Het ligt er een beetje aan wát je gaat doen en voornamelijk hoe...
Het eten kun je nét zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt...
Afdrukvoorbeeld
Het ligt er een beetje aan wát je gaat doen en voornamelijk hoe...
Het eten kun je nét zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt...
Ik heb een excelsheet gemaakt met daarin de onderstaande parameters in verwerkt.
Voor 2008 was de realistatie lager uitgevallen als het budget. Dus goed. Misschien heb je met de onderstaande gegevens een idee. En het is zoals Corrus al aangeeft. Wat ben je van plan allemaal te doen en hoe wil je het doen.
Parameters
Aantal Eenheid Omschrijving
6,00 Stuks = Aantal personen
1,25 $ = $ in € (afgerond op 2)
2,00 Stuks = Aantal kamers
3,00 Dagen = Aantal nachten
100,00 $ = Prijs per nacht/kamer
30,00 $ = Eten p.p.p.d.
1,90 $ = $ per gallon
3,79 Liter = Aantal Liters/Gallon
14,00 Liter = Aantal liter per 100 Km
15,00 $ = Onvoorziene uigaven p.p.p.d.
1100,00 € = Vliegticket p.p.
26,00 Dagen = Aantal dagen vakantie
600,00 $ = Kleding etc. p.p.
30,00 $ = Boodschappen per dag
1600,00 Km = Aantal te rijden Km
Grz
Ton
7 jaar geleden waren we ongeveer €4000 kwijt (2 weken,2 volw), alles incl . Dit jaar gaan we met onze dochter van 4, maar door een betere $ koers, en gratis verblijf zullen we niet veel duurder uit zijn.
Zoals eerder al gezegd: het ligt eraan wat je gaat doen. Heb je een auto? of doe je alles met de taxi? Ga je stappen? of gewoon wat drinken in een bar.
Reken erop dat als je in nachtclubs gaat stappen je zo 100$ voor een avondje kwijt bent en dan hoef je mijn inziens niet eens gek te doen.
Opzich als hotel al betaald is dan is het dus 2000€ * 1.26 (koers van vandaag) = 2520$ / 14 = 180$ per dag. Dit zal je vast niet iedere dag uitgeven maar dit is je dag limiet. Klinkt best wel ruim hoor. Ik zal me er niet al te veel zorgen om maken. 2000 te besteden is genoeg. :mrgreen: (denk ik)
Ik ben zelf ongeveer kwijt:
tickets €1260 (2 pers)
auto €880 (Equinox/midsize, ben underage zoals ze dat noemen, vandaar dat het wat prijzig is, 21 jaar)
hotels op dit moment iets van €300(10 dgn, 1 dag miami (airport) 1 dag keywest,1dag miami beach, 7 dagen orlando. Rest moet ik nog boeken maar doe ik ter plekke ivm olie (eventueel)
en dit is voor 3 weken, ga 26 juli weg
En wat k daar ga uitgeven weet ik echt nog niet. Mijn reis(je) is niet te vergelijken met 14dagen miami. Orlando is namelijk super goedkoop vind ik. Je eet daar bijv. bij de SiSi's voor 12$ met zn 2en onbeperkt pizza... (met drinken)
Ja wij hebben onze hotels, vlucht, auto en seaworld/busch gardens al betaald.
Maar op hoeveel moet je nou p.p.p.d rekenen. Elke dag zoiezo ontbijt, lunch en avondeten.
wij waren ongeveer 100 tot 125 euro per dag kwijt 2 volwassenen en 1 kind..
ontbijt was incl. maar niet te eten dus hebben we ons ontbijt bij publix ingeslagen
verder hebben we dagelijks lunch en drinken in de parken gekocht
en savonds hoofdgerechten en dessert bij oa. outback,bahama breeze,rainforest cafe, en nog enkele disneyrestaurants.
we hebben 1x gemac-ed en 1x cici
en dan nog de nodige tshirts en schoenen gekocht
...echt zuinig zijn we niet geweest ! en wij vonden de `schade`enorm mee vallen
we hadden met minder euro`s ook best leuk rond kunnen komen daar
Bij de Publix kan je inderdaad goed ontbijt halen, beetje subway style. echt flinke broodjes (half stokbrood) waar je eigenlijk smiddags ook nog mee kan doen, 12$ voor 2 pers. Gewoon veel groente op knallen en je hebt een top broodje.:wink:
wij waren afgelopen jaar gezegend net als velen hier op het forum
met een rijkelijke vakantie in florida
en ook in 2011 kunnen wij weer vertrekken voor een prachtige(al geboekte) vakantie waarin we kunnen doen en laten wat we willen
dingen waarvan we dachten once in a lifetime ,doen we gewoon weer over
maar stel dat al die toegangskaarten en uitjes financieel niet haalbaar zijn.
(buitenom,vlucht ,hotel,eten,zakgeld)
wat zijn dan leuke lowbudget dagjes uit in florida, waar moet je dan zijn volgens de kenners (en dan bedoel ik niet qua eten of overnachtingen) maar puur de dag besteding ..
ik neem aan de vast florida gangers niet 3x per jaar in de grote pretpark
rondlopen, met dolfijnen zwemmen enz
ik bedoel dus... in nederland bezoek je bv een museum, ga je naar een zwembad, een speeltuin,kinderboerderij, dat soort dingen
We doen dat altijd. Museum,tuinen,tentoonstellingen,andere parken maar tot nog toe was ook dat gewoon aan de prijs.
Wat in mijn ogen een een belangrijke factor is dat je in een zwembad of kinderboerderij maar voor een paar uur onder de pannen bent. Na een halve dag heb je het ook daar gezien,er is immers maar een soort vermaak en dan zit je nog met de resterende uren waar je toch ook nog wat wil doen neem ik aan.
Als je dan de prijzen van een park daarnaast zet waar je de hele dag kunt verblijven en verschillende attracties hebt ben je uiteindelijk net zo duur of goedkoop uit.
Terugkijkend was het bedrag dat we kwijt waren eigenlijk elke dag hetzelfde waar we ook naar toe gingen.
Dagje Everglades
Naar het strand.
Zwemparadijs
Vissen vangen vanaf het strand of brug tussen de locals erg leuk!
of...Een boot huren (kost 250$) en een dagje vissen en zelf je vis schoon maken en dan op de BBQ!
Zo hebben wij voor de zomer een jaarkaart gekocht voor Universal, kunnen we zo vaak als we willen.
In 2009 hadden we Seaworld voor een geheel jaar, dit jaar er weer gebruik van gemaakt, dus die kosten heb je dan niet.
Zelf zijn we hier niet geweest maar las het in een reisverslag van A3.
Kelly Park bij Apopka
Niet duur en zo te lezen wel leuk.
O, wat een leuke redenatie, als ik nu al mijn tickets voor 2011 boek en betaal, heb ik volgend jaar dan een gratis reis omdat ik de kosten al vooruit betaald heb? Of, als ik vandaag mijn tank volgooi, rij ik dan morgen zonder kosten?
Je bedoelt natuurlijk dat het in bepaalde gevallen voordelig kan zijn om de kosten te spreiden en voor jaarkaarten te kiezen. Wij reizen al jaren naar Florida met een bescheiden budget. Indien nodig is er zelfs nog best veel op te besparen. Er zijn bijvoorbeeld ook accomodaties voor 150 dollar per week, terwijl we nu meer dan het dubbele betalen. En we zouden het ook prima met een economy car kunnen doen, ipv een midsize suv. Dat zijn werkelijke besparingen.
Bij low budgetreizen horen in ons geval ook de jaarkaarten, maar om tot een goede kostenvergelijking te komen, moet je natuurlijk het aantal geplande/gerealiseerde bezoeken over die periode afzetten tegen de losse ticketprijs of de combikaarten. Voor Seaworld heb je de kosten er overigens al snel uit, zeker dank zij de besparing op parkeerkosten. Voor Universal- en Disneyjaarpassen is het echt goed rekenen. Wij moeten zelf dan tenminste drie (lange...) vakanties met de jaarkaarten kunnen doen, anders is het slimmer om voor een ander type kaart te kiezen en toch maar parkeerkosten te betalen.
Een bezoekje aan de sinaasappelboomgaard, bijv. in Clermont?
St. Augustine, op heen- of terugweg langs de grootste Harley Davidson dealer ter wereld (Destination Daytona).
Overigens is door de parken e.d. Florida(Orlando) niet echt goedkoop.
Als ik bijv. kijk naar een paar dagen in Washington D.C.. Hotel voor minder dan $ 100 p.n. mogelijk, openbaar vervoer kost een paar $ p.d., geen auto nodig, en allerlei musea, Zoo, Capitol, library enz. gratis toegankelijk. Prachtige parken en in ook goed weer in voor- en najaar. Met het goede metro systeem ben je er zo.
Knaapje
ja maar , waar vind je dan leuke museums...speeltuinen enz....
waar zijn de forumleden geweest en vinden dat een leuk uitje voor een appel en een ei,zeg maar.
net zoals cloggie68 , en i.westdijk aangeven
zo vonden wij st.augustine ontzettend leuk om rond te lopen
en zijn voor een paar dollar in het oude houten schooltje geweest
en hebben wat gesnuffelt in de winkeltjes, en hebben een heerlijke megamilkshake weggewerkt
ook de zaterdagavond in oldtown is erg leuk en kost niet veel
het gaat me niet om bezuinigen op grote /kleine auto`s ...restaurants versus fastfood
wat doe je op vakantie zonder veel geld aan tickets te spenderen
haaietanden zoeken op een bepaald strand ???... zoiets in die richting
Sanddollars zoeken op Sanibel of Marco Island.
Dieren kijken op de loaproad richting Everglades (gators, schildpadden, slangen herten vogels e.d) (je rijdt er alleen wel onverzekerd rond ,off road)
Bezoekje aan Fort de Soto Beach park, gratis.
Ringling museum Sarasota, gratis op maandagen.
Veel musea zijn een dag in de week gratis.
Pier van St. Petersburg, gratis.
Pluis de lokale kranten en websites uit, er is zoveel leuks te doen voor weinig of helemaal geen dollars.
Ik kijk regelmatig www.tampabay.com door, daar staan veel tips in voor leuke, goedkope dingen om te doen of zien. Zo is er de rubriek "Whoa, Momma!" met Free and cheap things to do with the kids this week. En de rubriek "Things-to-do" met .... inderdaad: Things to do! En Free events. Vanavond shuffle boarden in St. Pete!!
En dan heb je nog tbt* ....
Voor eenzelfde aanbod in andere steden / regio's kijk je op de betreffende websites.
Eigenlijk is het net als hier in NL / BE. Alsof daar in Florida ook gewoon mensen wonen .... :shock::shock::shock:
Geniet van de vele nationale parken (goedkoop entree)
Musea
Ga bij de tourist info langs en kijk wat er in de omgeving te doen is. Men helpt je graag
Dat wilde ik ook zeggen, er zijn hele mooie stateparks, wij zijn naar Myakka River State Park geweest. De moeite waard.
Of je gaat een ritje maken door de omgeving. Niet de snelwegen, juist de kleine wegen. Aan de oostkant van Orlando zijn prachtige wijken met sprookjesachtige slingerwegen vol mos-begroeide bomen. En er zijn zovele leuke kleine weggetjes met evenvele prachtige, onverwachte dingen om te zien en te doen.
Benzine is natuurlijk niet gratis. In vergelijking tot hier in NL/BE echter nog stukken goedkoper. Voor een paar dollar aan benzine kun je een heleboel zien.
Meer deze, denk je niet? :-D
oke, goed , prima
ik heb dus zelf een antwoord op een vraag gegeven,
is het misschien niet zo dat jullie de vraag verkeerd lezen
jammer dat er zo gereageerd word ....
als ik nu vraag voor lowbudget dagjes uit, te denken aan musea, speeltuinen is het dan zo moeilijk om gewoon leuke tips te geven
met adressen/plaatsen van leuke uitjes zoals sommige hier wel gedaan hebben
gelukkig heb ik deze tips niet nodig voor komende vakantie
wel jammer voor de gene die er wel iets aan zouden hebben
Of misschien kun je de humor van sommige antwoorden inzien...
Er wordt immers wel geantwoord op je vraag.
Van te voren goed plannen helpt erg bij het besparen van geld.
Als je van te voren goed plant dan kun je ook van te voren tickets ed aanschaffen online en vaak bespaar je daar weer een paar dollars mee.
Ripley's believe it or not en Gatorland zijn beide onder de $20 voor een volwassene om te bezoeken dus misschien een idee.
Greem Meadows Petting Farm is net boven de $20 maar dat is voor zowel een volwassene als voor een kind.
Een rondje mini golf is misschien ook een leuke low budget bezigheid.
Veel dingen die je kunt bezoeken zullen wel goedkoper zijn (ronde de $20) dan een dag Disney of een dergelijk park waar je toch al gauw rond de $70 per dag kwijt bent, maar bij dergelijke parken ben je een volle dag zoet en dat is bij de goedkopere dingen die je kunt doen vaak niet het geval.
Misschien is het een idee om rond te kijken naar een Go Orlando card.
Tuurlijk zijn er ook zat "gratis" dingen te doen en beleven, zoals idd een beetje rondrijden en de omgeving op te nemen.
Een bezoekje aan het strand.
En de goedkopere dingen zoals mini golf, Kelly Park, Lake Eola enz enz.
Maar je staat bij Ripley binnen ook wel weer twee uur op straat vrees ik... ik vond het juist erg veel geld voor zo'n beperkt museum.
Oke, mijn tips, voor zover niet al gegeven, met links. Het is relatief veel natuur; die is goedkoper dan Disney.
- Clermont en omgeving
- Everglades: neem Loop Road (let op: je huurauto is niet verzekerd daar) of huur een fiets bij Shark Valley. Zie Everglades topic, neem even de tijd om deze helemaal door te bladeren. Een airboot is relatief duur doordat de vaartijd meestal vrij kort is.
- Het barst in Florida van de state parks die over het algemeen erg mooi zijn.
- Kelly park, moeten wij ook nog eens doen
- Ook erg leuk: toeren door de duurdere wijken van de stad... huizen kijken. Voor zover niet verscholen achter een gated community.
- In Winter Park kun je een rondvaart maken en het is sowieso een mooi plaatsje.
- Ga eens naar een flea market
- Slenteren door Downtown Disney - een van mijn favorieten - of Old Town
- Kende je deze topic al?
Hoi allemaal, ik weet niet zo goed waar ik deze vraag moet posten, maar doe het even hier...
Normala gaan wij altijd met een groep naar Amerika, laatste keer 2 jaar geleden.
nu wil ik met mijn gezin 2 volwassenen en 1 kind van dan 2 jaar.
We willen in de winter van 2013/2014 dus decmeber januari of februari en dan 3 weken.
We willen naar Orlando en daar een huis huren en een beetje rond rijden en gewoon lekker thuis met een zwembad.
Wat betalen jullie gemiddeld voor zo'n reis 3 weken incl. auto 3 personen en een villa.
Waar kan ik de goedkoopste opties vinden ect.. ?
hoop dat ik wat antwoorden krijg, alvast bedankt,.
groetjes
Dat is voor iedereen verschillend. Ik zet voor mezelf in Excel een opzet waarbij ik dan onderstaande uitzoekt en de prijzen erbij zet. Zo kan ik zien wat ik ongeveer aan wat kwijt bent. Het is in werkelijk wel steeds goedkoper uitgevallen. Dus altijd een meevaller. Maar onderstaande punten zijn meestal wel de hoofdlijnen die we gebruiken.
grz
Ton
Tickets compleet vliegen : Hotel / Villa : Auto incl. Brandstof en parkeren : Dagtrips : Eten : Onvoorziene uitgaven : Fooien : Shoppen : Boodschappen : Reisverzekeringen + reispapieren :
Als je veel pretparken in Orlando gaat bezoeken dan zijn de tickets een flink bedrag. En sommige steden zijn een stuk duurder dan anderen (Duur: Florida Keys, Miami)
Het is inderdaad een heel persoonlijk kosten plaatje.
Wij komen altijd uit rond de 18 of 20
Wel voor 4 weken en 4 kids en hoogseizoen.
Vliegtickets 4000 (wel goed zoeken)dit jaar super kunnen boeken voor 3300 !!!
Auto minivan 800 (wel goed zoeken anders rond de 1000)
Huur huis Keys 3500 (4 weken kost ongeveer hetzelfde als 3 weken dit is een super prijs voor de keys was alleen maandhuur)
Boot huren 3500 (4 weken kost ongeveer hetzelfde al 3weken)
Zakgeld 8500
300 per dag (6 personen= 50 euro voor eten en shoppen benzine p.p dus zo op)
Ik denk dat jullie met een kleintje van 2 het er een stuk voordeliger vanaf brengen hoor.
Tickets na kerst en oud en nieuw +/_ 1500
Huur villa 3wkn 2000 (kan ook goedkoper gewoon even goed zoeken)
Huur auto 500
Tickets parken 600
2500 zakgeld? (is voor iedereen anders)
Totaal rond de 7000 denk ik?
inderdaad een heel persoonlijk kosten plaatje......
Wij komen altijd met minder uit.....
Wel voor 2-3 weken en geen kids en in alle seizoenen
Vliegtickets 1000-1300 voor 2 pers.(wel op het goede moment toeslaan)
Auto; intermidiate 300-400 euro
Huur huis Gulfcoast / Kissimmee ( 1000-1500 hele periode 2 of 3 weken maakt niet zoveel)
Boot (tochtje) +/- $20 pp
Zakgeld krijgen we niet
Outback en applebees kost ook de kop niet en hoeft niet elke avond!
Publix heeft verder alles!
En....... we hebben allemaal dezelfde gratis zon!!
Verder kun je het natuurlijk net zo duur maken als je wilt!
Fijne vakantie!!
Mijn kosten op een rij voor 13 dagen Orlando(2 personen):
Vliegtickets: 1200€
Hotel(4 sterren): 600€
Auto(MidSize SUV): 333€
Tickets: 4 dagen Disney: 395€, 2 dagen Universal: 195€, Discovery Cove: 414€
Voor 1 persoon nog een visum aanvragen, maar dat kost ook bijna niks.(ik had er nog één van mijn Las Vegas en Miami reizen.
Shoppen zal wel weer iets van 1000€ p.p worden, en eten heb ik nog geen idee van......zuinig doen is in iedergeval niet de de bedoeling :) Genieten is ons motto!
Heb verder een doorlopende reisverzekering lopen, dus daar hoef ik ook niet meer naar te kijken.
Om je even een idee te geven hierbij mijn kosten:
20.09.2013 - 19.10.2013
Vlucht: 600 p.p.
Villa orlando: 280 p.p. (2 wk)
2kamer app Fort Myers: 257 p.p. (1 wk)
2kamer app Fort Lauderdale: 132 p.p. (1 wk)
Huurauto Alamo fullsize Gold + Underage: 1500 (dus 500 p.p.)
Hoop dat je hier iets aan hebt :)
Jeetje Mattie, dat is nog eens eens een mooie prijs voor je villa?! Mag ik vragen waar jullie huren?
Groetjes Hylke
420 euro per week is niet duur, maar ook weer niet extreem goedkoop. Die zie je wel meer bij de villahuurders.
ik ben dit jaar voor ons 2tjes, dochter van 12 en mijzelf voor 20 dagen het volgende kwijt.
€ 1100 vliegtickets
€ 455 18 dagen midsize suv
€ 840 overnachtingen incl 1 nacht op Schiphol, 5 nachten Orlando Int.drive, 6 nachten Ocean Drive Miami South Beach, 6 nachten Clearwater (resp. motel/condo/privé etage in een villa)
komt nog brandstof, eten en tickets Busch Gardens en Universal Studios bij en de extra uitjes die we gaan doen...En dan niet te vergeten shoppen
Ik schat alles bij elkaar 4500-5000 euro...oeps toch best een hoop geld....
We hebben geboekt via reisbureau bij HollandInternational. In de reisgids van hun kan je precies vinden hoe het zit.
Heb er even een foto van gemaakt zodat je alvast kan zien hoe of wat. De prijzen staan over 2 pagina's verdeelt dus je kan het beste zelf even de gids halen (of hij zal vast ook wel online staan)
http://upload.mattie-systems.nl/uplo...5_14.58.46.jpg
http://upload.mattie-systems.nl/uplo...5_14.59.07.jpg