-
Re: Eerste keer Golf van Mexico: Vragen en Tips!
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten maar Naples is echt wel de moeite waard hoor.
Wat je zelf al zegt: Het ligt op de route, even kijken kan geen kwaad.
Lekker een luchje op de Pier van Naples en dan door naar de Glades.:wink:
Ik kan het je aanraden!
-
Wij kunnen je dat ook aanraden om Naples te bezoeken, zeker de pier niet vergeten, is wel idyllisch en de huizen daar in de buurt zijn ook wel kleine kasteeltjes, echt de moeite.
-
-
Iedereen bedankt voor de adviezen en foto's :) zaterdag gaan we naar het reisbureau ( Tioga ) en we gaan dan toch Naples als extra tussenstop toevoegen ;)
-
Prachtige foto van de pier! =D>
-
Hallo allemaal,
inmiddels is de reis definitief geboekt ( 18 april - 9 mei ). Aangezien we 4 dagen bij Clearwater / St. Pete's verblijven, vroegen we ons af of er hier in de buurt gezellige plaatsen zijn om s'avonds lekker een hapje te gaan eten en ergens een drankje te doen. We hebben gelezen over Ybor City in Tampa, en dat er hier genoeg te beleven is op dit gebied. Maar we vroegen ons dus af of er ergens in Clearwater of St.Pete's ook zoiets is. Gewoon een bruisende boulevard, wijk, straat of iets dergelijks wat dus vooral in de avonduren erg gezellig is :)
-
Keuzes maken; de mooiste plekjes aan de golf.
Hallo,
Na onze geweldige reis van vorig jaar
( orlando, crystal river, sarasota, naples, key west, key largo, en miami)
Willen wij dolgraag weer terug naar Florida.
Wat alleen nu anders is, ipv 2,5 week hebben we nu maar 12 dagen, en beide merken
we dat we erg moe zijn van het werk dus willen we iets meer relaxen en iets minder reizen.
We willen sowieso de eerste dagen in orlando vertoeven. We zijn dol op disneyworld
dus die parken willen we weer bezoeken en ook universal.
Nu zitten we dus met de volgende gedachtes:
_ kiezen we ervoor alle 12 de dagen in orlando te blijven zodat we alles rustig aan kunnen doen en veel kunnen relaxen tussendoor?
- huren we een auto en gaan we toch wat plekjes langs de golf bezoeken en enidigen we weer in orlando?
- rijden we weer richting Miami en stoppen we onderweg om plaatjes aan de golf te bezoeken? Of is daar te weinig tijd voor..?
We zijn allebei gek op mooie stranden. Mooie natuurlijk, lichtblauw water en witte stranden, leuke restaurantjes, gezellige boulevartjes maak je ons echt happy mee.
Hebben jullie tips voor ons? Wat denken jullie dat de beste keuzes zijn? En welke mooie plekjes aan de golf zijn de moeite waard vanuit orlando?
We hopen dat jullie je mening met ons willen delen. Ik ben al volop reisverslagen aan het lezen om inspiratie op te doen!
Alvast erg bedankt!
-
Re: Keuzes maken; de mooiste plekjes aan de golf.
12 dagen, is dat inclusief de heen en terug vlucht? Tja als je Disney en strand leuk vind en je wilt ook nog relaxen dan zul je toch keuzes moeten maken en bepaalde dingen moeten laten afvallen.
Aan de andere kant wanneer je echt 12 volle dagen hebt moet het toch mogelijk zijn.
-
Ja we vliegen heen op 1 oktober en vertrekken op de 12e.
Ps excuus voor sommigentypfouten,touchscreen op de ipad blijft lastig voor mij haha!
-
Je hebt volgens mij 10 effectieve dagen in Florida, dat is volgens mij weinig tijd om en te relaxen en rond te trekken richting het strand en Miami.
Als je dan toch een strand zou willen bezoeken kan ik Siësta Beach aanraden. Dit was in 2011 verkozen tot een van de mooiste stranden in de USA.
-
Ik denk als je wilt uitrusten, je moet kiezen voor alleen strand.
Van Disneyparken bezoeken rust je volgens mij niet echt uit.
Zou zeker kiezen voor 1 bestemming.
-
Wij hadden vorig jaar ook maar tien dagen . En wij zijn gewoon in orlando gebleven op een uurtje rijden ben je aan het strand . We zijn mat manatees gaan zwemmen in crystal river gaan paardrijden in lithia gaan kayakken in cocoabeach en gaan segwayen in celebration . Universal hebben We niet aangedaan maar wel de disneyparken .
-
Ik zou kiezen voor een lekkere villa in Orlando, met zwembad en jacuzzi om heerlijk te relaxen en van daaruit af en toe een dag naar het stand, je kunt dan naar zowel daytona als de westkust.
de parken zijn het fijnst in de avonduren, dan is het niet zo warm.
-
Ooh cindy dat klinkt helemaal naar onze wens! Ik ga je blog eens lezen..
mensen ervaring met clearwater beach?
-
Wij zijn net terug van onze vakantie en zijn ook in Clearwater geweest.
Het strand was leuk en warm, de boottocht met Little Toot een top ervaring.
Zo wie zo vonden wij de stranden aan de golf van Mexico super. Helder en warm water.
Vorig jaar de Atlantische kust gedaan, was ook leuk en vooral Daytona Beach is heel bekend, maar mijn voorkeur zou toch uitgaan naar de golf van Mexico.
-
Nog een tip lier ....wij kijken elke dag op www.groupon.com daar staan trips in voor de helft van de prijs . Wij hebben daar alle dingen die we gedaan hebben geboekt . We zijn in merrit island ook nog een trail gaan wandelen en naar cocoa beach geweest .
-
Hey,hey,
Wij gaan in april een toertje Florida doen.
Nu, op onze route van Orlando naar Key West, hebben we 2 nachten voorzien om in Naples te verblijven (1 volledige dag dus)... maar nu vroeg ik me af of Naples wel onze beste keuze is?
Is Fort Myers beter? Of andere sugesties?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Kimmeke
-
Dicht bij Clearwater heb je Indian Rocks. Wij hebben daar lekker gegeten bij Guppy's http://www.3bestchefs.com/guppys/ of in Salt Rock http://www.saltrockgrill.com/. Ik denk dat je best kan reserveren. Het kan daar behoorlijk druk zijn. Veel plezier.
-
Ybor City is een uitgangsbuurt waar vooral cubanen leven. 's avonds voelde wij ons daar niet zo veilig .... Het is ook wel een eindje rijden vanuit Clearwater. Ik zou dan eerder opteren voor St Petes (Pier)
-
Wij gaan aug 2013 voor het eerst naar Orlando 10 dgn, maar zoeken daarna nog een leuk (betaalbaar) verblijf aan de West Coast voor ca 6 dgn.
Mag hotel, condo of hotel zijn.
Eis: onze kids zijn gek op het strand, dus liefst aan het strand of op loopafstand 5-10 min.
Wat is de leukste plaats met kids van 9+7: Fort Meyers, Naples, Clearwater, Sanibel, ik zie als Newbie door de bekende bomen het bos niet meer.
Het moet ook centraal liggen voor 1-2 uitstapjes en we houden van lekker eten, dus leuke restaurantjes in de buurt.
Ben benieuwd naar jullie suggesties....
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Esther2013
Wat is de leukste plaats met kids van 9+7: Fort Meyers, Naples, Clearwater, Sanibel, ik zie als Newbie door de bekende bomen het bos niet meer.
.
Je bent niet de enige hoor, daarom zijn er al flink wat topic waarin deze plaatsen worden vergeleken en waarin je suggesties vindt. Een voorbeeld vind je hier maar er zijn er meer!
-
@Esther2013;
Wij hebben twee nachten doorgebracht bij Sanibel. Dat is ons uitstekend bevallen. Zeker met kinderen is Sanibel hartstikke leuk om te bezoeken. Veel strandjes en een leuk natuur park. Ik denk dat je het daar prima naar je zin zal hebben. Maar waarom niet een paar dagen Sanibel en een paar dagen naples of Clearwater? Afgelopen zomer hebben wij Clearwater en Sanibel gedaan en vorig jaar Naples. Hotels zijn er in alle prijsklasse en de plaatsen liggen niet al te ver uit elkaar dus zijn ze leuk met elkaar te combineren in een dag of 10.
-
@Esther2013;
Wij zaten dit jaar in St. Petersburg dit is ook erg leuk. We gaan volgend jaar naar Sarasota. Hier heb je echt de witte stranden wat erg mooi is. We zijn er dit jaar ook een daagje geweest. De kids vonden het geweldig onze dochter van 11 lag alleen maar in het water met haar snorkel en duikbril vanwege het heldere water en alle leuke visjes die ze zag. Ze had nog een stel stingrays gezien die langs haar zwommen daar moest ze wel heel voorzichtig bij zijn natuurlijk. Maar wat locals zeiden al dat ze maar heel weinig zo dichtbij het strand komen. En natuurlijk dolfijnen die heel dicht langs de kust zwemmen dat vond ze geweldig. Ons zoontje van 3 liep als een soort Robinson Crusoe rond over het strand. Je zit vanaf Sarasoto ook dichtbij Venice Beach waar je met de kinderen naar haaientanden kunt zoeken. Ook erg leuk. Wij huren zelf meestal een appartement of huis is vaak goedkoper dan een hotel en meer leefruimte.
-
Bedankt djviola, ga ik daar ook eens op zoeken, St. Petersburg (st Pete's beach?), Sarasota en Venice beach.
De keuzes zijn enorm, maar daarom blij met elke tip.
Ik lees ook heel vaak: children and pets not allowed, met name op de Keys, maar nog niet tegen gekomen aan de Gulf Coast, volgens mij is dat heel erg familie georiënteerd.
Weer wat te doen vanavond, meer tips qua verblijf zijn welkom!
-
Wij hebben in 2009 2 nachten geslapen in het Doubletree hilton op North Redington Beach tussen St. petesburg en Clearwater beach, wij vonden dit een erg goed hotel met zeer mooie oceanview kamers, heerlijke bedden, goed eten, gezellige bar en aan/op het strand
http://doubletree3.hilton.com/en/hot...HDT/index.html
-
@sjaakie;
Dat ziet er heel leuk uit. Ik zie ook dat als ik met de CC vooruit betaal heel veel korting krijg.
bedankt voor de tip, ik ga ermee aan de slag!
-
Let wel op dat als je voor die optie gaat, je niet meer kunt annuleren. Geen probleem in de meeste gevallen, maar er zijn nog wel eens mensen die graag schuiven met de plannen ;-)
-
Ok, dat is ook een goeie, goed opletten wat de cancellation policy is. Onze route na Orlando is nog zeker niet definitief.
Bedankt!
-
Wat is het leukste plekje om de zonsondergang te bekijken in Tampa?
En wat is het lekkerste visrestaurant daar?
Wil graag rond de middag die kant uit rijden om de zonsondergang te zien EN lekker te eten daar....strand wandeling en dat soort dingen :)
-
Ik heb je vraag over de zonsondergang ook uitgezet op de Facebook-pagina van het Florida Forum.
Volgens mij krijg je nu echt wel een aantal antwoorden!
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.n...39613906_n.jpg
-
Waar aan de golf van Mexico?
Ik heb jullie hulp nodig. Heel veel zin in onze eerste keer Florida. Vanuit St Augustine steken we over naar de west kust en zijn op zoek naar 2 x 3 overnachtingen aan de golf van Mexico. Wij willen graag een niet al te massaal stadje waar we een accommodatie (vlak) aan het strand kunnen huren. Ons budget is 150 euro max per nacht. Wij willen een appartementje of kleinschalig hotel. Wat zou je ons aanraden?
-
Re: Waar aan de golf van Mexico?
Hi, wij gaan in augustus naar een kleinschalig hotel op Sanibel, Seaside Inn, is niet duur en je loopt zo het strand op.
Centraal gelegen voor Captiva, Fort Myers en Naples.
Succes met zoeken!
-
Shalimar op Sanibel is ook echt een aanrader, mits je een goede prijs kunt krijgen. Wij betaalden 135$ + tax. Hadden niks vooraf gereserveerd. Ze hebben cottages en een motel gedeelte. Wij hadden kamer 3 van het motel gedeelte. Op het strand en met een keukentje en heeeeeeerlijke bedden. Vanaf het balkon heb je een prachtig uitzicht op zee! Er is niet echt een stadje bij en het is vooral relaxen. Ft Meyers Beach is volgens mij ook best leuk (wel een stadje).
Naples hebben wij ook gedaan (maar we zaten niet aan het strand). Is ook een mooie plaats, maar het strand vond ik niet zo bijzonder.
Clearwater vonden wij veel te massaal. Wij zijn teruggereden naar Treasure Island (richting St. Pete) en dat was een stuk relaxter.
Als we nog een keer gaan dan gaan wij zeker weer naar Sanibel!
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
MissM74
Wij willen graag een niet al te massaal stadje waar we een accommodatie (vlak) aan het strand kunnen huren. Ons budget is 150 euro max per nacht. Wij willen een appartementje of kleinschalig hotel. Wat zou je ons aanraden?
Het Dolphin Beach resort ligt op het strand in St Pete Beach, aanrader, valt binnen je budget;)!
-
The Helmsley Sandcastle in Sarasota.
-
Dank jullie wel, genoeg tips! Ik ga mijn huiswerk doen
-
Best Western Inns & Suites in Naples!
-
Wij zijn dit jaar een weekje in Dunedin verbleven en gaan ook in 2014 weer.
Nu zijn we ook bij de zoetwaterbron geweest en kwam daar deze documentaire over tegen, leuk om te zien.
https://www.youtube.com/watch?v=HA_p...e_gdata_player
https://www.youtube.com/watch?v=kdck...e_gdata_player
-
Ik sluit me aan bij mineke!
Afgelopen jaar zatten wij in het Helmsley Sandcastle en dit zit gewoon op het strand.
Niet te groot en de zeeschildpadden leggen hun eieren hier op het strand.
-
Kan iemand ons vertellen wat de leuke toeristische plaatsjes aan de golfkust zijn? Dus waar vinden we een plaatsje met leuke restaurantjes, winkeltjes enz.
Zoals beschreven in ons reisschema, zoeken wij eigenlijk 2 plekken om te verblijven, 1 rond Tampa en 1 rond Ft. Meyers.
Rond Tampa hadden wij zelf al Clearwater Beach op het oog. Op t forum en andere plekken gelezen dat t rond t pier gezellig moet zijn (?).
Andere plaatjes in deze regio waar we ons op kunnen oriënteren voor t zoeken naar een verblijf?
Rond Ft. Meyers wellicht Ft.M Beach ? Of anders Naples?
Wie kan ons tips geven???
We hoeven niet het perfecte witte strand te hebben. De kids hebben daar toch geen oog voor; met een emmertje, schepje en bandjes om om in t water spelen zijn die tevreden.