Je kunt bij LH geen upgrade bijboeken zoals bij UA.
Bij LH is de Comfort+ een echte aparte klasse, bij UA is het alleen maar meer beenruimte.
Maar bij UA gaat óók zoiets komen... Dit wordt later dit jaar nog bekend gemaakt ;)
Afdrukvoorbeeld
Wij vliegen heen met united en terug met Lufthansa heb inmiddels mijn stoelen al gereserveerd maar kan niet zo gauw vinden hoever van te voren ik online kan inchecken, iemand een antwoord hierop? Thanks.
24 uur van tevoren.
Dank je Mushu, stond me iets bij dat het wat langer van tevoren was. Niet dus.
Stoel reserveren is toch iets anders als inchecken?
Het is iets anders.
Als bij je boeking geen stoel Hebt (kunnen) reserveren doe je normaliter bij het inchecken.
Heeft er iemand hier ervaring met de vlucht Miami - Frankfurt van Lufthansa uitgevoerd met de A380? Wij komen eind augustus terug met deze vlucht en ik zou graag weten welke rij in economy we best nemen als we stoelen reserveren..
Op seatguru kwam ik volgende commentaar tegen:
"I flew twice FRA-JFK LH400 in a two week period and sat in 61C and 62H.
On both occasions the flight ran out of meal options so I was stuck with whatever food they had left over.
Unusually, the front rows of Economy (e.g. rows 60-65) are served last on the LH a380.
Do not sit here if you are hoping to get a choice of foods to eat and if you don't want to wait an hour between drink service and food service.
The flight attendants literally unload on you whatever they have left on their carts. LH needs to plan better- never have this issue on a330 or a340."
Ik zou als je wilt reserveren upper deck stoelen proberen te krijgen. Dan zit je op de verdieping bij de first en business class en is het rustiger.
Wij vliegen in mei en juni heen en weer op dezelfde route als jij ook met de A380. Wij vliegen AMS-FRA-MIA en MIA-FRA-AMS. Alleen op het traject MIA-FRA hebben we stoelen gereserveerd op het upperdeck.
Wij hebben vorig jaar stoelen op het upoerdeck weten te reserveren. Prettig dat het een stuk rustiger is en omdat er relatief weinig stoelen staan wordt je snel bediend.
Ik heb echter nog nooit zo’n rottige vlucht meegemaakt, dit was omdat de stoelen absurd ver naar achter kunnen (net niet tegen mn neus)
Als degene voor je meteen zn stoel naar achter gooit zit je 8 uur klem.
De volgende keer zou ik betalen voor de voorste rij.
Bergruimte bovenin is ook aanzienlijk minder omdat het vliegtuig toeloopt.
Ik heb het topic doorgenomen, maar kon geen info vinden over de bagage i.c.m overstap. We vliegen met Lufthansa binnenkort vanuit Schiphol naar Frankfurt, met een tussenstop/overstap vliegen we naar Orlando.
Mijn vraag is: Moet ons bagage opnieuw ingecheckt worden in Frankfurt? En moeten we opnieuw langs de douane / bagage controle?
Je bagage zie pas terug in Orlando, deze wordt doorgelabeld.
Over controles kan ik je overmorgen meer vertellen, ik ga morgen met dezelfde vlucht.
Mooi, dat scheelt weer. Dank voor je reactie!
Ik vroeg mij precies het zelfde af, wij vliegen 19 september precies die route. Had ook vragen betreffend bagage. Weet iemand, die route Ams-frank-mia heeft gehad, als een overstap van 1,45 te doen is om door alle controle heen te komen op Frankfurt?
Wij vliegen zaterdag 18/8 AMS-FRA-TPA met een overstap van 1uur 25 . Ik zal even laten weten of we het gered hebben :)
Thanks all! Heel fijn!
Wat een chaos op Frankfurt vandaag!
Gelukkig zitten we nu toch nog in het vliegtuig, wel een vertraging van ruim 3,5 uur.
Hebben wij 2 jaar terug gevlogen, ook met 1.45 min er tussen. We vertrokken uit AMS met 45 min vertraging en hadden uiteindelijk toen we letter uitstapte in FRA nog 45 min.
Je moet nog 1 maal door een douane heen waar ook soms gecontroleerd wordt apart van de douane. We zijn niet gaan rennen maar wel flink doorgelopen. 1 in onze groep werd ook nog extra gecontroleerd maar uiteindelijk toch op tijd bij de aansluit naar MIA. 15 voor boarden. Dus uiteindelijk haalbaar. Maar ik hoop voor je dat je werkelijk 1.45 uur tijd hebt kan je op je gemak alles doen.
We zitten nu in Frankfurt te wachten op onze vlucht naar Tampa . De vlucht uit Amsterdam had 20 min.vertraging , en de vlucht naar Tampa een uur... tijd genoeg dus. De originele overstap was 1.25 uur, en dat is goed te doen. Wel een beetje aanpoten, maar geen stress.
UPDATE: Soms heeft het toch zin om af en toe even in te loggen op de site van Lufthansa, ook al heb je een code-share vlucht geboekt. Vandaag ingelogd en toen zag ik tot mijn grote verbazing dat het seatplan open stond en was er in ene toch de mogelijkheid om stoelen te reserveren, ondaks de code-share vlucht. En dat ook nog voor de retourvlucht! Direct voor de heen- en terugweg preferred seats geboekt in de premium economy zone. Beetje bijbetaald (160 euro totaal) en ik heb de bevestiging al in de mail. Ik ben een blij mens!;)
Wij hebben nu een terugvlucht gezien vanuit Tampa, met 1,5 uur overstaptijd op Frankfurt. Is dat te doen?
Over het algemeen duren vluchten vanuit Amerika altijd korter, maar als je vertraging oploopt dan ben je het haasje.....Andere optie is een overstaptijd van 4 of 5 uur. Dat vind ik wel erg lang pfffff.....
1,5 uur is goed te doen.
Het is wel een heel uitgestrekt vliegveld, doorlooooopen.
Ik had begin dit jaar ik meen 1.10 uur vanuit Orlando en dat was te doen.
Vertragingen kan je toch niet voor zijn.
Voordeel is dat er van Frankfurt naar Amsterdam dagelijks tig vluchten zijn, dus ze boeken je wel over.
Super! Dank je wel. Dan zie ik verder geen belemmeringen....dus boeken maar;)
Op de terugweg zou ik dat risico eerder acceptabel vinden dan op de heenweg (maar meestal is 1.45 uur wel voldoende). Als je in Frankfurt onverhoopt te laat aankomt, kun je zelfs in geval van nood nog met de trein naar huis....
Sowieso, vanaf Frankfurt gaan er meerdere vluchten per dag naar Amsterdam, dus dan zou ik als ik jou was gewoon de korte overstap riskeren. Ik zou geen 4 of 5 uur op Frankfurt willen wachten op een vlucht naar Amsterdam, dan ben je desnoods ook in 4 uur met de trein in Amsterdam voordat je überhaupt vertrokken bent met het vliegtuig....
Wij hadden dit jaar ook een overstap van 1,30 en deze keer was het maar een korte wandeling in tegenstelling tot de keer daarvoor op Frankfurt toen hebben we ons rot moeten rennen.
Dus het hangt er een beetje vanaf aan welke gate je aankomt en naar welke gate je moet om te vertrekken.