Hannie, je moet die negatieve test natuurlijk wel kunnen bewijzen en daarvoor moet deze voor de USA wel in het Engels zijn.
Afdrukvoorbeeld
Hannie, je moet die negatieve test natuurlijk wel kunnen bewijzen en daarvoor moet deze voor de USA wel in het Engels zijn.
Ik heb nog even ruggespraak gehouden met het testcentrum die vaker hebben getest voor mensen die binnen de uitzonderingen naar de US mochten vliegen. Uiteindelijk gaat het erom dat je kunt aantonen dat je binnen drie dagen voor vertrek negatief getest bent en dat kan je dus niet zelf doen. Je krijgt dus een verklaring van het testcentrum, of dat nu reiscertificaat of testresultaat heet doet niet ter zake, het gaat erom dat je een "officiële" verklaring krijgt van een instantie die bevoegd is om de test bij je af te nemen. Wij moesten bijvoorbeeld ook onze paspoortgegevens doorgeven zodat die ook op het certificaat vermeld worden.
Omdat inderdaad nog niet duidelijk is om welke test er uiteindelijk gevraagd gaat worden, heb ik met het testbedrijf afgesproken dat we een afspraak inplannen voor een antigeen-test, die we altijd nog om kunnen zetten naar een PCR-test als daar uiteindelijk toch om gevraagd gaat worden. Voor beiden is de eerste handeling (en dus ook de tijd voor de afspraak) namelijk hetzelfde, namelijk "een stok in de gok". Voor de PCR gaat de stok echter naar een laboratorium en de antigeen-test wordt gewoon ter plaatse uitgevoerd. Voor de PCR moet je alleen meer betalen.
Ik krijg dit erbij:
Wat staat er op een (non)COVID-19 Certificaat?
Het (non)COVID-19 Certificaat is een Engelstalig document welke per e-mail in PDF-vorm wordt verstuurd. Hiermee kun je je (negatieve) testresultaat aantonen. Hierop zijn de naam, geboortedatum, geboorteplaats en ID/Paspoortnummer, de afname- en resultaattijd van de test, soort testafname, QR code, handtekening van ons toeziend arts en gegevens/stempel van ons laboratorium vermeld.
Hannie, dat zou voldoende zijn.
Lijkt mij ook!
En hier de press briefing van het Witte Huis:
https://www.whitehouse.gov/briefing-...travel-policy/
Eigenlijk is er dus niets veranderd en zijn de regels zoals verwacht.
Precies ja, dat denk ik ook. Belangrijkste denk ik kinderen tot 18 jaar, dat die niet gevaccineerd hoeven te zijn (maar speelt voor ons al niet meer, hahaha). En dat een digitaal vaccinatiebewijs geldig is (onze corona check App), maar nog eerst zien hoe dat gaat werken.
Volgens mij kan ik bij Delta een week van te voren documenten uploaden. Nog niet de antigeen test uiteraard want die kan pas 3 dagen van te voren.
Neem aan dat ze dan niet meer bij iedereen die aan boord gaat nog een papieren versie gaan checken. Misschien steekproefgewijs.
Bij United kan je ook voor vertrek alles uploaden, en het vaccinatiebewijs neem ik ook uitgeprint mee met de corona check app.
Zijn benieuwd hoe het zal gaan de eerste dagen. Wij gaan op 12 November.
De corona check app is vooralsnog alleen voor NL/EU toch?
Denk je dat de app geupdate gaat worden voor ook buiten de EU?
Je kunt de corona check gebruiken zie hier:
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019...EBNHPOAraXVUqc
Deze bedoel je denk ik: Find out what is required to board a flight to the United States - Fully Vaccinated | CDC
Dat is hetzelfde, alleen 1 pagina verder doorgeklikt.
Dus dat resicertificaat heb je helemaal niet nodig?!
Wat voor naam het beestje ook heeft, je moet een bewijs hebben dat je negatief getest bent binnen 3 dagen voor vertrek en op dat bewijs moeten jouw persoonlijke gegevens vermeld staan. En dat bewijs krijg je bij elk gerenommeerd testcentrum meegeleverd dus ik begrijp je vraag niet helemaal. Je moet gewoon aan kunnen tonen dat je gevaccineerd of hersteld en getest bent.
Nog even de platte tekst van de Amerikaanse overheid:
Travelers must have an original printed or electronic negative COVID-19 viral test result (NAAT: RT-PCR, RT-LAMP, TMA, NEAR, HDA, or Antigen: Rapid). The test must be performed no more than 3 days before the first scheduled departure time in the flight itinerary. If a traveler’s flight is at 1 pm on a Friday, the traveler could board with a negative test that was taken any time on the prior Tuesday or after.Test results must include the traveler's full name and at least one other identifier such as date of birth or passport number. The test must also clearly state that the results are "negative," SARS-CoV-2 RNA not detected," SARS-CoV-2 antigen not detected," or "COVID-19 not detected." A test marked "invalid" is not acceptable. This requirement applies to all travelers, including US citizens, residents, and transit travelers, as well as travelers who have been vaccinated. [/COLOR]
Voor de terugreis:
Unvaccinated travelers arriving from [/COLOR]United States (see 203 additional countries) must have a negative NAAT or antigen test result. The NAAT test must be taken a maximum of 48 hours before departure to the Netherlands. Tests accepted are PCR, RT PCR, LAMP, TMA, or mPOCT. Alternatively, antigen tests taken a maximum of 24 hours before departure are also accepted. Travelers have the option to present proof via EU Digital Certificate. The negative test result must be in one of the following languages: Dutch, English, German, French, Italian, Portuguese, Spanish.
Details and exemptions:
This requirement does not apply to:
-Fully vaccinated travelers;
-Travelers from EU with proof of recovery;
-Travelers under the age of 12;
-Cross-border workers, students.
Dus voor de terugreis heb je alleen een vaccinatiebewijs of herstelbewijs nodig en hoef je niet te testen of in quarantaine.
"Test results must include the traveler's full name and at least one other identifier such as date of birth or passport number."
Ik denk dat je dan even uit moet zoeken wat je op je negatieve testresultaat te zien krijgt, niet zijnde een officieel certificaat. Jouw testlocatie zal vast niet achterlijk zijn en jou een negatieve testuitslag sturen die alle gegevens bevat die de Amerikaanse overheid verlangt. Vandaar dat je extra moet betalen en dus in een soort van commerciële val zit. Je kunt er dus ook voor kiezen om een andere locatie te nemen waar het certificaat bij de prijs in zit. Of gewoon wat extra betalen en zeker weten dat je dan goed zit met een officieel certificaat. Lijkt mij een verkeerde bezuiniging om op het spel te zetten dat je straks niet mag vliegen. Maar dat is een persoonlijke opvatting.
Dat ga ik ook zeker niet doen.
Was alleen benieuwd. Heb afspraak met certificaat gemaakt
Ik wil de mensen die de komende dagen gaan vliegen (oa. @hannie en @mickey) een voorspoedige reis toe! We horen graag jullie ervaringen!
Dankjewel Bullyleo, wij vertrekken dinsdag, ik laat weten hoe de reis verlopen is ;)
Ook van ons goede reis gewenst, wij zijn ook erg benieuwd en wachten in spanning jullie berichten af.
Bedankt en ik laat weten hoe het ging.
Goede reis allemaal en hopelijk gaat alles voorspoedig. En een fijne vakantie!
Ik ben ook heel nieuwsgierig hoe het allemaal verloopt. Wij vetrekken de 20ste en zie gewoon door de bomen het bos niet meer over wat ik nu wel of niet moet invullen.
Sowieso een PCR test (gepland op de 17de, drie dagen voor de vertrekdatum) en volledig gevaccineerd. Maar las ook iets over een formulier, wat volgens mij klinkt als een locator form, maar kan dat nergens vinden.
Is de QR code uit de Coronacheck app (en een uitgeprinte versie) voldoende in Amerika voor de overstap (Atlanta)? of moet ik mij op een andere manier bewijzen dat ik gevaccineerd ben?
KLM/Delta. Ik heb zelf het idee dat er nu tegenstrijdige berichten rondgaan omdat mensen verwarren wat er nodig is t/m 7 november en wat er nodig is vanaf 8 november. Ik wilde zelf de komende dagen kijken wat de informatie wordt en de ervaringen van mensen die aankomende week al gaan reizen.
Ik heb net even op de site van de KLM gekeken en ik moet je gelijk geven dat die niet uitblinkt in duidelijkheid op dat vlak. Als je de internationale versie van het uitgeprint vaccinatiebewijs (2-delig voor elke prik een) hebt dan moet dat lukken want deze heb ik gebruikt op de app van American Airlines en is akkoord bevonden. De gezondheidsverklaring die je in moet vullen verschijnt pas bij het inchecken:
All passengers travelling from, via or to the Netherlands need to fill out a health declaration. This form will appear while checking in: on klm.com, at the self-service kiosk, the KLM app and the check-in desk.
Delta heeft wel de FlyReady app waar je van te voren alles kunt uploaden. Wellicht wordt die nu ook door de KLM geaccepteerd, dat zal je evebn moeten informeren. Scheelt een hoop gedoe bij de balie.
@roy Reuter bedoel je soms dit formulier.
https://www.cdc.gov/quarantine/pdf/N...sclose-508.pdf
Staat wel op de site, ik neem hem gewoon mee.
Dit lijkt mij een zinvolle link.
https://news.yahoo.com/explainer-us-...102947928.html
Lees net in een artikel in Het Parool over een reiziger die geboekt had voor de USA op zondag. Helaas hij mocht natuurlijk niet vliegen maar mocht zijn ticket wel gratis omboeken. Alleen beetje jammer vond hij wel dat het ticket geen €750 meer koste maar nu €1800.
Hij zei "Alsof ik businessclass boekte in plaats van gewoon achterin."
Even een kort verslag van onze reis naar Tampa. Van te voren via de VeriFly app alle benodigde covid documenten op de app gezet. Dat werkt dus fantastisch bij het inchecken, want ze hoeven dan alleen nog maar naar het groene vinkje op de app te kijken omdat alles al online geverifieerd is. Top. Aan boord ging alles prima met mondkapje. We hadden speciale mondkapjes van biokatoen mesh gekocht waar je vrij door kunt ademen. Uitstekend en wordt ook niet naar gekeken. Op de overstap in Dallas ging ook alles gesmeerd en werd niet naar covid bewijzen gevraagd en na de overstap op de binnenlandse vlucht naar Tampa ook niet. Dus het is ons allemaal 100 % meegevallen. Bij het ophalen van de huurauto bij de Emerald Aisle stond de volgende meevaller te wachten. Een prachtige splinternieuwe Chrysler Pacifica Hybrid, mochten we zo meenemen voor 725 dollar voor 3 weken. (Bedankt @Terpies, dank zij jouw advies helemaal happy met deze reservering!!). Zo en nu eerste even slapen en dan kan de vakantie beginnen.
Bedankt voor de update. Fijn voor je dat alles zo soepel verliep. Prettige vakantie gewenst.
Fijn dat het bij jullie soepeler ging dan bij ons. Wij hebben diezelfde mondkapjes denk ik. Wij vonden het goed te doen met deze mondkapjes. Ik had ergens gelezen over deze mondkapjes, maar weet niet meer waar. Was dat hier op het forum?
Edit: al gevonden.
Fijn dat het soepel ging allemaal. Veel plezier! Die mondkapjes zijn top, jij tipte die hier een paar weken geleden.
Mijn bril beslaat ook niet meer, ideaal. Heb er vorige week nog 1 besteld zodat ik in mijn andere tas er ook 1 heb zitten.
En voor vluchten ook ideaal denk ik.