Re: Welke pretparken zijn voor kinderen van 5 jaar
Onze dochter gaat al sinds ze 2,5 is mee naar de parken. Zowel bij Disney als Universal is er van alles te doen voor kids, van welke leeftijd dan ook. Bij Disney en Universal heb je leuke kinderattracties en lopen er veel characters. De waterparken hebben ook hun kids plekken en is er voldoende te doen. Discovery Cove is alleen 6 jaar als je je kind met dolfijnen wilt laten zwemmen. Heeft verder zeer mooie watergedeeltes en een mooi zandstrand. Ik zou niet weten waarom je een park niet vanwege kids hoeft te bezoeken.
We zijn verleden jaar geweest met onze dochter van toen 8 en onze zoon van toen 3, als ik nu vraag waar we in augustus weer naartoe moeten roepen ze beiden meteen EPCOT. Veder is SeaWorld en Aquatica heel goed bevallen. Dit jaar slaan we de Disney parken over en kopen we een kaart voor 2 weken onbeperk Seaworld, Aquatica en Busch Gardens, kosten $99,95 pp. Niet te duur dus.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Egadet
We zijn verleden jaar geweest met onze dochter van toen 8 en onze zoon van toen 3, als ik nu vraag waar we in augustus weer naartoe moeten roepen ze beiden meteen EPCOT..
Ben toch wel benieuwd wat jouw 2 kinderen zo geweldig vonden aan EPCOT? Mijn 2 dochters, bij bezoek resp. 10 & 8 j., vonden EPCOT echt het minste Disneypark.
Onze kindjes, toen 5 en 3 vonden Epcot ook het beste. We waren er tijdens het 'flower and gardenfestival'. Er was een tuintje aangelegd van de elfjes, ze mochten meedoen aan dansjes en er was een wedstrijd van tekeningen en glittertjes...
verder deden ze ook mee aan de kidcot activiteiten waar ze in elk land iets moesten doen en ook iets kregen om aan hun maskertje te hangen. We hebben gaan kijken naar verschillende optredens, ook naar de snoepkunstenares Miyuki in Japan Ze stonden versteld van de mooie dingen die die maakte, en werden nog beloond met zo'n prachtig snoepje ook. Ze vonden alles geweldig. We hadden toen wel een dubbele buggy gehuurd zodat ze konden zitten als ze moe waren. we eindigden met in Frankrijk te eten, daar kwam een garcon met een sprekende Ratatouille onder een stolp te voorschijn... ja, toen kon het helemaal niet meer op.
Voor de rest vonden ze natuurlijk ook animal, magic kingdom, MGM en Seaworld meer dan leuk.
Nou Belske,
Mijn dochter vind dit park ook heel leuk.
Wij zijn altijd tijdens het flower and garden festival geweest.
Zij vind Soarin en testtrack geweldig.
Verder het slenteren in het landen gedeelte, de vlindertuin, snuffelen, tekenen, verzamelen van stempelsen foto's van al die charaters etc etc.
Het = gewoon een heel ander park, met een aparte sfeer.
vergeet ook niet het vuurwerk dat er s'avonds gegeven wordt.
Greetz,
Pascal
Maar als je kinderen vraagt : 'naar welk Disneypark willen jullie absoluut terug?', dan denk ik toch niet dat EPCOT op de eerste plaats komt hen.
Moet eerlijk bekennen Belgske dat ik dit ook niet verwacht had, maar in het eerste deel hebben ze zelf vanalles kunnen doen zoals het Piggy Bank spel, we hebben ze beiden een paspoort gekocht waarin ze in ieder land een stempel kregen en een inwoner iets schrijft in de eigen taal en verder was de Kidcot Funstop een succes, knutselen. Je moet als ouders een beetje geduld hebben maar het loont. Bij onze dochter is het Kim Possible Avontuur waarbij je opdrachten via en mobieltje krijgt erg in de smaak gevallen. Zie zie je maar weer dat kids je toch kunnen verrassen.
Blijkbaar.
Ik moet wel toegeven dat bij ons bezoek aan Epcot het ontzettend druk was en dat mijn vrouw de ganse dag last had van een irritante hoofdpijn. Dit kan dus wel eens beinvloedbaar geweest zijn voor onze beoordeling.
Ik heb alle reacties doorgelezen en weet nu wat meer. En we zijn eruit. We gaan zo'n combiticket nemen voor Seaworld en Aquatica en kopen daar wel een Magic Your Way ticket voor Disney. Zoveel scheelt dat blijkbaar toch niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
belgske
Maar als je kinderen vraagt : 'naar welk Disneypark willen jullie absoluut terug?', dan denk ik toch niet dat EPCOT op de eerste plaats komt hen.
Dat zou ik maar niet te hard roepen, die van ons wil daar toch echt altijd heen. Zodra wij het over Disney hebben heeft hij het over Epcot, daar mogen de kleinste maskers kleuren en allerlei dingetjes die eraan gehangen worden verzamelen en ook kan je daar een paspoort kopen waar ze dan van alle landen stempels in krijgen.
Tevens is Epcot, Soarin en Future world (in de bol) toch echt favoriet bij hem en hij is pas 5 geworden.