Officieel is dat wel het geval, echter heb ik dat nog nooit meegenomen en nog nooit problemen mee gehad.
En anders liggen ze thuis. :-D
Afdrukvoorbeeld
Officieel is dat wel het geval, echter heb ik dat nog nooit meegenomen en nog nooit problemen mee gehad.
En anders liggen ze thuis. :-D
Ik heb één keer een factuur van een net nieuwe laptop meegenomen, maar alleen om onze eigen douane eventueel te overtuigen dat ik hem hier gekocht had.
Verder nooit, ook niet vorig bezoek met de net nieuwe camera.
Het is niet verplicht, maar wel erg handig als je wordt gevraagd aan te tonen dat je je spullen in Nederland hebt gekocht. Laatst ben ik nog aangehouden bij terugkomst in Nederland. De aandacht ging gelijk uit naar mijn fotocamera en horloge (allebei vrij nieuw, maar gekocht in Nederland). Nadat ik de kopieën van de aankoopbonnen had laten zien stond ik een minuut later weer buiten.
De douane weet ook wel wat recent is en wat niet, en bepaalde namen op apparaten verschillen tussen Europa en Amerika, bijv. Canon Eos en Canon Rebel, waaruit je kan opmaken waar het vandaan komt. Ik heb het bijv. net als Ta2 Gerrit een factuur meegenomen van een laptopje die ik toen ook pas een maandje had ofzo.
Voor oudere apparatuur neem ik het niet mee, en gebruikssporen erop scheelt volgens mij ook wel.
ze kunnen toch ook aan het serienummer zien van bijv een laptop waar hij gekocht is?
Volgens mij geldt dit alleen voor de ‘3 digit’ serie van Canon (b.v. Canon EOS Digital Rebel XSi [Noord Amerika] = Canon EOS Kiss Digital X2 [Japan] = Canon EOS 450D [overige landen]). De rest van de type aanduidingen is gewoon hetzelfde.
Ik vraag me af of dat echt zo is. Voor Canon camera’s b.v. heb ik altijd begrepen dat uit de serienummers van de body wel is af te leiden voor welke markt deze is geproduceerd. Voor objectieven schijnt dat weer niet het geval te zijn. Om een boel discussie en tijdsverlies te voorkomen (jij moet per slot van rekening aantonen dat je de spullen in Nederland hebt gekocht, niet de douane) heb ik altijd kopieën van nota’s bij van de meest recent gekochte spullen. Dan heb ik het over die dingen die enige waarde hebben. Dus niet de bonnetjes van b.v. kleding. Tot op heden heeft me dat veel tijdswinst opgeleverd. Ik wordt namelijk altijd aangehouden. Schijnbaar pas ik in het profiel van de gemiddelde smokkelaar.
Lijkt me niet zo'n sterk bewijs,anders hoef je alleen maar een oude krant en mee te nemen op vakantie....;-). Voor dure apparatuur hebben de meeste mensen toch wel een garantiebewijs en de aankoopbon bewaard? In extreme gevallen, waar de douane onterecht een boete heeft opgelegd, is dat het enige bewijsstuk dat achteraf geldig is.
Heb in een winkelorganisatie gewerkt waar veel 'reizigers' om een tweede aankoopbon kwamen vragen, meestal voor de claim van de reisverzekering. Een aankoopbewijs mag echter maar één keer worden verstrekt. Een bankafschrift als bewijs van aankoop ligt ook moeilijk als er geen artikel- of barcodenummer op staat. Zelf de bon bewaren dus.
Toegevoegd: Of vooraf een douaneverklaring ophalen, maar ik denk niet dat veel mensen dat zullen doen voor hun laptop of fototoestel.
Hallo,
Weet iemand of de prijzen van foto en videocamera's in Florida goedkoper zijn dan in Nederland ?
Ja, dat zijn ze.
Enkel opletten dat je internationale garantie hebt anders moet je terug naar de V.S. voor herstellingen.
Ze zijn wel goedkoper op dit moment, maar ik vind het verschil zo weinig dat ik mijn fotocamera toch hier in Nederland heb gekocht.
Kijk maar eens op;
www.bestbuy.com
www.walmart.com
etc etc
Ik heb overigens afgelopen week mijn Iphone in de US gekocht, gewoon bij de Best Buy. Zijn allemaal vastgestelde prijzen (als je het officieel doet); $ 599 voor 16Gb en $ 699 voor 32Gb. Allebei excl tax ....
Wat was je inc. tax kwijt? In Belgie betaal je voor een losse telefoon:
- 16GB iPhone 3GS (wit of zwart): €575
- 32GB iPhone 3GS (wit of zwart): €675
(alleen heb je daar een wachttijd van twee maanden ofzo)
Hé dat biedt perspectief, kun je weer gewoon een iphone kopen? Vorig jaar werd ons verteld bij een Apple Store dat ze alleen aan Amerikanen verkocht werden samen met abonnement.
Mijn credit card afschrijving was EUR 455 (tax was iets van 7%), dus niet slecht ;-) !
Ik ben overigens nog niet weg van het apparaat. Ik gebruik zelf HTC Touch HD en ben daar vooralsnog nog steeds blijer mee (wel helemaal getweaked; dat is nadeel van Iphone vlg mij, daar werkt dat niet). Maar kan ook gewenning zijn, dus gebruik ze een weekje naast elkaar. Anders mag iemand een bod doen :mrgreen: !
Denk dat ik wel iemand weet die hem van je wil overnemen :)
HTC Touch HD vind ik zelf ook een mooi toestel. Lekker compact en alles zit erop...
Ik heb toch echt allernieuwste Iphone hoor (tenminste, mijn vrouw heeft hem nu, ben niet erg overtuigd van gemak Iphone). Niet in de Apple Store, maar bij Best Buy. Ik kreeg overigens te horen dat Apple hem ook gewoon 'los' verkoopt in hun eigen stores, ook aan buitenlanders. Maar geen ervaring dus.
Ik heb een LG viewty gekocht. Never again! Dat touchscreen is na een tijdje precies gevoelloos geworden. Geen touchscreen phone meer voor mij.[-X
Wat dat aankopen in de US betreft: we hebben een Digicam gekocht van JVC -> hier thuis ontdekt dat de batterij stuk was -JVC heeft deze zonder probleem vervangen!
Bij de aanschaf van een HD-camera is dit probleem totaal afwezig, die kent geen verschil tussen PAL en NTSC.
De vraag is of er groot verschil is, eens kijken:
Canon HF20:
kamera-express: 739 euro
best-buy: 799 dollar = 846,94 dollar inc tax = 600.16 euro
Tja scheelt wel 140 euro. Op de Best Buy site kun je zelfs kijken of een winkel het op voorraad heeft. Enige wat je in Nederland nog extra moet kopen is een snoertje van 5 euro voor tussen de oploader en het stopcontact (maar meestal heb je zulke snoertjes wel ergens liggen).
Hallo forum leden.
Ik ben Nick Seys.
ik ben 16 jaar oud.
Ik woon samen met m'n moeder in belgie aan de kust.
Voor sommige beter bekent voor plopsaland :D
Vorig jaar zat ik hier ook eens rond te snuisteren.
Maar ... het is nu dat ik me pas aanmeld. ( shy:oops: )
Geen idee waarom, maar we vertrekken voor de 2de keer naar orlando.
Dat is op 30 augustus tot en met 8 september!
Deze keer word het hotel: Sleep inn in de westwood boulevard.
vorig jaar stonden m'n moeder en ik in " Best Buy "
en ik wou een laptop mee nemen naar huis.
maar we hadden geen genoeg geld mee, en je kan maar 200 dollar per dag nemen in de bank.
Nu ben ik al een jaartje aan het kwijlen achter zo'n iphone 3g(s) :D
kheb al de prijs omgerekent, ook al gezien van een ander lid op dit forum
dat hij dit "officieel" betaalde. voor iets rond de 420€
Er is denk ik 1 groot risico dat je neemt, dat je geen garantie meer hebt?
en dat je hem zal moeten " kraken " voor op de belgische netwerk te kunnen laten draaien.
ik had graag wat info gehad van mensen die er ervaring mee hebben.
of van geruchten kunnen spreken.
want het zou zonde zijn om dit apperatuur te kopen , en dat je het dan niet kan gebruiken.
Nu hoop ik alleen dat het weer daar meevalt, ik volg het weer elke dag.
maar het ziet er goed uit denk ik , tegen de 30ste.
Alvast Bedankt!
Vriendelijke groeten Nick Seys :D
Je kan ook bij de Apple store de nieuwste iPhone kopen zonder abb. maar dan ben volgens mij 300 dollar meer kwijt dan met abb. Ik heb dat vorige maand nog nagevraagd.
De Apple 3GS (nieuwste versie dus) met 16Gb kost $ 599, met 32Gb $ 699. Ik liep de eerste de beste Best Buy in (begin deze maand) en kon hem zonder abonnement kopen voor deze prijs (excl. Sales Tax). De Apple store deed dit ook. Ik betaalde uiteindelijk EUR 465 op mijn credit card afschrift.
Natuurlijk is hij goedkoper als je een abonnement neemt (net als in Nederland), maar daar heb je als buitenlander natuurlijk niet zoveel aan 8-[
hier in belgie. ik weet niet in nederland.
Kost hij 700. dus je maakt toch wel wat winst ?
maar hoe zit het met het garantie? kan je de iphone opsturen naar apple van bij ons?
of moet die met betaling terug naar amerika ( in het slechtste geval )
en zal ik die kunnen gebruiken hier in belgie.. of zal ik die moeten laten kraken ? omdat ie ingesteld is op usa netwerk ?
Ik hoorde dat die in Nederland 'maar' EUR 575 kostte, dus een heel groot verschil is het niet. Ik begrijp dat alleen de beschikbaarheid ZEER beperkt is in België. En garantie, geen idee. Ik neem aan dat je wereldwijde garantie hebt bij Apple. Maar ik ga wel vaker naar de US, dus in dat geval ga ik gewoon in de US terug. Maar vooralsnog komt hij wel vrij degelijk over.
En ja, je moet hem 'kraken' om met een andere provider te kunnen gebruiken. Maar dat is echt heeeeeeel makkelijk te doen :-\"
ja dat dacht ik wel van het "kraken"
kzou het mss zelf proberen maar. als ik het aan iemand moet vragen kost dit terug geld.
maar hij is dan gekraakt, maar dan is er toch helemaal geen garantie meer? ofwel ?
dank u wel voor de info alvast iedereen
merci bambino voor de info. kben nu aan het twijfelen als ik nu wel een zou meenemen, of toch een eurotje meer leggen hier in belgie.
Over het doen van aankopen: het is al eerder hier ter discussie geweest dat veel winkelketens een veel groter assortiment online hebben dan op voorraad in de winkels. Sommige ketens bieden een service waarbij bestellingen naar een winkel gestuurd kunnen worden en dan daar afgehaald. O.a. Walmart, Best Buy en Staples hebben dit. Voor Walmart heb ik er al een paar keer gebruik van gemaakt. Let op: officieel werkt dat alleen met een credit-card die op een Amerikaans adres geregistreerd staat. Ik geef altijd het hotel-adres op als Billing Address. Dat werkt bij Walmart prima (die controleren blijkbaar niet of het adres klopt), maar het lukt niet bij Staples. I.p.v. een orderbevestiging ontvang je dan een mail dat de adresgegevens niet kloppen en of je contact wil opnemen. Zodra ze vernemen dat je geen US-resident bent, cancellen ze de order.
De Best Buy route heb ik nog niet uitgeprobeerd met een Nederlandse credit card. Iemand anders hier wel? (Ik bedoel dan uiteraard de Site-to-store service, niet de normale betalingen in de winkel.)
Hallo allemaal ik vertrek volgende week weer naar orlando en nu hebben ze bose setjes in de aanbieding dus ik wil er 1 mee naar nederland nemen prijsverschil met nederland is ongeveer 1000 euro als ik dit aangeef bij de douane dan betaal ik 6 % invoerrechtten en 19% BTW of vergis ik me nu? en dit bedrag betaal ik over de amerikaanse prijs aan de hand van de bon ? alvast bedankt voor de info hoop dat iemand hier ervaring mee heeft[-o<
hoe goedkoop ook.....altijd zonde van je geld.
er zijn producten waar je meer waar voor je geld krijgt.
wie betaald bij bose trouwens al die tv reclames(elke avond)? advertenties in vrijwel alle tijdschriften?
http://reviews.cnet.com/home-theater...2031834-1.html
het gaat om de 321 gs of 321 gsx die zijn het weekend van 5/6 september in de aanbieding en laat ik nou net dan in orlando zyn, heb trouwens gekeken op de site van de douane als ik het goed lees betaal ik 2,5 % invoer en 19 % BTW
Weet iemand nog een andere grote electronica store in Orlando waar je digitale cameras kan kopen behalve Best Buy en Wal Mart ? Vind toch het verschil qua prijs behoorlijk als je voor een Samsung bv hier 350 euro betaald en daar 210 euro.
Aangezien ik mogelijk van plan ben een iPad te kopen als ik volgende maand in Florida ben en e.e.a. uitgezocht heb wil ik dit uiteraard met jullie delen ;)
De iPads zijn er op dit moment (allen voorzien van WiFi) in respectievelijk:
16GB --> $499 +tax
32GB --> $599 +tax
64GB --> $699 +tax
De versies met Wifi EN 3g zijn echter nog niet in de verkoop.
De vrijstelling voor invoerrechten, omzetbelasting, accijnzen en verbruiksbelastingen is op dit moment €430.
Kom je echter boven dit bedrag uit, moet je WEL betalen (Nederland en Duitsland in ieder geval 19%). Je komt dan de 19% aan het betalen over het GEHELE bedrag. Dus heb je iets met een (naar euro's) omgerekende waarde van €431 kom je over het gehele bedrag de BTW aan het betalen en niet alleen over de €1. (heel zwart/wit natuurlijk, echter ik weet niet hoe de douane hier mee omgaat)
En nu komt het.......
De 16GB-versie komt omgerekend (dollarkoers vandaag $1,3348) op €373,84
De 32GB-versie op €448,76
De 64GB-versie op €523,67
De salestax in Florida ligt op dit moment tussen de 6 en 7,5% afhankelijk waar je het koopt.
Zover ik heb kunnen nagaan kun je de tax weer terugvragen op het vliegveld bij vertrek, hoe dit echter precies in elkaar zit weet ik niet.
Dus als er mensen zijn die hier ervaring mee hebben hoor ik dat graag !
Het probleem is nu dus dat de 32GB-versie €18,76 boven de vrijstelling zit waardoor je dus (uitgaande van bijvoorbeeld Nederland/Duitsland) de 19% BTW aan het betalen komt en uitkomt op een bedrag van €534,02 !
Ik heb vandaag nog tel contact opgenomen met de Douane op het vliegveld van Düsseldorf om te informeren naar de koers welke hun hanteren.
Blijkt dat men op de 1e dag van de maand de dollarkoers vaststellen welke dan geldig is tot het einde van de desbetreffende maand.
Op dit moment (dus voor de maand april 2010) wordt door hun een koers gehanteerd van $1,3338.
Dus wil je iets invoeren en je zit net rond de grens van €430 informeer dan even vantevoren bij de Douane van het land waar je landt naar de door hun gebruikte koers, zodat je niet voor verrassingen komt te staan en mogelijk alsnog BTW moet gaan betalen !!
Ik zou het liefst de 32GB-versie willen kopen, maar om onder de €430 te komen moet de douane op 1 mei 2010 wel de dollarkoers vast gaan stellen op $1,394 maar ben bang dat dat niet zal gaan lukken :cry:
Ik heb gisteravond als een echte fanboy mijn iPad WiFi + 3G 64GB Besteld, hij wordt verstuurd vanaf 'Late April'.
Ik hoop dat ik hem dus begin Mei in mijn armen kan slaan :wink:.
Ik ben totaal $955 kwijt voor de iPad 64GB WiFi + 3G, iPad Case en iPad Dock en tax.
als je een ipad koopt bv 599 komt er nog tax bovenop, maar dan...
als je in europa landt, wordt je dan bij de douane aangeslagen voor het bedrag inclusief btw (usa) of wordt dat er vanaf getrokken, en rekenenen ze hier het eigen btw tarief.
Pascal
Dat zou ik ook graag horen. :D:D
Kun je misschien aangeven waar je dat hebt nagegaan, dat je de salestax terugkrijgt?
Vergeet het namelijk maar =;, de salestax ga je echt niet terugkrijgen. Daar is al een heleboel over geschreven op het forum, maar los daarvan hieronder de info die ik toevallig vandaag langs zag komen op de website van de luchthaven van Orlando (MCO):Wat in die laatstste zin staat geldt helaas niet voor Florida. :(Citaat:
Can I get my sales tax refunded at the airport?
According to the U.S. Customs and Border Protection web site (www.cbp.gov), foreign visitors to the United States frequently confuse the state sales tax with value-added tax (VAT). The state sales tax is a small tax on purchases or services, calculated at the time of purchase, which the individual states assess and which the U.S. federal government neither determines nor receives. VAT, on the other hand, is a national tax commonly applied in foreign countries that is included in the actual sales price of an item. The United States does not have a VAT, and the federal government cannot refund state sales taxes. Some states do not charge tax on items shipped out of state, therefore please ask about sales-tax policies in the state where you make your purchases.
Die laatste zin geldt volgens mij wel voor Florida; tenminste, volgens mij staat er dat sommige staten geen tax berekenen als je het naar het buitenland laat versturen. Wij hebben wel eens iets vanuit WDW naar Nederland laten versturen, en dan komt er geen tax bij.
Het is wel zo dat er enkele staten zijn (volgens mij 2 of 3), waar je de betaalde tax wel terug kunt krijgen, maar weet even niet zo snel welke. Florida in ieder geval niet !