Hey die heb ik nog op het werk liggen die stekkers :-)
Afdrukvoorbeeld
Hey die heb ik nog op het werk liggen die stekkers :-)
Hallo Allemaal,
Ik vroeg me af of ik mijn mobiel en/of video camera makkelijk kan opladen in hotels e.d. Heeft iemand daar ervaring mee.
Lees dit topic eens goed door. Er staat allerlei info over het voltpercentage van opladers 100v-220v, wereldstekkers, stekkerdozen etc.
Grz
Ton
Ga eens naar deze site http://www.omvormer.net/ en veel van je vragen worden opgelost.
Ik heb dit jaar een stekkerblok uit NL meegenomen en daar een US-stekker aangezet. Stekker is hier in FL overal makkelijk te krijgen, de mijne komt van de Walmart ($1,50 of zo).
Het is wel een zooitje onder het bureautje.
http://img338.imageshack.us/img338/2721/zooilp9.jpg
Ik vraag me nog wat af.
Ik heb zo'n (gammelle) wereldstekker. Nu heb ik uiteraard van alles opladers. Nu heb ik gekeken en ze werken ook allemaal op 110. DUS: insteken zou je zeggen.
Maar is het ook mogelijk om een gewone nl stekkerdoos mee te nemen, die in de wereldstekker te doen en dan al mijn opladers tegelijk in de stekkerdoos te stoppen?
Want als ik achterop de stekkerdozen kijk, dan staat daar 16 ~
(onder de 16 staat) 250
Dus vraag me af of die het dan wel doet op 110? Sjouw liever niets voor niets mee (en nee, ik heb geen zin om met een schoevedraaier in de weer te gaan, ik helaas niet zo technisch)
Ik doe de afgelopen jaar niks anders. Gaat prima.
Ook hier (en nu) doen we het op die manier en die kriebels 16/250 slaat op de maximumbelasting van zo'n doos, dus minder kan altijd.
En als je werkelijk een gammele wereldstekker hebt, hier bij de Publix hebben ze voor een paar dollar een nieuwe, die beter past (3-pens) dan onze ouwe gammele, die overigens samen met de kapotte föhn (je moet die niet op 110 laten staan als je weer terug bent #-o) naar de Recycling is gegaan.
We jammer, maar we hebben nu een betere stekker :lol:
okay super
dann kopen we gewoon bij de publix een nieuw stekkertje eraan
stop de stekkerdoos meteen in mijn tasje "mee op vakantie"
Sommige apparaten zullen niet goed opladen omdat die zijn 220V geschikt zijn en niet voor 110V. We hadden een omvormer en die lost dat probleem op.
Kosten zijn ongeveer € 25,-