bij mijn weten is dit alleen voor europa.
Pascal
Afdrukvoorbeeld
bij mijn weten is dit alleen voor europa.
Pascal
In de afgelopen drie weken is er nooit naar gevraagd, ik denk dus niet dat je je zorgen hoeft te maken. Bij kleine bedragen hoef je zelfs tegenwoordig geen bon meer te tekenen. Scary things, credit cards. Wat mij betreft mogen ze de pincode hier zo invoeren....
Beste Brumpy,
Heb ook nooit een pincode in te hoeven voeren bij betalingen, alleen legitimatie laten zien. Maak je dus geen zorgen en geniet van je vakantie :grin:
Groet,
Bert
Dat is ook mijn ervaring, dat je geen code nodig hebt. Een handtekening en klaar.
In de US nog nooit, maar hier in NL al wel (was voor ons nieuw) o.a. bij vdValk Schiphol.
Had hem gelukkig net smorgens geactiveerd :-)
Code niet nodig. Bij kleine bedragen gewoon pas er doorheen en klaar geloof ik (ik heb 'm niet zo vaak gebruikt bij het shoppen).. bij hoge bedragen (boven 100 dollar denk ik) wel een krabbeltje zetten. Met tanken gewoon creditcard in de gleuf en helemaal niets code of handtekening... best link dus inderdaad. Aan de andere kant, voor 'rare' dingen ben je verzekerd.
Dus die code heb ik niet nodig gehad.
Sluit me voleedig aan bij de wijze woorden van de rest.
Ook ik heb nog nooit een code nodig gehad in de states, dus geen zorgen maken en gewoon lekker van je vakantie gaan genieten.
:-D
Misschien de code toch stiekem ergens op een briefje noteren?:-D
We hebben drie verschillende CC en ik heb van alle drie de pincodes gehad.
Beter mee verlegen als om verlegen toch?
Hebben toevallig vorige week op kantoor van onze personeelsafdeling een mailtje ontvangen betr. dit onderwerp. Vooral bij betalingen in het buitenland blijkt men vaker de pincode ter verificatie in te moeten voeren. We hebben hier zelf geen ervaring mee, maar gaan voor de zekerheid toch voor ons vertrek naar Florida (27.04.08) de pincode maar even opzoeken in de papierberg op ons bureau! Want inderdaad, beter mee, dan om verlegen!
allemaal bedankt, was al bang dat ik mijn code ging nodig hebben voor de wagen of dergelijke
Hallo Brumpy,
Wij hebben in Amerika nooit een pin-code nodig gehad, maar bewaar wel goed je bonnen die je moet tekenen voor grote bedragen, zodat je het thuis kunt controleren, wij hebben het een maal gehad dat een behoorlijk bedrag van een aankoop 2x werd afgeschreven, na een telefoontje naar Visia wilde ze een kopie van de getekende bon
hadden het bedrag binnen een week terug op onze rekening, maar daar hadden ze wel het bewijs voor nodig, veder nooit problemen gehad, en kregen zelfs een telefoontje op onze mobiel toen we iets hadden gekocht van boven toen nog duizend gulden of dat het juist was dat we dit hadden uitgegeven, was 15 minuten na de aankoop ! anders hadden ze de betaling direct geblokkeerd, dat vonden wij een geweldige service, dus gebruik je creditkaart maar bewaar de bonnen.
grtjes Toos
Ik heb ook twee weken geleden nog maar een nieuwe pin op de cc laten zetten, maar ik zal deze dus waarschijnlijk niet nodig hebben. Better be safe then sorry.
hallo je kan toch ook gewoon met je wereldpas pinnen??????
Afgelopen jaar (Westkust VS) veelvuldig m'n Amex card gebruikt. In sommige gevallen (self-service benzinepompen en bij Walmart) moet je je ZIPCODE ingeven op de terminal. Dat is dus niet je PIN code of je eigen postcode maar een 5-cijferige code.
Ik heb zonder problemen overal de code 90210 (Beverly Hills ;-)) gebruikt.
Zo is dat!
enne...de truc met de ANWB-card en soortgenoten werkt echt alleen maar als je kredietwaardig genoeg bent. Tiel controleert iedere aanvraag[-o<.
Je hebt gelijk, het is handig om een reserve kaart bij je te hebben. Maar sinds pinnen eenvoudiger is geworden in de VS, hebben wij de (gratis tot je hem gebruikt) ANWB kaart niet meer en gaat de Wereldpas mee. Voor noodgevallen hebben wij ook altijd wat TC's bij ons.
In Tiel is niet bekend welke cc's je hebt, alleen als je er achterstanden op hebt.
Knaapje
Nee, da's niet waar. In Tiel zijn al je CC's bekend. CC's zijn namelijk betaalmiddelen met een bestedingslimiet die niet direct verevend kunnen worden. Net als bijv. het contract voor je mobiele telefoon, waarop je zondermeer een enorm bedrag kunt verbellen. Eigenlijk alle soorten van "doorlopend krediet" zijn geregistreerd.
Soms kan dit bij het afsluiten van een hypotheek o.i.d. een drempel zijn voor de verstrekkers, ze weten namelijk niet of die kredieten je in de problemen gaan brengen, ze kunnen namelijk wel betalingsproblemen voor de hypotheek op gaan leveren.
Van de site van BKR:Citaat:
Van de overeenkomstgegevens is bij ons bekend:
- het geleende bedrag of het bedrag dat u maximaal mag besteden;
Ik weet niet waar je deze kennis vandaan haalt, maar het is niet zo! Op hun site trekt de BKR de grote broek aan.
Ze beweren een hoop en daarom heb ik onlangs mijn gegevens bij de BKR eens opgevraagd. Kan iedereen van zichzelf doen met legitimatie bij iedere bank voor EUR 4,50. Je krijgt het dan binnen een paar dagen thuisgestuurd.
Ik heb een GSM abo, een hypotheek en 3 cc's.
Niet van bekend bij BKR. Ik heb ze toen gebeld.
"'Klopt meneer. Een abo van KPN werd niet geregisteerd. Overigens volgens zeggen van diverse andere aanbieders wel. Een hypotheek wordt alleen bij een zekere achterstand gemeld en cc's alleen bij achterstand."
Kwam er volgens de "voorlichter" na enig aandringen mijnerzijds dan ook op neer, dat als je je netjes gedraagt ze veel minder van je weten dan ze beweren.
Ik was ook zeer verbaasd over het antwoord.
Maar voor EUR 4,50 weet je het van jezelf.
Knaapje
KPN meldt je inderdaad niet aan bij het BKR. Vodafone, T-mobile en Telfort doen dat wel. Een hypotheek wordt alleen maar gemeld als er meer dan 3 maanden achterstand is. Ik heb 2 creditcards, mijn Visa staat wel geregistreerd bij BKR omdat ik daar een kredietfaciliteit op heb en ik eventueel in termijnen op terug kan betalen. Mijn Mastercard van ABN AMRO staat niet geregistreerd omdat zij daar maandelijks van mijn rekening kunnen incasseren. Stel dat ik dit niet meer kan betalen....dan wordt de achterstand uiteraard wel bij BKR gemeld.
Ook toevallig. Heb net onze KR gegevens ook opgevraagd(nog niet binnen). Wij willen de hypotheek oversluiten en hoewel we geen kredieten (meer) hebben is er volgens de hypotheekverstrekker een doorlopend krediet afgesloten in 1996. Wij hebben geen idee en het is vreemd genoeg bij de vorige hypotheken(2004 en 2006) ook niet boven komen drijven. Al met al wel lastig want nu moet ik er dus weer achteraan.
Heel bijzonder en leerzaam.
De registratie staat immers volledig los van het betalingsgedrag. Uiteraard wordt slecht betalingsgedrag vervolgens wel vastgelegd. Dit is echter niet het primaire doel. Ik vraag me af, of de "voorlichter" wel namens zijn organisatie sprak#-o
Niet alle financiele instellingen zijn aangesloten bij het BKR. Op hun site vind je een overzicht van deze instellingen, het zijn er 224. Dit zou verklaren waarom jouw hypotheek niet geregistreerd staan. Kijk eens voor de aardigheid?
De creditcardorganisaties die aangesloten zijn bij BKR zijn:
- American Express Service Europe Ltd., Amsterdam
- Diners Club Benelux S.A., Amsterdam Zuidoost
- International Card Services BV, Diemen
- Laser Lafayette Services Nederland BV, Den Bosch
- Paysquare BV, Utrecht
- RBS (RD Europe) BV, Houten
Ik heb bij een van de grotere geldverstrekkers gewerkt. Iedere financieringsaanvraag liep via BKR. Natuurlijk is dat in hun eigen belang, maar het voorkomt ook dat mensen zich in de nesten werken. Het juiste percentage weet ik niet meer, maar een verbazend groot aantal aanvragen werd niet gehonoreerd.....:-&
"Mijn" hypotheekverstrekker is een groot-bank en staat er dus uiteraard bij.
Ik denk echter dat er een verschil is tussen: bij een fin.aanvraag bij de BKR informeren en vastleggen dat er een lening wordt verstrekt.
Ik denk, dat de BKR reactie dan toch meer slaat op eventueel bekende betalingsproblemen
De "voorlichter" was degene die ik bij de BKR als deskundig aan de lijn kreeg, ik mag er dan toch vanuit gaan dat hij wist waar hij het over had.
Maar nogmaals ik weet mijn financiele achtergronden en ik weet wat hiervan bij de BKR geregistreerd staat, n.l. niets en dit werd mij door de BKR bevestigd.
Verder weet ik het ook niet.....
Knaapje
Heb inmiddels de BKR verklaringen binnen. Het Vodafone abo staat er inderdaad op maar die bij KPN niet. Onze creditcards die geen kredietfaciliteit hebben staan er niet op. Die worden alleen geregistreerd als je er een krediet op hebt(of achterstand). Dat betekent niet dat je het krediet gebruikt. Wij hebben er een waar wel krediet op zit maar dat gebruiken we dus niet.
Al met al worden ze bij het BKR dus wel bezig gehouden.:lol:
Sluit dus geheel aan bij de info, die ik ook gekregen heb.
Knaapje
Hallo kan iemand mij mischien vertellen als je een limiet van 2500 euro op je creditcard hebt en je verblijft 3 of 4 weken in florida dat je dan zo door je geld bent.Bij sommige dingen zoals waterscooters moet je 500 borg betalen als je dan met 5 personen bent ben je al door je geld heen ook als je met een boot gaat vissen van 1000 dollar dan gaat je geld erg hard.Is het dan verstandig je limiet te verhogen .Wij hebben toen maar gewoon zoveel mogenlijk uit de muur gepind maar dat is niet echt de bedoeling.
Moet je dan 5 waterscooters huren en ben jij de enige van die 5 met een creditcard?
Ja, dan krijg je problemen met je limiet.
Dan misschien het beste om er een cc bij te nemen en de voor dit soort zaken te houden en je huidige cc voor gewone uitgaven.
Knaapje
Knaapje
Of je limiet tijdelijk verhogen. Of een bedrag op je CC overmaken.
Ik neem zelf altijd meer dan één CC mee. Het is al eens gebeurd dat er ééntje geblokkerd is vanwege een verdachte transactie, en toen was het erg prettig om terug te kunnen vallen op een tweede CC.
De borg op bijv. waterscooters zou trouwens meteen na beëindiging van de huur gedeblokkerd moeten worden. "Zou moeten worden".... want het gebeurt nog al te vaak dat ze dat even vergetenAls ze de borg doen met een ouderwetse papieren afdruk zonder een telefonische bevestiging, dan heb je helemaal geen probleem, die borg wordt dan niet op je CC geblokkeerd.
Maar de borg krijg je toch daarna direct terug ? Of ga je op het water nog mega inkopen doen :-)
mijn ervaring bij huren met borg die gedekt wordt door een creditcard is dat ze een afdruk van je creditcard maken, dat je die tekent en dat ze je die teruggeven als je het gehuurde onbeschadigd terugbrengt. Het ging hierbij om fietsen dus weet niet of dat overal voor geldt.....
Bij veel verhuurders (o.a. alle autoverhuurders in de VS) is die papieren afdruk inmiddels vervangen door een digitale "afdruk", waarmee direct een bedrag wordt geblokkeerd op je CC. Kleinere (lokale) verhuurders maken echter nog wel gebruik van de papieren afdruk, aangezien dat wat goedkoper is. Een Borg-transactie bij het CC-bedrijf kost nl. ook wat.
Ja ik was 3 weken in florida waarvan 1 week keys samen met mijn dochter en vriend en man natuurlijk hun hebben geen creditcard dus sta ik borg voor hun .Op het moment dat je al met een boottocht van 1000 dollar mee bent geweest en de nodige dingen al hebt gekocht moet je de borg dus op dat moment wel op je CChebben staan.Het is dus verstandig om er nog een aan te schaffen aangezien we meestal voor 3 weken gaan.Trouwens we mochten er wel mee in het rood want bij thuiskomst bleek er 2700 euro afgeschreven te zijn terwijl wij een limiet van 2500 euro hebben.Nou hadden we de laaste dagen van de vakantie wel problemen met de creditcard dus hebben we voor de rest uit de muur gepind.Ja je moet wat toch.Ik ga er zeker een op mijn naam aanvragen altijd makkelijk,want storten van je gewone rekening naar je CC rekening zal moeilijk gaan want dat is dezelfde rekening dus dat gaat denk ik niet.
Je moet even bij je bank informeren of je geld over kunt maken naar je CC rekening. Bij ABN AMRO is dit in ieder geval wel mogelijk. Je hebt zo meer bestedingsruimte, én je normale limiet plus het bedrag wat je extra gestort hebt. Maar een tweede CC kan zeker geen kwaad. Ik heb ook altijd een reserve bij me.
Ik heb ABN AMRO dus dat ga ik zeker navragen morgen want eind september ga ik weer dan heb ik weer een probleem.Bedankt voor de info.
Misschien was je al op de hoogte, maar ik wist het nog niet totdat een kennis me waarschuwde. Als je een cc hebt maar 'm niet vaak gebruikt en opeens in het buitenland stevig aan het shoppen slaat wil Visa je kaart nog wel eens blokkeren. Ik had Visa/ICS gebeld en zij gaven toe dit ter bescherming van de klant te doen, dus had ik meteen de vakantie-periode doorgegeven. :)
Dat ligt er maar net aan. Wij hebben maar één priverekening (een 'en/of-rekening') en daar hebben we beide onze cc's aan gekoppeld. Als het goed is, staat er dus ook genoeg op, want immers komen daar onze beide salarissen op (maar gaan er ook weer de vaste lasten af en een gedeelte gaat naar de spaarrekening).