Re: huis gezocht omgeving Orlando
Wij hebben vorig jaar in een huis van een makelaar gezeten op Solana .
Dat is in Davenport.
Volgens hem is het zo: hoe dichter bij disney ,hoe duurder.
Tja ik weet niet precies wat je zoekt,dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Dat huis waar wij vorig jaar in zaten is ook te koop.
Het is een villa met privezwembad , 6 slaapkamers en 5 badkamers.
Als je wilt heb ik de naam van de verkoper voor je.
Re: Huis gezocht omgeving Orlando
Het is belangrijk te weten dat niet in alle wijken je een huis per week kan verhuren. Deze "short time rentals" zijn gelimiteerd tot bepaalde wijken gekenmerkt door hun Zip (Post) code. Orlando zelf heeft slechts zeer beperkte " short term rentals" voornamelijk in de buurt van I Drive met Vista Cay als belangrijkste resort (townhomes en condominiums)
Goede Zip codes zijn 34747 in Kissimmee (dicht bij Disney) en 33897 (Davenport) . Verder weg is 34746 en 33896 .
Ik werk nu al en 6 jaar als makelaar in Orlando en heb nog nooit zoveel belangstelling van Nederlanders gezien. Vroeger waren het voornamelijk de Britten die aktief waren met de aanschaf van huizen. Laat je goed voorlichen door je agent en neem alle aanbiedingen om te kopen met gegarandeerde verhuur met de nodige korrel zout.
Groet uit Orlando
Hans
Re: Huis kopen in Florida
Hallo,
Zijn er mensen die me kunnen inlichten over het aankopen van een tweede woning in Florida. Waar dien je rekening mee te houden .. verzekeringen en dergelijk. Door welke bedrijven kan je het huis laten verhuren/ onderhouden. Wat zijn de kosten daarvoor?
Het schijnt ook zo te zijn dat je niet overal in Florida je huis short term kan verhuren? wat is het verhaal daarachter..... Oh ja, is er iemand die mij kan vertellen hoe het zit met het aankopen van "foreclosure homes" ?
Bodacious
Alle amerikaanse zenders brachten de laatste weken vele berichten over de foreclosures.., eigenlijk is het in en in triest. Ook in onze straat stonden 4 huizen te koop. Ik heb ook dit keer weer een aantal makelaarsblaadjes meegebracht om dit nog eens rustig door te kijken. De prijzen zijn in mijn beleving weer op het niveau van rond 2003. Mocht je een shortrental huis willen pakken (lijkt mij logisch) dan koop je bijv 4/2 huizen met pool al rond de 225 tot 250 duizend dollar. Dat is met de koers van rond de 1,50 natuurlijk zeer aantrekkelijk. Geen shortrental (dus geen verhuur aan derden) zelfs onder de 200 duizend dollar.
Advies voor aankoop vakantiewoning
Nu de dollarkoers zo laag staat denk ik dat het interessant zou zijn te investeren in een vakantiewoning die ik als ik er geen gebruik van maak, door te kunnen verhuren.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik zoek bij voorkeur een woning in de buurt van Orlando, met 2 à 3 slaapkamers. Eventueel in een bewaakt terrein.
Ik heb mijn oog laten vallen op de nieuwbouw "Bellavida resort villa's in Orlando.
Of zou ik een bestaande woning aanschaffen, nu er een woning-resessie heerst van personen die hun leningen niet meer kunnen afbetalen.
Graag advies.
Groetje vanuit België
Re: Advies voor aankoop vakantiewoning
Financieel advies, prachtige woorden, er zijn veel mensen beter van geworden, maar ok heel veel de dupe.
Ik geef dus ook geen advies, je moet echt heel veel uitzoeken om dit te gaan doen, je zit niet echt dicht bij je investering en bent afhankelijk van derden die je graag helpen, zij vertellen je voor hoeveel je het wel niet kan verhuren, zoek ook heel goed uit hoeveel het kost als je leeg staat.
Dollar laag huis goedkoop, wat verwacht je een jaar later vanaf nu, dollar hoog huis veel geld waard.
Helaas niemand die je dat kan vertellen, ik ben echter van mening dat je dit zelf allemaal moet begrijpen, inschatten en wel of niet doen, iedere situatie is anders, we weten allemaal hoe Donald Trump het heeft gedaan en nog hebben we geen eigen jet.
hmmmmm