Net effe gekeken de prijzen gaan nu de goede kant op 377 euro voor 13 dagen en hetzelfde bedrag voor 14 dagen:p
Afdrukvoorbeeld
Net effe gekeken de prijzen gaan nu de goede kant op 377 euro voor 13 dagen en hetzelfde bedrag voor 14 dagen:p
Klopt, nu kloppen de prijzen!
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de huurklasse EQ (Equinox) en IW (midsize suv)?
Ik dacht dat beiden vergelijkbaar waren.
Nog een vraag; is het iemand bekend of je nog eigen risico hebt als je boekt? (mijn Duits is niet meer wat het was)
EQ klasse is iets wat USAReisen/FTI verzonnen hebben. Officieel bestaat deze klasse niet bij Alamo. In plaats daarvan krijg dus een IW. In het geval dat ze wel een EQuinox hebben staan dan krijg je uiteraard deze mee. Maar er zijn maar weinig mensen die er daadwerkelijk 1 gezien hebben.
Samengevat komt het er dus op neer dat je beter de EQ klasse kunt boeken. ben je weer wat goedkoper uit!
Als je kunt leven met het risico dat je mogelijk een Equinox meekrijgt dan heb je helemaal gelijk...
...daar kan ik wel mee leven.
Ik heb niet de illusie dat het anders hééél veel groter zal zijn.
Maar zeg nooit nooit...:-o
ik heb even gekeken voor ons. het is wel zeer interesant, alleen van duits snap ik heel erg weinig.
zie ik nu goed dat er nog veel kosten bij komen als ik Paket Super-Spar-PLUS pak of maakt dat niet veel uit met Paket Super-Inklusiv-PLUS.
Er komen alleen kosten bij voor de tank benzine en eventuele extra chauffeurs.
En je bent iets minder verzekerd (inzittenden en bagage).
Het zit me niet mee..... heb net een mailtje ontvangen van USAreisen.de dat de PF (Chevrolet Suburban) niet geboekt kan worden in Mei 2010.
Vervolgens tel contact opgenomen en blijkt dat Alamo heeft aangegeven dat deze auto in het geheel niet aanwezig is. (ik had al gevraagd of hij mogelijk al verhuurd is op de door mij aangegeven data c.q. dat hij de 2e dag van ons verblijf mogelijk wel beschikbaar was, echter dit was niet het geval)
Volgens hem bestond de mogelijkheid dat deze PF-klasse pas rond Juli/Augustus 2010 verhuurd zou worden. Heb in ieder geval nu de FullSize SUV gereserveerd en met hem afgesproken dat ik hem over 2-3 maanden nog eens een mail stuur zodat hij kan kijken of Alamo de PF-klasse mogelijk toch in Mei 2010 heeft...
De Suburbans zijn er normaal gesproken gewoon hoor, op MCO. Wij hebben er nl. 2 gehad :-).
In eerste instantie werden ze ons als upgrade aangeboden toen we incheckten bij Alamo, maar dat hebben we beleefd geweigerd wegens de hoge kosten.
'sAndrendaags hebben we de full-size kostenloos kunnen omruilen voor een Suburban.
En de dag erop weer voor een luxe uitvoering, dus ze zijn er wel.
Misschien dat ze ze alleen gebruiken voor upgraders, en niet in de vrije verhuur.
SHOOT, zie nu net dat je via Miami reist, daar weet ik niks van :-(
We hebben toevallig gisteren geïnformeerd bij onze verzekering (FBTO). We hebben de meest uitgebreide werelddekking genomen en dachten dus dat de inzittendenverzekering en bagageverzekering er bij zat echter.... de bagageverzekering was wel van toepassing (zowel in een auto als in het vliegtuig, op reis etc.) echter de inzittendenverzekering NIET. Deze zou men dus, als men hier gebruik van wilt maken, extra moeten afsluiten.
Dus informeer ook even bij je eigen verzekeringsmaatschappij waarvoor je precies wel/niet verzekerd bent.
Het verschil (Paket Super-Spar-PLUS / Paket Super-Inklusiv-PLUS ) mbt de inzittenden-/bagageverzekering is in ieder geval $ 7,99 extra per persoon per dag.
Dus even berekenen met hoeveel personen je bent en dan even kijken of de SPAR of INKLUSIV goedkoper is.
En, voor de mensen die niet echt overweg kunnen met de duitse taal.... Open deze link --> http://translate.google.nl/?hl=nl&tab=wT# plak daar de link van de site in, stel in van Duits naar Nederlands en het leest al een stuk gemakkelijker ;)
Graag advies !!
Bij Alamo superincl.plus 3 weken in juli 2010
Chevrolet Equinox Euro 565,80
Midsize SUV 576,84
Bij Dollar hetzelfde pakket
Midsize SUV Euro 560,28
Ik heb geen ervaring met zowel Alamo als Dollar op Miami airport.
Zie nu dat Alamo (via USAreisen.de) zelfs een Hummer H2 in de verhuur heeft...... Alleen de prijs staat er nog niet bij, ben benieuwd ;)
Welk advies wil je?
Dollar en Alamo ontlopen elkaar in prijs en kwaliteit nauwelijks.
De afhandeling is net hoe druk het aan de balie is en welke persoon (humeur) je treft.
Welke auto je uiteindelijk krijgt blijft altijd een kwestie van wat er staat.
Gewoon de goedkoopste waar je je prettig bij voelt nemen.
Equinox en midsize SUV zijn hetzelfde. Je krijgt zelden een Equinox.
Ik heb zelf via Usareisen 2 keer een Equinox gereserveerd en 1 keer een Pontiac Torrent en 2e keer een Ford Explorer (7 pers) gekregen. Beide prima auto's,
Knaapje
Waar kreeg je de Pontiac? Bij Alamo of Dollar?
Mooie auto.
Beide auto's bij Alamo
Vandaag van USAreisen.de een mail gekregen met daarin het volgende vermeld:
"DIE KATEGORIE PF PREMIUM SUV WAR BEIM VERMIETER ALAMO BISHER NOCH NICHT BUCHBAR.
DESHALB KONNTE EINE RÜCKBESTÄTIGUNG SEITENS DES VERMIETERS NOCH NICHT ERFOLGEN.
DIE BUCHUNG IST ABER OK UND WIRD VON ALAMO SO ANGENOMMEN.
WIR MÖCHTEN SIE BITTEN DIESES VERSEHEN ZU ENTSCHULDIGEN."
Dus ik ben benieuwd.........
Zojuist heb ik de auto geboekt bij usareisen.de. Volgens mij toch wel de goedkoopste aanbieder op dit moment. We gaan in augustus met onze drie mannen (dan 12, 14 en 16 jaar) naar Orlando. In 2008 ben ik alleen met onze drie jongens geweest en toen hadden we genoeg aan een midsize SUV, dus ik hoop dat dat nu ook weer gaat lukken. En ach, er is natuurlijk altijd weer die kans dat de auto van je keuze er niet is en je dan gratis of voor een klein prijsje een upgrade kunt krijgen. Ik vind het in ieder geval niet duur zo.
Car-Code: IW
Bu-Code: USA74IW
Vermieter: Dollar
Typ: Midsize-SUV 4türig
Paket: Super-Inklusiv-PLUS-Preise
Annahme: 04.08.2010 18:30 Uhr
Station: Orlando International Airport
Abgabe: 18.08.2010 18:30 Uhr
Station: Orlando International Airport
Miettage: 14
Preis: 373,52 Euro
Fahrer: Frau Lady-M
Reisepreis gesamt: 373,52 Euro
Ik kan het zo snel even niet terug vinden.
Als je bij USA reisen boekt, ben je dan ook verzekerd voor de banden, bodem en glasschade?
En bodemschade wordt volgens mij nooit vergoed. Je mag met een huurwagen in het algemeen niet op dirt roads rijden.
Ook dat...
Maar het Roadside Assistance Plan dekt wél bodemschade... veroorzaakt door bijvoorbeeld door diep geplaatste paaltjes (of in pretparken, Pylonnetjes) die kunnen je auto behoorlijk vanonderen openhalen... :D
Ik heb even gezocht en gezocht....
Ik heb uiteindelijk dit gevonden dus volgens mij is het WEL verzekerd in beide pakketten.
Vertaald met IM translatorCitaat:
Vollkaskoversicherung - CDW. Ausschluss der Haftung für Schäden am eigenen Fahrzeug ohne Selbstbeteiligung. Inkl. Glas-, Reifen-, Dach und Unterbodenschäden, grobe Fahrlässigkeit ausgenommen.
Citaat:
Loss Damage Waiver - CDW. Uitsluiting van aansprakelijkheid voor schade aan uw voertuig zonder kosten. Incl. Glas, banden, dak en bodemplaat schade, met uitzondering van grove nalatigheid.
Ik zie dat onze Duitse vrienden toch wel wat duurder zijn geworden. De laatste 3 jaar zaten we telkens rond de 350-370 Euro voor ons geliefde Equinoxje (nooit gereden) voor 2 weken Florida in de mei-vakantie. Dit jaar is het 420 Euries voor het super plus inclusiv pakket voor dezelfde periode.
Nog steeds by far de goedkoopste maar wel een serieuze prijsverhoging....
Was mij ook al opgevallen.
Dit jaar voor 10 dagen Equinox in Florida (okt, all incl) Eur 276,82. Dezelfde boeking voor 1 jaar later Eur 318,32 of wel 15 % duurder, ondanks dat de dollar toch beduidend lager staat.
Knaapje
Volgens mij blijft usareisen.de toch de goedkoopste of niet?
Dat is niet helemaal meer zo. Ik hoor ook berichten over onderhandelen met eautohuur.be en er een lagere prijs uitslepen dan bij de Duitsers.
En zelf heb ik een betere deal voor de zomervakantie (west USA) gescoord bij Teo van AV.
Het scheelt geen spectaculaire bedragen, en met de SUV's (zeker de EQ) blijven onze Duitse vrienden vaak de goedkoopste.
Jammer, ga daar volgend jaar waarschijnlijk voor 't eerst boeken.
Maar ja, als ze altijd (veel) goedkoper zijn dan de rest snap ik best dat ze de prijzen wat aanpassen (vanuit hun standpunt dan:wink:)
En ach, we zien wel. we krijgen vast wel ergens een leuk prijsje.
ik wil via hertz de ford mustang huren. Iemand ervaringen mee of usareisen.de dan ook de goedkoopste is?
Kijk en vergelijk.
www.eautohuur.nl
www.sunnycars.nl
Dat zijn een beetje de concurerende bedrijven.
Let wel op, dat "een Ford Mustang" boeken niet op gaat.
Je boekt altijd een klasse, je heb meer kans een vergelijkbare auto te krijgen, dan een Ford Mustang, zo wijst de ervaring uit.
Als ANWB lid kan je korting krijgen bij Hertz.
Knaapje
Volgens mij kun je bij Hertz wel een ford Mustang boeken, maar daar weten Walter en Ton alles van. Kijk maar in een reisverslag van ze.
http://vakantie-florida2009.blogspot.com/
super. Bedankt voor de antwoorden.
Voor zover ik weet en heb gezien/gelezen kun je bij hertz de ford mustang huren. Dus specifiek die auto.
Groeten Kay
Misschien heb ik er over gezien op de site en is het een domme vraag,maar wat met de betaling?:oops:
Nemen ze het volledige huurbedrag direct van je creditcard , werken ze met voorschot of moet je pas betalen op de dag van verhuring?
Ze zijn echt wel goedkoop in vergelijking met andere verhuursites maar bij sommige moet je een voorschot geven en bij andere het volledige bedrag.
nati, ik heb via usareisen.de een auto geboekt bij Dollar en het hele bedrag is in één keer van mijn creditcard afgeschreven. We gaan in augustus 2010.
Ik wilde weten tot wanneer die 5% vroegboek-korting geldig was dus ik had er maar een mailtje aan gewaagd:
Citaat:
Dear Mr. xxxxx,
thank you for your mail.
You will get the 5 % discount for bookings until 31.03.2010.
If we can help you otherwise, please just answer.
Kind regards
Sebastian
Dat hangt af van het totaalbedrag.
Als het bedrag boven de € 1000,- uit komt en dan wordt pas ongeveer 4 weken voor vertrek afgeboekt..... (eigen ervaring)
Medewerker van USAreisen.de vertelde mij trouwens dat dit ook mogelijk zou zijn als het bedrag lager is, dit dient men dan echter wel bij de "opmerkingen" als verzoek te vermelden.
Bedankt Chico 68 en Lady M
Had wel een vermoeden dat het direct geregeld werd met de creditcard maar vond het nergens terug en durfde ook niet te ver door te klikken op de site ,want ik was bang dat ik dan vast zat aan de reservering. :oops: