Re: Overstap van Heathrow naar Gatwick
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
belg
, maar ja niets meer aan te doen.
Zo is dat. Ik neem aan dat je op Gatwick ook drie uur voor je vlucht vertrekt moet inchecken. Blijft er 1 uur en drie kwartier over voor alle plichtplegingen op Heatrow en het transport. Heathrow is groot en druk......de busmaatschappij geeft de volgende tip:
To ensure you don't miss your flight we advise leaving a minimum of 1 hour between your coach arrival time and the check-in desk opening time. Dat wordt dus stressen.....
Er zijn verschillende opties, waaronder de shuttle bus maar OV zou ik zelf in zo'n krappe tijd niet riskeren. Zelf zou ik een taxi, kiezen
Re: Vliegen van/naar/via Londen (London)
Volgens Virgin Antlantic hebben we maximum drie en een half uur nodig, we hebben iets meer maar toch heb je gelijk het zal stressen worden.
Al zeker online inchecken en hopen op niet te veel problemen.
En misschien best een taxi nemen.
Bedankt voor de reactie.
Ook wij vliegen met BA van Brussel naar Orlando via londen met overstap van Heathrow naar Gatwick. We hebben 3.50u tijd om de overstap af te handelen. Hier even contact opgenomen met BA. Blijkt dat 3 uur zeker voldoende moet zijn. We nemen de eerste vlucht van de dag in Brussel (7.25u). De bus tussen beide luchthavens doet er 50min over (van Terminal 5 tot Gatwick N). Het verkeer tussen beiden kan 's morgens druk zijn, doch vooral in de richting van Gatwick naar Heathrow.
Best koop je vooraf (online) je tickets voor de bus om lange wachttijd te vermijden. Je stapt op bij T5 en af bij N. Op voorhand inchecken is natuurlijk ook de boodschap. 'Ik kan niet in een glazen bol kijken maar het zou zeker moeten lukken' stelde de man van BA mij iets geruster.
Laten we hopen dat alles goed gaat.
bedankt voor jullie reacties
Ze hebben er ons mooi mee te pakken.
Ik weet bijna zeker dat ik via Orbitz de 11:40 vanaf AMS naar LHR hebt geboekt, zodat we ruim de tijd hadden om de 4:25 naar LAS te halen. Waarschijnlijk tijdens het versturen van onze itinerary de AMS vlucht verzet naar 2:55 uur met aankomst op LHR 3:10 uur. Betekent voor ons een race tegen de klok om de 4:25 te halen.
Goed, gisteren met een echte B**** gesproken van American Airlines en die poeierde me af, net of ik niet bestond. Liet me meer dan een kwartier aan lijn wachten waarna ze met de verlossende oplossing kwam. Ik kon alles netjes terugzetten naar de 11:40 vlucht voor het luttele bedrag van $ 934,00. Ik heb haar gevraagd of haar batterij van haar rekenmachine niet kapot was en of ze me vanaf het begin uberhaupt wilde helpen. Ze zei: goodbye en hing op...... Ik heb het een dag moeten laten bezinken en heb vervolgens een complaint naar AA gestuurd. Weet niet of we hiermee verder komen. Voorlopig moeten wij aan het begin van onze honeymoon enorm haasten en de vraag is of we het zoiezo halen.. Iemand nog ideeen??
Grt
Nogmaals bellen en het probleem nog een keer uitleggen. Wellicht is het te overwegen om naar Zavetem te rijden en daar aan de balie vragen of het aangepast kan worden.
Een andere mogelijkheid is dat de vluchttijden vanuit AA veranderen waardoor jij het recht kan krijgen om te zeggen dat deze tijden niet uitkomen en dat je graag een andere vlucht wil hebben die beter aansluiten op je reisplannen.
Succes.
thnx Ebelix, ik ga is kijken wat ik nog meer kan doen....
Inderdaad probeer echt nog eens te bellen en hoop dat je iemand aan de lijn krijgt die wel met je wil/kan meedenken. Ik heb zelf zoiets aan de hand gehad wij hadden geboekt naar Costa Rica (tussenstop Miami) het waren tickets die niet gewijzigd mochten worden. Toen ik besloten had dat ik eigenlijk liever niet naar costa rica wilde (ivm denque mug)en ik wilde eigenlijk de reis omzetten naar/tot miami en Costa Rica skippen. Ik heb 3 medewerkers gesproken die mij vertelde dat de tickets niet mee bruikbaar waren. Kon wel de heenreis reizen tot miami maar het retour ticket zou komen te vervallen. Moest dan 6 nieuwe tickets betalen (enkel is net zo duur als retour zo een 4400 euro). De 4de persoon klonk als een iets wat oudere Engelse meneer en kon zich goed voorstellen dat het denque verhaal mij niet lekker zat zeker omdat wij ook met 4 kids reizen, na 10 min aan de telefoon gezeten te hebben kwam hij met een voorstel voor een paar honderd (dacht 300 )mocht ik de tickets omzetten naar miami ,hebben samen de tijden nog even doorgenomen wat het beste uitkwam. Ik heb toen met een Engels nummer gebeld niet met het belgische nummer daar kwam ik niet verder mee. misschien kan je dat eens proberen,..er is veel mogelijk alleen heb je de juiste persoon nodig.
Wellicht kan je ook Orbitz bellen en vragen of het ticket gewijzigd kan worden.
Dat wilde ik net ook aangeven, je moet dit niet via de airline proberen te regelen maar via Orbitz, daar heb je je tickets geboekt en daar moet je dus ook de aanpassing regelen.
Succes.