Re: postpakket opsturen vanuit florida
Let wel op dat als je pakketjes naar Nederland gaat sturen dat je dan invoerrechten gaat betalen. Dit gebeurt op alle paketjes die Nederland binnenkomen. De goedkoopste oplossing is zelf meenemen.
harm
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Harm
Let wel op dat als je pakketjes naar Nederland gaat sturen dat je dan invoerrechten gaat betalen. Dit gebeurt op alle paketjes die Nederland binnenkomen. De goedkoopste oplossing is zelf meenemen.
harm
Ow? Ik heb pas een horloge besteld in amerika (waarde jawel : $12)
Moet ik daar invoerrechten over betalen?
groet sylvia
Citaat:
Sylly
Ow? Ik heb pas een horloge besteld in amerika (waarde jawel : $12). Moet ik daar invoerrechten over betalen?
Simpelweg: Nee! Zolang het onder de €22 blijft heb je niets te maken met invoerrechten en zo.
Citaat:
Michael66
Simpelweg: Nee! Zolang het onder de €22 blijft heb je niets te maken met invoerrechten en zo.
Gelukkig maar:)
Re: Postpakket opsturen vanuit Florida
Het is niet zo dat je zondermeer kan claimen dat je onder de vrijstelling van BTW en invoerrechten valt.
Hiervoor moet eerst aangifte gedaan worden bij de douane.
meestal gebeurd dit bij het verzenden.
Deze bepaald of je in aanmerking komt voor deze vrijstelling. Als de douane vind dat het horloge meer waard is dan de opgegeven $ 12 krijg je gewoon een aanslag. Het is dus niet aan de verzender of ontvanger om bij voorbaat al te zeggen onder welke regel je valt.
Over het algemeen is de douane nogal soepel in dit soort dingen, maar zij zullen het wel vreemd vinden als in de verpakking een Rollex t.w.v. $12 ???? zit.
Harm
Citaat:
Ebelix
Per post versturen uit Amerika is aan de dure kant. Een 5 kg pakket kost ongeveer usd 60,00. Je moet op het postkantoor een verklaring invullen wat je in het pakket stopt en wat de waarde is. Hou de waarde laag dan hoef je geen of weinig invoerrechten te betalen. Als je nieuwe kleding verstuurd moet je alles uit de verpakking halen en ook alle prijskaartjes verwijderen.
Ik weet niet met welke maatschappij jullie vliegen maar normaal gesproken mag je per persoon 2 koffers van elk 23 kg meenemen.
Veel plezier.
Door de kleding te ontdoen van de prijskaartjes wil natturlijk niet zeggen dat je geen invoerrechten hoeft te betalen, daar kijkt de douane wel doorheen. Die weten echt wel wat die bepaalde jeans of schoenen kosten en anders zoeken ze het wel op via het internet. Dus dit is geen garantie dat je het dan zomaar kunt invoeren bij je terug komst, als ze je eruit halen en checken zul je alsnog moeten betalen meestal met boete dan.!
Ik ben een echte jeansfreak en heb al een 50 tal jeansbroeken naar hier laten komen weliswaar met verlaagde waarde en ik heb misschien 5 keer 10 euro moetten betalen. Het waren jeans van seven for all mankind , true religion en rock en republic dus dit zijn vrij dure merken.Maar ik denk dat ze in belgie niet zo streng zijn dan in nederland voor mijn uggs heb ik ook maar 10 euro tax moetten betalen terwijl ze in nederland ongeveer 40 euro moesten betalen
stuur het in elk geval onder gift uit en met verlaagde waarde onder de 50$
Citaat:
Harm
Het is niet zo dat je zondermeer kan claimen dat je onder de vrijstelling van BTW en invoerrechten valt.
Hiervoor moet eerst aangifte gedaan worden bij de douane.
meestal gebeurd dit bij het verzenden.
Deze bepaald of je in aanmerking komt voor deze vrijstelling. Als de douane vind dat het horloge meer waard is dan de opgegeven $ 12 krijg je gewoon een aanslag. Het is dus niet aan de verzender of ontvanger om bij voorbaat al te zeggen onder welke regel je valt.
Over het algemeen is de douane nogal soepel in dit soort dingen, maar zij zullen het wel vreemd vinden als in de verpakking een Rollex t.w.v. $12 ???? zit.
Harm
Haha, nee hoor tis gewoon een leuk klokkie, beslist geen rolex.
Ik heb hem besteld bij Amazon.com.
Ik begreep dat ze heel veel naar europa versturen dus het zal wel goed komen.
groetjes sylvia
In België gelden in principe dezelfde regels als in Nederland, maar zoals gezegd de douane is soms vrij soepel. Als je het paketje boven de € 45 komt moet je zeker betalen.