Het verschil tussen een economy car en een midsize suv is 28 euro per week. Voor 4 euro per dag ga je toch niet het risico nemen dat ze je in een koekblikje met draairaampjes wegsturen?
Afdrukvoorbeeld
Draairaampjes heb ik daar nog nooit zien staan ;)
Ik heb er dit voorjaar nog eentje mee gehad. Voor een uurtje, snel omgeruild voor een GMC..........:grin:.
Uit het reisblog van 27 maart 2012Citaat:
Ik kreeg een auto mee; een compact-car. Dat is behelpen hoor, geen cruise control, de airco kent maar één stand en de spiegeltjes, stuurtjes en stoeltjes lijken allemaal kinderspeelgoed......
Oh :o Alsof ik de omschrijving van onze Suzuki Alto lees! Bedoel, Airco één stand? De ARKO-stand toevallig? ;)
Voor maar 4 euro per dag meer,... wist ik het wel!
Hoi,
Mijn dochter en schoonzoon willen graag in augustus 2013 naar Florida. Hij is dan 24 jaar en 10 maanden oud. Hij is dan al 6 jaar in het bezit van een rijbewijs (behaald 8 december 2006). Nu zien we dat bij het huren van de maatschappijen er een toeslag per dag word gerekend omdat hij nog geen 25 is. De huur word dan wel extreem hoog.
Heeft iemand een suggestie of er een maatschappij is die wel goedkoper is en niet zo halstarrig vast houd aan deze 25 jaar.
Erik
Kort antwoord: Nee. Die grens is er nu eenmaal. Daar valt niks aan te doen behalve 2 maanden later op vakantie gaan.
USAReisen.de heeft een Underage pakket. Daarmee betaal je ook wel een toeslag maar wellicht wel betaalbaar voor je dochter..
ps, hoe lang je je rijbewijs hebt is van geen enkel belang. Als je 25 bent en net 1 maand je rijbewijs hebt dan krijg je die auto gewoon mee.
Na enig zoeken zie ik dat er bij Sixt wel de mogelijkheid bestaat om voor een redelijke prijs een auto te krijgen.
En wat ben je dan kwijt? Sixt is nu niet echt een veelgenoemde aanbieder...
Te huren.....denk ik:confused:
Misschien is het goed om even een link naar de site vermelden zodat iedereen de condities kan lezen en, nog beter, van die condities kan profiteren.
Op de site van Sixt staat wel een beetje verscholenCitaat:
Voor jonge bestuurders wordt een toeslag berekend (zie onze verhuurinformatie). Deze wordt op de ophaallocatie berekend.
Ik vind het niet zo duidelijk of er nu wel of geen toeslag wordt geheven.Citaat:
[Leeftijdsbeperkingen
In Florida and Georgia, the following rules apply for the minimum age and possession of a driver's licence::
21 years/1 year for vehicles in groups ECAR to FCAR, MVAR to SVAR, CTAR, CFAR, IFAR.
25 years/1 year for vehicles in groups PCAR, LCAR, FVAR, STAR to XTAR, SFAR to XFAR.
Driving licence for vehicle groups FVAR must include approval for category D1.
EU citizens can drive vehicles with up to 8 passengerseats.
There is no charge for drivers under 25.
Nogmaals gekeken en volgens mij is er geen toeslag. We gaan denk ik ook nog maar even telefonisch contact zoeken. Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat je een fikse borg moet betalen.
http://www.sixtblog.com/travel-advic...arge-under-25/