Nee hoor stom van mij natuurlijk ik dacht dat 6 dagen goedkoper zou zijn dan 7 natuurlijk:? .
Afdrukvoorbeeld
Nog 2 vraagjes ( voorlopig :-D ). Ik heb een auto gereserveerd voor na de cruise voor 6 dagen met ophaal locatie Port Miami, Ik heb nu begrepen dat daar geen afhaalstation is maar een shuttle van Alamo vanaf de haven.
Mijn vraag is waar kan ik deze shuttle precies vinden en brengt hij mij dan gewoon naar het dichtbijzijnde verhuurbedrijf van Alamo.
Normaal wordt je gewoon naar het dichtbezijnde verhuurstation gebracht.
Waar je de shuttle kunt vinden daar weet ik helaas niet omdat ik nog nooit een cruise gedaan heb, maar normaal staat dit echt wel heel erg goed aangegeven. Dus moet volgens mij geen probleem zijn om dit te vinden. Anders gewoon effe vrgaen ;-)
Er zullen wel telefoons staan, of een infopaal.
Je wordt trouwens naar het verhuurstation bij de luchthaven gebracht volgens mij. Hoogstens 10 minuten rijden.
Eric
in Fort Lauderdale reden dezelfde shuttles die je normaal op de luchthavens aantreft langds de cruiseterminal na afloop van de cruise en werd je naar het vliegveld gebracht
daar ga je dan langs de verhuurbalie of direct naar de auto's
Vraagje: enkele dagen geleden ontdekten wij een dunne kras op de zijkant van onze huurauto. De kras loopt van voor naar achter over de hele zijkant. Hij is gelukkig vrij dun, je moet zelfs goed kijken wil je 'm zien.
De vraag is nu: hoe ga je hier mee om? Gaan we naar de politie om dit te melden en hoe gaat dat dan? Of leveren we de auto gewoon in en mochten ze het zien dan maken we aanspraak op de verzekering van ons super-pluspakket van USAreisen.
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik zou het bij aflevering zeker even melden en dan afwachten wat ze er mee doen. Dat is altijd nog beter dan achteraf een claim krijgen terwijl je thuis zit en het niet meer kunt toelichten.
Of bij NAPA even een poetsmiddeltje kopen en kijken of je hem er uit kunt poetsen. Als het een lichte kras is zit hij waarschijnlijk in de blanke lak (de toplaag) en is hij vrij makkelijk weg te poetsen.
Hoi,
Wij hebben dit 3 jaar geleden ook gehad , dat voor onze villa onze auto snachts was bekrast over de hele zijkant. Na een telefoontje naar ALAMO moest ik op het politieburo van Kissimmee een formuliertje halen , invullen en kon dan bij ALAMO als ik dat wilde meteen de auto omruilen voor een andere. ( wat ik meteen gedaan heb )
Maar je moet het wel ff melden dus...
Groetjes,
Pieter
Nou, wees maar niet bang hoor, Equinoxen zat.Citaat:
ik krijg over 2 a 3 weken pas mijn Creditcard, dus ik kan hem nog niet reserveren...wel jammer want dan is die equinox waarschijnlijk al weg.
Hopelijk blijft die aktie wel nog
Trouwens, als je de auto ophaalt, zul je merken dat je naar het vak mid-suv wordt verwezen, en dat je daar zelf een auto moet uitzoeken.
Soms staat er geen Equinox, maar even zoeken doet wonderen (Ik vond er eentje in het vak full size suv). Anders gewoon even wachten, elke paar minuten komen er weer verse auto's bij !!
Eric
Ik heb via Holiday Cars bij D reizen een auto gehuurd. Heeel erg standaard niet groot, voor 11 dagen zijn wij 295 euro kwijt incl alle verzekeringen.
Ik ben heel erg benieuwd hoe dit gaat bevallen.
De auto moet in Orlando klaar staan op het vliegveld. Ik ben dus echt heel erg benieuwd.
Heb ook in Europa een paar keer een auto gehuurd via Holiday Cars, en het was altijd prima in orde.
Heb je al een bevestiging gehad, met welke maatschappij het wordt?
Eric
Een Ford Focus valt, zover ik weet, bij de meeste verhuurbedrijven in de compact klasse. Maar waarom hebben jullie überhaupt een auto gehuurd als je deze alleen nodig had om van en naar de luchthaven te rijden? Is een taxi dan niet gewoon handiger en veel goedkoper?
Ja we hebben een bevestiging binnen, maar die ligt bij mn vriendin in Utrecht. LOL dus ik zou het uit mijn hoofd niet weten.
Maar ik denk dat het best wel goed gaat komen.
Ik heb dus een kleine auto gehuurd, omdat we maar met 2 personen zijn. Dus ieder een koffer, en dat moet best in een kleine auto passen.
Bedankt voor de tips over het upgraden. Daar zullen wij dus niet intrappen.
Hebben jullie ook ervaring met het achterlaten van je creditcard gegevens?
Want dat is het enigste waar ik een beetje bang voor ben. Ik zal verder goed nagaan of de auto schade heeft voor we het huurcontract tekenen.
Zodat wij niet voor schade opdraaien die niet door ons gemaakt is. Dat is een tip die ik van de ANWB site heb afgehaald.
Je CC gegevens moet je nu eenmaal achterlaten, maar dat kan geen kwaad zolang je maar niet voor een bedrag op het verhuurcontract tekent.
Uiteindelijk laat je de CC gegevens achter bij iedere winkel en restaurant waar je iets koopt, dus iedereen zou er fraude mee kunnen plegen.
Dat is de reden waarom ik met Amex betaal, kan ik online de afschrijvingen controleren, en direct ingrijpen als er iets niet klopt.
Dat is mij nu 2 keer gebeurd (maar ik gebruik mijn CC bijna dagelijks), iedere keer is het keurig door American express teruggestort.
Ach, met contant geld kun je ook je portemonnee verliezen, en dat is veel erger.
Eric
Bedankt allemaal voor de ervaring met de huurauto
Na een avond lezen kan ik zelf autos verhuren !
Wij gaan 3 weken naar Orlando en waren van plan een EQUINOX te huren \\:D/
Momenteel krijg ik bij USAreisen.de de laagste prijs 567,- super-inclusief-plus voor 3 weken.IW=midsize suv
27 euro per dag all-in
Ik heb dan voor een midsize SUV gekozen zodat we er in iedergeval met 5 in kunnen.
Als je op woensdag boekt krijg je nog 20 euro extra korting
Wie weet wat ik betaal als ik aan de balie wil reserveren ?:-s
Fam Visser
Tijdens het zoeken naar een betaalbare SUV om te huren in Florida kwam ik terecht op de site www.usrentacar.co.uk. Heeft iemand al ervaring met deze site? Het lijkt mij een soort portaalsite want de grootste namen zoals Alamo en Dollar zouden er mee samenwerken.
Ik heb er namelijk volgende quote gevonden:
Supplier: Alamo Rent A Car
Pickup Location: Kissimmee (.Any Office), Orlando Florida
Dropoff Location: (MIA) Miami International Airport, Miami Florida
Pick up Date: 10 January 2008, 09:00
Drop of Date: 23 January 2008, 12:00
Number of Days: 14 Days
Insurance Type: Gold
Vehicle Type: Full Size 4x4 A/C Extended Trailblazer 7str or Similar Vehicle
Cost: 521.64 EUR
En misschien heb ik het verkeerd op, maar dit lijkt mij nogal goedkoop in vergelijking met andere sites...:roll:
Zou dit te vertrouwen zijn en zouden we geen problemen krijgen om als Belg bij een Engelse site te boeken?
Graag jullie advies hierover! Bedankt op voorhand!
Groetjes, Deborah:lol:
Waarom zou je als Belg (of als Hollander) problemen krijgen met in Engeland huren?
Ik huur de laatste paar jaar mijn auto via een Duits reisburo en dat is mij tot nu toe goed bevallen.
Ik heb overigens geen enkele ervaring met het door jou genoemde reisburo.
Eric
Hoi Deborah
Let op of je niet een prijs krijgt in ponden ipv euros Bij 'usrentacar.co.uk' staat de prijs in pond
Kijk maar eens in auto huren bij orlando omgeving.
Ga eens naar www.usareisen.de en selecteer ALAMO en dan Equinox (soort Jeep) rechter kolom
zodat je alles inclusief hebt.
Ik heb daar een IW (4x4 midsize)geboekt voor een prijs die ik nergens anders kon krijgen ook naar aanleiding van dit Forum.
Het Resort heb ik in UK geboekt en tot nu toe keurige bevestigingen gehad.
Succes met boeken ! :-({|= :-({|= :-({|=
Fam Visser
Beste Fam Visser,
Bedankt voor jullie hulp!
De quote die ik heb gekregen van www.usrentacar.co.uk is wel degelijk in euro, je kan dit instellen op de startpagina.
I.v.m. www.usareisen.de, ik heb hier inderdaad al eens een kijkje genomen, aan de hand van dit forum, maar heb een beetje schrik daar mijn Duits echt niet dat is en ik dan eigenlijk helemaal geen idee heb wat ik aan het boeken ben. Nogal een bangerd op dat gebied:roll:.
Groetjes, Deborah
Kijk dit is nou de road service die we nodig hebben, en nog gratis ook!
Hoe een auto te openen als de sleutels erin liggen
En dan nog een filmpje hoe je de banden verwisseld :)
En heeeeel snel:
USAReisen blijft leuk. Het laatste nieuws:
Wat er staat is dat de boekingscodes die FTI/USAReisen gebruikt niet altijd beschikbaar zijn bij Alamo/National. Maar dat maakt verder niet uit omdat je wel het type voertuig krijgt waar je recht op hebt.Citaat:
wie wir erst kürzlich erfahren haben, haben die Autovermieter Alamo/National die Mietwagenkategorien in den USA zum Teil geändert.
Der Grund hierfür liegt in der kurzfristigen Flottenerweiterung insbesondere im SUV/Geländewagen Segment.
Somit kann es vorkommen, dass die auf Ihrem Mietwagenvoucher/Reservierung angegebene Kategorie nicht mehr mit der Kategorie übereinstimmt, die von den Vermietern vor Ort verwendet wird. Dies bedeutet für Sie jedoch keinen Nachteil, da sie nach wie vor ein Fahrzeug der Kategorie erhalten, dass dem bei Buchung vom Veranstalter angegebenen Fahrzeugbeispiel entspricht.
Eine konkrete Übersicht hierzu (direkt vom Veranstalter) finden Sie auf unserer Internetseite unter folgenden PDF Links:
Alamo FTI - SUV Bezeichnung http://www.usareisen.de/mietwagen/al...mo_FTI-SUV.pdf
Sollten Sie Fragen hierzu haben erreichen Sie uns zu den angegebenen Bürozeiten unter der Rufnummer
+49 30 707 93 40.
Ihr www.USA-Reisen.de Internet Service Team
Met dit voorbeeld bevestigen ze nu ook wat we al jaren wisten: boek een EQuinox en krijg een Midsize SUV mee.
http://xs216.xs.to/xs216/07263/eq.png
Ik boek toch maar gewoon een mid-size SUV. Met zo'n Equinox zit ik liever niet opgescheept.
Frank, de EQ code staat bij Alamo dus gelijk aan IFAR. Dus je KRIJGT die Midsize SUV ook gewoon. Dit was eigenlijk altijd al het geval maar nu bevestigd USAReisen dit dus ook..
Dit staat er dus bij Midsize SUV:
http://xs216.xs.to/xs216/07263/ifar.png
Dus of je nu een Equinox of een Midsize boekt, bij beide krijg je een klasse IFAR. Tel uit je winst...
Dat zou kunnen, maar ik neem een printout mee van de tarieven, waarin ik kan laten zien dat ik voor een Equinox minder betaald zou hebben. Als ze me die dan toch willen geven, dan geef ik aan dat ze daarmee een goedkopere auto geven dan waar ik voor betaald heb. Dan komt er óf een andere mid-size SUV, óf een auto van een minstens zo grote klasse. Als je je dan een beetje rechtlijnig opstelt, dan willen ze wel van je af zijn en krijg je iets anders.
EQ staat gelijk aan IFAR (automatische upgrade)
IFAR staat niet gelijk aan EQ
Zie het probleem niet helemaal...
Het probleem is dat ik geen Equinox wil.
En als je de Equinox besteld, krijg je die ook helemaal niet.. Dát is nou net het leuke :D
Alamo heeft wel degelijk Equinox. Wellicht dat deze vaak niet beschikbaar is, maar ik heb er zelf ooit 1 aangeboden gekregen (terwijl ik toen n.b. een full-size SUV besteld had).
Maar daar heb ik het nu toch niet over? Het mailtje van USAReisen gaat erover dat de EQ code van FTI door Alamo/National wordt omgezet in IFAR.
Dat je bij een reservering van een IFAR of FFAR geen EQuinox moet accepteren lijkt me logisch.
Dat is me wel duidelijk. Maar als ik een EQ boek (en betaal) en dat wordt omgezet naar een IFAR en krijg alsnog een Equinox, dan heb ik geen enkele mogelijkheid om daar bezwaar tegen te maken. Als ik echter een IFAR boek en ze geven een Equinox, dan kan ik laten zien dat ik daar minder voor betaald zou hebben. Formeel heb ik dan als CONSUMENT nog steeds geen poot om op te staan, maar als KLANT wel een argument waar ze gevoelig genoeg voor zijn.
Je dient als klant altijd goed in de gaten te houden dat je de juiste klasse meekrijgt...
De Equinox is iets groter dan de Captiva, maar of daar de 4 grote koffers inpassen is nog maar de vraag. Overigens is de Equinox ( op dit moment ) niet beschikbaar bij ALAMO in Orlando. Wij hadden hem ook besteld maar er stonden/zijn alleen maar Jeep Libertys beschikbaar. Daar passen net aan 3 grote + 1 kleinere koffer in, of met beetje mazzel toch 4 grote #-o
Groetjes,
Pieter
http://bp1.blogger.com/_itsdkGev1vo/...0/DSCN0945.JPG
Een vraagje over het afhalen van de auto. Wij reizen komende zomer met drie kinderen van 5, 9 en 14 en komen om 16:25 lokale tijd aan. Voor de kinderen is het dan al behoorlijk laat. Ons eerste hotel is in de buurt van het vliegveld. Wat is nu verstandiger: de huurauto gelijk ophalen en daarna naar het hotel gaan of een taxi nemen en de volgende dag de huurauto ophalen als we allemaal weer "fris"zijn??
Als je eerste hotel toch in de buurt van het vliegveld is dan zou ik de auto gewoon ophalen. Ook omdat je nog overdag kunt rijden.
Print van te voren vast de route uit (bijvoorbeeld via Google Maps) zodat je goed voorbereid bent.. (of stel de TomTom vast in)