Hoelang zit je dan op de boot?
Oops zag het al.. 4 uur..
Afdrukvoorbeeld
Hoelang zit je dan op de boot?
Oops zag het al.. 4 uur..
Welke cruise maatschappij heeft jullie voorkeur? Royal Caribbean of Carnival? Wij vinden Carnival er leuker (Amerikaanser) uitzien. Maar online lezen we veel goede recensies voor Royal. Royal is ook goedkoper. Wij willen volgend jaar juli 4 dagen een cruise maken naar de Bahamas als we in Florida zijn.
Royal Carribean al 3x mee gevaren. 2x Westelijke en 1x Oostelijke Carribean gedaan. Vanuit de oostelijke Carribean stop op de Bahamas. Aangelegd in de haven van Nassau vond er niet veel aan. Dit is mijn mening.
Ook ik heb al diverse malen een cruise gemaakt voor ons is het zeker Royal Carribean, vonden wij beter dan Carnival
Wij hebben afgelopen zomer de 4-daagse cruise met Norwegian gemaakt. Welleswaar onze eerste cruise geweest, dus geen ervaring met andere maatschappijen, maar super bevallen!
Vertrek vanuit Miami, volgende dag in Nassau. Daarna Great Stirrup Cay, privé-eilandje van Norwegian en weer terug naar Miami.
Ik denk dat Royal Carribean en Norwegian ongeveer gelijk zijn, Carnival werd ons bij diverse reisbureau's afgeraden vanwege het 'aparte' publiek. In ons geval was Norwegian iets goedkoper dan Royal.
Ik moet wel zeggen dat de boot van Royal er wel heel mooi uit zien hoor. In Nassau lagen alle 3 de boten naast elkaar. Succes met jullie keuze.
Wij zijn in de zomer 5 dagen op de Carnival ecstasy geweest. (Key West en Cozumel). Wij vonden het cruisen onwijs gaaf. Het eten op de boot vonden wij erg tegen vallen. Key West was erg leuk. Op Cozumel waren wij blij dat we een excursie geboekt hadden, want het is niet echt veilig om daar zelf rond te lopen. Als je van de boot afkomt zijn er allemaal winkeltjes waar ze je van alles willen verkopen. Op Key West heb je hier geen last van.
Wij hadden twee kamers geboekt met een connecting door. Dit was wel erg prettig omdat de kamers niet echt groot zijn. Ook zijn de plafonds vrij laag. Nu konden wij in de ene kamer slapen en de kinderen in de andere. De tussendeur hadden we vaak openstaan en het geeft dan toch wel wat meer ruimte.
Het cruisen vonden wij zeker voor herhaling vatbaar, maar dan niet meer met Carnival.
Bedankt voor jullie ervaringen! Wij gaan de mogelijkheden nog eens rustig bekijken. Gelukkig hebben we alle tijd. Wij gaan met 3 volwassenen en 1 kind. In eerste instantie wilden we allemaal op 1 kamer. Maar we zagen al dat het best krap was. Dus wilden we al kijken naar 2 kamers. Aangrenzend of tegenover elkaar. Maar eerst maar eens kijken bij welke cruise maatschappij. Ik had een site gevonden waar de cruise reizen goedkoper worden aangeboden dan op de site van de cruise maatschappij zelf. Heeft daar iemand ervaring mee? Site heet www.directlinecruises.com
Ik kan eigenlijk nergens (of ik kijk weer scheel) bv een twee daagse cruise (bv s'morgens weg en de volgende dag s'middags weer terug) vinden op deze site?! Dus een mini cruise, maar dan met overnachting (één nacht) op de Bahama`s? Of kan dat niet en moet je aan boord slapen?
Groet
K`had nog nooit van Cozumel gehoort trouwens, is dit een mooie vakantieplek in het voorjaar?
Is een eiland dat vaak aangedaan wordt door cruiseschepen. Hier een verslagje van onze dag op Cozumel: http://vanreesdisney2011.blogspot.nl...os-volgen.html
Wat mij betreft niet het meest fascinerende eiland. Lekker toeristisch, zon, zee en zand maar toch ook wat cultuur zoals je in het verslag kan lezen. Niet een vakantieplek voor 3 weken maar als je een paar daagjes zon en zee zoekt misschien wel aardig.
Leuk verslag! Maar het lijkt me dus niet echt de moeite waard. Bedankt in elk geval:up:
Maar nu is mijn vraag echter nog steeds niet beantwoord namelijk: waar kan ik info vinden over een minicruise van bv 1 overnachting op de Bahama`s?
Groet
Cozumel vonden wij van de drie plaatsen (Cozumel , Ocho Rios & Grand Cayman)het minst leuke.
Irritante Mexicanen die je bijna de winkel intrekken , nee ik zal Cozumel niet zo snel aanraden
Ik heb deze site (http://www.carnival.com/itinerary/3-...sy/3-days/bad/) bekeken en geprobeerd te boeken. Ik ben alleen niet zeker of we wel met z'n vieren in één stateroom kunnen/mogen. Verder snap ik het fooienbeleid niet echt, is het echt 12 dollar p.p.p.d.? Dat is 4 X 38 euro = 152 extra?? En hoe doe je zoiets dan, waar moet ik die fooien geven?
Als iemand de antwoorden weet, graag meer info:cool:
ps. De euro ten opzichte van de dollar staat erg zwak, ik wacht sowieso nog wel even met boeken...of is de boot straks vol?
Het is in de cruise wereld normaal dat er nog fooien bijkomen. Voor bijvoorbeeld je stateroom host en de servers. De maatschappij heeft een bedrag bedacht maar dat bedrag mag je altijd aanpassen (hoger of lager). Waarschijnlijk betaal je via je account aan boord en kan je bij guest service dit bedrag aanpassen. Soms kan je ook vooraf deze fooien al betalen. In de QandA van Carnival staat een hele beschrijving hiervan. Ook zag ik dat je de verschillende hutten kan bekijken. Er staat dan ook bij hoeveel personen er in 1 hut kunnen en waar iedereen dan moet slapen.
Okay thanx!
Toen wij onze 2 cruises boekte bij het inmiddels failliete Fly3Florida , kregen we een prijs dat incl. fooi en havengeld (?) was.
Wel zo makkelijk, weet je gelijk waar je aan toe bent. Wel af en toe de barkeeper een paar dollar gegeven
Hallo iedereen,
Ik heb me laten vertellen dat je voor van Miami naar de Bahamas te gaan een visum moet aanvragen in de States zelf. Klopt dat? Wij vertrekken 7 maart naar Orlando en zullen op 13 maart een cruise doen vanuit Miami naar de Bahamas (3 nachten). Is het nodig dat we dan in de week voor ons vertrek een visum voor de Bahamas aanvragen? Zou een dag duren voor dat in orde is hebben ze mij verteld.
Hallo
Klopt niets van. Wij zijn een keer of vijf op een cruise in de Bahamhas geweest en nooit een visa oid nodig gehad. Ik denk ook dat het er nooit van komt aangezien de economie draait op toeristen die langs komen met een cruise boot. De laatste keer dat we er waren was in april 2014.
Bedankt Dirk, zijn we meteen gerust gesteld. ;)
Vorig jaar zijn wij naar Florida geweest, wat een fantastische reis was.
Nu zijn we aan het nadenken over een bestemming voor zomer 2019 (of misschien 2020). Ik benadruk: dit kan nog alle kanten uit ! Het zou iets in Azië kunnen worden, of Zuid-Afrika, of Zuid-Amerika, of weet-ik-veel. Of..... toch weer Amerika ???
Een van de opties is terug naar Florida. Mij lijkt dan een combi van ca. 3-4 dagen New York - ca. 4-5 dagen een cruise naar Bahama’s - een villa in Florida (Orlando en/of Cape Coral) ook erg leuk ! Dan hebben we toch twee nieuwe elementen in een reis zitten, namelijk New York en een korte cruise.
Nu heb ik zitten rondkijken voor die cruises. Maar jee, ik vergis me toch wel in wat dat kost hoor!
Een voorbeeld via Cruise Travel, met vertrek in juli 2019:
- cruise van 4 dagen ca. € 1.450,= buitenhut met 2 volwassenen/2 tieners
- frisdranken pakket á $ 49,50 p.p.
- verplicht fooi á $ 12,95 p.p.p.n.
Omgerekend kom ik dan toch op een kleine € 1.800,=. Dat valt me toch wel tegen hoor. En dan heb je nog geen excursie aan land erbij...
Ik begreep dat koffie, thee, water, sap, en ijsthee wel inbegrepen op een cruise, maar alleen tijdens de buffetten. Dan heb je tussendoor dus geen drinken en ben je voordeliger uit met een drankenpakket.
ik vind het heel veel geld voor een 4-daagse cruise (feitelijk maar 2 volle dagen he, met want vertrekdag pas om 16.00 uur en terugkomst om 8.00 ‘s ochtends).
Of zoek ik heel verkeerd?
oc
Ik lees ff mee. Ben ook al wel eens aan het zoeken geweest maar zie door de bomen het bos niet.
Ik heb inmiddels begrepen dat Carnival en Norwegian leuke cruiseschepen zijn en dat je ook goed via henzelf kunt boeken.
Maar qua prijs kom ik ook daar ongeveer op hetzelfde uit.
Terwijl ik weleens in reisverslagen lees dat men rond de 900-1.000 euro kwijt is voor zo'n korte cruise. Nog veel geld, maar al een stuk acceptabeler dan de 1.800,= waar ik zelf op uitkom voor 4 personen (en de kids al voor de helft zijn)....
Ook wij willen dit eens gaan doen maar dan zo kort mogelijk. Gewoon om het "cruisen" eens te proeven.
Wij hadden deze maatschappij gevonden: https://www.bahamasparadisecruise.com/
Dat is nog korter ? 3 dagen als ik het goed begrijp ?
En de meeste cruises zijn vanaf 4 dagen, toch?
Toen wij wat jaren geleden besloten om een keer een Disney cruise te proberen (en we nog dachten dat wij daar niet de types voor waren), had ik ook het plan om gewoon een paar dagen te gaan. Gewoon om te kijken of het wat was en als het tegenviel dan was het zo voorbij. Mijn meereizende vader vond echter dat een paar dagen niet echt uitproberen was: als je dan toch gaat, doe het dan gelijk goed en dan weet je ook echt wat cruisen is. Wij zijn dus voor een week gegaan en daar hebben we absoluut geen spijt van gehad. Dit jaar gaan we voor de 5e keer en hebben er heel veel zin in.
Wat prijzen betreft ben ik van 1450 euro voor 4 personen niet onder de indruk. Maar Disney ligt dan ook een stuk hoger in prijs. Bij Disney is dan wel het drinken inbegrepen (frisdrank, koffie, chocomelk en thee voor de hele dag).
Meestal loont het wel om bij een Amerikaans reisbureau te boeken vanwege de onboard credit al heb ik begrepen dat voor andere maatschappijen deze ook bij Nederlandse reisbureau's beschikbaar zijn. Kijk ook een op youtube, er zijn heel veel adviezen te vinden: bv. cruisetips tv of Don's family vacations.
Bedenkt ook dat je voor een cruise niet alleen voor de slaapplek betaald maar ook voor entertainment, eten en (deels) drinken.
wij hebben royal carribean geboekt. 5 dagen 2 volw en 2 kids a 1750 inc dranken pakket (frisdrank geen alcohol). Ook voor ons de eerste keer. Wij vonden het "meevallen" . Het is denk ik wat je in je hoofd hebt zitten. Vokgens mij via Zeetours geboekt wat weer voordeliger was dan rechtstreeks.
Dit jaar voor de 2e keer naar Florida. Beide keren zelf veel uitgezocht wat we zouden willen en daarna naar D reizen gegaan. Wat ze daar goedkoper konden via hen geboekt en de rest zelf.
Hier zijn wij 2 jaar gelden mee naar de bahama's geweest. Hilarisch.
Ondanks dat wij totaal geen cruise ervaring hebben, bestempelde wij onze medepassagiers als tokkie's.
Maar oh wat hebben we gelachen.
Verder was alles goed geregeld, een aanrader. Maar waarschijnlijk wel anders dan een echte cruise.
Kijk op groupon voor een leuke aanbieding. (groupon palm beach of orlando).
Wij wilde namelijk een hotelletje in Miami beach, maar uiteindelijk was dit goedkoper.
Wat versta je precies onder tokkie's?
Wij kennen onszelf... zijn graag de hele dag bezig op vakantie. Zwembadhangen is voor ons grote stress, dus vandaar dat als we zo iets eens willen proberen, dan graag zo kort mogelijk.
Relaxmodus is voor ons de hele dag lekker bezig zijn en dingen zien/doen.
Zo zijn wij dus ook en daarom leek cruisen ons eigenlijk niks. Maar dat viel dus heel erg mee. En ik was verbaasd hoe heerlijk ik het vond om ook echt in de watten gelegd te worden. Ik weet natuurlijk niet hoe dat voor de andere maatschappijen is maar bij Disney is er zo’n goede balans tussen luxe en meer ontspannen sfeer. En als je kiest voor een cruise die wat meer plaatsen aandoet, kan je ook aan wal vanalles ondernemen.
Ja.... Maar ik heb óók "The Titanic" gezien...
Nee, een cruise is niets voor mij. :p
Van We hebben vorig jaar de Disney cruise Bahama’s gedaan. Vrijdagmiddag vertrek tot maandagochtend. De prijs is idd fors maar daar krijg je wel wat voor terug! Kan niet spreken over andere cruises maar wat ik in de haven zag liggen in Nassau waren wij met de Disney Dream wel echt het meest verwend! Op aanraden van Mushu geboekt bij Amerikaans reisbureau en dat was inderdaad supergod geregeld.
Voor meer details zie ons reisverslag of stuur een PB.
Welk reisbureau zou ik kunnen kijken dan?
En mag ik informeren wat jullie dan kwijt waren Mads?
Ik hoef niet persé een Disney Cruise hoor. Lijkt me super hoor, maar is nóg duurder dan een normale cruise heb ik begrepen.
Het reisbureau (is een online reisbureau dus alles gaat per internet/ email): https://www.dreamsunlimitedtravel.com Mijn travelagent is Kristie en al die jaren boekt zij voor mij de Disney cruises (die ik eerst zelf helemaal uitgezocht heb). Ik gebruik het reisbureau alleen maar omdat ik een onboard credit krijg maar ze kunnen je natuurlijk ook adviseren en heel veel info geven. Ze hebben ook een youtube kanaal met info. En niet te vergeten ze doen meer dan alleen Disney, ook Norwegian cruise line, Royal Caribbean etc.
inderdaad is dit ook ons reisbureau geweest. Prima geregeld. En wat de kosten betreft: ongeveer €2500 voor drie personen. Heel veel geld maar achteraf hadden we het niet willen missen. Het was het zeker waard, het is een unieke belevenis. Overigens zullen wij zeker niet snel weer een cruise boeken, de verslaving voor cruisen heeft bij ons niet toegeslagen.
Dankjewel dat je dit wilde delen Mads.
Phoe, ik vind het héél veel geld en dat ga ik er hier thuis bij manlief echt niet doorkrijgen! Nu vind ik dat bedrag ook echt teveel hoor. Zeker als onderdeel van een -toch al dure, voor ons dan- verre reis.
Zoals gezegd, ben ik aan het nadenken over een volgende verre bestemming en zou eventueel Amerika, en dan nu New York, villa Florida en een cruise, een optie kunnen zijn. Maar een paar dagen New York is natuurlijk ook al erg prijzig, dus ik ben bang dat dit plan, met nog een korte cruise erbij, wel érg duur wordt. Dan vraag ik me af of je het redt met ca. 10.000,= voor 3 weken (4 pers.). Want dat budget vind ik eigenlijk wel genoeg voor een verre reis van 3 weken.
Bij 2.500,= voor een cruise van 4 dagen zou ik persoonlijk wellicht eerder overwegen om dan iets langer op cruise te gaan en dat dan als hoofdvakantie te doen, zeg maar. Bijv. een 7-12 daagse cruise naar een of andere leuke bestemming. Maar dat is nu niet onze bedoeling.
Ik denk inderdaad dat een langer cruise relatief goedkoper zal zijn. En ik snap helemaal jouw overweging. Voor ons was het ook veel geld maar we hebben er extra voor gespaard zeg maar. Qua totaal budget: in alle jaren dat wij in de usa zijn geweest hebben wij het niet gered met €10.000. En volgens mij doen we eigenlijk niks aparts. NY hebben we in 2012 bezocht, daar kennen ze ook de prijzen...
Het is en blijft veel geld hè. Vorig jaar 3 weken Florida gedaan en 14 dg pas Seaworld/Aquatica/Busch Gardens gedaan, die was het goedkoopst, en KSC, en airboat tour. Beetje de standaard dingen en een aantal zaken ook niet gedaan. Maar ook toen werd het al ruim € 10.000,=. Veel geld maar een onvergetelijke vakantie!
Maar Azië is wat ons betreft voor volgend jaar ook een optie, dat schijnt toch wel een stuk voordeliger te zijn. Maar ja, Amerika blijft ook kriebelen hè.....keuzes, keuzes....
Hebben jullie al oudere kinderen? Pfff wat een geld. Het heeft er denk ik ook mee te maken welke accommodatie je kiest. Ik vind de prijzen voor een eigen villa vrij fors. Je kunt ook kijken naar een condo bijv.
Wij hebben twee jaar geleden voor 4000 euro pp incl vliegtickets, eten, drinken, excursies 4 weken in Australië rondgereisd. Voor lange stukken de Greyhound, maar ook huurauto, verblijf in hostels, bungalow op camping, maar ook motels/hotels en veel excursies (paar dagen op zeilboot, great barrier reef enz). Volgens mij als je goed zelf zoekt, zijn er voor 10.000 euro voor 4 personen leuke reisjes mogelijk!
Zeker is er veel mogelijk! Maar Amerika is nu eenmaal niet het goedkoopst. De tickets voor pretparken etc maken het best prijzig en andere entrees voor een gezin.
En ook uit eten gaan ‘s avonds kostte toch nog best wat. Ik heb tieners, en het eten daar vonden ze wel lekker. Tja, veel friet, burgers, vis, vlees, ijsjes, lekkere broodjes, donuts, hahaha. Soms wilden ze een kindermenu maar dat was maar zelden. Soms kostte het diner ca. $ 40/50 maar vaker rond de $ 80,=. Lunch bij Subway bijv. was ook gemiddeld $ 15-20,=. Gemiddeld toch zeker wel $ 100,= per dag aan eten/drinken.
De villa prijzen vond ik juist meevallen! Wij hadden voor 10 dagen een villa met 5 slaapkamers, 4 badkamers, gamesroom en privé zwembad met jacuzzi en dat kostte € 950,=. Dat vind ik niet duur hoor. Een weekje Centerparcs is duurder!
De andere villa bij Cape Coral was wel duurder, maar daar kwam ook 2 dagen boothuur bij.
Maar inderdaad is een condo wel goedkoper volgens mij. Maar ik vond het gevoel van luxe met zo’n eigen zwembad voor de deur zó gaaf. Wij rommelen, eten koken, wasje draaien, of whatever en de kids konden het zwembad in. Soms maar voor een halfuur, dan weer de gamesroom in of boekje lezen en dan hop, wéér het zwembad in. Bij een condo kan dat niet. Maar al met al lopen de kosten toch nog behoorlijk op. Maar ja, wel een gave reis van 3,5 week.
Maar Australië vind ik ook erg duur dan. Dat zou voor 3 weken met een gezin dan ook op € 12.000,= uitkomen...
En voor 4 weken dan zelfs € 16.000,=. Pfffftttttt.... Wél ook supergaaf hoor!