-
Re: Vliegen met Aer Lingus
Ik heb gisteren even een proefboeking gedaan op de site van Aer Lingus om te kijken wat de kosten waren en voor de plaatsen in het vliegtuig. Kan iemand mij iets vertellen over een annuleringsverzekering ik kan daar nergens iets over vinden zag alleen een vinkje staan voor een reisverzekering. Wij zijn pas van plan om in april/mei te gaan je weet tenslotte nooit wat er 9 maanden kan gebeuren.
-
Hmmmm..waarom sluit je bijvoorbeeld geen annuleringsverzekering bij de ANWB af? Je sluit toch niet alleeen een annuleringsverzekering voor de vlucht af, maar ook voor accomodatie, auto enz.?
-
Tuurlijk gaan we dat ook doen maar ik dacht dat ik iets over het hoofd had gezien indien we gaan boeken bij Aer Lingus, bedankt voor je antwoord Teleton.
-
ik heb op school toestemming gekregen om de kids nog 2 dagen thuis te houden ) soepele school) indien ik dat nodig vind. Dus vliegen metair lingus is voor ons geen probleem meer.
Ik vraag me alleen af.. tijdens het boeken kan je de stoelen uitkiezen..als je economy vliegt kan je vanaf rij 11 kiezen.. echter zijn de eerste vier a vijf rijen geloof ik blauw en als je deze boekt betaal je 5 euro extra per stoel
zet jullie deze plekken iets??? hebben die wat meer beenruimte oid??
-
Misschien dat www.seatguru.com je kan helpen? Hier kan je redelijk bekijken hoe het zit met de stoelen, je moet dan wel weten met welke maatschappij (uiteraard) en met welk vliegtuigtype je vliegt.
-
Ik heb ook geboekt bij Aer Lingus en gekozen voor stoelen naast de uitgang (dus duurder) maar de indeling op seatguru komt niet overeen met wat Aer Lingus zelf aangeeft. En ook op andere sites zie ik steeds een andere indeling. Na veel internet speurwerk snap ik er helemaal niets meer van.
Soms betaal je ook extra voor stoelen dicht bij de uitgang omdat je dan eerder uit kan stappen dan mensen die verder zitten. Is misschien het geval bij de 5 euro stoelen op de eerste rijen?
-
ik heb ook geen idee. idd kloppen die indelingen van seatguru idd niet
wij hebben nu gewone gekozen.. 2x2 axhter elkaar.. kindeertjes bij het raam en wij met de voetjes desnoods naar het gangpad.
-
Ik zie dat de vlucht alweer 200 euro duurder is dan 3 dagen geleden..mijn schoonouders zitten er ook aan te denken om een twee weken heen te gaan.. is de verwachting dat de vluchten nu alleen maar duurder worden of kan dat morgen weer ineens goedkoper zijn??
-
Welkom in de Wondere Wereld van de vliegtickets. Toeslaan op het moment dat de tickets voor jouw een goede prijs hebben want voor je het weet zijn ze duurder.
En ja, ze kunnen morgen weer goedkoper zijn maar er is geen peil op te trekken :)
-
wat een verschil zeg..in zo korte tijd.. nou dan moeten ze maar kijken of ze nog willen wachten of niet.. we hadden ook al usavacations gebeld maar ook die vluchten zijn sinds afgelopen maandag 130 euro p stuk duurder..en zij zeggen dat ze niet goedkoper zullen worden naar orlando.
-
Zij hebben in het algemeen een goed inzicht in de prijzen.
-
Prijzen voor april zijn ook met € 2,- gestegen!!:p
-
weet iemand waar je op schiphol je bagage af gaat leveren?? Je kan online van te voren inchecken krijg ej dan via een email een bevestiging die je uit moet printen oid??
-
Online inchecken vanuit Amsterdam zal (nog) niet gaan lukken, die optie heeft AL hier nog niet. Je checkt in bij KLM (kiosk, vertrek 2)) en gooit daar ook je bagage af.
-
En in Dublin haal je bij transfers je instapkaart voor de volgende vlucht.Wijst zich vanzelf
-
Dat laatste hoefden wij niet hoor, zowel op de heen- als terugreis kregen we voor ieder 2 instapkaarten, 1 voor in Amsterdam en 1 voor in Dublin (en terug 1 voor in Orlando en 1 voor in Dublin), wij zijn 5 augustus teruggekomen.
-
Dat verschilt inderdaad nogal eens. In Maart was het alleen de instapkaart voor de laatste vlucht terug (DUB-AMS) die we daar moesten afhalen, in Juni voor de beide tweede vluchten van de reis, heen en terug.
-
Wij kregen inderdaad ook bij inchecken al de instapkaarten voor DUB MCO. Van te voren werd er bij Schiphol verteld dat we deze in DUB konden ophalen maar door een vage storing bij de incheck machine moest alles handmatig worden gedaan door een medewerker. (Ik kreeg 4 instapkaarten ipv 6 en een foutcode) Maar werd direct netjes opgelost door een medewerker en printe de aansluiting ook direct uit. Was voor ons de 1e maal met Aer Lingus en is zeker niet tegen gevallen (al blijft Britisch Airways favoriet) op de terug weg wel een TSA controle van het vliegtuig en personeel waardoor we later vertrokken en doordat bij aankomst op Dublin er een aantal bijzonder langzame medewerkers stonden (bij de tassencontrole) de aansluiting gemist maar netjes overgeboekt naar een vlucht van 2 uur later,geen probleem dus. Douane op Dublin ipv USA is wel SUPER hoor. Terug vlucht slechts 7 uur vliegen (beetje inhalen vertraging?) genoeg beenruimte (heen meer dan terug)fijne schermpjes, aardig personeel,.. Maw Aer Lingus viel zeker niet tegen,..
-
Ben sinds dinsdag 22/8 terug van MCO.
Hier mijn ervaringen
EI doet alles om op tijd te vliegen. De terugvlucht van DUB naar AMS vertrok zelfs tien minuten te vroeg, terwijl ze heel goed moesten weten dat er een aantal passagiers nog niet op de vlucht zaten.
Op de vlucht naar MCO heb je genoeg beenruimte. Het eten is te doen en de elektronische entertainment houdt je wakker.
De vriendelijk van de cabin crew is ondermaats. Ze zijn ronduit nors te noemen.
De immigratiediensten in DUB zijn een voordeel, maar wel zeer chaotisch.
De douane en veiligheidsdiensten werken zeer traag en hebben er volgens mij plezier aan om mensen hun vlucht te laten missen. Gelukkig zaten we op rij 17 bij de terugvlucht en konden we op tijd onze aansluiting halen, maar het was toen al duidelijk dat ze alles zeer traag lieten verlopen.
-
Wij vonden het juist super gaan.Absoluut niet chaotisch.Ook de douane etc werkte snel en plezierig.Cabincrew was netjes en vriendelijk.Wij zouden zo weer met ze vliegen.
-
ook wij vonden AerLingus een prima maatschappij. De immigratiediensten verliepen bij ons prima en lekker snel.
Het cabinpersoneel was verder ook oke. Zou inderdaad volgende keer zo weer met ze vliegen.
-
Ik snap dat de prijzen elk jaar omhoog gaan, maar ik snap niet dat ik dit jaar in het hoogseizoen 670 euro en voor volgend jaar 993 euro betaal.
Kan iemand dit uitleggen. Of ben ik gewoon te snel en gaan de prijzen later nog dalen???
-
(Helaas) kan niemand je dat uitleggen. Glazen bol, waarzegger, etc. etc. Enige wat een ieder je aan kan raden is: Koop de tickets als jij de prijs goed vind. Is dat nu (nog) niet het geval dan wacht je. Wel bestaat het risico dat je dan duurder uit bent dan het huidige bedrag. Maar je kunt ook geluk hebben.. Over het algemeen vallen de prijzen echter erg tegen, en valt mij op dat enkel de minder logische (bijvoorbeeld lange overlays) relatief goedkoop zijn.
-
Ik kreeg een email van Aer Lingus zie onder:
Profiteer van een voordelig tarief en beleef de winter in de VS vanaf 259 euro.
Reisdatum: 1 november - 28 februari
Boeken vóór: 24 september
Wellicht kan iemand hier zijn voordeel mee doen.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
houtsie
Wellicht kan iemand hier zijn voordeel mee doen.
Misschien is het voor de volledigheid goed om hier te vermelden dat de genoemde prijs voor tickets naar de VS is. Tickets naar Florida (waar het op dit forum om te doen is) worden voor deze prijs niet aangeboden. Voorts is van belang te noemen dat Aer Lingus op de site de ticket prijs naar de VS noemt. De prijs van het retourticket is afhankelijk van reisdag, periode etc.
http://imageshack.us/a/img542/1363/a...ustarieven.jpg
Uploaded with ImageShack.us
-
Ton... en daarom zijn we blij dat je er weer bent!!!:D
-
probleempjes gehad met het entertainment systeem op zowel heen al sterug vlucht. Klacht ingediend en mooi een kortingsbon van 200 euro ontvangen. mooie service
-
Mijn dochter is 11 als wij heen vliegen wordt tijdens de vakantie 12 en vliegt dus al 12 jarige terug. Weet iemand of ik voor haar het kindertarief kan boeken bij AL of dat ze als volwassene geboekt moet worden.
Bij BA is het nog als kind, maar het wisselt per maatschappij!
-
Volgens mij is leeftijd vertrekdatum bepalend behalve als je van baby naar kind gaat omdat je dan ineens een stoel moet hebben, maar op de heenweg heeft een kind van 11 jaar heeft al een stoel.
Maar volgens mij kun je bij boeking geboorte datum invoeren en dan komt de prijs er vanzelf uit...
-
Weet iemand toevallig hoeveel kilo bagage je mee mag nemen ik kom er op de site niet echt uit de ene keer wordt er gesproken over 23 kilo en dan weer 32 kilo. Wij zijn met 2 volwassen en 1 kind en nemen alledrie een eigen koffer mee.
-
volgens mij 23 kg en dit staat er nog meer op mijn boekingsbevestiging
Citaat:
Longhaul bagage kosten (naar / van USA)
*Economy Class - Low Fare - 2e en volgende tas met een gewicht tot 23kg (50 pond) in rekening gebracht.
*Economy Class - Flex Fare - 3e en volgende tas met een gewicht tot 23kgs in rekening gebracht, zoals hieronder.
*Business Class - 3 zakken tot een totaal van 69kgs kosteloos vervoerd.
Van toepassing op vluchten Tussen Europa en de VS (per tas per Vlucht)
Low-fare: Vanaf tweede stuk bagage met een gewicht tot 23 kg EUR50/GBP45/USD60
Flex-fare: Vanaf derde stuk bagage met een gewicht tot 23 kg EUR50/GBP45/USD60
Overgewicht voor alle bagage van 23-32 kg EUR50/GBP45/USD60
-
Longhaul flights (to/from USA)
- Economy - Low Fare - Passengers are permitted 1 bag under 23kgs (50lbs) free of charge.
Wat is hieraan niet duidelijk?
-
Sorry kwam het niet tegen maar bedankt voor de antwoorden
-
De vluchten vanuit Brussel voor periode 11/05-25/05 zijn opeens goedkoper geworden (site van Aer Lingus zelf), mooie prijzen nu.
Alleen: overstap in Dublin is heen 1u50... Dit is te weinig waarschijnlijk?
Terug is het dan weer 5 uur wachten...
-
1.50 uur is te doen hoor, op Dublin. Het is een erg rustig vliegveld.
Terug 5 uur wachten is wel een hele tijd. Ze hebben er vorig jaar een aantal ochtendvluchten (naar AMS i.i.g.) uitgehaald, met name op Zondagochtend, dus ook die verbinding is van 1 ½ naar 4 uur gegaan. Het is niet anders.
-
En stel dat je deze vlucht toch zou missen, kan je dan pas 3 dagen (di) later vertrekken?
Of zoeken ze een andere vlucht/carrier, evt onrechtstreeks?
-
Wij hebben afgelopen zomer de aansluiting Dublin AMS gemist maar na een uurtje wachtten vlogen we met een andere maatschappij mee terug.
-
Ze zoeken dan een andere vlucht ,wij zijn twee jaar terug toen we het vliegtuig naar Orlando miste via new york naar Orlando gegaan
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Ta2 Gerrit
1.50 uur is te doen hoor, op Dublin. Het is een erg rustig vliegveld.
Terug 5 uur wachten is wel een hele tijd. Ze hebben er vorig jaar een aantal ochtendvluchten (naar AMS i.i.g.) uitgehaald, met name op Zondagochtend, dus ook die verbinding is van 1 ½ naar 4 uur gegaan. Het is niet anders.
Wij hebben in mei 1 en 25 minuten overstap, terug. Op een zondag.
-
Ik heb een beetje gelogen, het is net geen 3 uur. 8.35 aankomen. 11.30 door naar Schiphol, terwijl dat vorig jaar nog 9.30 was.
Dat was dus in één streep door, wel prettig. Misschien is het seizoengebonden.