Een midsize SUV is daarvoor voldoende. Tenminste ... tenzij je een Jeep Liberty meekrijgt of -neemt. Wij hadden in die klasse steeds een Toyota RAV4 of Dodge Journey, en daar kregen we - met gemak - veel meer bagage in dan jij nu opnoemt.
Afdrukvoorbeeld
Een midsize SUV is daarvoor voldoende. Tenminste ... tenzij je een Jeep Liberty meekrijgt of -neemt. Wij hadden in die klasse steeds een Toyota RAV4 of Dodge Journey, en daar kregen we - met gemak - veel meer bagage in dan jij nu opnoemt.
In een midsize SUV krijg je met wat goed stapelwerk ook 5 koffers, alleen is je zich naar achteren door de binnenspiegel dan niet veel, maar dat is een keus die je maakt. En je kan met gemak ook in een midsize SUV goed zitten met 4 personen alleen de beenruimte achter is dan niet geschikt voor langere personen.
De keus voor een auto is altijd heel persoonlijk en zal vaak een keus zijn tussen budget en luxe voor het zitten en om koffers kwijt te kunnen in de auto. Voordeel van een SUV is altijd dat je in de hoogte kan stapelen met je koffers, denk er alleen even aan dat je wel zo stapelt dat bij hard remmen of een aanrijding de koffers niet door de auto vliegen. Dus zet de koffer tegen de achterbank rechtop zodat die de andere tegen houdt.
Ik begrijp dat Lion gebruik gaat maken van reistassen, die kun je goed 'stouwen' in de kofferbak :roll:
Wij hadden vorige maand een Dodge Journey (Midsize-SUV) en die had inderdaad ook een grote bagageruimte waar onze 3 koffers + 3 stuks handbagage met gemak ingingen.
http://3.bp.blogspot.com/_itsdkGev1v...ridaforum2.JPG
http://4.bp.blogspot.com/_itsdkGev1v...ridaforum1.JPG
Groetjes,
Pieter & Petra
Ik heb momenteel deze auto gehuurd
Economy 4 Dr
Chevrolet Aveo 4-door
Niet mogelijk met
een One Way!
automaat a/c
we gebruiken de auto alleen om vanuit Orlando nar het Hotel te rijden en om naar de pretparken te gaan.
we zijn met 2 personen en van plan 2 harde koffers en 2 keer handbagage mee te nemen. Gaat dit lukken of moet ik toch gaan upgraden?
Met 2 personen en 4 deuren gaat het al gauw.
De oplossing is echter heel eenvoudig:
De Aveo is ook in Nederland te koop, even langs een Chevrolet dealer en je kunt hem bekijken.
Knaapje
Let wel:
...... or similar.......
je kan ze toch gerust op de achterbank leggen indien de koffer te krap is
dat idee had ik zelf ook. Zo niet, dan gaat de 2e persoon maar met een koffer en een taxi naar het hotel of wacht die daar maar mooi ;)
Zoveel hebben we de auto verder niet nodig en ik vind het toch wel zonde om dan een grotere auto te gaan pakken, overigens rijd ik ook liever niet in zo een mega wagen!
Daar hoef je je echt niet druk over te maken. Twee harde koffers gaat best, en handbagage prop je altijd wel ergens tussen. Als je al ziet wat in NL in een Suzuki Alto gepropt kan worden .... (:arrow:Njit) Die enkele keer dat het nodig is wordt je vanzelf vindingrijk met de beperkte ruimte. Zoals: Eén gote koffer op de rechter voorstoel, en de passagier achterin. Als het voor even is, maakt dat niet zoveel uit. Vervoer is dan het doel, en even niet het comfort.
Suzuki Alto en een Aveo zijn niet te vergelijken ivm hatchback/sedan verschil. In een Alto zal je meer kwijt kunnen, bank naar voren en je hebt een minivrachtwagen.
In die Aveo kan je achterin denk ik 1 harde koffer kwijt en daarnaast iets zachts.
De andere harde koffer moet op de achterbank. 2 harde koffers achterin een Aveo? Alleen als ze klein van stuk zijn. Zelfs met een Dodge Avenger waren 2 harde koffers al een probleem. Geen SUV ervaring, maar als je kijkt naar bijv. Fullsize sedan, gaat er wel veel in een Chevrolet Impala.
Welke auto zou volgens jullie het meest geschikt zijn voor 4 volwassen (2 personen bijna 1,90m) + 4 grote koffers en eventueel 4 handbagage? Denk dat een Midsize Suv te klein gaat zijn (koffer geraakt er niet in of ga ik op mijn benen moeten leggen) of zou dit lukken als we de voetjes intrekken?