Net terug van onze reis naar de Caribbean en met British Airways.
BA business class gevlogen en dat was echt helemaal toppie.
Je hebt dan je stoel en je drukt op een knop en je stoel wordt vanzelf een vlak bed.
Kussentje onder je hoofd, dekentje over je heen en knorren.
Echt geweldig dus bijna geen last van jetlags.
Wat betreft de tijd dat je aanwezig moet zijn op Schiphol.....als je vliegt via Londen dan is 3 uur van te voren echt niet nodig.
Gewoon anderhalf uur of zo.
Of het moet misschien hoogseizoen zijn zodat het heel druk bij de controle is maar anders niet hoor....of je moet het leuk vinden op Schiphol om te winkelen of zo.
01-12-11, 16:11
Njit
Re: Vliegen met British Airways / BA
Die 3 uur is ook niet verplicht. Men raad het alleen aan. Zolang je maar op tijd bent voor de incheck-balie en de gate dicht zijn.
Alleeen niet klagen als je je vlucht mist doordat er file stond, de trein vertraging had, je een lekke band had etc.
09-01-12, 20:14
pzomerdijk
Re: Vliegen met United Airlines
Is 55 minuten overstappen Gatwick voldoende? Ben er al eens eerder geweest en volgens mij moet je met een bus naar vertrekhal. Toen had ik voldoende overstaptijd en heb niet echt gelet op de benodigde tijd af AMS. Route AMS-GATWICK-ORLANDO allen met BA.
Moet je dan op Gatwick opnieuw inchecken als je vanuit AMS ook al met BA vliegt? Of kun je al online inchecken?
55 minuten moet denk ik kunnen maar veel is het volgens mij niet.....
09-01-12, 20:31
corrus
Re: Vliegen met United Airlines
Theoretisch wél... en meestal gaat het goed, maar soms loopt het weleens mis...
Inchecken bij BA doe je, voor beide vluchten, al in Amsterdam, ook je koffers worden doorgelabeld...
11-01-12, 05:31
elstars
Re: Inchecken: Online of aan de balie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bikkiebeer
Net terug van onze reis naar de Caribbean en met British Airways. BA business class gevlogen en dat was echt helemaal toppie.
En wat betaal je dan voor een ticket???
11-01-12, 07:14
trails
Re: Vliegen met British Airways (BA)
Dit staat op de site van Gatwick:
Transferring between terminals at Gatwick couldn’t be easier. Our shuttle trains run every few minutes 24 hours a day and the journey takes just two minutes. The service is free to user.
Arriving and departing by train
Our mainline train station is in the South Terminal. Simply follow signs for North Terminal when you arrive. Alternatively, if you’ve arrived at North Terminal and are travelling onwards by train, just follow signs to South Terminal. http://www.gatwickairport.com/at-the...huttle-update/
Dus het zou makkelijk moeten kunnen.
Google is trouwens toch vaak je beste vriend. :razz:
20-01-12, 16:59
orient
Re: Inchecken: Online of aan de balie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elstars
En wat betaal je dan voor een ticket???
Voorbeeld van Amsterdam naar Nassau (Bahamas), vertrek 5 maart 2012, retour op 19 maart 2012, betaal je business class met British Airways in totaal € 2410,-.
Dit is het goedkoopste tarief op dit moment (volgens BA site).
20-01-12, 17:34
elstars
AUW !!
Dan toch maar even "afzien" in de Economy!
11-02-12, 14:17
Robbie1983
Iemand ervaringen met de economy class naar miami via british airways?
Zijn hier privé schermpjes aanwezig?
11-02-12, 14:31
hrjhaan
wij zijn in 2010 met BA naar Miami gevlogen. Prima te doen. Wij hadden ieder een eigen schermpje.
11-02-12, 15:42
elstars
In april 2011 vlogen wij met BA naar Miami vanaf Heathrow, met persoonlijke schermpjes. Mooie films gezien, prima aanbod.
11-02-12, 16:03
Cara
Augustus 2011 hebben wij een prima vlucht gehad met BA van Londen naar Miami.Goede service,redelijk eten,meer dan voldoende drinken en aan bod van films etc.Zouden het zo weer doen met BA
20-02-12, 17:35
pavlos63
tickets
Hallo, geboekt naar Miami via Ebookers. E.e.a. snel afgehandeld door Ebookers.
Echter, ontvangen bevestiging per mail reisdocument. Daarin staat voor 4 personen aangegeven ticketnr. p.p. en het ebookers reserveringsnummer. Verder de vliegschema, Ebookers geeft aan dat we voor de rest niets meer ontvangen en dat e-tickets niet meer worden uitgegeven. Iemand ervaring of dit klopt.
mvgr. Paul
20-02-12, 17:43
sonja
Re: tickets
Klopt, je paspoort is voldoende.:D
20-02-12, 17:52
pavlos63
en ik neem aan de uitdraai van ebookers:-D
20-02-12, 17:58
sonja
Het is niet nodig maar voor de zekerheid en je gemoeds rust zou ik het doen. Met wie vlieg je? Je kunt bij de meeste airliners met je reserveringsnummer inloggen en je reservering bekijken.
20-02-12, 18:02
pavlos63
Hoi Sonja,
Wij vliegen met BA. Brussel - londen - Miami (vlucht door AA)
Miami - londen - brussel (BA)
Kun je daar ook je stoel reserveren
Bedankt voor je snelle reactie
20-02-12, 18:05
hannie
Stoel reserveren bij BA is alleen gratis 24 uur van te voren, bij het online inchecken.
Wil je het langer van te voren dan moet je betalen.
20-02-12, 18:08
pavlos63
weet je toevallig ook de kosten
20-02-12, 18:10
sonja
Heb geen ervaring met BA, dus dat weet ik niet. Je kunt in ieder geval proberen in te loggen en je stoelen vast te leggen. Ik denk dat andere forummers wel kunnen adviseren. Er is een topic "vliegen met British Airways", wellicht dat je dat even kunt doorlezen.
20-02-12, 18:34
pavlos63
dank voor de info. Ben al bij BA wezen kijken alles staat er al in. Niet te geloven.
20-02-12, 18:49
hannie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pavlos63
weet je toevallig ook de kosten
Toen wij vorig jaar met BA naar Miami vlogen was het voor ons drieeen als we alle stoelen op alle vluchten van te voren vast wilden leggen iets van 300 euro.
Wij hebben dat niet gedaan en hadden 24 uur van te voren nog genoeg keuze.
20-02-12, 20:42
gonniegans
Oh mooi nieuws Hannie, ik twijfel heel erg of wij de stoelen moeten reserveren met BA voor juli. Maar ja, het kost zoveel extra he??? Ben blij nu van jou te horen dat jullie vorig jaar nog keuze genoeg hadden.
22-02-12, 20:36
randje35
Hoi Gonniegans,
Wij zijn vorig jaar ook met BA gevlogen en hebben pas 24 te voren onze stoelen vast gelegd en dat was ook in Juli!!
Dit jaar vliegen we weer met BA en doen dat gewoon weer één dag van te voren er was plaats genoeg hoor! Als je het eerder wil doen kostte het vorig jaar 25 euro per stoel. En de korte vlucht 12,50 per stoel.
22-02-12, 20:59
gonniegans
Fijn om te horen! Wij vliegen met kleine kinderen en daarom is het extra belangrijk om bij elkaar te zitten. Maar ja bij elkaar is het wel weel zoveel geld! Wel geeft BA aan dat de stoelen van reizigers met kleine kinderen 3 dagen voor de vlucht worden vastgezet, als je deze niet goed vindt kan je 1 dag voor de vlucht kosteloos wijzigen (mits er plek is). Voor ons speelt het eigenlijk alleen heen, terug worden de vluchten uitgevoerd door AA en daar heb is kosteloos stoelen kunnen reserveren.
23-02-12, 21:25
Minneke
Wij zijn afgelopen zomer ook met BA gevlogen (Brussel-Londen-Tampa). Onze stoelen 24 u op voorhand vastgelegd. Er was zelfs nog plaats aan de nooduitgang....
24-02-12, 19:41
randje35
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gonniegans
Voor ons speelt het eigenlijk alleen heen, terug worden de vluchten uitgevoerd door AA en daar heb is kosteloos stoelen kunnen reserveren.
Oh dat wist ik dan weer niet! Wij vliegen dit jaar
ook terug met AA.
Ga is even spitten vanaf wanneer dat vastgelegd kan worden:lol:
26-02-12, 11:50
gonniegans
Op de reserveringsbevestiging van BA staat dat je voor het reserveren van de stoelen voor de AA vluchten contact met BA moet opnemen. Dus zo gezegd, zo gedaan... BA gebeld en het was gelijk geregeld. Kon al direct.
26-02-12, 19:26
randje35
Dank je wel Gonniegans,
Ik was het alweer vergeten maar ga meteen even kijken!!
07-06-12, 12:01
Holandesa
Eventjes een vraagje...
Ik zie een interessante vlucht van Amsterdam-Gatwick-Orlando via BA, maar er is maar 55min. voor het transfer van onze aankomst in Gatwick en het vertrek naar Orlando. Is dit voldoende tijd voor het overstappen?!
07-06-12, 12:12
cindy74
Mmmmmm ik denk niet dat je door de douane moet dus gewoon overstappen moet lukken mits wat lopen denk ik ......wacht even op andere reacties
Volgens de site van Gatwick Airport zou je in terminal north aankomen en daar ook weer vertrekken.
07-06-12, 14:10
hannie
Wij hebben deze vlucht vorig jaar gehad.
Er waren 60 nederlanders aan boord die door moesten naar Florida.
We werden al opgewacht door iemand van B.A toen we uit het vliegtuig kwamen en gelijk doorgeloodst naar het volgende vliegtuig.
07-06-12, 16:09
elstars
Het is echt krap, er hoeft maar iets te gebeuren en je bent de klos.
Je kan ook een andere vlucht nemen (met 21/2 uur overstap dacht ik.)
check maar eens op BA
08-06-12, 15:21
Holandesa
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elstars
Het is echt krap, er hoeft maar iets te gebeuren en je bent de klos.
Je kan ook een andere vlucht nemen (met 21/2 uur overstap dacht ik.)
check maar eens op BA
Er is op dit moment geen andere vlucht naar Gatwick met aansluiting met de vlucht naar Orlando. Alleen die meet 55min overstap tijd
Er is een andere vlucht om 7u in de ochtend, maar die vliegt naar een andere vliegveld (Heathrow - dacht ik) en dat lijkt mij ook niet handig met 2 kleine kindjes, een oma en veel bagage....
Dus, misschien toch de risico nemen...
08-06-12, 19:23
elstars
Als je met twee kleine kinderen bent en een oma, dan moet je je sowieso afvragen of je zo'n krappe overstap kunt hebben. Je moet snel doorlopen, snel je spullen bij de security check kunnen overhandigen en"uitladen" (bv. eventuele laptop, vloeistoffen in plastic zakje, riem afdoen, kinderspulletjes in de gaten houden), kijken naar welke gate je moet lopen (afstanden kunnen groot zijn, bv. 10 minuten lopen) e.d. Het lijkt mij dat je dat je dan beter de vroege vlucht uit Amsterdam kunt nemen. Dat is dan thuis misschien wat meer stressen, maar eenmaal op reis gaat het dan wel relaxter.
Ik hoop dat je een goede keuze kunt maken.
08-06-12, 19:49
rolandino
Er is ook een vlucht via Gatwick met 1.25 uur overstaptijd:
AMS - LGW (vlucht 2761): 12.20-12.25
LGW - MCO (vlucht 2039): 13.50-18.05
Die lijkt mij bet wat gunstiger, zeker met kinderen erbij.
08-06-12, 20:49
Minneke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gonniegans
Oh mooi nieuws Hannie, ik twijfel heel erg of wij de stoelen moeten reserveren met BA voor juli. Maar ja, het kost zoveel extra he??? Ben blij nu van jou te horen dat jullie vorig jaar nog keuze genoeg hadden.
Wij zijn vorig jaar met BA met 4 personen naar Tampa gevlogen. Wij hebben onze stoelen 1 dag op voorhand (= gratis) vastgelegd. Wij hadden uitstekende plaatsen aan de nooduitgang! Dus maak geen onnodige kosten ....
09-06-12, 06:47
Holandesa
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rolandino
Er is ook een vlucht via Gatwick met 1.25 uur overstaptijd:
AMS - LGW (vlucht 2761): 12.20-12.25
LGW - MCO (vlucht 2039): 13.50-18.05
Die lijkt mij bet wat gunstiger, zeker met kinderen erbij.
Hoi
Dat lijkt mij idd een betere vlucht. Mag ik je vraag waar je deze hebt gezien?
Wat ik heb gevonden was op de site van BA met heenreis begin Mei en terugreis half Mei 2013... En deze vlucht heb ik nog niet gezien...