Wat Mickey 99 zegt klopt helemaal.
Bij het boeken wordt een bedrag (verschillend per mij, rond € 500) op je CC geblokkeerd.
Het verdient dan ook aanbeveling om voor je vakantie je limiet te verhogen.
Eric
Afdrukvoorbeeld
Wat Mickey 99 zegt klopt helemaal.
Bij het boeken wordt een bedrag (verschillend per mij, rond € 500) op je CC geblokkeerd.
Het verdient dan ook aanbeveling om voor je vakantie je limiet te verhogen.
Eric
hmmm ik heb maar een vrij standaard ABN cctje met een limiet van 1250 euro :-k
Tja, da's niet zo hoog vooral als je hem naast de autohuur nog wil gaan gebruiken voor bijvoorbeeld hotel, boodschappen en dat soort dingen. Misschien is het dan verstandig om je limiet (tijdelijk) te verhogen.
Ik stort vanavond wel ff wat extra op die cc. Duurt alleen wel ff een tijdje voordat het erop staat. Naja maar hopen dat Dollar volgende week dinsdag niet te veel blocked op die cc :-o
Een telefoontje naar de klantenservice, even vertellen dat je naar de VS gaat en je kan hem bv. op 2000 zetten.
Een nog beter oplossing is eigenlijk nog een creditcard erbij, voorkomt ook problemen als je CC ineens niet blijkt te werken. (Is mij ook wel eens overkomen)
Ben je lid van de ANWB ? Dan kun je een Visa kaart erbij krijgen, die je pas hoeft te betalen als je hem daadwerkelijk gebruikt.
Zo zijn er wel meer mogelijkheden (bv een Bijenkorfkaart aanvragen).
Eric
..................Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat m'n limiet onvoldoende as, en ook nog nooit van anderen gehoord dat dat zo was.............
Ik helaas wel.
Had er even niet bij stilgestaan, maar had 2 tickets en 10 hotelovernachtingen lastminute en via Priceline geboekt. 1 Week van tevoren dus.
Keek vreemd op toen, na een ontbijtje op een terras in Miami mijn card geweigerd werd. Gelukkig had ik genoeg cash.
Even een telefoontje naar het thuisfront en vandaar naar de bank en binnen 2 uur was mijn limiet verhoogd.
Heb sindsdien altijd de ANWB cc bij me voor noodgevallen.
Let wel op dat de card een limiet van zo'n EUR 1100 heeft.
Knaapje
Het aanvragen van een extra cc duurt volgens mij wel nog wel een aantal weken. Het ophogen van het limiet kon alleen via een formulier en zou ruim een week duren. Het snelste was om zelf een bedrag naar de cc te storten via een overboeking richting ABN amsterdam die het dan weer naar je cc rekening sluizen. Dit zou echter ook max. 8 dagen duren.
Ik zou graag willen weten hoe jullie e.e.a. regelen mbt het wel/niet meenemen van geld/creditcard.
Ik ben van plan om in ieder geval iets van $ 200 contant mee te nemen als we naar Amerika gaan en de rest aldaar te pinnen uit een automaat of te betalen met de creditcard (of MOET je een bepaald minimaal bedrag kunnen overleggen als je in Amerika aankomt zodat ze weten dat je in ieder geval aldaar kunt "leven" ?).
Wat ik me verder afvraag is, is de autosnelweg naar Miami Beach vanuit Miami Airport een normale weg of betreft dit een tolweg? En, als het een tolweg betreft, zit er dan iemand waar je het bedrag aan moet betalen of moet je kleingeld ergens ingooien om verder te kunnen?
Ik vraag me derhalve ook af of het verstandig is om, als we in Amerika aankomen, zo snel mogelijk te zorgen voor kleingeld?
Verder zou ik graag willen weten of, als je met de creditcard betaald, je alleen de creditcard hoeft te geven of moet je ook je pin ergens intoetsen als je betaald met je creditcard?
Het zijn veel vragen, maar hoop dat iemand hier antwoord op heeft......
Hou er rekening mee dat je voor creditcard betalingen in het algemeen een gunstigere koers krijgt als dat je geld pint, tevens zijn er aan pinnen vaak extra kosten verbonden. Ik betaal bijna alles met de cc en alleen als het echt niet kan contant, fooi bv :-o
ik neem geen dollars mee.
ik ga altijd naar de eerste beste pin op de luchthaven, en trek daar wat geld uit de muur.
Zorg wel dat ik meteen voldoende klein geld heb.
Om eventuele tolwegen te kunnen betalen.
Heb 1 keer meegemaakt dat ik niet voldoende klein geld bij mij had.
Dan sta je daar bij een onbemande tol doorgang :-(
Toen maar heeeel veel gas gegeven en met het rood tot achter de oren verder gereden in de hoop dat ik niet betrapt was....
Pascal