Ze maken het wel spannend, die Nasaboys.
Moses's team will meet again at 2pm on Wednesday to determine whether or not it will be safe to launch tomorrow; if all systems are go, the shuttle would launch at 3:29pm.
We zullen wel zien!
Afdrukvoorbeeld
Ze maken het wel spannend, die Nasaboys.
Moses's team will meet again at 2pm on Wednesday to determine whether or not it will be safe to launch tomorrow; if all systems are go, the shuttle would launch at 3:29pm.
We zullen wel zien!
Zeker spannend, we gaan Donderdag eerst een eco Safari doen in St. Cloud .. deze tour is tegen 10 uur. Daarna racen we wel door richting Cocoa Beach, weet iemand een hele goede spot, vanwaar we het goed kunnen zien ?
Hoi Sunshine State,
Wij waren dinsdag in Cocoabeach en zaten in hotel international palm resort en daar kon je vanaf het strand erg goed kijken(volgens de man bij de strandstoeltjes kon je het ook voelen)
Aan de overkant van het hotel zat een soort strandwinkel met parkeerplaatsen.
Gr Mariska en Erik
Wij hebben afgelopen mei ook in Cocoa Beach gestaan toen er een lancering was.
Aangezien er een enorme file de andere kant op ging richting Titusville 's morgens gingen wij maar naar Cocoa Beach om te zwemmen. Toen we terug gingen stonden er heel veel mensen gewoon in de berm langs de snelweg, die parallel aan het strand loopt. Zelf plaatselijke bewoners stonden er dus wij gingen erbij staan. Kon alles goed zien en het was een mooie ervaring om een keer mee te maken.
Racen zullen we maar niet al te letterlijk nemen, Rick. Kruipen is meer van toepassing, want er worden weer duizenden toeschouwers verwacht. In Cocoa Beach wordt Jetty Park als een van de beste plekken genoemd omm de lancering te bekijken.
Zelf vinden we Titusville een fijne spot. Net zo druk overigens, alle kijkers klonteren bij elkaar. MacDonalds doet prima zaken, ze hangen met de benen buiten! We rijden liever een klein stukje door naar het noorden en parkeren bij Sears, staat in de TomTom. Fijne plek voor een sanitaire stop! Je loopt dan zo naar de rivier, waar altijd wel een plekje vrij is. Prima zicht, recht tegenover de lanceerplaats. Let op, je ziet eerst een wit wolkje en pas als de shuttle hoog in de lucht is, hoor je het geluid. Voor mooie foto's moet je dus wel alert zijn, maar dat zit wel snor, denk ik.
We zorgen dat we er een uurtje of anderhalf van te voren zijn. Eettentjes zijn erg druk, bij uitzondering nemen we een broodje mee, met wat flesjes sap en water in de auto.
Wij lopen weer langs de villa's in de hoop dat we weer net zo gastvrij onthaald worden als in het voorjaar. De bewoners spreken je gewoon aan en zijn er gastvrij. Anderen proberen er juist een slaatje uit te slaan en bieden parkeerplaatsen in hun tuin voor veel geld. 't Is toch een kwestie van geluk. Hoe dan ook, veel plezier als het door gaat...........
"GO to continue. The management team has given approval to press ahead with shuttle Discovery preparations for tomorrow's launch"
Nou, iedereen weer blij.=D>
Toch geeft het weer nu al problemen, de "mobile service tower" (waar de Shuttle op dit moment nog mee omringt is) kan niet worden uitgeklapt door aankomende onweer.
Niet dat dit veel veel zorgen baat, onweer schijnen ze daar vaak te hebben.
Go with the flow! Wij zijn in Titusville terechtgekomen omdat de wegen naar Cocoa Beach al vroeg verstopt waren. Halverwege hebben we de plannen gewijzigd.verwijderd liet nog even weten dat de restaurantjes bij het Searswinkelcentrum eigenlijk helemaal niet zo druk waren. Maar je weet het, resultaten uit het verleden.....
Onze eerste lancering zagen we vanaf de rijksweg omdat we toen de kust helemaal niet hebben gehaald. Honderden auto's en duizenden mensen stonden gewoon op de weg, alles stond stil. Ze haalden de stoeltjes en de koelboxen uit de truck en genoten als was het een Koninginnedag......
Wij rijden hier om een uur of elf weg en zien wel weer wat er van komt. Eerst morgen maae eens het werbericht checken.
We houden ondertussen de witte Tahoes in de gaten! En de grijze Jeeps van de Hofmantroep ook......Citaat:
However, the weather forecast calls for a 20 percent chance of acceptable conditions, with the concerns being low clouds and rain within 20 miles of the Shuttle Landing Facility at launch time. The MMT will meet at 5:30 a.m. Thursday to consider the forecast and will decide then whether to fill the shuttle's huge external fuel tank for the launch.
"The weather still looks pretty bad for tomorrow," Moses said. "There's a chance we'll decide not to spend one of our (launch) opportunities."
Wij zullen er zeker 1½ uur langer over doen om de oostkust te bereiken, dus we mogen wel op tijd vertrekken. Ik heb nog een stapeltje forum stickers mee, zal er 1 op de auto plakken voor de herkenbaarheid..:)
Is het met een nacht lancering zoveel anders, qua verkeer?
Ik snap dat er veel mensen afvallen als het s'nachts is maar dan nog. Wij waren afgelopen februari ook bang voor de giga drukte maar die hebben we totaal niet gezien, wij gingen helemaal naar KSC.
Wij waren er dan ook wel 5 uur van te voor, maar dan nog.
Terug was het een ander verhaal, wat normaal een kwartiertje rijden was duurde toen ruim 3 uur.
Iig veel succes en plezier voor de mensen die er heen gaan, geniet ervan.
Begrijp ik nu dat de lancering naar Vrijdag gaat?
Dit lees ik in de Telegraaf ..
http://www.telegraaf.nl/buitenland/8...scovery__.html
Klopt, morgen 3.04 pm. Kunnen jullie ook iets anders gaan verzinnen vandaag.
We gaan al in de ochtend Safari doen in St CLoud what's in a name...
Alfons, kijk jij bij deze website ? http://www.nasa.gov/mission_pages/sh...ain/index.html
Ja, en dan bij Missions/Launch Schedule
http://www.nasa.gov/missions/highlights/schedule.html
Gaan we weer.
"The launch team has detected a leak around the ground umbilical carrier plate on the backside of the external fuel tank. This problem has occurred on a few recent shuttle missions. Whether this is going to delay today's launch is not yet known"
Update:
"SCRUB! Launch of space shuttle Discovery has been postponed due to a leak in the gaseous hydrogen venting system between the launch pad and external fuel tank. This is the same problem that delayed a pair of shuttle missions last year.
When Discovery could make another launch attempt is not known. Obviously, the leak will have to be fixed. NASA faces a Sunday or Monday deadline the get the shuttle launched or else wait until December 1 due to a period of unfavorable thermal conditions in the orbit with the International Space Station"
Het Delay is minimaal 48 uur, dus de eerste poging zou op zijn vroegst Zondag zijn.
Het duurt zolang omdat monteurs pas over 24 uur op de plek kunnen komen waar nu de lek zit, reparatie gaat ongeveer 3 uur duren als alles goed gaat.
Het zit ze ook niet mee hé
Update:
Het gaat zeker tot Maandag duren, ze geven een 72 uur Delay aan nu.
Volgens Nasa TV geven ze normaal een 4 dagen Delay aan bij dit probleem maar gaan ze het nu in 3 dagen proberen.
Volgens mij omdat het anders een uitstel word tot minimaal 1 december.
Onderwerp: Breaking News
Today 17h59 --> NASA postpones the launch of space shuttle Discovery until the end of month to make repairs.
Of wel: NASA, stelt de lancering van space shuttle Discovery uit tot het einde van de maand om reparaties uit te voeren
Today 13h32 --> NASA has scrubbed today's shuttle Discovery launch after hydrogen leak found.
Today 13h08 --> NASA launch team working a hydrogen leak issue that could delay launch.
Today 12h31 -->NASA says tanking under way for shuttle Discovery launch set for 3:04 p.m.
Het kan inderdaad nog wel een tijdje duren. 30 Nov. wordt genoemd als nieuwe datum.
Bron: http://www.wftv.com/news/25642525/detail.html
Onderwerp: Breaking News
10-Nov-2010: 22h35 --> NASA workers find new cracks on a section of shuttle Discovery's fuel tank.
5 nov 2010 Today 17h59 --> NASA postpones the launch of space shuttle Discovery until the end of month to make repairs.
Of wel: NASA, stelt de lancering van space shuttle Discovery uit tot het einde van de maand om reparaties uit te voeren
Today 13h32 --> NASA has scrubbed today's shuttle Discovery launch after hydrogen leak found.
Today 13h08 --> NASA launch team working a hydrogen leak issue that could delay launch.
Today 12h31 -->NASA says tanking under way for shuttle Discovery launch set for 3:04 p.m.
Vrijdag 19-Nov-2010 00h29 => NASA mission managers say space shuttle Discovery will launch no earlier than Friday, Dec. 3 at 2:52 a.m.
Laatste nieuws: 24-11-2010 om 21h28 =>
NASA mission managers say space shuttle Discovery will launch no earlier than Dec. 17 at 8:52 p.m.
Laatste nieuws 03-12-2010 om 18h14 =>
NASA delays space shuttle Discovery launch from Dec. 17 until at least February.
We hebben het hier over STS-133(met de Discovery), en dit is niet de laatste lancering.
Na STS-133 komt ook nog STS-134(met de Endeavour), deze staat nu in de planning voor 1 april 2011(is geen grapje, lees maar hier).
Sjon, Bianca en Romy
Laatste nieuws, 30 december 2010 om 19h52
NASA finds new, small cracks on shuttle tank. No decision yet on how cracks will affect launch plans.
Sponsored by Central Florida News 13. All Local. All the Time. Only on Bright House Networks. Tune to Central Florida News 13
Aanvulling om 23h06:
New cracks found on space shuttle Discovery’s fuel tank will not delay the scheduled Feb. 3 launch.
Laatste nieuws, 6 januari 2011 om 3h27
NASA mission managers have decided to delay space shuttle Discovery’s launch again.
Sponsored by Central Florida News 13. All Local. All the Time. Only on Bright House Networks. Tune to Central Florida News
Laatste nieuws, 11 Januari 2011 om 20h40
NASA will push for Feb. 24 launch of space shuttle Discovery.
Het klopt dat ze idd nog genoeg tijd moeten hebben tussen de 2 lanceringen.
Maar de shuttle zelf, die als volgende gelanceerd moet worden, moet zo goed als klaar zijn. Motoren moeten geplaatst zijn, apparatuur die vervangen moesten worden moeten al volledig werken, oftewel de shuttle moet klaar voor lancering zijn.
Dit moet omdat deze shuttle als redding dient voor als de missie die ervoor is ernstige problemen heeft/krijgt.
De gehele shuttle moet nog wel gemonteerd worden als een geheel maar verder is alles dus gereed.
Volgens mij moet er minimaal een maand tussen zitten, licht ook weer aan de payload
En de grote brandstoftank moet beschikbaar zijn zonder scheuren.
Dat de eerstvolgende shuttle gereed moet staan voor een reddingmissie is mij bekend, alleen vraag ik mij daar dan bij af hoelang het duurt voordat die op weg kan. Kijk maar eens naar het uitstel nu om 1 shuttle te lanceren.
Maar we wachten wel af, datum van 1 april is nog niet definitief en staat ook bij de NASA als voorlopige datum op de lijst.
Laatste nieuws: 13 januari 2011 om 20h02
NASA announces Rick Sturckow will serve as backup commander for shuttle Endeavour. Mark Kelly is the current commander. Kelly's wife is Gabrielle Giffords, who was injured in a shooting in Tucson.
Het zit ze niet mee, nu 'personele problemen'...
Laatste nieuws: 20 januari 2010 om 22h01
NASA mission managers set June 28 as tentative date for final shuttle mission.
En dat wordt dan weer de Atlantis en zo hebben we weer een extra spaceshuttle vlucht op het programma staan.
Laatste nieuws 4-febr-2011 om 17h22:
NASA confirms Mark Kelly will command Endeavour's final flight, scheduled for April.
De vlucht staat nu gescheduled voor 19 april 2011. Helaas jammer voor degene die in deze periode dan daar is. Ik hoop dat er uitstel volgt tot de periode 01 mei t/m 13 mei 2011. Ik wil het nog een keer meemaken. Vorig jaar hebben wij het gezien op 14 mei 2010 vanaf een te gekke locatie: 400 Jetty Road, Cape Canaveral, FL, Verenigde Staten. Dichterbij kun je niet komen en je kijkt naar het noorden dus je ziet het altijd (niet tegen de zon in hoeven te kijken). Wees er wel op tijd want vol is vol.
de vlucht van 19 april is om kwart voor 8 s morgens en wij zitten in cape coral is dit de rit waard en hoe laat moet je er zijn . We zijn met 2 kinderen en ik neem aan dat de rit zo een 4 uur in beslag gaat nemen
Hier een fan; een lancering is erg indrukwekkend. Maar als ik in CC zat, zou ik er echt niet voor naar de Oostkust rijden, Cindy. Een lancering is net als de doortocht van de Tour de France; floep en het is voorbij.
Een bekend fenomeen in die periode is de mist in de vroege morgen. Met en beetje pech kan je helemaal niet doorrijden. Vier uur volgens Google, maar dat is onder de gunstigste omstandigheden. Ik zou er maar anderhalf uur bij optellen. De zon komt in die periode rond 7.00 uur op, je rijdt dus een flink stuk in het donker. Hoe je ook rijdt, waar je ook gaat staan; het laatste stuk zal het erg druk zijn, dus wordt het aanschuiven.
De beste plekjes zijn al vroeg vergeven. En er is altijd een risico dat de lancering op het laatste moment niet doorgaat. Een hotel in de buurt zou een alternatief zijn, maar je bent vast niet de enige die op het idee komt; je mag dus de hoofdprijs betalen.
Ook mooi: liveverslag van de lancering op de tv........:wink:
LAATSTE NIEUWS 19-02-2011 om 23h10:
NASA sets shuttle Discovery launch for Feb. 24 at 4:50 p.m.
Sorry!:razz:
Rocket launch from South America delays space shuttle Discovery’s launch until Feb. 25.
Ik was te snel....
5 minuten geleden ontvangen.
NASA sets shuttle Discovery launch for Feb. 24 at 4:50 p.m.
Tune to Central Florida News 13 or log on to www.CFNews13.com for
more information
Laatste nieuws 20-02-2011 om 21h50
Discovery crew arrives at KSC for this week's launch. Launch set for Feb. 24 at 4:50 p.m.
op de site van Kennedy space center kan je ook ticketten kopen om een launch te zien vanaf 'hall of fame' . Iemand daar ervarning mee?
We hebben het nu twee keer meegemaakt vanuit Disney. Een van de dingen die ons opviel was de verkeerschaos na afloop. Alles zat letterlijk verstopt.De tv maakte er doorlopend melding van. Voor de lancering is het verkeersaanbod gefaseerd maar na afloop wil iedereen gelijk naar huis.
Als je bij die 4 uur rijden ook nog een paar uur file moet optellen zou ik er persoonlijk toch nog even over nadenken
Laatste nieuws 23-02-2011 om 17h00
NASA mission managers give unanimous 'go' for Discovery to launch at 4:50 pm Thursday. LIVE briefing today at 11 a.m. on News 13.