Kan me goed voorstellen dat dat wisselt per villa. Voor je lange tijden gaat zitten internetten of misschien wel naar huis gaat zitten bellen, zou ik zeker proberen de kosten helder te krijgen bij de eigenaar.
Afdrukvoorbeeld
Kan me goed voorstellen dat dat wisselt per villa. Voor je lange tijden gaat zitten internetten of misschien wel naar huis gaat zitten bellen, zou ik zeker proberen de kosten helder te krijgen bij de eigenaar.
Het stond in mijn geval gelukkig met koeieletters op de telefoon vermeld. Ze wonden er geen doekjes omheen. Het lokaalbellen was idd gratis zoals je al vertelde....
In Amerika is het heel gewoon dat je als particulier voor alle lokale telefoontjes een vast bedrag per maand betaald, bijv. $20. Het maakt dan niet meer uit of je nu 1 minuut, 1 uur of 20 uur belt. Je zal dus nooit meer (en ook niet minder!) dan $20 op je telefoonrekening zien staan voor je lokale telefoontjes.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danny
Uiteraard is het aan hotels en villaverhuurders vrij om de tarieven zo hoog of laag te maken als ze willen. Voor je gaat bellen altijd even navragen! 1 minuutje bellen naar Nederland vanuit een hotel kan je zo $5-$10 kosten... :shock:
Daniel
Heb inmiddels ook even bij Am. Vac. geinfoo'd. Ook zij bevestigen dat de local calls gratis zijn, maar dat je misschien wel een activeringsfee bij de lokale sleutelhouder moet betalen (een paar $) om de telefoon aan de praat te krijgen bij 1 van de vele providers. Ze gaan hedenmiddag even checken (en nog wat andere info vergaren) of dit klopt en geven dit aan mij door. Als er nieuws is zal ik dat melden.
Bij de meeste villas,s is dat gratis. als je lokaal inlogt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit
Ik doe dat al jaren zo met internet.
Maar er zijn ook villa,s die hebben een extra kastje er bij.
Dan moet je wel betalen. en dat is duur.
De eigenaar krijgt er de heft van en het manegement de ander helft.
Het zat er bij onze villa ook in toen wij hem kochten ik heb heb het weg laten halen
Cees
Hoe zit dat dan met internet? We willen een laptop mee nemen, maar je hebt toch ook een wachtwoord en een inbelnummer nodig neem ik aan. Hoe kom je hier aan?
Wij hebben een inbelabonement bij Compuserve/AOL en die hebben weer een lijst met internationale lokale inbelnummers, waaronder 4 stuks voor de Orlando/Kissimmee area. Je hebt dus gewoon een account met een wachtwoord. Je hebt ook gratis lokale providers waar je kunt opgeven, maar wel van tevoren, via internet. Of je neemt een proefabonement voor 2 maand (bij CS) en zegt die dan na je vakantie weer op. Wij hebben het abo gehouden omdat we nog wel vaker weg gaan. In hotels met free internet kun je zo inpluggen, die hebben veelal een eigen server waarmee je direct op 't web kunt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mellie
Kijk anders even op deze draad van de amerika.pagina. Daar staat nog veel meer info. Suc6.
Dankjewel!
Ik laat mijn mobieltje maar thuis, het is geen triband dus kan ik allerlei trukjes toepassen maar helaas. :evil: :mrgreen:
Harm
Je kan op Schiphol bij vertrek een mobieltje huren voor de USA......Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harm