-
Re: Laptop in vliegtuig en internetten in vakantie huis
Economy heeft idd geen powerport. Sommige vakantiehuisjes hebben wifi. Ik pak het op mn pda nu van 2 huisjes verderop. Ik weet niet hoe het wettelijk is geregeld in USA maar in NL mag het niet.
Heb het niet bij restaurants getest, zie het ook niet daa5 staan. Wel veelbij motels 'highspeed internet'.... snelgenoeg om te surfen/mailen.
-
Re: Laptop in vliegtuig en internetten in vakantie huis
Hoi
Ja dat werkt perfect, wij hadden zelf geen internet in onze villa, ik nam dan de laptop even mee, en maakte een stop bij een hotel met free wifi.
Kon ik lekker snel mijn foto's uploaden
Anthonie
-
Re: Laptop kopen in Florida
Ik zou graag een laptop van Apple kopen in Florida.
Zijn die niet beter en goedkoper dan andere merken?
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik ga over 3 weken naar Florida
-
Re: Laptop kopen in Florida
Beter? Denk vooral 'anders'
Goedkoper? Kijk gewoon eens naar de prijzen online.
Ga eens een keer kijken in een Apple Store in Nederland. Vind het persoonlijk erg mooie laptops maar ik heb zelf geen zin om over te stappen op Mac OSX.
-
Meerdere laptops meenemen
Hallo,
Ten eerste wou ik even zeggen dat ik al veel heb gehad aan dit forum,
thx oprichters en forummembers!
Maar nu mn vraag, ik ga over een paar weken naar florida en een vriendin van me die zit daar een halfjaar en ze vroeg of ik haar laptop mee kon nemen daar naartoe. Nou neem ik ook mn eigen laptop mee dus vroeg ik me af of ik gewoon 2 laptops in mn handbagage mee mag nemen..
Ik dacht zal het voor de zekerheid maar ff vragen.. iemand die dit weet?
thx alvast
-
Re: meerdere laptops meenemen
Iemand heeft je dus gevraagd "een pakje" mee te nemen en zit zelf niet in dat vliegtuig ?
-
Re: meerdere laptops meenemen
denk dat t daar op neerkomt ja, ik ga alleen daar naartoe.
-
Re: Meerdere laptops meenemen
Men vraagt (bijna) altijd of het je eigen laptop is. Iets van electronisca voor een vriend(in) meenemen is altijd tricky.
-
mja op het moment dat ze dat vragen voor de vlucht hoef je niet te zeggen jongens ik heb er 2, alleen bij de x-ray zullen ze er misschien van opkijken.
-
Wij hebben onze laptop hier nu ook in Orlando, maar als je door de controle gaat dan moet je je laptop in een aparte bak doen, in de tas laten zitten is geen optie. Ik vond ook dat de beveiliging wel heel veel vragen stelde over onze bagage. ze vroegen of alles van onszelf was en of we iets van anderen aangenomen hadden, enz. Ik weet natuurlijk niet hoe ze reageren als je zegt dat het van je vriendin is.
-
Die vragen stellen ze echt al heel lang hoor. Als je niets te vertellen hebt is het zo over.
-
Kan best lastig worden, ik had geen eigen grote koffer en nam dus de koffer van mn zwager mee. Niets mis mee natuurlijk zou je zeggen, maar voor het boarden werd mij dus gevraagd of ik geen dingen voor anderen mee nam. Ze zag me al twijfelen en dan ga ik niet doen of m'n neus bloed want dat had ze anders toch direct door, dus eerlijk gezegd dat het de koffer van m'n zwager was. Had 'm wel zelf ingepakt, maar man man man, dat moest even bij een of andere chef of manager worden nagevraagd (natuurlijk ook om te zien hoe ik zou reageren, maar ik bleef koel er onder). Voor de volgende trip koop ik mooi een eigen koffer want ze hadden ook kunnen zeggen dat ik niet mee hoefde te vliegen of dat ik een extra dikke controle zou krijgen op Dulles of MCO.
Wat ik dus wil zeggen is dat je met 2 laptops best een probleem kan krijgen als je dus inderdaad een laptop voor een ander moet meenemen die zelf niet meevliegt. En die dingen moeten er sowieso uit voor de xray-scan. Dus je moet of een waterdicht verhaal hebben waarom je er 2 nodig hebt, of gewoon een backup maken van al haar data en in Amerika een nieuwe laptop kopen (kost daar echt weinig, zeker de simpelere laptops met Celeron processor), daar de data op gooien en dat ze 'm na een half jaar of mee naar NL neemt of daar verkoopt.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
JKG
Wat ik dus wil zeggen is dat je met 2 laptops best een probleem kan krijgen als je dus inderdaad een laptop voor een ander moet meenemen die zelf niet meevliegt. En die dingen moeten er sowieso uit voor de xray-scan. Dus je moet of een waterdicht verhaal hebben waarom je er 2 nodig hebt, of gewoon een backup maken van al haar data en in Amerika een nieuwe laptop kopen (kost daar echt weinig, zeker de simpelere laptops met Celeron processor), daar de data op gooien en dat ze 'm na een half jaar of mee naar NL neemt of daar verkoopt.
Ik neem zo vaak twee laptops mee. Nooit problemen mee gehad. Ook is mij nog nooit de vraag gesteld waarom ik twee laptops nodig had. Je neemt natuurlijk wel iets mee voor iemand anders. De vraag is dus eigenlijk hoe groot je vertrouwen in je vriendin is. Die vraag mag je zelf beantwoorden.
-
Heb iedere reis meerdere laptops, cameras etc bij me, nog nooit een probleem geweest.
Wat van je vriendin is is toch ook van jouw, dat ga je toch allemaal niet uit zitten leggen.
Ik weet ook zeker dat niet iedereen zijn eigen koffer inpakt, misschien zijn vrouw of zijn moeder, wie weet, dat vertel je toch ook allemaal niet.
Die vragen lijst is naar mijn mening toch de grootste onzin, of denk je dat de terrorist gaat zeggen ik heb er een bommetje in gestopt, is dat waar ze op uit zijn met al die vragen?
Een terroristische aanslag voorkomen.
Ik heb ook nog nooit mijn laptops uit hoeven te pakken tijdens het verhoor.
Wel voor de x-ray machine, ik heriinner me niet eens of de mensen aan die machine wel kunnen praten.
-
Ach het slaat ook nergens op, net zoals dat de vingerafdrukken bij entree Disney en Universal nergens op slaan.. of was het nou Seaworld ipv Universal.
Dus conclusie, gewoon meenemen :mrgreen:
-
Waar kan ik een oplader kopen voor mijn laptop?
Ik heb met mijn domme kop mijn oplader thuis laten liggen.
Ik kan nu nog ongeveer een uur internetten voordat de batterij van mijn laptop het begeeft.
Ik hoop dat ik morgenochtend wat tips van eenvan jullie heb gehad.
Mijn laptop is een Compaq nc6120, wie oh wie weet raad.
Gr Wim
-
Re: Waar kan ik een oplader kopen voor mijn laptop.
Best Buy of Circuit City.
Daar denk ik dat je de meeste kansen hebt.....
-
Misschien heeft Walmart een universele? HOeft dus niet specifiek een Compaq lader te zijn, je hebt universele laders met diverse opzetstukjes voor meerdere merken. Gewoon navragen of zo'n universele lader Compaq ondersteund.
-
-
Op International Drive zitten een aantal elektrozaken die ook laders en adapters verkopen
-
Laptop in vliegtuig
Volgende week zondag vertrek ik naar Orlando. Ik neem mijn MacBook mee, zodat ik in het vliegtuig o.a. DVD's kan kijken. Ik heb echter geen speciale accu of batterij, waardoor mijn laptop naar alle waarschijnlijkheid binnen 1,5 uur op is. Weet iemand waar ik, voor een redelijke prijs, een accu of batterij voor een MacBook kan halen, waardoor hij, in ieder geval een groot deel van de vlucht, aan kan blijven staan?
Ik heb wel de Apple MagSafe-vliegtuigadapter bekeken, iemand hier ervaring mee?
Groetjess
-
Re: Laptop in vliegtuig
Waar je een extra batterij/accu voor je laptop kunt aanschaffen voor een gunstige prijs kun je vast zelf via internet vinden. Gewoon even het specifieke typenummer in Google intypen.
Toegang tot een powerpoint heb je bij de meeste vliegmaatschappijen alleen als je businessclass of hoger vliegt. Doe je dat? Zo ja, kijk dan ook even op www.seatguru.com om even te checken of er op jouw vlucht inderdaad electra beschikbaar is op de plaats waar je zit in het vliegtuig.
-
-
Ziet er niet verkeerd uit, maar er wordt (behoudens een klein tekeningetje) met geen woord gerept over gebruik met een laptop.
Die hebben volgens mij (althans de onze) ook altijd meer nodig dan de genoemde 5.6 V.
Maar voor een gameboy, MP3 speler kan dit een oplossing zijn.
-
Deze laptops kunnen gebruikt worden volgens Philips. Sorry geen Mac zo te zien
Mijn Toshiba en Hp lap top hebben een output van 5 volt dus ruim voldoende
http://www.p4c.philips.com/sca/sca/0...1033_24110.jpg
-
Vakantie in Florida: laptop mee?
Geachte forumleden,
Wij gaan 12 september naar florida. :razz:
Nu heb ik een vraag, en aangezien hier ervaren amerika reizigers verzameld zijn lijkt het mij het ideale platform om mijn vraag te stellen.
Ik wil eigenlijk mijn laptop meenemen naar amerika, om daar tijdens het verblijf nog wat zaken op te zoeken, contact met het thuisfront te houden en voor de dode uurtjes misschien een filmpje te kijken.
Nu heb ik op internet wat verontrustende informatie gelezen over het meenemen van een laptop naar amerika. Volgens de informatie die ik heb gevonden, kan de amerikaanse douane je laptop gewoon doorzoeken.
Zie link voor het betreffende stukje:
http://www.automatiseringgids.nl/art...20rechter.aspx
Mijn vraag is, zijn er mensen hier die ervaring hebben met het meenemen van een laptop naar amerika. Op mijn laptop staan in principe geen illegale zaken, maar wel bedrijfsgevoelige informatie, welke door niemand buiten het bedrijf gelezen mag worden.
Alvast bedankt.
Ralph
-
Re: Vakantie in florida laptop mee?
Ik heb mijn laptop wel mee genomen, ik deed het vooral voor het contact met familie leden en het versturen van foto`s naar mijn huis computer mocht er iets mis gaan met de digitale camera dan heb ik in ieder geval de foto`s al op mijn computer staan.
Bij de douane ging het eigenlijk heel soepel je moet de laptop uit je tas halen in een bak leggen en dan gaat hij met de rest van de handbaggage door de scan.
Heb niet mee gemaakt dat ze rare dingen met de computer deden.
-
Als er zulke gevoelige informatie op staat dan zou ik sowieso voor versleuteling van je harde schijf kiezen. Stel dat je hem kwijt raakt of dat je laptop gestolen wordt.
Bijvoorbeeld Truecypt. Zie www.truecrypt.org
-
Ik had ook een laptop meegenomen en met mij vele anderen zo bleek tijdens de controle. De laptop alleen uit de tas halen en los in de plastic bak leggen. Ik heb bij niemand gezien dat er daadwerkelijk een laptop werd opgestart om te kijken wat er op de harde schijf stond. Ik zou 'm gewoon meenemen.:cool:
Ik ben toch een beetje benieuwd hoe lang je gaat want ik ben 3 weken geweest en heb totaal geen last gehad van dode uurtjes, en helemaal geen tijd om naar filmpjes te kijken.;)
Alvast veel (voorpret) plezier.
-
Re: Vakantie in Florida: laptop mee?
Ik ben weleens apart genomen in een klein kamertje...
Daar werd m'n laptop opgestart en eigenlijk gecontroleerd of het inderdaad een laptop was.
Ook testen ze met een explosief detecterend strookje (volgens hun zeggen) de machine.
Alles was uiteraard Ok.
Deze test is "geheel vrijwillig".
Je mag deze test dus weigeren... Het enige nadeel is dat je dan niet vliegt... :lol:
-
Citaat:
corrus
Deze test is "geheel vrijwillig".
Je mag deze test dus weigeren... Het enige nadeel is dat je dan niet vliegt... :lol:
Ai, :)
Wij nemen ook de laptop mee, gewoon een oud ding wat we zelf nog hadden. Staat niks op, we willen alleen mailen, en natuurlijk op het forum kijken........:)
Vorig jaar stonden we in de rij bij de terugvlucht. Hadden mensen een laptop in de gewone bagage koffer gedaan, die werd er uit gehaald en helemaal bekeken (opgestart).
Volgens mij was het een hele nieuwe :)
Maar bij ons nog nooit wat gebeurd, net wat de rest zegt, uit de tas, in de bak en weer terug :)
-
Wij hadden een mini laptop mee, zo'n Asus EEE notebook en die zat gewoon in de handbagage door de scan.....geen problemen.Ze vroegen alleen bij vertrek van Schiphol,of die laptop van mij was;)
-
wij gaan in september pas voor het eerst dus weet er niet zoveel over... maar is het veilig om je laptop in de kamer te laten staan? bij mij zou het niet de eerste keer zijn dat er 'heel toevallig' wat verdwenen zou zijn van mijn spullen...
beetje dilemma , gaat ie mee , of niet?
-
Wij deden meestal de laptop in de koffer en die daarna met de cijfercode op slot.
Maar we hebben de boel ook wel eens laten staan. Niks mee gebeurd.
-
Hallo
Wij hebben al verschillende keren een laptop mee genomen naar orlando. Ook gaan we dat dus gewoon in september weer doen. Nog nooit heb ik er problemen mee gehad. (wel is het i.d.d. zo wat je al eerder hebt kunnen lezen dat je je laptop uit de tas moet halen en in een plastic bak moet leggen bij de douane maar dat is dan ook het enige)
groetjes
senkermens
-
Ik denk dat wij hetzelfde gaan doen als Njit.
In de koffer en dan op slot. In de vorige hotels die we hadden zat altijd zo'n grote kluis in, dat we gewoon de hele laptop er in schoven:)
Geen idee, hoe dat zit in de komende hotels, anders gewoon in de koffer.
groetjes sylvia
-
Heb wel 1x gehad dat onze laptop spontaan uit de Standby stand was ontwaakt tijdens zijn verblijf in de koffer. Toen we de laptop weer uit de koffer haalde was hij aardig warm gelopen. Sindsdien check ik altijd of hij in de Slaapstand of beter nog gewoon uit staat.
-
Citaat:
tomenvalesca
bij mij zou het niet de eerste keer zijn dat er 'heel toevallig' wat verdwenen zou zijn van mijn spullen...
In een hotel in Florida? Nee, toch? Spullen die niet in de koffer blijven, maar voor dagelijks gebruik zijn, gaan bij ons in de aanwezige kast of lade. Ook fototoestel, oplader, laptop. Koffers sluiten we wel, maar gaan niet op slot. Er ligt niets in het zicht, maar als iemand zou willen, kan het gestolen worden. Nog nooit iets gemist...., hopen dat het zo blijft[-o<
-
Ik heb zelfs meegemaakt, dat er in de kluis een doorvoer zat voor het snoer en ernaast een stopcontact. Je kon je notebook dus in de kluis opladen.
Knaapje
-
Ik laat de laptop meestal gewoon op het bureau in de kamer achter, maar wel vastgelegd met een laptopslot. In elke winkel waar laptops worden verkocht verkrijgbaar voor een paar dollartjes.
http://img411.imageshack.us/img411/8320/628016gajk3.jpg