Ik ga er wel een klein beetje vanuit dat als wij het land in mogen de verhuur ook weer opgestart is.
Afdrukvoorbeeld
Zeker een mooie locatie! Als het allemaal goed gaat zijn we misschien nog wel een paar dagen bijna-buren ;-)
Hebben jullie de petitie ook getekend voor de gouverneur Ron DeSantis in Florida voor het openstellen van vakantiehuizen in Florida? Ik geloof namelijk in alle eerlijkheid dat een vakantiewoning met eigen familie, bad douche en slaapkamers in ieder geval net zo veilig is als het openstellen van hotels en restaurants?
Ik denk uiteraard wel met enkele voorwaarden en maatregelen hieraan verbonden.
Dat hebben wij ook gedaan uiteraard ! Hopelijk snel positief nieuws hierover.
Nee, zolang we van Trump de USA niet inmogen, kunnen we niet mee op het vliegtuig (omdat ESTA niet goedgekeurd wordt). Wat we hierboven dus zeggen, is dat we hopen dat tegen die tijd we wel naar de US mogen vliegen van Trump.
En sunnyrojo heeft het in zijn bericht over het mogen verhuren van vakantiewoningen. Momenteel mag je in Florida wel in hotels / resorts overnachten, maar niet in vakantiewoningen/villa's. En aangezien wij beiden (en een paar anderen hier op het forum ook) een eigen villa hebben, zouden we die graag weer verhuren, want die leveren nu niets op (sterker nog, kosten alleen maar geld nu). En mensen uit Florida zelf mogen dan huren, dus daar hopen we dan op !
Uiteraard kan en mag je nog niet vliegen door het vliegverbod, maar nu is het in Florida nog steeds zo dat alleen hotels en restaurants open mogen en vakantiehuizen nog niet.
Heb ook de petitie getekend want ik vind ook dat social distancing nog beter kan in vakantiehuizen dan in hotels.
Afgelopen vrijdag een klein lichtpuntje. De Santis is genegen om vakantieverhuur toe te staan en vraagt alle counties een plan in te dienen hoe zij denken dat ze dat veilig kunnen open stellen. Dat is een eerste heel kleine stapje, maar.... als verhuur weer wordt toegestaan mag dat voorlopig alleen nog maar aan Florida ingezetenen. Om weer volop te mogen verhuren zullen we moeten wachten op fase 3. Ik verwacht dat we voor de zomer wel richting fase 3 gaan, maar dan zitten we nog steeds met de travel-ban. Aangezien wij alleen maar gasten uit Europa hebben (en ik een beetje klaar ben met verhuur aan Amerikanen) lijkt het er sterk op dat onze villa de komende zomer nog wel een tijdje leeg blijft. Onze volgende trip eind augustus hebben we min of meer al wel uit ons hoofd gezet, Hopelijk kunnen we in november weer gaan. Tot die tijd verwacht ik niet veel van de verhuur. Dat klinkt misschien somber maar is wel een reëel scenario.
Voor de rest zien we het zonnig in hoor. Gelukkig kunnen we alle boekingen die vanaf maart tot nu zijn geannuleerd omzetten naar volgend jaar.
In ieder geval een begin :cool: ,nu de travelban nog.
In Nederland lijkt het echt al de goede kant op te gaan, dus we houden hoop op september misschien???
Ik heb zojuist vernomen dat onze vlucht is geannuleerd. We zouden 18 juli vertrekken vanuit Brussel naar Miami. TuiFly België heeft alle vluchten tot eind oktober naar Amerika geannuleerd. Ik hoop dat jullie nog kunnen gaan, ben eigenlijk ook wel een beetje opgelucht. Wij zouden voor het eerst naar Amerika gaan en had mezelf daar dan toch iets anders van voorgesteld. Wij gaan nu kijken voor volgend jaar.
Omdat ik de petitie getekend heb, krijg ik net een update dat de gouverneur inmiddels een aantal counties in de Panhandle vrijgegeven heeft voor vakantieverhuur.
Jastali, verhuur aan Amerikanen niet fijn?
Osceola County heeft de verhuur van vakantiewoningen vrijgegeven inmiddels (gisteren/vannacht). Ons huis op Solterra ligt in Polk County, dichtbij dus, en we hopen vandaag of morgen ook groen licht te krijgen !
wij wachten hier ook in spanning af Robert-jan.
Geldt alleen nog voor verhuur aan Amerikanen jammer genoeg:(
En in veel gevallen tenminste 14 dagen verhuren, alsof gasten eerst in quarantaine moeten. Bovendien hele strenge (schoonmaak) regels. Wordt lastig om gastvrijheid waar te maken.
Hou de thermostaat maar hoog en de zwembadpomp op lage toeren. Gaat nog wel een tijdje duren.
Ik had niet anders verwacht; er zijn immers nog geen buitenlanders in de USA ;-) ! Ik vind het een goede start, en had vorige keer toen iedereen 'dacht' dat we per 30 april zouden opengaan, al 4 aanvragen (Amerikanen) voor die eerste weken. Uiteindelijk mocht dat dus toch niet ...
Dat is hartstikke snel, hopelijk gaat inderdaad Polk ook snel open, weet jij trouwens of de grens met Canada wel open gaat of is? Aangezien we al een aantal Canadezen als huurder hebben gehad en dat tot nu toe goed beviel.
Nee, voorzover ik weet en lees, is die grens ook nog dicht, zeker tot ergens in juni.
Wij hebben vandaag een mail gehad van ons management over alle bijzondere maatregelen nadat de verhuur weer open gaat. Wij zitten in Lake dat ergens in de komende weken wel open zal gaan. Gezien alle voorwaarden hebben wij de keuze gemaakt om alle verhuur voorlopig op te schorten. We vinden het maar weinig gastvrij op deze manier. Bovendien willen we elk risico uitsluiten dat in ons huis mensen besmet kunnen raken. We maken ons ernstig zorgen over het gedrag van sommige mensen en dus daarmee een hoger risico op verspreiding.
In de praktijk zal het tijdelijk bevriezen niet zo veel uitmaken want voorlopig kunnen onze gasten toch Amerika niet in. Maar ook als dezelfde strenge maatregelen blijven gelden na opheffen van de travelban zullen we voorlopig niet verhuren.
Extra schoonmaak met desinfectie (alles wat handen kunnen aanraken) extra wassen linnengoed e.d., steeds 3 dagen vrijhouden tussen de verhuur, met heel protocol wanneer management controleert, wanneer schoonmaak erin kan.
Wij zijn niet afhankelijk van de verhuur, maar heel veel andere eigenaren zijn dat wel. Zij zullen blij zijn dat de boel weer open gaat. Wij zitten daar anders in. Snappen eerlijk gezegd ook niet wat een vakantieganger nu in Florida wil zoeken met overal beperkte bezetting of opening. Maar da’s een heel andere discussie.
We maken ons nu op voor een bovengemiddeld zwaar hurricane seizoen. Als je de verhalen kunt geloven tenminste. Daar maak ik me meer zorgen om dan dat de verhuur on hold staat. De ervaring en schade die we hadden met Irma staat nog vers in het geheugen
Aangezien Disney, Seaworld en Universal in juni weer open gaan (Bron), zie ik de kansen van onze juli Florida bezoek iets toenemen (van 5% naar 10% kans).
Lake en Orange zijn ook open nu. Polk zal wel snel volgen.
“ Reservation will be limited to residents from U.S. states with a COVID-19 case rate of less than 700 cases per 100,000 residents as of May 19, according to the plan. Any person coming from a highly-infected area, as defined per the Florida Governor’s guidelines, must reserve a minimum stay of 14 nights”
Kleinere attracties (o.a. Starflyer, Gatorland, Fun spot) gaan nu ook open, maar uiteraard social distancing en minder bezoekers. Legoland op 1 juni, Universal 5 juni. Als de gouverneur akkoord gaat met de plannen, wat wel de verwachting is. Disney heeft nog geen datum voor heropening genoemd. Idem SeaWorld.
Ook minder leuk nieuws. Hertz heeft uitstel van betaling gevraagd. Tot het Hertz concern behoren ook Dollar en Thrifty.
Persoonlijk zou ik het niet erg vinden om nu in mijn eigen huisje te zitten en daar lekker te genieten, genoeg te doen is er uiteraard ook als je je niet blind staart op de pret parken alleen.
Wij zijn zelf zeer verknocht aan de natuurparken waarvan er verscheidene al weer open zijn, misschien komt dat omdat we ook geen 30 meer zijn en dat we de flora en fauna in die parken ook heel mooi vinden, lekker in een kano door een park en onderweg alle dieren spotten is erg leuk en rustgevend in deze gekke tijd.
Wij zijn daar echt niet de enige in, en alleen daarom zou een openstelling van Polk wel welkom zijn, aangezien onze Villa daarin ligt ( Watersong).
Helemaal eens. Hopen zelf ook dat we er snel weer naar toe kunnen. Maar verhuur voorlopig even on hold. Gisteren nog even daarover gebeld met Ron en Monique, die jullie ook heel goed kennen 😉. Alle begrip voor onze keuze.
Zeker begrip voor jullie keuze hoor (jullie hebben al wat langer ervaring met verhuur in normale tijd dan),
Er zitten toch haken en ogen aan verhuur op dit moment, (hoe alles te controleren ( 72 uur ertussen, alles desinfecteren en hoe te controleren of de gasten niet uit de Staten met restricties komen enz.)
Dus wij moeten ook nog maar kijken of we dit gaan doen.
Zeker begrip voor jullie keuze hoor (jullie hebben al wat langer ervaring met verhuur in normale tijd dan),
Er zitten toch haken en ogen aan verhuur op dit moment, (hoe alles te controleren, 72 uur ertussen, alles desinfecteren en hoe te controleren of de gasten niet uit de Staten met restricties komen enz.)
Dus wij moeten ook nog maar kijken of we dit gaan doen.
We verwachten toch nog geen stormloop dus uiteraard bespreken we dit met onze managers (Ron en Monique) als er al een aanvraag komt of we dit doen , het moet veilig kunnen en haalbaar zijn.
We hadden niet verwacht nog te mogen verhuren zeker nog niet voor een aantal maanden, en wij zijn er niet van afhankelijk zoals sommigen dan wordt het een ander verhaal denk ik.
Het kan namelijk nog helemaal fout gaan als we gaan doen alsof er niets meer aan de hand is dus we zijn heel voorzichtig hiermee.
Als je kijkt naar de hotels en de horeca gelegenheden overal begrijp ik ook wel dat ze weer open willen.
Vacation rentals nu open in 26 counties:
https://floridapolitics.com/archives/334832-26-counties-cleared-for-vacation-rentals-after-dbpr-approves-10-more-plans#comment-112526
Nu het land zelf nog :rolleyes:
Sorry maar ben je echt zo naiëf om te denken dat Trump daar een alleenrecht over heeft ? Ik mag echt hopen dat je jezelf wat beter verdiept in zaken vooraleer je een mening vormt.
Nee... dat doe ik nooit!!
Ik zit in de branche... dus graag geen sarcastische opmerkingen graag...