Overstap Washington - Orlando
Hallo,
We hebben zonet onze residocumenten ontvangen van American Estates. En dus ook onze definitieve vluchturen.
We vliegen met United van Amsterdam naar Washington en van Washington naar Orlando. We landen daar omstreeks 15u13 en het vliegtuig naar Olrando vertrekt om 17u15. Is dit voldoende tijd voor een rustige overstap of wordt het nipt en is het aan te raden om ons te haasten?
Als ik niet mis ben moeten we in Washington onze bagage ophalen en door de douane. Lukt dit op zo'n korte tijdspanne? Is het nodig om dan in Washington opnieuw in te checken?
Alle hulp of tips zijn welkom !
Re: Overstap Washington - Orlando
wij hebben dezelfde vlucht.Ik heb deze vraag ook al gesteld (zie topic overstaptijd).
Op de heenreis moet je inderdaad je koffers oppikken en weer afgeven.Ik weet ook niet of het tijd genoeg is maar ik denk dat de vliegmaatschappij dit toch weet.Wanneer gaan jullie?
Wij gaan in juni.
Ook wij hebben een overstap in Washington. 2 uur zou voldoende moeten zijn. Maar natuurlijk is niet elke vluht hetzelfde. De tijd zal het leren. Voordeel is wel dat je in orlando of waar dan ook in Florida geen strenge paspoort controle heb.
Grz
Ton
Hoi,
Wij vertrekken op zaterdag 22 maart ... We zijn al aan het aftellen !
Ik hoop dat alles vlor verloopt ... Vorige zomer hebben we toch een dik uur staan aanschuiven bij aankomst in New York. Hopelijk is het nu anders want bij onze terugvlucht hebben we maar anderhalf uur ... Maar zoals je zegt zou de vliegtuigmaatschappij en American Estates dit toch moeten weten.
Alvast veel plezier in juni !
Re: Overstaptijd Washington
Op de heenweg ook bij Dulles Airfield een tussenstop gemaakt (om vervolgens op MCO Orlando door te vliegen). We hadden 2 uur de tijd voor de volgende vlucht, maar de vlucht duurde ietsje langer, waardoor we nog maar anderhalf uur ongeveer de tijd hadden.
Toen nog een paar minuten moeten lopen voor we bij immigration aankwamen.
Dat heeft anderhalf uur geduurt (en we hadden geen verdere inspectie nodig). We waren uiteindelijk 10 a 15 minuten te laat om het vliegtuig te halen NADAT we dus de koffers weer hadden opgepikt en weer hadden afgegeven, weer werden gecheckt (schoenen uit, riem af etc.). Toen zagen we dat ze het vliegtuig even voor ons en nog anderen een kwartier lieten wachten. We stonden vooraan in de terminal toen we zagen dat ie over 5 minuten zou opstijgen. Ik heb me helemaal uit de naad gerend over het vliegveld heen tussen alle mensen door en buiten adem en bezweet het vliegtuig net kunnen halen. Gelukkig waren onze stoelen van te voren al gereserveerd, er kwamen dus nog mensen binnen toen het vliegtuig al helemaal vol zat. Die konden dus mooi uren wachten tot een volgende vlucht.
Als het zo moet met immigration zo lang, wil ik volgende keer geen tussenstop maken (voor zover mogelijk).
De terugweg geen problemen. Ben met de auto van Kissimmee naar Miami Beach gereden. Bij Miami rustig aan ingecheckt, daar nog even gezeten. Koffers gingen direct naar Amsterdam met een andere vlucht. Bij Washington rustig aan naar de gate gelopen, ondertussen nog een lekker broodje bij de Subway gehaald en toen was het nog maar een half uurtje voor we al konden boarden.
Maar de heenweg was echt niet fijn. Daarna toen nog op Orlando nog een uur in de rij gestaan bij Dollar om een auto te huren...
Re: Overstaptijd Washington
Wat een verhaal zeg.... pfffff lijkt me echt naar.
Maar goed dat jullie je instap kaarten al hadden, maar wat nu als je het vliegtuig echt mist, sta je bij het volgende vliegtuig met je instap kaart van de vorige......hoe gaat dat, weet iemand dat?
groetjes sylvia