-
Re: Vliegen met US Airways
Hoi hoi,
het was niet negatief bedoeld hoor. :-) Sorry als het wel zo overkwam.
We hebben (nog) geen klacht ingediend. Ik weet ook niet of we echt een klacht kunnen indienen aangezien ze ons wel verder hebben geholpen.
groetjes,
Davy
-
In januari een vlucht voor 4 oktober a.s geboekt AMS -PHL -MIA met 2.10 uur overstaptijd.
Afgelopen weekend bericht gekregen, vlucht vervallen nu zo'n 5 uur overstaptijd.
Dit betekent dat wij pas 21.19 uur op MIA zijn, dat wordt dus middernacht lokaal in het hotel.
US airways wil geld terugbetalen, vlucht naar andere dagen zetten, maar ik moet intercontinentaal met US blijven vliegen.
Daardoor vervallen de meest aantrekkelijke opties om een betere vlucht met een andere mij. te krijgen. Uiteraard kan ik na terugbetaling een andere vlucht boeken, maar dat kost mij momenteel minimaal EUR 125 p.p. extra.
Heeft iemand ervaring hiermee?
Knaapje
-
In dit geval is het stikken of slikken. De luchtvaartmaatschappij heeft het recht om vluchtschema's te wijzigen en ze bieden je daarbij een alternatief. Je kan proberen om binnen Star Alliance beter vluchten te vinden en dan proberen of US airways welwillend is om het ticket om te boeken. Kijk daarbij ook naar Brussel en Frankfurt. Dit zijn hubs binnen de Star Alliance.
Succes.
-
.................Je kan proberen om binnen Star Alliance beter vluchten te vinden en dan proberen of US airways welwillend is om het ticket om te boeken...........
Ja dat bieden ze aan, mits ik intercontinentaal maar met US airways blijf vliegen.
Uiteindelijk stelt het dus niet veel voor.
Voorlopig berust ik er maar in, als er op de heenreis intercontinentaal vertraging optreedt ben ik er misschien later nog wel blij mee.
Knaapje
-
Je kan altijd nog de Liberty bell gaan bekijken in PHL.
-
Daar is het net te kort voor en ik heb hem al gezien.
Heb voor een US comp. gewerkt met HQ in Philadelphia vandaar.
Knaapje
-
Bij ons is het net andersom.
We hadden eerst een overstap op Chicago van vijf uur en nu van drie uur .
Ik vond al dat er veel tijd was tussen de vluchten die op die middag van Chicago naar Orlando gingen[United] maar dat hebben ze nu gunstig voor ons veranderd.
Maar misschien veranderd het voor jullie nog wel een keer.
-
<<De (algemene) discussie over maten en gewichten van koffers is verplaatst naar ... Bagage: Toegestane maten en gewichten van koffers / tassen.>>
-
Ik snap het niet, als ik bij cheaptickets.nl eens kijk voor een vlucht van Amsterdam naar Orlando, krijg ik dit: US Airways.
zo 15/01 13:00 Amsterdam
zo 15/01 20:56 Orlando,Intl
Reisduur: 13h56! Dit kan toch nooit zo lang duren?
-
Gewoon even kijken op www.usairways.com voor de vluchtgegevens...
Je maakt een tussenlanding in Philadelphia.
Je komt aan in PHL om 15:40 en vertrekt weer om 18:15 naar MCO
Zo simpel is het dus...
Ook altijd verstandig om de prijs te vergelijken met US Airways zelf.
-
Vervolg op de vluchten met US airways.
Gelukkig was de domestic flight naar MIA te vroeg en ging bij Alamo alles zeer vlot, geen wachtenden voor mij. Uiteindelijk toch om 23.00 uur in het hotel.
De vluchten met US liepen op tijd en vlot.
De verzorging op de vluchten begint minimaal te worden, weinig te eten, niets te snacken of tegen betaling van abnormale prijzen.
Frisdrank enz. gratis en evt. te halen. Bier bijv. $7 per blikje.
Maar ja voor zo'n EUR 490 retour, kan je ook haast niets meer verwachten.
Helaas had het personeel meer interesse in hun in prive meevliegende collega's dan betalende passagiers. Het is me nu ook duidelijk waarom je als gewone passagier haast nooit met extra beenruimte kan reserveren. Deze plaatsen waren door prive vliegende collega's bezet.
Al met al voor de prijs zeker niet slecht. Had bovendien het geluk op de terugvlucht van PHL-AMS 3 stoelen ter beschikking te hebben.
Knaapje
-
Heb juist ontdenkt dat de prijs van een kinderticket tot 14 jaar is wat hoog is tegenover de ander maatschappijen tot 12 jaar .
-
Zijn er nog recente ervaringen met US airways op het traject AMS-PHL-MCO of AMS-PHL-MIA ?
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
knaapje
Zijn er nog recente ervaringen met US airways op het traject AMS-PHL-MCO of AMS-PHL-MIA ?
Wij hebben een paar weken geleden gevlogen met US-Airways op traject AMS-PHL-MCO en MCO-PHL-AMS en alles aan boord was prima verzorgd.
Op alle vluchten exit-row gekregen dus lekker extra veel beenruimte, aan boord van de 757-200 op AMS-PHL en PHL-AMS op de enige stoelrij met 2 stoelen, wel zo lekker :D
http://img850.imageshack.us/img850/3329/1506inair.jpg
-
Wij hebben in juni ook met Us airways gevlogen. We hadden een nieuwer toestel met eigen dvd scherm. Wat vertraging gehad op de terugreis ivm de tropische storm, maar voor de rest goed te doen. Niet slechter als United en wij vonden het beter als AA.
-
Ik heb 2x met US Airways gevlogen naar Florida, beide keren AMS > PHL > MCO, MCO > PHL > AMS. Mijn ervaringen met US Airways is gewoon iets minder dan andere luchtvaarmaatschappijen. Het is geen "slechte" luchtvaartmaatschappij en heeft prima services, jammer dat ze meestal met zulke kleine vliegtuigen vliegen tussen Philadelphia en Amsterdam. Ook geen entertainment systeem, maar daar betaal je natuurlijk ook wel meer voor als je met andere maatschappijen vliegt. Maar beide keren dat ik met US Airways had gevlogen, kwam er ook een negatieve ervaring bij.
1e, hoe kon US Airways niet zoveel aan doen. Dus ik geef hun ook niet de schuld en hebben me zelfs nog een dienst verleend. Maar goed op 22 augustus 2010 vloog ik van Orlando via Philadelphia naar Amsterdam. Helaas had het vliegtuig vertraging opgelopen door die gebruikelijk middag buien in Centraal Florida. Het was helaas te veel om mijn verbinding te halen naar Amsterdam. Op Philadelphia werd iedereen overgeboekt die haar of zijn verbinding had gemist. Dat waren er behoorlijk veel destijds. Ik werd uiteindelijk overgeboekt op de vlucht van 23 augustus naar Frankfurt rond 16:00 en daar moest ik overstappen naar Amsterdam. Dus heb de nacht doorgebracht op de luchthaven van Philadelphia. De volgende middag zou ik dus eigenlijk naar Frankfurt vliegen, maar voor het boarden van die vlucht. Deed ik toch nog een poging om met een direct vlucht naar Amsterdam te nemen. Dus was me gelukt en had een nooduitgang stoel met extra veel beenruimte.
Dus om nou te zeggen negatief is te sterk uitgedrukt, gewoon een ervaring erbij zou ik moeten zeggen.
Helaas de 2e ervaring was wat minder symphatiek.
Tijdens mijn laatste reis naar Florida vloog ik op 25 december met US Airways ook via Philadelphia. Door een klein vliegtuig en misschien iets te veel tegenwind óf te dure kerosine prijzen hier in Europa. Maakte dit vliegtuig nog een tussenlanding op Bangor in de staat Maine om hier bij te tanken. Dit stond niet in de boeking en werd er pas over geiinformeerd per e-mail, 3 uur voordat de vlucht naar Philadelphia vertrok. Ik had expres voor een lange overstap gekozen mocht er iets mis gaan, ik heb deze overstap naar Orlando nog maar nét gehaald. Helaas mijn bagage had minder geluk en kwam een vlucht later, dus heb toen nog anderhalf uur moeten wachten op de luchthaven van Orlando.
In vervolg kies ik voor een maatschappij met grotere vliegtuigen, of tenminste probeer dat te doen. Over het algemeen heb ik niks tegen kleine vliegtuigen voor Trans-Atlantische vluchten maar dit is toch een beetje slordig. Maar goed over het algemeen wel een goede ervaring, maar persoonlijk vlieg ik liever met United.
-
Je laatste geval heeft niet alleen US Airways, maar ook United (en volgens mij ook nog andere maatschappijen). Ook zij vliegen met de kleine 757, en heeft vooral in de wintermaanden geregeld moeten landen op één van de vliegvelden in groenland/canada/noord VS, soms zelfs met nog maar een half uur vliegen naar bijvoorbeeld NewYork of Washington (zie hier voor een kaartje). Dit komt doordat de afstand tegen het maximale bereik zit van de vliegtuigen, en met wat tegenwind wordt het dan lastig. Gelukkig heb je het nog wel gered. Je koffers had je volgens mij ook kunnen laten bezorgen bij je verblijfplaats. Maar goed 1.5 uur wachten is nog te overzien.
-
Op zich heb ik niet zoveel moeite met de tussenlandingen, het is alleen minder dat je dit op het aller laatste moment krijgt te horen. Gelukkig had ik een ruime overstap geboekt, waardoor het nog wel mogelijk was. Inderdaad jammer van de bagage, maar het is allemaal goed gekomen. Ik zal dus gaan kiezen voor vluchten (vooral in de winterperiode) met ruime overstaptijden om een eventuele tussenlanding te veroorloven.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Florida Keys Go-er;173016..
Op zich heb ik niet zoveel moeite met de tussenlandingen, het is alleen minder dat je dit op het aller laatste moment krijgt te horen..
Inderdaad, wij hebben vorig jaar op de vlucht AMS > IAD ook een tankstop gemaakt op Bangor, dit werdt onderweg op zo'n kleine 2 uur van tevoren pas medegedeeld. Desondanks waren we evengoed op tijd op IAD voor de aansluitende vlucht naar MCO. De vlucht was overigens met een United B757-200.
-
Best leuk om een keer in Bangor, Maine te zijn geweest, hometown van Stephen King, waarvan ik graag een boekje mag lezen.
Maar niet voor een onverwachte tankstop, waarvan wij de mededeling pas kregen bij het afduwen op Schiphol.
Voor ons een reden om niet meer met US Airways te vliegen. Dat en de configuratie van de 757. Vandaar dat we ook niet meer met onze favo United vanaf AMS gaan vliegen. Dan is de prijs maar niet het bewijs :cool: Oktober mag Delta ons brengen (vanaf BRU), maar in Maart gaan we weer met de groene brigade.
PS. Maine is overigens wel de moeite waard, weten we inmiddels ;)
-
Beter vliegen vanaf Brussel, daar heb je 767 met US Airways, dus geen zorgen om tankstop.
-
Hallo,
US airways vliegt vanuit Brussel op bepaalde dagen wel met 757.
Wij gaan in oktober en de heenvlucht is 757.
Mvg
-
Zijn de vliegtuigen van us airways nu met een tv schermpje voor je of niet ? Of zijn het alleen de 767 en niet de 757 ?
-
Citaat:
cindy74
Zijn de vliegtuigen van us airways nu met een tv schermpje voor je of niet ? Of zijn het alleen de 767 en niet de 757 ?
De 757 die wij hadden van Amsterdam naar Philadelphia had geen eigen schermpjes.
-
Volgens de informatie die wij hebben zijn de vluchten met 757 vanuit Brussel ook zonder persoonlijk videoschermpje.
-
Wij vliegen ook met de 757-200 van Amsterdam naar Phil., zijn die altijd zonder schermpje? Ik dacht gelezen te hebben dat sommige wel eigen schermpjes hadden? (of wilde ik dat alleen lezen? ;-))
wel balen, dat voelt niet meer als van deze tijd zeg
-
Geen enkele 757 van US is uitgerust met individuele schermpjes.
Is inderdaad niet meer van deze tijd maar daarom is de prijs ook lager.
Vervanging 757 US airways is ten vroegste voor 2017 en wordt waarschijnlijk zelfs 2019.
Men zou met de A320neo willen vliegen maar er zijn twijfels of deze de afstand over de plas wel aankunnen.
Ook A350 in bestelling maar daar zit nu al minstens een jaar vertraging op.
Nog even volhouden of een andere maatschappij,maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak en vooral budget.
Wij vliegen voor het eesrt met US airways en is volgens mij niks mis mee.(wij speurden internet af naar stiptheid wat voor ons belangrijk is)
Vlogen al met American Airlines,United,Continental,Virgin Atlantic,Martinair en nog een paar die ik vergeten ben?
Het blijft een kwestie van zoeken en afwegen.
Beste vonden wij Virgin Atlantic maar Manchester Airport viel dan wel dik tegen.
Zolang we geen al te grote vertragingen hebben zijn we al tevreden.
Mvg
-
:-( jammer, maar het was idd wel een goedkope vlucht. Dan maar extra tijdschriftjes meenemen en de ipad om kindlief tevreden te houden :rolleyes:
-
Hmm... Bij mij is er wat onduidelijkheid over het vluchtschema van US Airways. We hebben de tickets gekocht via Worldticketcenter als rechtstreekse vlucht; zo staat het ook op papier: BRU --> MIA US751 (zat. 22 dec 2012). Onze retourvlucht is MIA --> BRU US750 (vrij. 4-5 jan 2013). Op de website van US Airways staat ineens dat we een stopover in PHL hebben. Hier zijn we dan ook niet blij mee, omdat we duurdere tickets hebben gekocht juist vanwege het "non-stop" gemak. Hadden we dit geweten voor het boeken, dan hadden we ook voor tickets kunnen kiezen die zo'n €200 p.p. goedkoper waren. Beetje jammer dus.
Maarrr..... Is deze stopover nou een technische stop, wisselen van vliegtuig of moeten we helemaal uitchecken, door immigration en weer inchecken? Ik lees hier wat wisselende verhalen over, dus het is me niet helemaal duidelijk wat ik hiervan moet verwachten.
Zou het ook nog lonen om contact op te nemen met WTC hierover?
-
Helaas.................... zoals al tientallen keren op dit forum naar voren gebracht zijn er geen rechtstreekse vluchten meer van AMS en voor zover ik weet ook niet van BRU, op Miami of Orlando.
Ook Arkefly, die nog adverteert met rechtsteekse vlucht van AMS is het gewoon niet. Je moet ook bij hen altijd een tussenstop maken.
Maar over US Airways, je heb een komplete uitstap. immigration en douane stop op, in dit geval PHL, en daarna een ander vliegtuig.
Het is niet anders. WTC zal er ook niets aan kunnen doen, de vluchten bestaan gewoon niet.
Nog een tip: Je goed inlezen op dit forum.
Goede reis.
-
Philadelphia is de aanvlieghaven (hub) van US Airways,
Je zult ook 2 vluchtnummers hebben op zowel de heen- als de terugreis. In Philadelphia ga je door immigrations en moet daar dus ook overstappen. Je hoeft niet opnieuw in te checken maar krijgt de boardingpassen tot de eindbestemming.
-
Klopt inderdaad.
Vanuit Nederland of België gaat enkel Arkefly(NL) rechtstreeks naar Orlando en terug is dan ook nog met tussenstop Miami.
Dit forum inderdaad goed lezen en zeker vragen stellen dat heeft ons al honderden euro opgeleverd en veel kopzorgen bespaard.
Mvg
-
Om het eenvoudig uit te leggen :
- heenreis : inchecken in Brussel, waar je je instapkaarten voor de twee vluchten (Brussel-Philadelphia + Philadelphia-Miami krijgt; uitstappen in Philadelphia, grenscontrole, koffers van de band halen en op de transferband leggen voor de tweede vlucht naar Miami; instappen in het tweede vliegtuig dat je naar Miami brengt.
- terugreis : inchecken in Miami, koffers worden doorgelabeld tot Brussel en zie je pas daar terug; uitstappen in Philadelphia; geen verdere pascontrole; instappen in he tweede vliegtuig dat je naar Brussel brengt.
-
Citaat:
knaapje
Helaas.................... zoals al tientallen keren op dit forum naar voren gebracht zijn er geen rechtstreekse vluchten meer van AMS en voor zover ik weet ook niet van BRU, op Miami of Orlando.
Ook Arkefly, die nog adverteert met rechtsteekse vlucht van AMS is het gewoon niet. Je moet ook bij hen altijd een tussenstop maken.
Maar over US Airways, je heb een komplete uitstap. immigration en douane stop op, in dit geval PHL, en daarna een ander vliegtuig.
Het is niet anders. WTC zal er ook niets aan kunnen doen, de vluchten bestaan gewoon niet.
Nog een tip: Je goed inlezen op dit forum.
Goede reis.
Toch jammer van je "tip" want ik doe al een paar maanden niets anders dan me inlezen voor deze vakantie. Is dit de manier waarop je mensen benadert die een vraag hebben? Lekker dan. Als mijn vraag irritaties bij je oproept, dan hoef je hem niet te beantwoorden hoor.
Zoals je kon lezen, is er bij mij verwarring over het vluchtschema juist door die tegenstrijdige en wisselende berichten. Natuurlijk heb ik hier op het forum gelezen dat je door de immigation moet; sterker nog, dat staat zelfs in dit topic. Maar op de website van US Airways staat dat het een vliegtuigwissel is, een andere website (waar je vluchten kunt tracken) heeft het over een korte technische stop en WTC heeft het over een rechtstreekse vlucht (en het als zodanig verkocht).
In ieder geval bedankt voor je informatie. Wij vliegen vanaf BRU en niet vanaf AMS.
-
Citaat:
ttubbie
Om het eenvoudig uit te leggen :
- heenreis : inchecken in Brussel, waar je je instapkaarten voor de twee vluchten (Brussel-Philadelphia + Philadelphia-Miami krijgt; uitstappen in Philadelphia, grenscontrole, koffers van de band halen en op de transferband leggen voor de tweede vlucht naar Miami; instappen in het tweede vliegtuig dat je naar Miami brengt.
- terugreis : inchecken in Miami, koffers worden doorgelabeld tot Brussel en zie je pas daar terug; uitstappen in Philadelphia; geen verdere pascontrole; instappen in he tweede vliegtuig dat je naar Brussel brengt.
Hartstikke bedankt voor je reactie (dit geldt ook voor trails)! Wij hebben ongeveer 2 uur (heenreis) de tijd om over te stappen. Is dit een realistische tijd om het te doen of gaat het krapjes worden?
-
Citaat:
verbeek
Klopt inderdaad.
Vanuit Nederland of België gaat enkel Arkefly(NL) rechtstreeks naar Orlando en terug is dan ook nog met tussenstop Miami.
Dit forum inderdaad goed lezen en zeker vragen stellen dat heeft ons al honderden euro opgeleverd en veel kopzorgen bespaard.
Mvg
Dan kom ik terug op mijn tweede vraag; zou het zin hebben om contact op te nemen hierover met WTC? Nu is ons immers een verkeerd ticket verkocht.
Goed lezen en onderzoeken heb ik al gedaan en heeft ook bij mij al voor vele euro's aan besparing en leuke uitjes gezorgd.
-
Hoezo een verkeerd ticket verkocht...
Je hebt duidelijk verkeerd gelezen.
Non-Stop betekent zeker niet rechtstreeks.
In dit geval treft WTC beslist geen blaam.
En tickets op 22 december voor 200,- minder lijkt mij nog al moeilijk, want het is dan hoogseizoen.
Overstappen op Philadelphia met US Airways:
Van International naar Domestic staat 90 minuten voor.
Dus zelfs nog tijd voor koffie. ;)
-
Citaat:
Livia_
Hartstikke bedankt voor je reactie (dit geldt ook voor trails)! Wij hebben ongeveer 2 uur (heenreis) de tijd om over te stappen. Is dit een realistische tijd om het te doen of gaat het krapjes worden?
Geen enkel probleem, zeker niet in Philadelphia, die niet bij de reuzegrote luchthavens hoort.
-
Livia heeft wel een beetje gelijk, WTC zet het volgende op haar website en dan moet je in de vluchtdetails kijken om te zien dat het niet rechtstreeks is, je wordt een beetje op het verkeerde been gezet.
|
|
- |
€ 831,-
bekijk vlucht |
€ 801,-
bekijk vlucht |
|
- |
- |
€ 835,-
bekijk vlucht |
|
- |
€ 931,-
bekijk vlucht |
€ 1051,-
bekijk vlucht |
|
- |
€ 998,-
bekijk vlucht |
- |
|
- |
- |
€ 1062,-
bekijk vlucht |
|
€ 1368,-
bekijk vlucht |
€ 1077,-
bekijk vlucht |
- |
|
-
Citaat:
corrus
Hoezo een verkeerd ticket verkocht...
Je hebt duidelijk verkeerd gelezen.
Non-Stop betekent zeker niet rechtstreeks.
In dit geval treft WTC beslist geen blaam.
En tickets op 22 december voor 200,- minder lijkt mij nog al moeilijk, want het is dan hoogseizoen.
Overstappen op Philadelphia met US Airways:
Van International naar Domestic staat 90 minuten voor.
Dus zelfs nog tijd voor koffie. ;)
Ik heb beslist niet verkeerd gekeken (zie Fleurida, waarvoor mijn dank!), er wordt zelfs het woord "rechtstreeks" gebruikt. Hoe duidelijker wil je het hebben, zou je denken....? En ja, er waren tickets te koop met één overstap die zo'n 200 euro goedkoper waren op het moment dat wij tickets kochten (begin april dit jaar), onder andere bij Iberia en Air Berlin. Ik vind het dus best wel misleidend, maar je hoeft het natuurlijk niet met mij eens te zijn :p
Verder bedankt voor je informatie. Lucht wel een beetje op dat we, als alles goed gaat, tenminste niet hoeven te rennen.