-
Hallo
Na zo’n drie maanden weet ik wel hoe het werkt. Dat was de vraag ook niet. De originele vraag was
“Hallo
Omdat het een keer fout gegaan is met mijn TomTom even de volgende vraag.
Kan ik hier in Nederland een route uitstippelen voor b.v. Florida??
Harm”.
Dat Tom Tom niet onfeilbaar is blijkt uit het volgend. Als ik invoer een rechtstreekse of kortste verbinding tussen twee punten in mij woonplaats. En deze gaat door het bedrijven terrein dan laat TT mij om het terrein rijden. Als ik zelf er het bedrijven terrein doorga rekent hij onmiddellijk een nieuwe weg uit, en brengt mij langs de juiste weg thuis.
Harm
-
Ja, ik ben het met Harm eens, hoor. In Nederland kwam onze Tom Tom niet op tijd, dus gebruikten we Destinator, ook erg goed. Maar soms ging hij helemaal uit de weg, heel verwarrend. Als je dan in een file staat wil je gewoon een uitweg. Daarom vind ik, dat een papieren kaart nog steeds onontbeerlijk is!
-
Ik rijd al jaren door Amerika zonder Gsm, laptop en TomTom etc. En heb altijd contact met thuis gehad en ben nooit verdwaald. Dankzij de TomTom die naast mij zat met een Rand Mc Nally road Atlas. Omdat ik dit jaar een Mio 168 met TomTom heb gekocht wil ik die als “aanvulling” wel eens in Amerika proberen. Vandaar mijn vraag m.b.t. het vooraf plannen van een route.
Harm
-
Navigatie
Hallo tis nounou hier, heb nog een vraagje wij vertrekken op 9 januari voor 3 weken naar Florida we beginnen in Miami en vertrekken terug in Orlando, is het nuttig om een gps te huren of staat alles er goed aan geduid ?Ik heb al gelezen dat het soms ingewikkeld is ? Het is de eerste maal dat we Amerika bezoeken graag antwoord hierop dank u ! :oops:
-
Re: GPS
Miami is een grote drukke stad. Hier kun je eenvoudig verkeerd rijden.
De snelwegen zijn wel allemaal goed aangegeven. Hier zul je niet echt een GPS nodig hebben. Orlando is echt alles goed aangegeven en is ook erg relaxed rijden.
-
Een GPS is niet echt nodig. Wij gaan al jaren naar Amerika en gebruiken alleen een Rand Mc Nally road Atlas. We zijn natuurlijk wel eens verkeerd gereden. Maar alles staat goed aangegeven, zeker de straatnamen. Het is alleen even wennen waar de aanwijsborden staan, maar als je dat door hebt is er niets aan de hand. Met een beetje oriëntatie vermogen kom je in zowel Miami als in Orlando altijd op de goede plaats.
Harm
-
Het grote nadeel van een GPS systeem vind ik, dat je nooit de weg leert, je volgt alleeen de aanwijzingen.
Zonder GPS moet je op de kaart kijken, en begrijp je hoe een stad in elkaar zit.
Het rijden in de USA is heel simpel, alles is goed aangegeven, alleen wordt veel meer dan hier met de windstreken gewerkt.
Dus even op de kaart kijken waar je heen moet, en dan gewoon die richting volgen.
Miami is inderdaad erg druk en groot, en ik ben er heus wel eens verkeerd gereden, maar dat is juist de charme vind ik, en als je je goed orienteerd kom je er altijd.
Eric
-
Op dit forum is al eerder gediscussieerd over het nut van een gps. Ik ben zelf een groot voorstander van een GPS (bijv. Neverlost van Hertz). Je komt op plekken waar je anders niet zou komen omdat het wat lastig vinden is. In het Neverlost-systeem zijn ook de Yellow-pages opgenomen dus als je Chinees wilt eten toets je dat in en het GPS leidt je naar de dichtsbijzijnde Chinees of als je naar de bios in Winterpark wilt dan kun je dat ook aangeven. Met name als je van tevoren geen hotels o.i.d. boekt is het ook handig als je aan het eind van de dag kunt zoeken naar een motel in een couponboekje en dan het adres kunt ingeven in het gps. Scheelt een hoop tijd en ergernis (zeker na een dagje rijden). Ik huur nooit meer zonder!
-
Hallo
Ik ben geen voor of tegenstander van het gebruik van GPS. Wij doen het al jaren zonder en vinden prima de weg in Amerika. Ik vind het zoeken en verkeerd rijden , wat zelden gebeurt, zo zijn charme hebben. Zeker als je met vakantie bent. In Orlando en andere steden is de hoofdstraat meestal voorzien van een keur aan eetgelegenheden. Als ergens een hotel is dan is er meestal ook een eetgelegenheid in de buurt. De ruime opzet van de wegen geeft je ook nog eens de mogelijkheid tot keren en het parkeren geeft meestal ook geen probleem, alleen in de grote steden
Harm
-
Ik ben het helemaal eens met Harm. Al kan ik me voorstellen dat als je een rondreis maakt en beperkt bent in je tijd het wel tijdsbesparend kan zijn als je heel snel je hotel kunt vinden (is mij ook altijd gelukt zonder GPS), bij de attracties komt (voor mij nooit een probleem geweest) en zo. Gemak dient de mens, maar het avontuur is ook leuk!