Re: Sanibel, Captiva en Anna Maria Island
Haai Chicco! Anna Maria ligt iets meer verbonden aan het vaste land (kleine brug) en is idd een tropisch paradijsje. sanibel en zuster captiva liggen wat dieper in zee. Een lange brug moet je eerst over en dan rijd je echt een eiland op. De sfeer is toch wel anders te noemen, maar alle eilanden zijn zeer de moeite waard. Sanibel is groter dan Anna Maria en heeft zelfs een prachtig natuurpark http://www.fws.gov/dingdarling/
. daar kun je van alles tegenkomen, want op Sanibel vind je wildlife zoals alligators, wasberen en schildpadden.
Wij hebben een huis op het vaste land, precies tegenover Sanibel. Dit natuurreservaat waar ons huis aan grenst heet Barefoot Beach Preserve. De broedtijd van de schildpadden, die hier in zeer grote getalen rondwandelen, is in de zomer. Je ziet op op de stranden, waar ze graag hun eieren leggen, gele linten. Dat zijn de eierplekken en daar mag je niet aanzitten. In de zomer zie je dus heel veel schildpadden in dit gebied wandelen, meer dan in de winter. Mocht je dus niks zien op Sanibel, bezoek dan eens Barefoot Beach. Echt de moeite waard!
Barefoot Beach ? Waar kan ik dat precies vinden? Precies tegenover Sanibel, maar waar? Wij hebben de schildpadnesten meerdere keren gezien op Sanibel, echter nog nooit een schildpad.
Hey super, bedankt Francien, daar kan ik wat mee \\:D/
Barefoot Beach Preserve: Je neemt de 41 of de 75 naar Bonita Springs, afslag Bonita Beach road. je rijdt deze helemaal uit tot aan Bonita Beach. Vlak voor de strandovergang van Bonita Beach sla je linksaf, dit is de woonwijk Barefoot Beach. Deze wijk moet je in rijden, je passeert dan een huisje met een mannetje erin. Even zwaaien:). Vervolgens rijd je helemaal door totaan het volgende huisje, dit keer met slagboom. Je zal hier 8 dollars neer moeten leggen voor het Preserve, maar het is de moeite waard! Nu ben je inmiddels helemaal uit de woonwijk gereden en vervolg je je weg door het natuurgebied. Slalom rijden om de schildpadden heen. Rijd door tot de achterste strandovergang en vervolg je pad of door het natuurgebied of over het strand zuidwaards. Aan het eind liggen op het strand omgevallen bomen, een broedplaatst voor vogels. Neem je het Preservepad (als je durft!!) is het mogelijk dat veel soorten slangen, panthers en wasberen je pad kruisen. Het is er stil en adembenemend mooi!
wij verblijven komende zomer oa in Fort Myers Beach. Barefoot Beach Preserve gaan we zeker doen ! (alleen dat van die slangen had je niet moeten vermelden. Als er iets is waar ik niet van houd ..... :roll:)
Leuke tip, Barefoot Beach. :) Mijn zoontje is een grote schildpadliefhebber, dus ik denk dat we wel gaan kijken komende zomer.
Ik loop gewoon langs het strand hoor, ik vind dat pad door het Preserve echt een uitdaging! Op het zuidpuntje bij de omgevallen bomen, kun je het Preserve-pad een stukje inlopen. Spannend! Je kunt trouwens er ook met een gids doorheen lopen. Misschien dat ik dat eens ga doen. geen idee waar je dat kan regelen, maar dat lijkt me eigenlijk wel een goed en veiliger idee......ik ben er ook van de zomer trouwens:)!
Ik houd me aanbevolen als je een gids hebt gevonden!
Hoi we waren vanochtend op Barefoot Beach, bedankt voor de juiste weg. Er waren jammer genoeg nog geen schildpadden (hadden we ook niet verwacht zo vroeg in het jaar) maar het strand was zeer mooi en een wandeling waard. Overigens is de weg tussen het mannetje met het huisje (ja we hebben gezwaaid :D) en de slagboom een mooi weg om te rijden met allemaal heel interessante kleine (not) huisjes langs de weg.