-
Re: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen (2)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Yarinya
Het huisje heeft een solar heated pool, iemand daar ervaring mee. Is dat warm genoeg voor 2e week oktober?
De huizen van mrs. Cook, waar wij van huren hebben ook solar-heated pools, maar dat is alleen maar bijverwarming. De rest van de warmte komt van de conventionele verwarmning, en is wel nodig.
Wij laten de verwarming altijd aanzetten in Oktober, niet te warm, maar wel aan.
-
Hoi Gerrit, Die mrs Cook waar jullie huren, zit die ook in de omgeving van Disney, Universal? Wat vraagt ze dan voor een week?
-
Citaat:
Yarinya
Hoi Gerrit, Die mrs Cook waar jullie huren, zit die ook in de omgeving van Disney, Universal? Wat vraagt ze dan voor een week?
Bij gebrek aan actuele Gerrit: Hij huurt in de wijk Lindfields, kijk even op deze site. Voor meer foto's klik je even op de link naar Gerrit's reisverhalen in een van zijn berichten.
-
Mevrouw Cook heeft 3 villa's, orlandosun en orlandodream, van de derde ben ik even de naam vergeten. Die is wel groter, 4 slaapkamers. Wij hebben 2 keer in de Orlando Sun gezeten en gaan ook volgend jaar daar weer heen. Ook in onze reisverslagen zitten wel wat foto's.
Derde villa toch nog gevonden Orlando Star
-
Pfff nou na een stuk of 10 offertes verder zijn we er uit. Dit gaat hem worden : http://www.perfectfloridavillas.com/...p.aspx?pID=542 in sunridge woods. Nu rest nog steeds mijn vraag over de zwembadverwarming. Is een solar heated pool voldoende voor de 2e week van oktober. ( the pool is not south-facing).
-
Citaat:
Yarinya
Nu rest nog steeds mijn vraag over de zwembadverwarming. Is een solar heated pool voldoende voor de 2e week van oktober. ( the pool is not south-facing).
In bericht 196 heeft Gerrit eigenlijk al antwoord gegeven op basis van zijn eigen ervaring. Hij laat 'm aanzetten! Maar zwembadverwarming is ook een persoonlijke keuze en of het in oktober echt nodig is...tsja dat hangt ook van de buitentemperatuur af.
Maar waarom spreek je niet met de verhuurder af dat je ter plekke beslist of je de verwarming wil gebruiken of niet?
-
Citaat:
Yarinya
Is een solar heated pool voldoende voor de 2e week van oktober. ( the pool is not south-facing).
Persoonlijk zeg ik van niet, maar het kan per jaar verschillen, in onze eigen villa heb ik in oktober altijd de poolheat aan...
Midden op de dag kunnen er best wel momenten zijn dat je zonder de echte poolheat kunt zwemmen maar tegen de avond wordt het toch wel behoorlijk fris.
Het e.e.a. is ook afhankelijk van de grootte van de pool, de ligging en de aanwezigheid van een pool blanket...
-
Citaat:
Teleton
In bericht 196 heeft Gerrit eigenlijk al antwoord gegeven op basis van zijn eigen ervaring. Hij laat 'm aanzetten! Maar zwembadverwarming is ook een persoonlijke keuze en of het in oktober echt nodig is...tsja dat hangt ook van de buitentemperatuur af.
Je hebt helemaal gelijk, ik heb eroverheen gelezen...excusez moi...
Citaat:
Teleton
Maar waarom spreek je niet met de verhuurder af dat je ter plekke beslist of je de verwarming wil gebruiken of niet?
Het schijnt dat zo,n verwarming eerst een paar dagen aan moet staan voordat ie een beetje op temperatuur is. Ik denk dat wij hem maar gewoon aan laten zetten...
Iedereen weer bedankt voor het meedenken...
-
Citaat:
Yarinya
Nu rest nog steeds mijn vraag over de zwembadverwarming. Is een solar heated pool voldoende voor de 2e week van oktober. ( the pool is not south-facing).
Da's een mooie vraag voor hier: Zwembadverwarming. Misschien staat het antwoord op je vraag er al bij.
-
Hangt vooral van jezelf uit: ben je een bikkel?? Ikke niet en hou van voorverwarmde pools, dus ik zou 'm aanzetten.
-
Jaja de villa is geboekt. We zitten in sunridge woods : http://www.perfectfloridavillas.com/...p.aspx?pID=542 iemand bekend met deze wijk/villa.
Oja.... we hebben toch maar de pool heater genomen...\\:D/
-
Citaat:
Yarinya
.. Is een solar heated pool voldoende voor de 2e week van oktober. ( the pool is not south-facing)..
Solar heating (de naam zegt het al) zorgt er voor dat het water alleen overdag wordt verwarmd. Wij hebben vorige week in een villa verbleven met een solarheated pool en onze ervaring was dat als het eenmaal donker was het water wel een stuk afkoelde maar toch niet 'chilly' werdt.
En voor/in de 2e week oktober heb je toch denk ik wel 'echte' poolheat nodig, maar daar hangt een prijskaartje aan. Vorig jaar hadden wij de laatste week van september het ook niet nodig maar na 2 frisse nachten in de 1e week van oktober hebben we de poolheat aan laten zetten want de zon kreeg het water niet meer op temperatuur, en de poolheater had de boel binnen een paar uur veranderd in een heerlijk warm (zwem)bad.
Voor de villa die we a.s. september/oktober hebben meteen maar voor de hele periode poolheat genomen :-P
Citaat:
Yarinya
..Oja.... we hebben toch maar de pool heater genomen...\\:D/
Strak plan \\:D/
-
@r.teeuwsen;
Inmiddels weet ik dat ik zelf alles wil uitzoeken. Dat tijd kost vind ik het niet erg! Het is idd een leuke hobby! O:)
Verder geven wij op dit moment voorkeur voor een villa bij een resort door de faciliteiten voor kleine kinderen (van 2 t/m 7 jaar).
Wij gaan met 2 gezinnen van in totaal 9 pers. 5 volwassenen (waaronder oma) en 4 kinderen. Een huis met 2 master kamers (met king bed) en een kamer met queen bed op beg. grond is een must, zodat onze moeder geen trap op hoeft. Voor het gemak zoeken wij een huis met 5 kamers.
Een zwembad (met een hek) is ook een must. Locatie moet ook nabij restauranten (zoals Outback :mrgreen:) en supermarkt zijn.
Met deze criteria's heb ik villa's gezocht op de volgende resort/locaties:
- Terra Verde,
- BellaVida
- Windsor Palms
- Emerald Island
- Windsor Hills
- Solana resort
Regal Palms heeft geen villa beschikbaar met meer dan 4 kamers.
En Reunion is te prijzig.
Kunnen jullie mij helpen met meer inzicht te krijgen welke van de geselecteerde resorts beter is? Bijv. door de locatie, of nieuwe resort, betere faciliteiten, etc?!.
Zijn er andere resorts die jullie zouden adviseren om ernaar te kijken?!
Verder wat valt te zeggen over Kissimmee & Daveport area?
Alvast heel erg bedankt voor jullie helpen! ;)
-
Terra Verde is een bijzonder mooie gated communitie. Heeft een mooi clubhuis met veel voorzieningen en prachtig groot zwembad. Villas zijn er in alle soorten en maten, de keuze is reuze. Terra Verde zit vlakbij de 192, de Wal-Mart, en ligt op 15 minuten van de Disney Parken. Ik stuur je via een PB een link naar een bureau welke aardig wat Villas verhuurt op Terra Verde. Bewust via PB omdat anderen misschien denken dat ik aandelen heb, niet dus!
-
Wij zijn in 2010 ook op Terra Verde geweest en hebben toen deze villa gehuurd. Inderdaad 1 master bedroom beneden (bij ons ook voor opa en oma) en verder nog 6 slaapkamers boven dus plek zat. Er was goed te onderhandelen over de prijs maar waarschijnlijk kwam dat ook doordat we een soort van last-minute hadden (6 weken van te voren). Maar misschien kunnen jullie ook onderhandelen over de prijs?
-
http://www.homeaway.nl/vakantiewoning/p336818 Wij hebben deze villa gehuurd voor september dit jaar Winsor Palms, huis heeft beneden 3/ 2 pers. slaapkamers dubbele bedden, 2 badkamers en een apart toilet, boven 1 slaapkamer met dubbelbed, en 2 kinderkamers met aparte bedden + 1 badkamer. Contact met de eigenaar is zeer prettig reaktie op mail direct, op mijn vraag of er boven een traphekje was ivm jong kind kreeg ik 2 dagen later antwoord dat het hekje was aangeschaft en in de slaapkamer kast stond het verzoek was het zelf even te monteren bij aankomst.
Hoe alles uitpakt als we er zijn weet ik nog niet, maar deze week de laatste betaling gedaan en promt alle info met betrekking tot de villa retour code om binnen te komen etc, of het werkt weten we 7 september ;).
Wij gaan met 7 volwassenen en 1 kind
Grtjes TT
-
-
Citaat:
cant51
..en de tafel is al gedekt voor tante toos & company, zag ik op de foto. Goeie zaak!
-
Nou Ton van mij hoeft te tafel niet gedekt te zijn, als alles verder maar is zoals beschreven, dan zijn wij allang blij :).
-
Hoi, als je op zoek bent naar een villa in Florida kun je op http://www.lastminutevillas.net in 1 x berichtje sturen naar meerdere eigenaren van verhuur objecten aldaar,hier kun je dan een vrijblijvende offerte opvragen
Ik zelf heb enkele weken terug een berichtje gestuurd, met daarin de verlangens en eisen waar de villa aan zou moet voldoen.
Hierop c.a. 50 reacties gehad waarvan enkelen aangaven dat het al verhuurd was en enkelen die niet aan de eisen voldeden.
De offertes voor de 3 weken villa zaten tussen de $ 1000 en $ 4500, villas van klein naar erg groot en luxe.
Na alle aangebodene goed bestudeerd hebbende bleven er in eerste instantie c.a 15 over die geschikt waren.
Samen met mijn reisgenoot hieruit een zo zorgvuldige keuze gemaakt als mogelijk is.
We hebben nu een villa gehuurd, 3 weken voor minder dan $ 1500,00 in Country creek
Greez :)
Johan
-
Je weet wél dat hier nog tax overheen komt... (ongeveer 12 á 13 procent)
-
Citaat:
cant51
http://www.homeaway.nl/vakantiewoning/p336818 Wij hebben deze villa gehuurd voor september dit jaar Winsor Palms, huis heeft beneden 3/ 2 pers. slaapkamers dubbele bedden, 2 badkamers en een apart toilet, boven 1 slaapkamer met dubbelbed, en 2 kinderkamers met aparte bedden + 1 badkamer. Contact met de eigenaar is zeer prettig reaktie op mail direct, op mijn vraag of er boven een traphekje was ivm jong kind kreeg ik 2 dagen later antwoord dat het hekje was aangeschaft en in de slaapkamer kast stond het verzoek was het zelf even te monteren bij aankomst.
Hoe alles uitpakt als we er zijn weet ik nog niet, maar deze week de laatste betaling gedaan en promt alle info met betrekking tot de villa retour code om binnen te komen etc, of het werkt weten we 7 september ;).
Grtjes TT
Hoi Cant,
Het huis ziet echt leuk uit! Ik heb ook een offerte aangevraagd voor mei volgend jaar. Inmiddels al reactie gekregen met een acceptabel bedrag. Ik ben benieuwd naar jouw ervaring! :-)
-
De bedragen die ik noem is incl. de tax :)
greez
Johan
-
Re: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen
Beste florida gangers
Wie weet welk nederlandsstel er een villa in de omgeving van orlando heeft gekocht en deze verhuurd?
Ik hoor graag :-)
-
Citaat:
carin
Beste florida gangers
Wie weet welk nederlandsstel er een villa in de omgeving van orlando heeft gekocht en deze verhuurd?
Ik hoor graag :-)
Moet het perse een hollands stel zijn?
Als je even googled op "villa huren" en "florida" kom je er een heleboel tegen van alle nationaliteiten.
Op MP staan wel eens nederlanders die een villa in FL verhuren (orlando heb ik daar ook wel eens bij zien staan)
-
Citaat:
elstars
Moet het perse een hollands stel zijn?
Dat vraag ik me ook af... Dat is betrouwbaarder ofzo???
-
Remco Teeuwsen heeft een villa. Maar er zijn er wel meer.
-
Hoi Carin,
Anita heeft ook een huis te huur. Kijk hier: http://www.villawaterlilyorlando.com/nl/index.html
gr.
-
Ook Jastsali heeft er een villa.
-
kijk ook eens op de site van www.HolidayFlorida.nl mooie grote villa's in een prettige leefomgeving staan de woningen. wij huren nu voor de 3e keer een 5 slaapkamer woning met zwembad en omdat wij met 3 kleine kinderen gaan is het voor ons belangrijk een extra veiligheidshek om het zwembad. De woningen hebben wel een alarm op de deuren maar toch. In ieder geval hebben wij voor 2013 4 weken villa pelican gehuurd.
-
ik heb pas op het forum gelezen , en zag er aantrekkelijk uit.
-
Citaat:
corrus
Dat vraag ik me ook af... Dat is betrouwbaarder ofzo???
nee hoor, maar we waren huizen aan het bekijken en ik had pas op hetforum gelezen van mensen die nog niet zolang geleden een huis hadden gekocht en het aan het inrichten waren. En dat wou ik aan mijn vrienden laten zien, vandaar mijn berichtje ;-)
-
Beste Florida liefhebbers,
Wij willen volgend jaar weer naar Florida, maar dan niet in een hotel maar in een villa of condo.
Nu hebben we het een en ander gezien en vragen ons af of er al mensen ervaringen hebben met het Paradise Palms resort.
Ik hoor het graag.
-
Beste Forum leden,
We gaan volgend jaar voor het eerst 2,5 week naar Florida en willen eventueel een (beach) huis direct op het strand huren voor een week. Omgeving Fort Myers beach, Long boat key,Venice, Naples.
Heeft iemand tips voor mij bij wie te huren of zelf ervaringen met het huren van zo een huis direct op het strand. Info is van harte welkom.
Ik zie heel veel info op het forum en op het internet over villas in de omgeving van Orlando, maar we willen juist geen pretparken e.d.
Alvast bedankt
-
Maroesj voor een villa vlak aan het strand betaal je een hele duit plus heb je meestal geen zwembad . Vanuit orlando ben je in een uurtje bij het strand . Je kan 2 uurtjes naar boven rijden en je bent bij crystal river om met manatees te zwemmen in een uurtje ben je bij cocoa beach waar je kan kajakken , wandelen in het natuurreservaat dat daar ligt . Je kan naar kelly park rijden of gaan segwayen in tampa , celebration of cocoa beach . Er is zoveel wat je kan doen vanuit orlando we hebben dit jaar tijd te kort gehad in bijna twee weken .
-
Citaat:
cindy74
Maroesj voor een villa vlak aan het strand betaal je een hele duit plus heb je meestal geen zwembad . Vanuit orlando ben je in een uurtje bij het strand . Je kan 2 uurtjes naar boven rijden en je bent bij crystal river om met manatees te zwemmen in een uurtje ben je bij cocoa beach waar je kan kajakken , wandelen in het natuurreservaat dat daar ligt . Je kan naar kelly park rijden of gaan segwayen in tampa , celebration of cocoa beach . Er is zoveel wat je kan doen vanuit orlando we hebben dit jaar tijd te kort gehad in bijna twee weken .
Cindy bedankt voor al je tips over wat je allemaal kan ondernemen vanuit Orlando, maar wat de huisvesting betreft zouden we via het forum wat tips en ervaringen willen ontvangen van leden die een beachhuis gehuurd hebben in het verleden: bij wie te huren etc. , welk huis en waar is het mooi.
-
Er hee iemand van het forum een reisverslag gemaakt en ik geloof dat zij in een beachcottage zat in idian rocks . Ga het even opzoeken voor je .
-
Citaat:
maroesj
Cindy bedankt voor al je tips over wat je allemaal kan ondernemen vanuit Orlando, maar wat de huisvesting betreft zouden we via het forum wat tips en ervaringen willen ontvangen van leden die een beachhuis gehuurd hebben in het verleden: bij wie te huren etc. , welk huis en waar is het mooi.
Ik weet niet of je echt alleen een huis op het strand wil, want daar zit zoals al gezegt vaak geen zwembad bij.
Wij zijn vorig jaar naar een condo op het strand van Fort meyers beach geweest. Hier was ook een zwembad bij.
Dit gehuurd bij: fmbcondorentals.com/
Zie mijn blog voor meer info en foto's
Wij vonden het heerlijk daar, zou er zo weer terug gaan.
-
Ik heb een aardige prijs voor een villa in een community die Silver Creek heet. Ik had hier nog nooit van gehoord en heb de ligging opgezocht die is redelijk in de buurt waar we willen zitten.
Is iemand bekend met Silver Creek?
-
Hoi Hannie,
http://www.deluxedisneyvillas.co.uk/
Ik heb dezelfde vraag.Had ook nog nooit van Silver Creek gehoord. Iemand bekend hiermee of deze villa?