Suggesties: Florida met camper in april 2009
Beste medeforummers,
Na een rondreis van een maand met een camper in het Zuid-Westen (apr/mei 2008), willen we nu in april 2009 met onze dochter (dan bijna 2 jr) opnieuw met een camper gaan trekken, maar dan door Florida.
Het reizen met een camper is ons zo goed bevallen, dat we er nu weer voor willen kiezen.
Nu hebben we toch wel wat vragen:
- Is april een goede tijd om te reizen?
Welke "start" plaats zouden jullie kiezen, Miami, Orlando of Tampa?
Met de klok meereizen of tegen?
Kunnen we het binnen 4 weken allemaal op het gemak doen?
Natuurlijk zijn andere suggesties en/of opmerkingen welkom http://www.allesamerika.nl/forum/ima...on_biggrin.gif !
Re: Suggesties: Florida met camper in april 2009
Mijn 1e vraag is waarom in hemelsnaam met een camper????????
Het zuidwesten is daar zeer zeer geschikt voor maar Florida toch echt een heel stuk minder (ik wil niet zeggen helemaal niet maar denken doe ik dat wel).
Florida is heel anders dan het zuidwesten, minder uitgestrekt, naar mijn idee ook veel minder campgrounds.
De vraag is wat wil je zien van Florida??
Wil je het standaard rondje doen of wil je echt evrder naar het noorden van Florida waar minder te zien is (niet dat het oersaai is maar wel minder te zien/doen/beleven).
Als je een rondje doet dan kun je met 4 weken echt héél veel zien, mijn tip is dan ook een rondje welke kant op en hoe en of wat eerst maakt niet heel veel uit maar bv:
St. Augustine, oostkust naar beneden, Miami, Key West, Everglades, Westkust naar boven. Daar 2 weken over gaan doen is lekker de tijd en dan 2 weken verblijven in Orlando voor de pretparken, het shoppen en alles wat Orlando te bieden heeft.
De april, mei periode is uitstekend om te gaan.
Mijn advies is dus denk echt heel erg na over of je echt wel een camper wilt nemen, wil je dat echt dan kan dat natuurlijk wel....
Misschien heb je iets aan deze site : http://www.visitflorida.com/listings.../filtergroup.5
Of deze: http://www.visitflorida.com/guides/
Er staan verschillende folders op en ze vallen binnen een paar dagen bij je in de brievenbus inclusief een kaart van Florida.
Have fun :lol:
Vier weken Florida lijkt me erg lang [hoewel het stuk van de panhandle ook heel mooi schijnt te zijn.] We hebben vorig jaar kerst gekampeerd op twee verschillende campgrounds. In sommige stateparks zijn erg leuke en mooie campgrounds. Geschikt voor camper en tent. De verschillende stateparks vind je via http://www.floridastateparks.org/ en in veel parken is de natuur mooi, maar echt niet te vergelijken met het zuidwesten.
Het lijkt me dat april een prima tijd is om te gaan, nog niet zo benauwd warm en misschien valt het nog mee met de muggen.
We gaan proberen om voor de kerst 2010 (:shock:)te reserveren op Bahia Hondastatepark, ligt op een van de Keys, maar deze heel snel vol rond die tijd. In april zal er best plaats zijn. Dit jaar nemen we geen tent enzo mee, want met oud&nieuw zitten we in New York en dan is het zo'n gesleep. Fijne vakantie!
O.k. Laat ik de vraag anders stellen (klinkt mss ook vriendelijker:wink:)
Wat vinden jullie zo fijn en prettig aan het reizen met een camper.
Wat zijn jullie voordelen daarin en welke nadelen zien jullie in het met een auto reizen en in hotels/villa overnachten??
Dit vraag ik dan vooral omdat het reizen in Florida zo anders is dan het reizen in het zuidwesten.
Misschien als jullie concreet aangeven wat jullie er zo prettig aan vinden dat we daar gericht antwoord op kunnen geven.
Niet om het te bashen hoor, als jullie met een camper willen reizen moet je dat vooral doen, je moet je dan ook zeker niet laten tegenhouden door een ander.
Maar het fijne van dit/een forum is dat je elkaar adviezen kunt geven en tips en daardoor zal iemand mss overstappen van een idee.
Hoi,
Aangezien we reizen met een kleine, vinden we het prettig om te kunnen stoppen wanneer we willen en dat je dan ook gelijk alles bij de hand hebt. Met de camper sta je ook dichter bij de natuur, om het maar zo te zeggen.
Het geeft ons veel meer vrijheid. En een camper is in verhouding tot een auto toch wel lekker ruim ;)!
Ook het telkens in- en uitpakken van tassen/koffers staat ons wat tegen.
Uiteraard doen we uiteindelijk wat we zelf willen, maar we vinden het zeker leuk als er suggesties e.d. komen.
Nog even een tip. Als je de folders ontvangt ( ze komen uit Duitsland) zit er een kaart in met nummers. In de folders staan advertenties met ook weer nummers.
Je kunt dan over de dingen waar je in geïnteresseerd bent apart informatie opvragen.
Je kunt de kaart opsturen maar ook even naar de site gaan en daar de nummers waar je meer van wilt weten aankruisen.
Deze post komt wel uit Amerika dus het duurt wat langer :lol:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
chelled
Met de camper sta je ook dichter bij de natuur, om het maar zo te zeggen.
Dit is voor ons de reden om te kamperen [en het is lekker goedkoop, da's een tweede reden] Zeker als je meer in de natuur wil zijn, orienteer je goed op de stateparkcampground, ik neem aan dat je de campgrounds van de national parks in het zuidwesten kent: waar wij gestaan hebben lijkt er zeker op. 's avond dit bezoek .....:D
http://i156.photobucket.com/albums/t...s/P1010268.jpg