Thanx allemaal voor de reacties. Mijn reactie heeft dan weer even op zich laten wachten, maar had wat problemen met inloggen (dankzij Daniël weer opgelost :D).
Afdrukvoorbeeld
Thanx allemaal voor de reacties. Mijn reactie heeft dan weer even op zich laten wachten, maar had wat problemen met inloggen (dankzij Daniël weer opgelost :D).
Hallo allemaal,
na ongeveer alle 19 pagina's (en vele reisverslagen) te hebben doorgespit over de Everglades, is me nog niet alles duidelijk..:oops:
Ik kom her en der namen van bedrijven tegen waar we een Airboatride kunnen doen. Wij rijden in oktober van Miami naar eeh... in ieder geval richting Naples e.d. Onderweg willen we dus zo'n rit maken. We hoeven niet naar een alligatorfarm (hebben we in Cuba al gezien..) Ik snap dat ik op internet een lijst kan uitdraaien met de adressen, maar waar moet of kan ik het beste op letten?
Ik weet nog niet of we vanuit Nederland al tickets willen bestellen, omdat we dan ook volgens mij een vaste dag af moeten spreken. En aangezien we wel kijken waar we uitkomen...
Heeft er nog iemand tips?
Of zijn jullie allemaal hard in je geheugen aan het graven ?
:wink:
Beste Simone en Ton,
Wij zijn net terug vanuit Florida, ik had al eens "via, via" gehoord dat het "interessant" is om de Loop Road te nemen. (jullie zullen waarschijnlijk van de andere kant komen, dus onderstaand verhaal is voor jullie "andersom")
Als je vanuit Naples richting Miami over de 41 rijd, kan je bij "Monroe Station" rechtsafslaan (dit is een paar kilometers nadat je het kleinste postkantoortje van de USA gepasseerd bent), er staat een bord "Loop Road" maar let op het is een onverharde weg, normaal gesproken zou je deze weg dus nooit en te nimmer oprijden. Aan het eind van deze weg kom je nog door een heel klein plaatsje "Pinecrest", je vraagt je af wat de bewoners bezielt om daar te gaan wonen. (TOEVOEGING 25/06/2009: het blijkt dus dat hier een huis, hotel en bordeel van Al Capone gestaan heeft, helaas kom ik daar nu pas achter http://www.discussiegroep.info/ameri.../undecided.gif zie bijgaande link http://www.flickr.com/photos/mainmanwalkin/2070113555/ (mocht deze link niet meer werken, google dan even op "Pinecrest" )
Aan de andere kant is het ook weer een reden om daar nog een keer naar toe te gaan http://www.discussiegroep.info/ameri...hJuly/grin.gif http://www.discussiegroep.info/ameri...hJuly/grin.gif )
In ieder geval, wij reden dus de Loop Road op en zagen naar zo'n kleine kilometer gereden te hebben (en nog geen aligator gezien) een man midden op de weg staan, mijn echtgenote zij nog "we nemen geen lifters mee", maar nieuwsgierig als ik ben deed ik toch mijn raampje naar beneden om te vragen wat hij wilde.
Wat bleek, deze man was verantwoordelijk voor het onderhoud van deze onverharde weg (niets anders als egaliseren en kuilen opvullen) en hij zei letterlijk tegen ons "weten jullie wel dat jullie zojuist langs de grootste aligator gereden zijn die ik hier in de afgelopen 5 jaar gezien heb"? http://www.discussiegroep.info/ameri.../undecided.gif
NU de tip http://www.discussiegroep.info/ameri...hJuly/afro.gif http://www.discussiegroep.info/ameri...hJuly/afro.gif, Als je bij Monroe Station rechtsaf slaat zie je aan de linker kant veel "grasland" en aan de rechterkant zie je allemaal bossages, maar achter die bossages ligt een soort riviertje, de aligators komen vanuit het grasland en steken de weg (Loop Road) over om bij dat water te komen, waar we dus op moesten letten, zo zei deze zeer behulpvaardige man, was op openingen tussen deze bosjes, die worden door de alligators gebruikt om bij het water te komen. We zijn dus een stukje met deze man teruggelopen en ja hoor, daar achter de bosjes lag een aligator van zo'n 4 meter, echt een joekel.
De daaropvolgende kilometers zijn we regelmatig gestopt als we weer zo'n opening zagen en hebben echt letterlijk tientallen alligators te zien, bij iedere opening was het wel raak.
Nu moet ik wel zeggen dat wij in het "droge" seizoen waren en er dus overal weinig water was behalve dus bij dit riviertje en dat zochten al die alligators dus op en je bent nog niet echt in de Everglades, deze weg loopt door Big Cypres National Preserve, maar hé een aligator is een aligator maakt niet uit waar je ze ziet. http://www.discussiegroep.info/ameri...hJuly/wink.gif
ALs deze man ons er niet op gewezen had, dan hadden wij ook kilometers gereden zonder "iets" te zien, een hele goeie tip dus en ik hoop dat de nodige Forumleden hier nog wat aan hebben in de toekomst. Er is overigens nog veel meer te zien als je geluk hebt, wij hebben in ieder geval ook veel gieren en andere vogels gezien, ik heb ook gehoord dat daar wel eens een Florida Panther gespot is.
Houd er wel rekening dat de weg onverhard is, dat je niet harder dan zo'n 15 mijl kunt rijden en dat die weg dus 18 mijl lang is, je bent dus ruim een uur onderweg, aan het eind (zoals wij dus gereden zijn) kom je uiteindelijk bij "Shark Valley" uit, waar je het treintje naar de uitkijktoren kunt nemen en/of fietsen kunt huren.
Bijgaand een link naar een foto van de Loop Road:
http://www.flickr.com/photos/mainmanwalkin/3094647168/#
Wat mij betreft was het dus meer dan de moeite waard en zo vonden ook onze medereizigers, ondanks dat we hier bijna 1 1/2 uur over gedaan hebben.
Veel plezier aan allen die deze route nog eens gaan nemen
hebben de weg in 2008 ook gereden. kwaman behalfe alligators ook nog een slangetje van een meter of 3 tegen,wat herten en veel konijnen.
@bertvlug
Kijk dat zijn nog een leuke insider tips. Ga deze weg zeker volgen.
Mochten er nog meer van dit soort leuke (niet zo standaard) uitstapjes bekend zijn, hou ik me aanbevolen. :-)
Hoi,
Wij zijn in mei ook op de Alligator farm geweest.
Was wel de moeite waard, vooral voor mijn zoon van 7 maar verwacht geen grote dierentuin.....
Je ziet er hoe ze alli's fokken en er zijn ook 2 voorstellingen....1 met slangen en 1 met de Alligator, bij beide mag je ze vast houden en wordt er veel verteld.
De airboat ride was een ervaring, die je gewoon gedaan moet hebben. Er zijn er op meerdere locaties waar je zo'n tocht kan doen maar meestal is dat niet in combi met voorstelling.
Trek er 2 uur voor uit en dichterbij kan je niet komen bij die beesten....
hoi,
ik heb een vraagje wij hebben voor volgend jaar mei al weer geboekt, en als ik het goed onthouden heb zitten we in kissimee maar mijn vraag is: is het daar vandaan erg ver om naar de everglades te gaan of wel te doen maakt me niet uit als we een uurtje of 2 in de auto moeten zitten.
groetjes
Is zo'n 250 mijl enkele reis, dus dan moet je wel 2 uur heel hard rijden.
Tussen haakjes, zoiets is via een routeplanner als Google maps of earth bijv. heel gemakkelijk te berekenen.;-)
Knaapje
ok dank je wel ga ff kijken.
Is de Everglades Alligator Farm (http://www.everglades.com/) aan te raden voor een airboat-ride of advisteren jullie iets anders? (met Fort Lauderdale als verblijfplaats in gedachten)
Hallo,
wij zijn enkele dagen geleden vanuit Miami vertrokken naar de westkust en hebben onderweg een Airboattour gedaan bij Speedy Johnson. Er zijn vast bedrijven die dichterbij zijn (kwamen ze onderweg tegen) maar bij deze ga je een uur het water op. Het eerste deel tussen de mangrovebossen en het 2e deel over de grasvlakten. Daar omdraaien en weer terug. Het was erg gaaf, maar wat wij vooral fijn vonden is dat het op een 6 persoonsboot was. De meeste die we onderweg voorbij zagen komen, was voor een persoon of 20.
Wij hadden kapitein Lyle (volgens mij) en die vertelde veel over de omgeving en doet echt zijn best om je het naar de zin te maken.
ps op internet vind je ook een kortingsbon..;)
Succes met kiezen.
Ik vond het de 1e keer erg leuk zo'n airboattour en we zijn ook bij deze geweest (georganiseerd). We gaan nu weer in mei en onze dochter zei al gelijk ik ga ook zo'n kleine krokodil vasthouden :-D dus dat staat zeker weer op het programma, alleen gaan we er nu zelf naar toe, want met tomtom tegenwoordig kun je alles wat makkelijker vinden. Dan valt de prijs wel mee 23 dollar pp. Tour en show krijg je dan. Ik zag op de site dat je ook een kortingsbonnetje uit kunt printen.
Groetjes
Ik ga de 20e naar everglades.com ni duur en heel veel alligators enige nadeel is dat ze er ook slangen hebben.Wat heb ik een pesthekel aan die beesten
Kijk nog iemand die deze kiest. Wij gaan ook en dan voor de combi tour en show. Misschien dat we daarna nog zelf wat rondrijden met de auto dat kan ook.
Groetjes
wij hebben geboekt bij coopertown airboats. Een private tour van 1h... we zijn benieuwd
Wat reviews op tripadvisor van de genoemde airboaters:
Everglades Alligator Farm
Coopertown Airboats
Speedy Johnson
Billy Swamp Safari
Ze komen hier allemaal best aardig uit de reviews...
Ik had geen tour deze keer... 5 jaar geleden voor het laatst.
Vond het leuk, maar niet voor herhaling vatbaar.
Ben deze keer een "toeristische" route genomen, de Loop Road een zijweg van de Tamiami Trail (US41). Ook deze is niet voor herhaling vatbaar.
Het is een leuke route, maar 35 Km over hobbelige landweggetjes en vol met plassen is iets te veel van het goede geweest. Je kunt het nog nalezen op mijn blog (zie onderaan) op Dag 6.
is er iemand die weet of het met thanksgiving druk is? of dat mensen dan allemaal thuis zitten met hun familie?
De Amerikanen zitten thuis aan het thanksgiving dinner
Alle restaurants zijn gewoon open... Er lopen nog al wat (niet Amerikaanse) touristen rond.
Wij zijn intussen ook bij de everglades geweest. Natuurlijk stond een airboat-ride op de verlanglijst. Die hebben we gedaan bij Captain Doug's. Kost $37,50 pp, maar met een discount coupon (ik ben er gek op) krijg je $2,50 korting.
Het was zeker spectaculair, maar ik had na die tijd toch een beetje een vreemde smaak in de mond. De kapitein doet het natuurlijk om ons als toeristen tevreden te stellen, maar toen hij zo'n alligator begon te treiteren, vond ik het allemaal een beetje ongemakkelijk. Niet omdat ik bang ben, maar meer omdat ik had verwacht dat deze mensen meer respect voor de natuur zouden hebben. Hij vaarde ook min-of-meer over een gator om 'em weg te laten zwemmen.
Later ging hij het dier een beetje treiteren met zijn petje zodat het beest uit het water sprong. Wel was de rit een spektakel. Als je met zo'n vaart tussen de mangrovebossen doorvaart is wel gaaf hoor.
De tramtour bij Shark Valley was wél een aanrader! Een tour met een gids die werkelijk alles weet over de everglades. Hij kent alle planten en dieren en kon erg boeiend vertellen. En dan de prijs, $16,50 voor een tour van ruim 2 uur! Geweldig!
Heb je die tramtour ook bij Doug's gedaan??
edit: je zult deze wel bedoelen? http://www.sharkvalleytramtours.com/
De tramtour is ergens anders; Shark Valley is onderdeel van het Nationale Parksysteem in de US. Met een jaarpas voor de Nationale Parken mag je daar dus 'gratis' naar binnen. Voor de tramtour (of een tour op gehuurde fietsen; je mag ook zelf langs de gators fietsen) moet je wel nog extra betalen. Oftewel, dit is niet commercieel, die boat-tours zijn dat wel.
Beste mensen,
Wij willen volgend jaar als we in mei in miami zijn een bezoek brengen aan de everglades.
Wij hebben ons hotel in miami beach.
We willen graag een dagprogramma doen met een airboat en andere zaken..
Ik kan echter op internet geen aanbieders vinden die een dagprogramma aanbieden en waar precies bij staat hoe het in zijn werk gaat..
Waar moeten we heen rijden? Welke ingang? Welke aanbieder? Of zijn er sites waar dit allemaal DUIDELIJK op staat?
MVG
Of er aanbieders zijn weet ik niet, maar wij hebben in de ochtend 'Everglades Safari' bezocht en in de middag 'Shark Valley'. Deze liggen vrij dicht bij elkaar. We zijn ook de hele dag bezig geweest. Zie ons reisverslag en de foto's www.t-damen.nl
(Florida 2008 dag 03)
grz
Ton
Hallo,
Wij gaan (twee dertigers) 22 december t/m 30 decmeber naar Florida (St. Pete Beach). Nu willen we, sowieso als het weer ons in de steek laat, de everglades bezoeken.
Ondanks het doorlezen van vele berichten is me niet helemaal duidelijk wat echt de moeite waard is en waarvoor we daar moeten zijn!
Heeft iemand goede tips/adviezen hiervoor? We horen het graag, alvast bedankt! :lol::lol::lol:
Groet,
GAJ
P.s. we houden niet van kanoen, wel van natuur en wandelen etc.
www.everglades.com die biedt airboatrit en show.
Je kan een bezoek goed combineren met de everglades zelf.De everglades nemen een goede ochtend in beslag en daarna heb je tijd genoeg voor de farm.De airboot tours zijn heel erg leuk.Moet je vooral doen.
Ik heb nog een goede tip.Koop goede insectenspray.Niet hier kopen,maar daar.Neem van mij aan,je hebt ditecht nodig.
Veel plezier.ina
Ik vind zelf de airboat tours nogal tegenvallen. Die dingen maken een onwaarschijnlijk lawaai dat garant staat voor onderduikende alligators en wegvliegende vogels. In het hart van het natuurgebied zijn ze terecht verboden. Je schrijft dat je liever niet gaat kanoën, maar een stil bootje is wel de manier om de boel te verkennen. Ik begreep dat rondom Flamingo ook wandel- en fietsroutes zijn en dat je er fietsen kunt huren. In Reizen Magazine las ik dat de verhuurster de waarschuwing meegaf om op de gebaande paden te blijven, 'cause you know what the gators call the tourists... meals on wheels'.
Als het enige tijd droog is geweest kun je ook de loop road bij US 41 nemen (In dit topic al diverse keren aandacht aan besteed, bijv deze post; maar hou er rekening mee dat verhuurmaatschappijen eigenlijk niet toestaan om off-road te rijden) of de tram tour bij Shark Valley (ook hier kun je trouwens fietsen huren of wandelen).
Tegenvallen is natuurlijk persoonlijk.
Wj hebben het al meerdere malen gedaan.
Vind het toch wel apart in zo'n airboot.
Je zweeft zowat over het water, snelle draaibewegingen en gaat ontzettend hard.
Tuurlijk heb je gelijk dat door het oorverdovende lawaai vanalles wegduikt.
Maar de keren dat wij het gedaan hebben, maken ze alleen lawaai als ze hard gaan.
Dit dus op de grote open vlakten.
Daar waar de bestuurders van de airboten vermoeden dat er gators zitten, gaan ze langsaam en hoor je de airboot niet.
Een ander niet onbelangrijk detail is het jaar getijde.
Ga je in bv februari tot april, dan is de waterstand laag. waardoor de gators niet goed kunnen wegduiken in het water.
Dan moeten ze zich voornamelijk verstoppen in het riet.
Ga je midden in de zomer dan staat het water een stuk hoger, en dan zie je bijna niets.... :-k
Greetz,
Pascal
Deze keer hebben we de loop road genomen, alles wat hier al in het forum gezegd was is niets teveel - ik vond het geweldig.
We namen de afslag bij Monroe Station (redelijk aangegeven en met enig prullen is de kruising ook in de tomtom te vinden, zoek op plaats Ochopee, Loop Road kruising Tamiami Trl E).
Na een stukje hotsebotsen over een erbarmelijk zandweg kom je een waarschuwingsbord tegen: rough road - last chance to turn en een bord local traffic only. Het laatste bord genegeerd, maar het wegdek kan dus nog veel erger en inderdaad waar de weg flink versmalde werden de kuilen dieper en de plassen waren al snel zo breed als de weg zelf. Het had al meer dan een week niet geregend, maar toch, mijn Ford Taurus, een nogal laag-bij-de-grondse sedan, stond regelmatig met de bodemplaat in het water. Ook de uitlaat heeft regelmatig onzacht contact gemaakt met wat voor wegdek moest doorgaan. Onze gemiddelde snelheid, ook doordat we veelvuldig zijn gestopt, was hooguit 5 mijl per uur, gevolg is dat we 3 uur over de route hebben gedaan.
Daar krijg je dan wel wat voor. Echt: geen airboat legt zo dichtbij en zo 'intiem' de zwamp bloot. Om de zoveel meter is er een verhoging in de weg voor een zgn. culvert (een buis onder de weg). Dat is de ultieme spotplek want daar is de begroeiing wat minder dicht en zie je de alligatoren drijven tussen de moerasbomen. We zijn regelmatig uitgestapt, wel eerst even kijken of er niet nog zo'n vriendelijke jongen aan de kant van de weg lag, wat een keer wel het geval was. Autodeur binnen handbereik want tot tweemaal toe leken de bijtgrage beesten serieuze interesse in de smakelijke toeristen te krijgen en kwamen ze op ons af om kennis te maken. Nice to meet you maar we moesten maar weer eens verder rijden. Ook twee jonkies van 40 cm die aandoenlijk tegen elkaar aan lagen gezien. Plus allerlei soorten vogels, diverse reigerachtigen (ben geen ornitholoog), erg indrukwekkende grote vogels, gieren en een soort die leek op een gier maar dan wit is (zie foto).
De stilte is er overweldigend. Welgeteld drie auto's gezien, waarvan twee tegenliggers waren en er een (ver) voor ons uit reed, en een tweetal fietsers. Overduidelijk allemaal toeristen.
Na het plaatsje Pinecrest is de weg verhard (maar ook in slechte staat) en daar had een fikse bosbrand gewoed, erg zonde van zo'n mooi gebied.
Een paar plaatjes, klik op de foto voor vergroting.
http://www.dumpyourphoto.com/files/5...ail/e3fM4J.jpg http://www.dumpyourphoto.com/files/5...ail/6o2rja.jpg http://www.dumpyourphoto.com/files/5...ail/ORsjEr.jpg http://www.dumpyourphoto.com/files/5...ail/UBPRy0.jpg
Lijkt me heel gaaf om het van zo dichtbij te zien. Wij zijn er toen over de normale wegen doorheen gereden en onderweg gestopt om te kijken. Volgende keer ook maar eens iets meer "landinwaards"gaan. Maar dan wel met een SUV.
Zou een mooie stunt zijn: bellen naar Alamo dat je ergens in de glades vaststaat, een aligator ligt al op de loer, kunnen jullie mij komen halen???
Hallo
We willen een bezoek brengen aan de everglades incl een boottocht. Kan iemand mij vertellen waar ik dan het beste naar toe kan gaan?