Dus misschien is het toch beter in april te gaan .We gaan er ook een paar dagen strand aan plakken om uit te rusten .
Afdrukvoorbeeld
Dus misschien is het toch beter in april te gaan .We gaan er ook een paar dagen strand aan plakken om uit te rusten .
Wij zijn net terug en zijn dus de eerste 2 weken van november geweest en we hebben perfect weer gehad! Temperatuur tussen de 25 en 27 graden, een paar wolken aan de lucht. Soms wat warm inlands, maar aan de kust heerlijk vanwege de zeebries. Prima weer om dingen te ondernemen dus.
Qua toeristisch seizoen ook prima. Het komt net allemaal op gang, de meeste dingen zijn vanaf 1 november open. Maar het is nog wel lekker rustig qua publiek. We konden op elke camping terecht op de bonnefooi, zonder dat het er weer uitgestorven was.
Ik weet niet of we nu met alles geluk hebben gehad, maar voor ons was het de perfecte periode. :)
Hallo allemaal, ik ga einde maart 2008, tijdens het hoogseizoen, de Disney parken (MK, Epcot, AK, MGM) en SeaWorld bezoeken (ben 6 dagen in Orlando).
Had gedacht aan een 4 dagenticket voor de Disney parken (maar krijg een 5 dagenticket) en een dagticket voor SeaWorld (waar een 2e dagbezoek gratis is).
Weet er iemand welk park of welke parken je het best tijdens de drukste (vakantie)dagen kunt doen, waar je dus op 1 dag toch nog rond komt in een zeer drukke periode ?
Ik zou deze dan eerst doen.
Enkele dagen later is de Paasweek namelijk voorbij en dan hoop ik dat het wat rustiger wordt in de parken zodat ik dan de parken ga doen waar je de dag volledig nodig hebt om rond te komen.
Bijkomende vraag: ik neem GEEN "park hopper" maar is het toegelaten om tijdens de dag het park te verlaten (om even te gaan shoppen bvb) en dezelfde dag terug te komen met hetzelfde "gewoon" ticket ? Zo ja, moet er dan opnieuw parkeergeld betaald worden ?
Alvast bedankt!
Onze ervaring is dat rond de dagen dat de amerikamen ook vrij zijn de parken niet rustiger worden.
Wat betreft de kaarten, het hoppen is wel makkelijk zo kan je leuke atracties in verschillende parken op eendag doen. Je kan de parken met eigen transport (auto) of met bv Disney transport. Wij kiezen bijna altijd voor de laatste en parkeren meestal in Epcot of Magic vraag niet waarom maar zo komt het meestal volgens onze planning uit. Het parkeren moet maar 1 keer per dag worden betaald.
Groeten,
Seca
Ik heb door tips van medeforummers me aangemeld bij de site van TourguideMike. Tourguide mike geeft goede adviezen met staatjes wanneer welke parken wel en niet te bezoeken. Ook in drukke tijden. Het kost $ 21,95, maar zn adviezen zijn wel heel handig en tips waar van je denkt goh zo had ik het nog niet bekeken.
In de meivakantie gaan wij zelf, dus daarna kan ik uit eigen ervaring spreken. Maar via het forum kwam ik wel veel positieve reakties tegen.
Succes
Mariëlle
http://www.tourguidemike.com/
Yep, Tourguide Mike is een aanrader. Hij deelt de Disney parken per dagdeel in in rood (niet gaan), oranje (misschien gaan) en groen (gaan!). Ideaal. Vorig jaar één keer op een oranje dag geweest en toen was het aanzienlijk drukker dan op de groene dagen!
Wij willen sept okt of nov naar Orlando.
Wat is de beste tijd om te gaan? En dan rekening houdende met de volgende factoren:
1. drukte
2. weer
3. kosten
Hopenlijk kan iemand mij een antwoord geven!
Alvast bedankt!
Groetjes Molly!
Hier alvast wat info:
FAQ: Het weer in Florida
Wat is nu de beste periode voor te gaan
Wat betreft de kosten: in het hoogseizoen zijn de vliegtickets een stuk duurder. Dus als je daar buiten kunt gaan dan scheelt dat enorm.
Wat betreft de drukte. Hier info over wanneer het in Disneyworld druk is.
Citaat:
MOST CROWDED TIME OF THE YEAR
Christmas through New Year's
EXTREMELY CROWDED
Easter Week (Before and After)
REALLY CROWDED
Fourth of July Week
CROWDED
Spring Break (first week of March until mid April)
Memorial Day Weekend
Summer Break (second week of June until second week of August)
President's Day until the end of February
A GOOD TIME TO GO
End of April
Early February
Labor Day Weekend
First two weeks of December
THE NEXT BEST TIME TO VISIT
Beginning of October until Thanksgiving
Week before Christmas
BEST TIME TO VISIT2008 United States Holidays:
January
September
What days are historically the busiest at the Parks?
Walt Disney World parks tend to be the busiest on the following days:
Magic Kingdom: Monday, Saturday & Sunday
Epcot: Wednesday & Friday
Disney-MGM Studios: Tuesday, Wednesday & Saturday
Animal Kingdom: Monday, Tuesday & Friday
Extra Magic Hour will have an impact on the crowds. You can find more details and information on those specific days by clicking here.
United States Holidays
United States holidays will often have an affect on the daily attendance levels at the Parks. Monday holidays will add to the weekend numbers. Also increasing the crowds on that given day.
January
New Years Day - January 1
Martin Luther King Birthday - January 21
February
President's Day - February 18
March
Easter Sunday – March 23
May
Memorial Day - May 26
July
Independence Day - July 4
September
Labor Day - September 1
October
Columbus Day - October 13
November
Veterans Day - November 11
Thanksgiving - November 27
December
Christmas - December 25
Wij gaan 15 maart t/m 07 april naar Florida voor een rondreis.
Pasen zit in deze periode maar in Amerika hebben ze dan toch geen week vrij ofzo.
Want ik zie staan:
EXTREMELY CROWDED
Easter Week (Before and After)
Groetjes
Diana
Wij zitten nu van 12 feb tot 29 feb in Orlando en het verbaast ons hoe rustig het is. In MK en AK werd het 's middags wat drukker maar we hadden voor de lunch al alles kunnen doen vanwege het ontbreken van wachtrijen. Soms konden we in coasters gewoon blijven zitten. SUPER!
Volgens alles zou echter de afgelopen week vanwege President's Week druk zijn, dus niet. We gaan over 2 jaar weer deze periode en nu weet ik in elk geval dat ik me geen zorgen hoef te maken. De belangrijkste regel is echter wel: aanwezig zijn bij opening van een park.
BTW Discovery Coven was GEWELDIG!!!
En eindelijk even 1 nacht in een hotel zodat ik internet heb...
We gaan nog even de laatste week genieten hoor. Doei!
Met pasen hebben veel scholen in Amerika hun springbreak.
Ja, zo'n 40% van de college's. Dan is het er erg druk, veel studenten. Data en aantal studenten (afgerond) die vrij hebben volgens deze website:
18-22 feb: 310.000
25-29 feb: 140.000
03-07 mrt: 670.000
10-14 mrt: 1.9 mln
17-20 mrt: 2.1 mln (plus paasweekend)
24-28 mrt: 710.000 (voorafgegaan door paasweekend)
Daarna nog zo'n 200.00 studenten, maar da's niet zo'n "crowd".
De prijzen van hotels aan de kust zijn in de drukste periodes schrikbarend hoog, tot 3-4x de prijs buiten die periode. Verbazingwekkend dat het mij nog is gelukt om voor $38+tax een hotel te boeken via Priceline van 5-8 mrt.
Ik ben zowel in oktober als in november geweest , en als ik je mag adviseren zou ik in november gaan.
In oktober vond ik het toch wat drukker (Halloween enzo) en in november beginnen ze al een beetje met die kerstversiering enzo , dat geeft IMHO wel iets extra's.
Suc6 met keuze
Hoi Allemaal,
Ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen!
Het is de planning dat ik samen met mijn moeder in 2009 eindelijk naar Orlando gaan! Wij willen dan graag de meeste attractieparken bekijken en lekker winkelen etc.. Wij willen ongeveer 2 tot 3 weken heen.
Nu zitten wij ons af te vragen wat de beste tijd van het jaar is om heen te gaan. Wij zitten niet aan een vakantie vast gebonden dus in principe kunnen wij het hele jaar door.
Het mooiste zou zijn een maand waarin het niet al te druk is en je lekker weer hebt, graadje of 25, 30 ofzo..
Iemand suggesties voor mij?
Dank je wel alvast!
Groetjes Marcella
In 2007 hebben 82.4 miljoen mensen Florida bezocht. Je kan dus wel zeggen, dat het altijd wel druk is in Florida. Natuurlijk heb in een jaar pieken en dalen. Als je rust wilt vermijd dan de Amerikaanse feestdagen, springbreak, de zomermaanden. Ik vind mei de perfecte maand, zeker ook wat het weer betreft. Niet te vochtig, maar wel een heerlijke wamre temperatuur. Een andere optie is oktober. Ik heb geen ervaringen met het weer/drukte in de maande november t/m maart. Misschien dat iemand anders daar meer over kan vertellen.
Wij zijn pas enkele dagen terug van 12 dagen Florida. Hadden veel bewolking en ochtendmist aan de oostkust, geen regen. Temperatuur was ok maar mocht gerust enkele graden warmer.
Zwaar onweder gehad in Gainesville met power failure.
Aan de westkust was het mooi, zonnig. Eénmaal terug in Miami: regen en bewolking.
Je moet ook wat geluk hebben met het weer. Een kollega ging in dezelfde periode enkele jaren terug en had vollop zon.
Via deze link kom je op de 10-daagse weersverwachting voor Orlando. Als je onder aan de pagina op Averages klikt, zie je de gemiddelde temperatuur per maand en de neerslag.
Over de drukte, het is hier altijd druk maar sommige periodes zijn wat minder druk. De tip over de schoolvakanties, spring break etc. ondersteun ik van harte! Wij ziten er nu, het is de aanloop naar spring break maar nu is het nog erg rustig, je kunt overal zo doorlopen en bij de populaire restaurants hoef je niet te wachten. Wij mijden alleen de zomermaanden, (juni t/m augustus) voor de rest is het hier het hele jaar door goed toeven!
http://www.weather.com/outlook/healt...6hr_topnav_flu
Wikipedia zegt over Spring Break:
In the United States, spring break may range from the end of February to later days in April, but many schools are out for at least one of the weeks in March. Some schools call this "March break" when it is a middle week in March. Many K–12 institutions in the United States coincide their spring break with Easter and Passover.
Spring break's notorieties include increased drinking and sexuality. Residents of the Fort Lauderdale area became so upset at the damage done by vacationers, that the local government passed laws restricting parties in 1985. By 1989, the number of college vacationers fell to 20,000, a far cry from the 350,000 who went to Fort Lauderdale four years prior.[2] Most recently in 2006 the Fort Lauderdale local government passed even more laws to prevent spring breakers from traveling there for Spring Break 2007 and many to come.
Spring break party goers responded by moving to the more liberal community of Daytona Beach area (over 200,000 students traveled there each spring at its peak), but after Daytona's local government undertook similar measures, the crowds of the mid-1990s and early 2000s had fallen to a point where "a few students still come, but officials don't even estimate their numbers." Fort Lauderdale suffered a recession as a result of this, but the local hotel industry survived by catering to the retirement population. Panama City Beach, Florida remains a popular spring break destination due to its relatively close proximity to many Southern colleges and driving distances.
Differences in the legal drinking age, and attempts at combating the behavior of the spring break crowd in various places in Florida, have also lured spring breakers to travel outside of the United States. Popular destinations outside the United States include Cancun, Acapulco, Mazatlan, Jamaica, and the Bahamas. Tour agencies have not only cited the lower drinking ages in these places, but also the fact that the drinking ages are poorly enforced.
Ik ben vandaag teruggekomen, het weer was erg goed. Elke dag wel een korte broek aan. Het was tussen de 25-30 graden. Wel 2 avonden T-storms en Tornado watches gehad met wat regen, maar die avonden hadden we toch niet echt plannen.
En dat was dus in Kissimmee/Orlando. De laatste avond in Miami was het buiten maar 10 graden, dat was wel erg koud. Had te maken met de stormen boven de staat.
Persoonlijk denk ik dat april of mei beter is of natuurlijk het najaar.. de zomers lijken me erg warm. Maar ik heb heerlijk genoten van het weer de afgelopen dagen, zoals ik al zei elke dag een korte broek aan... een lange broek was niet te doen.
Goedenavond,
Weet iemand of mei een drukke maand is om naar Florida te gaan. Feestdagen ofzo? Zelf gaan we in mei en hebben alleen een auto en 1 overnachting geboekt.
Vorig jaar november ging het goed met het boeken van de accommodatie ter plaatse.
Bedankt alvast.
Sofi
Het ziet er naar uit dat er iets veranderd hier in Florida, mei wordt veel drukker dan in andere jaren hiervoor, veel Nederlanders en Florida is groot, het zijn niet alleen Nederlanders, er gaan veel meer Europeanen komen.
Het zal allemaal wel door de lage Dollar koers komen, er is verder niets bijzonders aan de hand.
Mei heeft twee weekenden waarin het drukker kan zijn dan normaal. Op 11 mei is het moederdag. Wij hebben ervaren, zowel in Key West als Sarasota, dat het dan moeilijker is om een kamer te vinden. Met moederdag (zaterdag en zondag) zijn vooral de strandhotels en B&B/resorts druk bezocht. De moeders willen in dat weekend niets doen; ze willen vooral dat er voor hun gezorgd wordt. Daarom trekken ze er met hun familie massaal op uit...het liefst naar een hotel aan het strand of populaire plaats. De prijzen ligger dan ook een stuk hoger.
Het tweede weekend is Memorial Day weekend. Dat is altijd de laatste maandag van de maand; dit jaar dus van vrijdag 23 mei t/m maandag 26 mei. Amerikanen nemen de vrijdag al vrij en trekken er dan al op uit. In Miami vindt dan de Urban Beach Week (ook wel Black Beach Week genoemd) plaats. Dit is het grootste Urban Beach Festival in de wereld en trekt zo'n 350.000 bezoekers. South Beach staat deze dagen in het teken van allerlei festiviteiten en muziek (voornamelijk Hip Hop). Het speelt zich zowel op straat, op het strand als in de clubs af. Er zijn veel straten afgezet tijdens het festival en er is heel veel politie aanwezig (dit omdat het in 2001 uit de hand is gelopen). Wij hebben in het verleden één keer indeze periode in Key Biscayne gelegen en kwamen niet eens in de buurt van Ocean Drive. Alles stond vast en de politie liet niemand meer door, omdat het één grote chaos was in het verkeer. Sinds die keer vermijden wij Miami tijdens Memorial Day weekend.
Ook badplaatsen zoals Sarasota zijn dan favoriet bij de Amerikanen. Wij hebben bij uitzondering een paar maanden geleden ons hotel voor dat weekend vastgelegd (bij het hotel zelf, zodat we altijd nog kunnen cancelen). Wij komen al vanaf 1993 in het Helmsey Sandcastle in Sarasota en wilden graag hier een kamer. Ik heb toevallig deze week nog op de site gekeken en er zijn geen kamers meer beschikbaar. Het blijkt toch wel dat we een goede keus hebben gemaakt om in dit weekend een hotel te boeken. In Miami en Key West gaan de prijzen ook fors omhoog. In ons favoriete B&B in Key West wordt de prijs met zo'n 120 dollar verhoogd.
Wij gaan al jaren in mei en vinden het nog steeds een fijne maand om naar Florida te gaan. Dit jaar omzeilen we moederdag; wij verblijven dan in Washington en vliegen op 12 mei naar Florida. In Washington heb je die gekte rond moederdag niet, tenminste niet in de hotels. In de restaurants zal het ook wel lekker druk zijn.
Wat drukte qua nederlanders betreft, niet dat het nu superveel opvalt in de grote massein Florida...
Maar wel effect heeft op vliegtickets vanuit NL naar Florida etc.
Tegenwoordig hebben bijna alle schollen in Nederland 2 weken vakantie in mei (volgend jaar namelijk ook weer).
Vroeger was het 1 week en dan had je te weinig tijd voor een verre vakantie, 2 weken is nu net leuk.....
Dus ja Mei wordt drukker in Florida zelf.
Maar zie mar een een vlucht te krijgen voor een normale prijs de laatste week van april en 1e week van mei....
Voorheen werden de zomermaanden juli en augustus opgeeist, vanwege de schoolvakantie. Nu wil heel Nederland in mei op vakantie. Ik begrijp het wel; het is goedkoper. Ik ga al jaren in mei op vakantie, om twee redenen. Ten eerste omdat ik nog nergens naar te kijken heb (geen kinderen) en het mijn collega's gun om in juli en augustus op vakantie te gaan en ten tweede omdat het een fijne maand is.
Dit jaar wordt mei 'opgeeist' door de gezinnen. Op mijn werk gaf het ook wat problemen. Het is nu opgelost, doordat er een vervangster komt van een uitzendbureau. Nu hoor ik dat het volgend jaar weer zo is...ik kan maar beter mijn vakantie voor volgend jaar gaan vastleggen....;)
Zucht...het was altijd maar zo lekker rustig in mei....
Voor wie nog wil/moet boeken in de drukke meimaand, kreeg ik net deze aanbieding binnen;
http://www.schiphol.nl/Reisbureau/Bo...?lOfferID=5571
hoi,
wij (ik en mijn vriend) gaan volgend jaar naar florida (ik voor de tweede keer) om te vieren dat we 10 jaar samen zijn. In maart zijn we 10 jaar samen, maar april lijkt mij een betere tijd om te gaan. Wat is jullie ervaring? het moet daar geen schoolvakantie zijn en het moet wel mooi strandweer zijn, maar ook weer niet bloedheet natuurlijk (zoals in augustus/ september). Ook dacht ik dat de hotelprijzen in april/ mei goedkoper zijn? Dus wat raden jullie aan maart, april of mei (en dan begin of eind van de maand).
Alvast bedankt!!
Eind april en mei. Deze periode is goed. Einde vd springbreak, door de hotels weer iets goedkoper.... en een stuk rustiger. Verder is het weer dan meestal goed. We gaan dit jaar voor de derde keer in deze periode. Is mij tot nu toe zeer goed bevallen. Vroeger gingen wij altijd eind eind juni tot ergens in juli. dan is het heel warm en heeeeel veel regen.
Pascal
Whatever ... er is altijd wel een goede reden om naar Florida te gaan!!! :D:D:D Ik ga komende zomer om te vieren dat ik er de tiende keer heenga! :D
Qua periode zou ik er in ieder geval v oor zorgen dat je net buiten de meivakantie gaat. Dan heb je de meeste keus voor vluchten vanaf Schiphol.
En de maand maart zou ikzelf liever niet doen. Ik ben dit jaar voor het eerst eind feb / begin maart geweest en het weer kan dan nog wel eens erg wisselend zijn. De eerste dag was het overdag maar 11 graden, en ik heb ook dagen van 30 graden gehad. In april en mei is dat meestal iets minder wisselvallig.
Daar heb je niet echt last van schoolvakanties, al is het tijdens de springbreak wel wat drukker, vooral aan de kust. Maar niet iets om je druk over te maken.
Wij hadden begin maart geluk, elke dag 25-30 graden in Kissimmee. Alleen de laatste dag Miami Beach was het 's avonds 10 graden... en wat is die wind dan koud!!!!
Dus als je echt voor het warme weer wilt gaan en niet die 10 graden mee wil maken dan ietsje later gaan. Maargoed, ik heb absoluut geen klagen over het weer gehad. Heb al heerlijk de zomer meegemaakt en hier moet het nog komen!
Ik zou je aanraden om in ieder geval buiten de schoolvakanties hier te gaan, dan heb je meer keuze wb je vlucht.
Begin mei was vorig jaar in ieder geval perfect qua weer en drukte. Dit jaar gaan we een goede week eerder. Eens kijken of dat ook goed bevalt :)
Wij zijn net geweest van 19 maart tot 2 april. In begin (St. Pete's) hele dag regen. Dan gecruiset naar de Bahamas, ook een hele dag regen. Dan naar Orlando voor 1 week, goe weer, niet te warm en zonnetje.
Greetz:-(
Hallo allemaal,
Mijn en vriend en ik willen heel graag een rondreis door Florida gaan maken..
Nu willen we in principe in januari 2009 gaan maar nu vraag ik me af is dit wel een goede reistijd voor Florida???
Of heeft iemand tips wat betreft de beste reistijd, want wij zitten niet echt vast aan bepaalde weken dus kunnen redelijk makkelijk schuiven met onze vakantie??
Ligt er maar helemaal aan wat je wilt gaan doen. Deze discussie komt regelmatig voorbij.
De zoekfunctie (zie bovenin de balk) toont o.a deze:
Beste tijd van het jaar
Wanneer kunnen we het beste gaan??
Wat is nu de beste periode voor te gaan
Beste periode
Weer vs. drukte
Gok dat je hier eerst wel even mee vooruit kunt :)
De beste reistijd naar Florida is naar mijn mening een veel besproken onderwerp.
Als je op dit forum rondzoekt en dan in Njit zijn draadje kijkt wie er naar Florida afreizen in welke tijd, dan zie je dat het hele jaar door wel mensen naar Florida afreizen.
Voor wat meer klimatologische achtergrond kan je hier eens kijken.
Het beheer van dat draadje ligt inmiddels bij Sonja/Mickey99 :)
Of hier: FAQ: Het weer in Florida
Lol ja je hebt dan ook niet zomaar 5000+ posts hier, dus je kent de weg wel, thx voor de aanvulling :?
Is er wel eens iemand in januari geweest eigenlijk???
Ik heb in ieder geval wel begrepen dat het misschien het beste is om in mei of oktober te gaan..
Ja hoor, wij zijn in 2004 in januari geweest. Voor pretparken en winkelen is het ideaal.
De stranden zijn dan alleen niet echt druk en er wordt ook niet gezwommen.
De Disney waterparken zijn vaak ook gedeeltelijk dicht.
Zie hier het drukke strand van Miami Beach in januari:
http://img374.imageshack.us/img374/7...20beachik5.jpg
Ben je mal, januari is een perfecte maand voor vakantie in Florida. Cool heet dat tegenwoordig.:-\" Het is er dan rustig, de prijzen van vliegtickets en hotels zijn aantrekkelijk en de zon schijnt.
Hou je niet van rust, ga dan in mei. Oktober is ook fijn, maar valt nog wel in het hurricane season.....:-k:-k
Het kan best fris zijn in januari, zie mijn verslag van afgelopen januari (was maar weekje overigens).
http://weekjeflorida2008.blogspot.com/