Re: Key West vs. Key Largo
Is er toevallig ook een mogelijkheid om ergens in de buurt van Key West, gewoon 1 of 2 nachtjes in je huurauto te slapen? ergens op een parkeerplaats of waar je mag staan. Wie weet dit?
Ik heb nl nog geen idee wanneer ik daar aan kom, en heb geen zin om de hoofdprijs voor een hotel te betalen. Zo kun je lekker goedkoop en toch op de bonnefooi. Maar dat is misschien een beetje te makkelijk gedacht van me? Geen idee of het is toegestaan.
Volgens mij is slapen in je auto -m.u.v. campers op daarvoor bestemd plaatsen- nergens toegestaan. Maar waarom zou je dat doen? Als je buiten het oude centrum van Key West een hotel/motel zoekt dan betaal je echt niet de hoofdprijs. Daarnaast slaapt een bed vele malen beter dan in de auto en het is ook nog eens veiliger.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
liekie79
Is er toevallig ook een mogelijkheid om ergens in de buurt van Key West, gewoon 1 of 2 nachtjes in je huurauto te slapen? ergens op een parkeerplaats of waar je mag staan.
Mocht je serieus overwegen om in je auto te gaan slapen dan heb je wellicht iets aan deze blog. Staat vol met tips om te voorkomen dat je wordt gearresteerd c.q. slachtoffer wordt van criminaliteit als je in een auto gaat overnachten. http://freesleeping.blogspot.com/sea...car%20sleeping
als je naar de keys gaat, moet je niet op de centen letten.
het is niet bepaald een low budget bestemming. als je wat huiswerk doet en kijkt naar hotels/motels die je wel aanstaan, dan maak je daar toch een bestandje van en dan kun je rond de periode dat je er bent via internet boeken of even een telefoontje plegen.
overnachten in de auto vind ik wel heel erg pauper
Wij zijn bezig om te kijken naar de mogelijkheden om volgend jaar in november voor de 2e keer naar FL te gaan (we gaan eerst nog trouwen en een cruise maken..). We willen dan heel graag weer naar Key Largo en dit keer willen we ook naar Key West (vorige keer niet gedaan door tijdgebrek). Wat zijn de dingen die je daar niet mag missen en hoeveel dagen heb je nodig om het echt een beetje gezien te hebben? Is er trouwens ook een "gewoon" strand? Bij ons hotel in Key Largo de vorige keer was wel een strand maar zodra je 1 voet in zee zette lagen er allemaal keien, dat was dus niet zo fijn.
Ik zou zeer zeker tussen Key Largo en Key West stoppen om een hapje te eten op Big Pine Key bij de "No Name Pub". Een "Pub/Restaurant" die binnen van boven tot beneden vol hangt met $$$$$$$. En als je er naartoe rijdt kom je waarschijnlijk ook nog de Keydeers tegen!
http://3.bp.blogspot.com/_B0394C0cdN...0/DSC04701.JPG
En hier een opname van de Keydeer die we zelf hebben gemaakt
-->http://www.youtube.com/watch?v=P7hqH...layer_embedded
@ Elisa: wij zijn op Key largo naar het Hilton Resort geweest en daar zat een klein strandje bij
vond dat wel prima en een heeeeeeeeeeerlijk hotel overigens!
Verder zou ik niet langer dan 3 dagen op Key West hoeven te zitten, het is en blijf een eiland...
Key West: Ghosts and Mysteries Tour
Iemand deze tour ooit gedaan? Lijkt me wel leuk!
Website: http://www.keywestghostandmysteriestour.com/
Hoe ik er op kom? Vandaag zat er een mailtje van Groupon in mijn mailbox voor een ticket voor deze tour voor $9 (kids $5). Da's de helft van de normale prijs.
Ervaringen?
Re: Key West: Ghosts and Mysteries Tour
stoer hihi!
ben ook wel benieuwd naar ervaringen,gezien we ook op key west verblijven... maar ja of we daar dan na die tour nog durven blijven:-s
Re: Key West: Ghosts and Mysteries Tour
Dag Michael,
Wij hebben in 2008 deze tour gedaan en we vonden het zeker de moeite waard. Je krijgt veel informatie over de geschiedenis van Key West. Wij hadden dan ook een hele leuke begeleider.
Het is een leuke avond besteding..
Groetjes en veel plezier
Key West: Old town trolley
Op 7 juli rijden wij met een huurauto van Miami tot Key West en blijven daar 2 nachten. In reisgidsen raden ze vaak aan om Key West te verkennen met de conch trein of de old trolley bus. Wat zijn jullie ervaringen: kan men in één dag Key West te voet verkennen of toch maar de bus om alles eruit te halen?
Re: Old town trolley Key West
Dank je wel Guus voor jouw reactie! Wij gaan het doen zoals jij het voorstelt.Ik wou vooral van iemand weten of het zijn geld wel waard was! Het is de eerste maal Florida voor ons en als ik al deze enthousiaste reisverhalen lees, denk ik inderdaad dat het niet bij die ene keer zal blijven! Wij tellen af!
Re: Old town trolley Key West
Allebei maar in ieder geval ook de Trolleytour. Je krijgt ontzettend veel informatie te horen tijdens de tour en meestal op een hele humoristische manier gebracht.
Echt de moeite waard!!!
Re: Key West: Waterscooter
Vraagje voor diegenen die al zo'n "Island tour" gemaakt hebben.
Is dit te doen met een kind van 7 achteraan, of gaat het te snel voor hen?
mvg
Absoluut goed te doen met een kind van 7 jaar oud, wij adviseren 5 jaar oud alhoewel er geen minimum leeftijd is.
Is superleuk voor een kind. Hoe harder hoe leuker ;-), zat achterop bij papa.
Wij willen de jet ski tour in juli doen, boeken niet van tevoren maar zitten een week op/in key west dus er zal ergens die week wel plek zijn toch ??????
Voor informatie betreffende een jet ski tour : www.keywest-jetski.com
Is volgens mij hetzelfde bedrijf als : www.island-watersports.com
alleen is de eerste site in mijn ogen wat duidelijker en meer informatief.
Groet, Sjaaakie
Verschillende activiteiten op het water gedaan, zowel met Furry als Sunset.
Sunset is misschien wat moeilijker te vinden op de diverse locaties maar hier gaat toch onze voorkeur naar uit.
Niet dat Furry niet goed is maar wij vonden het bij Sunset allemaal net wat gemoedelijker.
Ik heb een tour gedaan per Jetski met Furry. Was zeker de moeite waard.
Ik vind het echter voor een kind van 5 wel erg hard gaan. Er werden snelheden gehaald van zo'n 70 Km/u en dan moet je je toch goed vasthouden mocht je achterop zitten.
Toen ik met mijn vrienden 2 jaar geleden in Key West ben geweest. Hebben wij via het hotel een eiland tour geboekt met de jetski (ik weet niet bij welke aanbieder.. excusses). Maar de gids ging vooruit met de snelsten en om de paar miles moesten we even wachten tot de groep weer bij elkaar was. Dus je hoeft niet die top snelheid te halen, het is wel het leukste :D
Key West: Cruise schepen kalender
Als je op Key West bent is het leuk om naar de grote Cruise schepen te gaan kijken. Als je wilt weten welke boten er liggen dan kun je de kalender raadplegen.
Zie Key West Florida ~ Cruise Ship Calendars
http://disneyvacationsaustralia.com/...st-520x346.jpg
Re: Key West: Cruise schepen kalender
En als je zeker wilt weten dat het betreffende schip er ook ligt is dit de link om in real time te kijken of je niet voor niks er naar toe rijdt.
http://www.marinetraffic.com/ais/nl/...x?port_id=1025
Re: Key West: Cruise schepen kalender
Het is nóg leuker om gewoon mee te reizen met zo'n cruiseship :razz: