De lancering is inmiddels uitgesteld tot januari 2008.
Afdrukvoorbeeld
De lancering is inmiddels uitgesteld tot januari 2008.
Yep,
Lees vanmorgen in de krant van van wakker nederland.
Dat de Lancering nu geplanned staat op 02 januari 2008.
En is dat even toevallig, dan zijn wij per ongeluk in de buurt.
Hoelang rijden is het ongeveer van kissimmee naar cape canaveral??
Mijn zoon en ik, willen dat zo mogelijk wel meemaken.
Groetjes Rob
Iets meer dan een uur! En ga op tijd weg, dan heb je geen last van files.
de vorige lancering was om 11.38 uur, wij zijn om 8.45 uur vertrokken uit Orlando en waren ruim op tijd! Veel plezier.
snik, hoopte even dat het tussen 5 en 25 januari zou vallen :(
voor diegene die het wel kunnen zien, have fun! :)
Lannie,
Bedankt en als we erbij kunnen zijn, komen de foto's op ons webbloq dat we gaan maken tijdens ons verblijf aldaar.
Almeretoppers
Laatste nieuws van Nasa:
NASA Targets Space Shuttle Atlantis Launch on Jan. 10
Helaas zijn we dan alweer terug in Nederland :???:
De lancering is zeker uitgesteld tot 10 januariAls hij dan gaat is de estamatred time 2.26 a.m.
Is een lancering midden op de dag te zien tijdens een dagje Kennedy Space Centre of kan ik die dag beter apart plannen en de lancering bekijken vanaf Cocoa Beach?
Kennedy Space Center is zeer zeker een bezoekje waard.
De dag waarop je er naar toe gaat is om het even, behalve dat je hier aan moet denken:
- controleer of er niet een lancering gepland staat (dan kun je er niet terecht) - zie ook het topic met de handige lijst met geplande lanceerdata !;
- ga op een dag waar geen onweer verwacht wordt (anders is niet alles toegankelijk - afsgesloten ivm bliksem-inslag-gevaar);
- ga op tijd er naar toe zodat je deel kunt nemen aan alles wat er ter plaatse is.
:sun:
Ze gaan om 9.00u open. Om op alle plaatsen te komen moet je met de bus, en die rijden vanaf 10.00u. Volgens de website ben je zo'n 2 tot 2,5 uur verder voor je alles gezien hebt, maar als je er voor het eerst komt en alles uitgebreid wilt bekijken zou ik er al gauw 4 uur voor uittrekken voordat je terug bent in het visitorcenter. Wij probeerden er steeds zo rond 9.30u te zijn en dan reden we 's middags zo rond een uur of 3-4 weer terug.
Citaat:
KENNEDY SPACE CENTER BUS TOURRuns approximately 2 to 2 1/2 hours. Tours start at 10:00 a.m. and run continuously every 15 minutes. Last tour departs at 2:45 p.m.
Bedankt voor de info!
Dan moet je alleen niet buschauffeur Larry hebben. Een oude kerel die zo langzaam praat dat je echt denkt dat ie onder het rijden zal gaan sterven of in een diepe slaap zou vallen. Echt schitterend :) Ik hoor 'm nog steeds in m'n hoofd zeggen 'Hiiiii my name is laaaaaaaaaaarry... and..'
Voor de rest wordt alles leuk uitgelegd en zien ze nog een bald eagle of een krokodil dan zullen ze dat ook zeggen (en wellicht even stoppen?)
Ik vond het best interessant het enige waar ik me aan dood verveelde was bij het visitors complex zelf, de mad mission to mars 2025... dacht een leuke 3d film, maar het was een hele kindershow en de 3d in de filmpjes viel vies tegen. Maar voor kinderen natuurlijk wel hartstikke leuk.
Maargoed ik heb de helft ook nog gemist qua Imax films etc. etc. dus wie weet over een half jaartje nog een keer er heen rijden.
Hoi allemaal wij gaan naar Florida deze zomer en willen ook een bezoek brengen aan Kennedyspace center. Kunnen wij deze kaarten al via internet met korting bestellen of is het beter om het gewoon daar zelf te kopen. En vermaak je je een hele dag in dat park of is het in een halve dag te doen.
Wij hebben de kaarten gewoon aan de kassa gekocht. We waren er bij openingstijd en het was nog rustig (speelde ook mee dat het Oktober was).
Wij hebben ons er de hele dag wel vermaakt. Je gaat met een bus naar 3 verschillende plekken op het zeeeer grote terrein. Dus er is veel te zien op je eigen tempo. Ik zal er dus een dag voor uittrekken. Evengoed kan je sávonds nog uit eten gaan of naar disneyquest of iets anders. Daar is ook nog wel tijd voor als je niet moe bent.
Groetjes Marloes
p.s op mijn web-log staat een uitgebreid verslag met foto's over kennedy space center (dag 7)
Is het verstandig om vooraf de kaarten te kopen voor de NASA Up Close’ of kan je dat gewoon daar kopen. We gaan eind Juli 2008 naar KSC
Grz
Ton
Van de website: http://www.kennedyspacecenter.com/vi...rs/upclose.asp
Citaat:
PLEASE NOTE:
This tour sells out daily and reservations are strongly suggested. Reserve online or call 321-449-4400.
Bedankt Martijn. Soms kijk je gewoon over teksten heen :oops:
Grz
Ton
Ligt er ook aan welke periode je gaat. Uiteraard.
Maar als je zeker deze tour wilt doen zou ik sowieso vooraf reserveren. Dat voorkomt elke mogelijkheid van een teleurstelling.
Tijdens het boeken van de 'NASA Up Close’ vul ik het scherm netjes in. Alleen bij het telefoonnummer blijf ik hangen. Wat ik ook vul 00316?????????? etc wil maar niet lukken.
Heeft iemand hiermee ervaringen? Of kan ik een fictief nummer gebruiken
Had ook een mail gestuurd naar KSC. Deze geven aan om gewoon een 10 cijferig nummer in te geven. Dit gedaan en het werkt. Heb nu voor 25 Juli de Nasa Up Close geboekt.
De eerste week van onze vakantie in Florida maken wij een rondreis. De eerste dag vertrekken we van Orlando naar Fort Lauderdale. Ik heb ons schema eens ingevuld en kom er achter dat we toch nog maar weinig tijd over hebben in Orlando de 2e week. We willen ook graag naar Kennedy space Center. Weet iemand of dit te doen is op de route naar Fort Lauderdale? Dit is nl. nogal een eindje rijden weet ik maar het scheelt ons weer een dag in Orlando.
Groetjes Monique
Op zich best wel te doen. KSC gaat om 9.00u open. Vanuit Orlando/Kissimmee een uurtje rijden dus vroeg op. Om 10.00u de eerste bus voor de tour, dan ben je een uur of drie later weer terug in het Visitor Center. Nog een IMAX-filmpje meepakken en wat rondsnuffelen en rond een uur of drie ben je weer vertrokken, op weg naar Ft. Lauderdalen. Da's zo'n 210 mijl, en als je dat via de snelweg (Interstate 95) doet ben je 3,5-4 uur onderweg, afhankelijk van drukte, stops etc.
Met dit schema ben je dus zo rond 19.00u in Ft. Lauderdale. Best te doen.
Ik heb het een paar jaar terug omgekeerd gedaan, vanuit Ft. Lauderdale via KSC naar Orlando. Was heel goed te doen. Wel hotel met late arrival geboekt.
Knaapje.
Ik heb hetzelfde gedaan op weg van Orlando naar Miami, en ik vond het zeker te doen, wij hebben wel niet de volledige tour gedaan vanwege de lancering van de shuttle.
Klopt dit: bij strandaard toegang tot NASA kan je met een busje naar 3 verschillende "punten". Met de 'Up Close Tour' kan je naar 1 punt dat dichterbij het lanceerplatform ligt?
Dus je gaat met je normale tour naar de 3 eerste en dan met de Up Close naar de andere, losse. Of kan je met de Up Close pas(???) ook gewoon dezelfde dingen als zonder Up Close doen...
Ik vraag dit omdat de Up Close tour pas om 10:50 begint: voor die tijd kan je dan weinig doen omdat je anders je tour mist. En als je er 3 uur later uitkomt zou je nog de viewpoints uit de "standaard" tour moeten doen? Of is de Up Close gewoon een soort gepimpte standaardtour :D
OK dan.
Dus dan is het een kwestie van 09:00 binnen zijn, beetje rondkijken, en de tour van bv. 10:50 nemen.
Hallo,
Wij zijn 6 oktober in het kennedy space center.
Nu Was ik op hun site aan het kijken voor tickets en vroeg me af welke tickets ik het beste kan neme:?: (we zijn met 2 volwassenen)
Kan ik het beste het standaard kaartje pakken of beter het standaard kaartje met het nasa up close tour ticket:?:
Wat zijn de verschillen tussen beiden.
verder mijn vraag of de lunch met een astronaut de moeite waard is:?:
Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven op mijn vragen.:D:D
groetjes Rianne
Een paar bladzijden terug in ditzelfde topic staan alle antwoorden.
Op Kennedy Space Center willen naast de KSC bus tour ook de NASAup Close Tour gaan doen. Omdat we van Miami komen verwachten we pas tegen de middag aan te komen. Op de KSC site staat: " NUCT Runs approx. 120 min. Total tour time with regular KSC tour is approx. 3 hrs.", betekent dit dat je de 2 tours tot een kan combineren? Is er iemand die kan vertellen hoe die tours werken? Omdat we vrij laat aankomen en de laatste tours om 14:00 (NUCT) en 14:45 (regular KSC tour) zijn, zitten we een beetje van wat doen we eerst?
Carla
Hoi Carla,
Volgens mij is de totale NASA up Close Tour ongeveer 3 uur. Ik doe hem zelf ook eind volgende maand. Hij is in iedergeval langer als de normale tour die ongeveer 2 uur duurt (dat is een benadering omdat je bij de normale tour zelf bepaald wanneer je weer instapt). Kan je de KSC niet op een andere dag bezoeken als je er al bent?
Je kan ook een mail sturen naar de KSC. Je krijgt binnen een paar dagen een goed antwoord.
Grz
Ton
Hoi Ton, dank voor je reactie! Ons programma rond Orlando zit echter te vol om terug te gaan naar KSC, maar we vertrekken vroeg uit Miami, dus hebben dan een redelijk lange dag (hopen we!). Jij ook al vast veel plezier gewenst, groetjes, Carla
Hoi Carla,
Het is zo : Als je de up-close tour doet, hoef je de standaard tour niet meer te doen. Die zit daar al in verweven. Dus bij de up-close-tour doe je alle vaste stops maar kom je wat dichterbij de lanceerplatformen.
Naast deze 'tours' heb je nog een heel visitors center waar je je ook gemakkelijk nog een paar uur kan vermaken.
Wij vonden het een top-dag, en hebben er bijna de indrukwekkendste herinneringen aan van onze vakantie!
Heel veel plezier!
Groeten Bonnie
hoi, het is zoals bonnie zegt, als je de upclose doet hoef je de rest niet meer te doen.
Het is een echte aanrader.
Het kost iets meer maar wij vonden het toch tof die upclose.
Bij ons stond er dan ook een space shuttle klaar op de launchpads en daar had je dan een heel goed zicht op van redelijk dichtbij!!!
Dat geeft natuurlijk betere foto's hé
Geniet ervan!!! Voor ons was het één van de leukste dagen tijdens onze floridareis.
Dank voor jullie reacties, toch fijn dat mensen op het forum veel weten....
Over precies drie weken is het de bedoeling dat we KSC gaan bezoeken, dus het schiet al op!
Carla
Hoi Ton,
We zullen het in ieder geval laten weten, onze dagen in Orlando zitten echter behoorlijk vol gepland, dus waarschijnlijk zal dat wel een paar dagen later gebeuren. Op welke datum wil jij er naar toe gaan? Carla
Hoi Carla,
Wij gaan op donderdag 25 Juli. Zal alles ook wel terug koppelen.
Grz
Ton
Wij zijn van plan om over 2 weken als we in Florida zijn naar KSC te gaan. Omdat we er in het weekend zijn vraag ik mij af of het verstandig en/of goedkoper is om de toegangsbewijzen via internet te bestellen of gewoon ter plekke te kopen?