Een korte Google actie levert mij de volgende hit op. Volgens die site heb je dus wel ergens recht op, maar ze zijn niet concreet. Neem dus eerst contact op met ArkeFly volgens de gangbare wegen. Lees ook eens op hun (vrij karige) faq.
Afdrukvoorbeeld
Wij hebben goede ervaringen met United op dit gebied, we kregen 600 pp en vouchers.
Maar hoor en lees dat het ook anders kan zijn
Ze vroegen wel het niet aan de andere passagiers te vertellen dat ze recht hadden op deze vergoeding, omdat dat een te grote strop zou zijn
30 januari zijn wij met Arke-fly naar Florida (Miami) gevlogen. Helaas hadden we door een technische storing in totaal 26 uur vertraging. Hierdoor hebben wij de eerste hotelovernachting gemist (was al betaald) en 1 dag autohuur. Daarbij hebben wij ook nog eens één vakantiedag minder gehad.
Na het een en ander op internet gelezen te hebben ben ik erachter gekomen dat je recht hebt op een vergoeding van 600 euro uitgekeerd door Arke-fly. Wat blijkt is dat ze hier alles aan doen om onderuit te komen. Je zult echt met een rechtsbijstandverzekering veel moeite moeten doen om dit geld te ontvangen. Helaas hebben wij geen rechtsbijstandverzekering dus dit is geen optie voor ons. Ik zie op internet ook vele berichten over EU-claim staan. Een bedrijf wat blijkbaar voor jou het geld probeert binnen te halen en daarvoor in ruil 30% van het geld willen hebben. Op zich niet verkeerd, hoef er ook geen geld aan te verdienen maar zou wel graag de kosten vergoed willen hebben die ik gemaakt heb.
Nu vraag ik me alleen af.. heeft iemand hier ervaring mee? Heeft er iemand al ooit geld gekregen via EU-claim. Ik lees namelijk vooral negatieve berichten over dit bedrijf en ben nog niemand tegen gekomen die daadwerkelijk geld heeft ontvangen.
Over de vliegmaatschappij DELTA zijn wel postitieve berichten dat zij uitkeren, Arkefly ben ik nog niet tegengekomen... Heeft iemand ook geld gekregen van Arke-fly wegens een vertraging?
Hier is al een topic over http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6437&page=4.
Wij hebben een dag auto uur en accommodatie vergoed gekregen, we vlogen met United en daar brandt eu-claim zijn vingers niet aan. Ik heb het in bovenstaand topic beschreven.
Nog een vraagje wat als united onze uren van de vlucht telkens veranderd zodat je overstaptijd wel erg kort word?
Vorig jaar met continental airlines naar Newark
Vlucht zou om 9.40 vertrekken. Op de luchthaven aangekomen bleek dat de vlucht vertraagd werd. Het werd 13uur. Geen probleem dacht ik...
13uur werd 19uur...
19uur werd gecancelled!!!!
Ik zat daar al van 6 's morgens op de luchthaven met mijn dochtertje van 4, die Down syndroom heeft.
Ik was zo boos dat ze het heel de dag gerekt hadden.
Wat hebben wij als compensatie gekregen: 400$ per persoon aan travel reward. Komt eigenlijk neer op bijna een gratis vlucht.
Ik heb hier niet heel veel moeite voor moeten doen. Gewoon boze brief naar Continental.
Technische storing is hun fout dus zij moeten ervoor opdraaien. Ik zou niet tevreden zijn met een compensatie van hotel ofzo.
beste forummers,
ik ben net terug van onze cruise en een paar dagen Orlando.
Wij zijn hetvolgende tegengekomen:
Mijn schoonouders kwamen enkel voor de cruise naar Florida. Zij vlogen dus een paar dagen later dan ons naar Fort Lauderdale. (wij zijn eerst met de kinderen een paar dagen naar Orlando geweest). Wij zouden ze dan ophalen in hun hotel in FLL op de dag van inscheping (26 feb). Zij vlogen op zat 25 feb vanuit BRU naar JFK en dan naar FLL (geboekt bij KLM, uitgevoerd door DELTA).
Nu werd hun vlucht van BRU naar JFK echter gecancelled op de dag van vertrek door een technisch probleem aan het vliegtuig (deur kapot of zoiets). Zij werden dan uiteindelijk omgeboekt om via Londen naar JFK te vliegen. Maar omdat deze vlucht pas uren later in JFK aankwam, hadden ze daar geen aansluiting meer naar Fort Lauderdale. Ze moesten dus overnachten in JFK (geregeld door Delta).
Bovendien was hun baggage ook niet in JFK. En ze hadden economy confort geboekt op de oorspronkelijke vlucht en dit op hun nieuwe vlucht niet gekregen. Daarenboven hadden ze via priceline een nacht in FLL geboekt en konden ze die dus niet meer annuleren (prepaid).
Dan zijn ze heel vroeg moeten opstaan om op zondag van JFK naar FLL te vliegen zodat ze nog op tijd waren voor de inscheping op het cruiseschip. Dit is uiteindelijk wel gelukt, maar ze hadden hun baggage nog steeds niet. Deze hebben ze pas 2 dagen later in Puerto Rico gekregen.
Het was dus een zeer stresserend begin van hun vakantie...
Hebben ze nu recht op een bepaalde schadevergoeding omdat ze +- 13u te laat op hun eindbestemming aankwamen? En zo ja, welke (terugbetaling, vouchers,...?
En moeten ze hun klacht bij KLM of DELTA indienen?
Wie weet hier iets meer over?
alvast bedankt!
Kijk even op https://www.klm.com/travel/nl_nl/cus...s/index.htm#p7
Als de ticket nummers dus gewoon met 074 beginnen kunnen je ouders daar een formulier invullen. Ik vond KLM hier coulant in, ook onze kleine (eten, drinken, tandenborstel, etc.) kosten werden gewoon vergoed, ook al hadden we geen bonnen.
Net deze reactie van KLM ontvangen op mijn klacht:
Wat denken jullie hiervan? Stopt het hierbij of moeten wij toch verder gaan?Citaat:
'Dank u wel voor uw e-mail, die wij op 6 maart 2012 hebben ontvangen.
Het spijt mij te vernemen dat uw vlucht KL8440 van Brussel naar New York op 25 februari 2012 werd geannuleerd. Ik kan mij goed voorstellen dat dit een teleurstelling en vervelende situatie voor u en uw vrouw moet zijn geweest. Namens KLM wil ik u graag mijn welgemeende excuses aanbieden voor het ondervonden ongemak.
Onze eerste zorg is de veiligheid van onze passagiers, ons personeel en het publiek te waarborgen. Daartoe handhaven wij de hoogste onderhoudsnormen op al onze vliegtuigen. Wij zullen een vliegtuig dat niet volledig werkt niet toestaan om te vertrekken. Het niveau van stiptheid en geplande dienstschema blijven afhankelijk van omstandigheden.
Op 17 februari 2005 is EU verordening EU 261/2004 van kracht geworden. Deze Europese regelgeving schrijft voor hoe luchtvaartmaatschappijen hun klanten moeten compenseren en assisteren bij een overboeking, vertraging of annulering van vluchten vertrekkend uit of vliegend naar EU landen.
Uw vlucht met nummer KL8440, werd om technische redenen geannuleerd. Conform artikel 5.3 van de EU Verordening is dit een situatie van overmacht en had KLM dit, ondanks het nemen van allerlei voorzorgsmaatregelen, niet kunnen voorkomen. Gezien het bovenstaande kan ik uw verzoek om compensatie helaas niet honoreren. Om de zelfde reden kunnen wij helaas uw vooraf geboekte hotel niet vergoeden, ik adviseer u uw reisverzekering hiervoor aan te schrijven.
Ik begrijp dat dit geen prettige mededeling zal zijn, maar vertrouw erop de zienswijze van KLM voldoende te hebben verduidelijkt. '
En zelf eerst of via iets als euclaim?
EUClaim kan verifieren of het daadwerkelijk een technische oorzaak had.
Luchtvaartmaatschappijen verschuilen zich hier vaak achter.