Re: Van Orlando naar Miami
Dat is heel makkelijk te doen en kan op heel veel verschillende manieren. Je kan via de Oostkust rijden over de 1A1. Leuk langs de kust maar met heeeeeel veeeeeel stoplichten. De snelste weg is via de Turnpike tolweg. Een andere mogelijkheid is via de I95.
Verder heb je de mogelijkheid om via redneck country te rijden. Dit is dwars door Florida. Ook hier kom je veel stoplichten tegen.
Als laatste mogenlijkheid heb je om via de westkust te rijden. Dit heet de Tamiami trial. Dit wel de langste route maar je gaat wel door de Everglades.
Kijk maar eens op Google earth om een idee te krijgen wat je allemaal tegen kan komen.
Re: Van Orlando naar Miami
Tamiami Trail is wel héééééééél erg om (6 uur rijden). Bovendien zie je weinig van de Everglades.. althans, ik zag er weinig van (maar ik moest dan ook meer opletten op de weg). Volgens mij rijd je er nog net even ten noorden van, maar je hebt er natuurlijk wel de bedrijfjes waar je op zo'n airboat kan stappen.
Misschien zou je halverwege de Tamiami Trail de Loop Road moeten pakken om wat meer het Everglades gevoel te krijgen, maar op die weg ben je niet verzekerd.
Maar het is goed dat je 'm noemt Ebelix, want het is gewoon wel een optie.
De saaiste maar snelste route is de turnpike (tol = +/- 13 a 14 dollar).
Ik zou gewoon even een keuze maken met hoeveel dagen je over hebt en hoeveel je in Miami wilt doen.
Re: Rijden van Miami naar Orlando
En hoelang doe je er dan in werkelijkheid over via de turnpike ?
Denk aan een uur of 4 rijden.
Met een pauze inlassen voor de sanitaire stop tel er een half uur bij op.
Wat is nou eigenlijk de mooiste route? De A1A of de Tamiami trail? Wij gaan ook naar Miami rijden vanuit Orlando maar willen graag ook wat zien onderweg (maakt niet uit als de reisduur langer is dan de turnpike).
Ikzelf vind de route langs de meren binnendoor het mooiste.
Het schiet niet echt op, maar je komt door uitgesterkte landbouwgebieden met o.a. suikerrietplantages en dorpjes, die aan de tijd van Oom Tom doen denken.
Knaapje
Ja uurtje of 4 met de turnpike. Even inderdaad stoppen, plassen.. eventueel wat kopen en dan weer op weg. Ik moet wel zeggen dat die 4 uur voorbij vliegen tot je bij Miami bent en ineens de drukte in komt. A1A moet ik nog een keertje doen, Tamiami Trail vond ik niet heel spectaculair, maar misschien kwam dat meer omdat ik op wilde schieten om in Key West te komen (vanaf Naples) en ik nog wist hoe lang dat ging duren. :mrgreen:
Re: Help, ik zie door de bomen het bos niet meer!
Druk maken moet je je vooral niet doen, het meeste wijst zich vanzelf als je eenmaal in Florida bent.
Belangrijk is even dat je niet vergeet op de luchthaven al wat quarters te regelen voor de tolpoortjes, overigens sparen wij die de hele vakantie op dan kom je in ieder geval niet snel tekort. :-D
Als je land op MCO dan ga je eerst door de immigratie, daar worden wat vragen gesteld en maken ze een mooie foto en nemen je vingerafdrukken digitaal, hier hoef je je absoluut niet druk om te maken. Helaas staat er wel eens een wachtrij en dat is wat minder, daarna kan het zijn dat je je koffers van de band moet halen en deze door de douane mee moet nemen, hier wordt gecontroleerd of je bv vlees oid mee brengt naar de VS. Mocht je broodjes mee hebben genomen voor in het vliegtuig, deze daar gewoon lekker laten als je uitstapt.
Vervolgens als je je koffers hebt moeten pakken dan moet je ze daarna weer inleveren en ga je met een soort trein shuttle naar het hoofdgebouw, volg de bordjes rental cars en net voor de uitgang kan je wederom je koffers van de bagageband afhalen.
Rental cars wijst zich vanzelf allemaal, laat je vooral niets aansmeren daar te plekken. Wij boeken eigenlijk altijd all inclusive zodat alles al betaald is vooraf en je de auto ook met lege tank kan terug zetten.
Orlando - Miami is iets van 4,5 uur rijden dus niet even te doen op 1 dag aangezien je dan 9 uur in de auto zit. Overigens als je van Disney/Universal en Seaworld houdt dan zijn die 16 dagen snel vol in en om Orlando met de parken en de vele outlets.
Belangrijk puntje is nog dat je niet teveel mee moet nemen aangezien je meestal met veel meer kleding terug gaat aangezien de prijzen zeer aantrekkelijk zijn van kleding en schoenen hier.
Villa of resort hotel, tja, dat is een heel persoonlijke keus. Wij prefereren zelf toch het Hotel maar het ligt er dan wel aan welke hotels we verblijven, veelal verblijven we in het Omni resort of het Hyatt bij lake beuna Vista welke erg leuke zwembaden hebben. De hotels boeken wij overigens zo goed als altijd via Priceline, kan een hoop geld schelen.
Meer vragen ??? stel ze gerust er is altijd wel iemand die je antwoord wil geven hier.