Gebruik ook earplanes.
Voorheen had ik altijd dat een dag of 2 , 3 mijn oren dicht zaten sinds ik de earplanes gebruik nergens geen last mee van.
Afdrukvoorbeeld
Gebruik ook earplanes.
Voorheen had ik altijd dat een dag of 2 , 3 mijn oren dicht zaten sinds ik de earplanes gebruik nergens geen last mee van.
Hier ook een dochter die huilde van de oorpijn in het vliegtuig. Wat haar hielp zijn earplugs: oordopjes die je net voor de start in de oren 'schroeft' en er, als je in de lucht bent, er weer uit haalt. Zodra de landing begint doe je dat weer. Het idee is dat het drukverschil dan geleidelijker wordt opgelost.
Daarnaast kregen we de tip om voor vertrek de neus 'Door te spuiten' met Otrivin. Wat precies het verschil heeft gemaakt, weet ik niet, maar dat het werkte weet ik wel.
Vroeger heb ik wel meegemaakt dat het cabinepersoneel als 'noodoplossing' plastic bekertjes uitdeelde aan de ouders van kleine kinderen, deze konden ze dan tijdens de landing over de oortjes houden en dat scheen wel te werken.
Otrivin is mij ooit aanbevolen door de huisarts toen ik met een flinke verkoudheid naar de US ging, heb zijn advies opgevolgd en inderdaad geen last van mn oren gehad. De verkoudheid was na een paar dagen in Florida zowiezo over :p
Ook hier hebben we ooit otrivine of nesivine gebruikt voor onze jongens. Dat zorgt er volgens mij voor dat de neusslijmvliezen ontzwellen zodat er een "doorgang" is van oor naar neus en er geen onderdruk kan ontstaan achter het trommelvlies.
Nu hebben we het niet meer nodig, maar geven we een snoepje waarop ze goed kauwen en waardoor ze regelmatig slikken.
Katrien
Ook wij hebben een dochter die veel last heeft van oorontsteking. Omdat ze een gaatje in haar trommelvlies heeft (is ze al drie keer aan geopereerd) heeft ze nooit last van oorpijn. Wel heeft ze jaren met dopjes gezwommen om te voorkomen dat er water in het oor komt en te proberen de oorontsteking te beperken. Toen ze klein was had ze oordopjes die speciaal waren aangemeten. Nu hebben we gewoon van die oordopjes gehaald die je zelf kunt kneden, maar wel vaker kunt gebruiken. Deze haal je gewoon bij de drogist. Voor het zwemmen zou ik hem oordopjes geven en kijken hoe dat werkt. (Ook onze dochter zwemt heel graag en was toen ze klein was het liefst in (zelfs zoveel mogelijk onder water) te vinden.
Ik had ook jarenlang last van oorpijn, zo erg dat ik echt zat te janken van de pijn, oorpijn trok door mijn hele hoofd en nek.
Heb de laatste jaren spul geslikt tegen hooikoorts, ben de naam van de werkzame stof even kwijt, en dat slikte ik al 2 dagen voor het vliegen.
Dat zorgde ervoor dat de buis van Eustachius open kwam te staan.
In combinatie met earplanes en neusspray ging het toen wel, wel pijn, maar draaglijk. Heb ook nog jaren elk jaar met de door PENPE genoemde
bekertjes op mijn oren gezeten, dat werkt echt!
De laatste 2 a 3 jaar heb ik alles afgebouwd, omdat ik merkte dat ik steeds minder last had.
Nu gebruik ik alleen nog earplanes icm 1 keer neusspray gebruiken voor vertrek. Klaren kan ik nu gelukkig wel, kon ik ook nooit.
Nu geen pijn meer tijdens de daling, alleen wat last van verstopte oren.
Ben blij dat het nu zo gaat. Jeeez wat heb ik pijn gehad.
Mijn dochter van 8 heeft ook altijd enorme last van haar oren met vliegen en ze ziet nu al op tegen de vliegreis over 3 weken, dus nu nog maar even gauw op jacht naar Earplanes en Otrivin en lollies ;-). Hopelijk helpt het !
Nog andere tips?
Neus dichtknijpen,mond toe en lichtjes proberen uit te ademen to je een plop hoort in je oren.
Niet te hard en bruusk uitademen anders kan je je trommelvlies beschadigen.
Mijn man heeft hier ook altijd last van. Heeft nu Sanohra oordopjes gekocht en kreeg een tip van de huisarts: 2 dagen voor de vlucht beginnen met neusspray (normale van Kruidvat), paar keer per dag gebruiken en tijdens het opstijgen/dalen blijven 'klaren'. Paar weken geleden 'getest'... en het werkt!!
Klopt inderdaad ook wij hebben altijd neusspray mee.
Ons zoontje was ooit verkouden en toen hebben wij dit preventief gebruikt.
Sindsdien altijd mee in geval van.
Hebben er ooit iemand mee geholpen op een vlucht toen haar kindje begon te klagen over oorpijn bij inzetten landing.