een gunstige koers.
Wat ik de afgelopen jaren heb berekend dat je net zo goed in US kunt pinnen ondanks de 2 euro extra. Wij gaan altijd op het vliegveld waar we tussen landen geld pinnen, rond de 200 dollar. Daarna alleen of nog pinnen of cash back bij de winkels (dit laatste doen we altijd het meeste).
Hier in NL wisselen levert alleen geld op als je duizenden dollars koopt. En de meeste willen hier niet mee rondlopen op vakantie.
Wat vaak vergeten wordt (ik zeg niet dat dit bij iedereen het geval is) dat naar de bank of wisselkantoor ook geld kost. Benzine en parkeergeld moet je ook betalen. Hierbij valt het pinnen in US voor 2 euro toch bijna in het niets.
Trouwens cash back kost niets extra dan alleen de 1% opslag.
Vergeet ook niet dat de wisselkoers hier in NL alle kosten al verrekend zijn. Ga altijd na wat de netto koersen zijn en niet de bruto.
Bedoel hiermee vraag maar eens bij de bank wat de koers is van de dollar als je hem nu koopt (en wat eventueel de extra kosten zijn). Kijk dan ook meteen op bijvoorbeeld op xe.com. Neem ongeveer het gemiddelde van de laatste uur. is dit bv. 1,41758 dan trek hier ongveer 2,5 cent af, in dit geval ongeveer 1,39. Dit is dan de koers bij cash back en credit card. Afhankelijk hoeveel je pint gaat hier ongeveer nog 1 cent af voor de 2 euro die je betaald. (200 dollar voor 2 euro). Daarom ook zoveel mogelijk cash back gebruiken en of je credit card. Tegenwoordig kan je ook steeds meer pinnen in winkels (bedoel aankopen afrekenen, geen pinautomaat in een winkel).
Persoonlijk, maar ik begrijp dat niet iedereen dit zo doet, pin ik alleen om tips te kunnen geven, de rest pin ik of gebruik ik mijn credit card. Zelfs hele kleine bedragen gaan meestal via de kaarten (bijna) nooit cash.
Om het gevoel niet te hebben dan mijn kaarten onuitputtelijk zijn (was het maar) schrijf ik wel mijn grote uitgaven met de kaarten op.
De dollar fluctueert zomaar in een korte periode tussen de EUR 1,40 en EUR 1,50 ofwel zo'n 7% en niemand weet wat de gunstigste koers is.
Moet je je dan druk maken over 1% koerstoeslag?
Plus nog het feit, dat je niet met contant geld loopt waar van alles mee kan gebeuren.
Knaapje
Ok. Bedankt, ik denk dat het beste is om dan in Atlanta, we hebben een wachttijd van 3 uur voordat we naar Orlando vliegen, geld pinnen. En dit klein maken voor de tol e.d.
Gr
Cloud
Helemaal gelijk. Werkt prima.
Om van cash back gebruik te maken moet je met een debit card betalen. Dat is je normale bankpas en niet je credit card.
halo,mischien een domme vraag moet je dollars kopen als ze laag staan of als ze hoog staan:-(vooral nu zakt de dollar vrij hard is het nu gunstig om dollars te kopen?
dollars koop je het beste als ze laag staan ten opzichte van de euro, des te meer dollar krijg je voor je euro. Nu krijg je bv voor 1 euro, 1 dollar 40 dus reken maar uit als je voor 500,- euro aan dollars koopt krijg je er 700,- dollar voor!
Het is maar wat je als hoog en als laag definieert.
Als de dollar hoog staat bijv. 1,50 krijg je zelfs $ 750 voor EUR 500.
of staat die dan laag?
De koers, die je normaal op TV, dagbladen, enz. ziet is, hoeveel $$ je voor EUR 1 krijgt.
Hoe hoger het getal hoe goedkoper hij dus is.
Knaapje
Ik gok van niet, het bericht is van: 19 december 2010, 18:15 dat is ook de laatste keer dat hij van zich heeft laten horen ;-)