Re: TIP: Gratis parkeren voor de Disney World Parken
Wat jij schrijft is al vaker ter sprake geweest op dit forum maar in de praktijk komt daar helemaal niets van terecht.
Tenzij je er ruim 90 minuten voor over hebt om een park te bereiken, zou ik het doen.
Wist jij.... dat er niet één bus rechtstreeks naar een park. ze doen allemaal eerst één of meerdere hotels aan, en in de meeste gevallen moet je dan nog overstappen ook...
Dit gaat écht niet werken...
Voor mij in ieder geval niet...
Dit is hier al ter sprake geweest: Parkeren in WDW (2005). Daar staan alle nadelen ook al uitgebreid besproken...
Jee dan spaar je veel uit zeg 13 dollar uitgespaard maar een hoop ellende met extra reistijd erbij gekregen :-)
Dan eet ik maar een ijsje minder, en koop een parkeerticket....
En dan krijg je ook nog eens wat, heb al 3 keer een gratis pin gekregen door zo'n parkeerticket, dat mis je dan ook weer die kans :-)
De waterparken zijn zoiezo (nog) gratis. Het kan wel geld schelen dat wel. Als je in 2 a 3 weken 10 keer gaat is dat wel 130 dollar=90 euro.
Maar ja het is natuurlijk wel een hoop gedoe dus wij zouden dit nooit doen helemaal niet met een kinderwagen. Wij zijn trouwens met 3 volwassen dus we delen het gewoon dan is het 4 dollar= 3 euro per keer. Valt allemaal wel mee.
Of je treft iemand die in de verkeerd bus stapt en dan twee uur later nog niet bij zijn auto kan komen omdat hij in de verkeerde monorail zit.
En kwaad dat deze man was. Maar ja het was rond de klok van zes,iedereen wilde naar "huis" en de bussen en monorails zaten ook nog eens afgeladen vol en was wachten ook nog een lekkere lange rekker .
[Nieuws] Disney's parkeerprijzen naar 14 dollar
Bron: CFNews13.com
"LAKE BUENA VISTA -- If your plans this week include a trip to Walt Disney World, get ready to shell out more money to park.
Starting Sunday, it will cost drivers $14 to park at any of the resort’s four theme parks, a two-dollar increase from the previous $12 parking price.
According to the Orlando Sentinel, Disney said it needed the rate hike to help make up for increased transportation costs.
The park has put more workers on duty following July’s deadly monorail crash.
However, a Disney representative told News 13 Sunday that the increase was just based on normal adjustments to parking rates.
The raised rate follows a $4 jump in the price of a one-day ticket that went into effect in August.
Annual passholders, of course, can still park for free."
Benieuwd wanneer het echt tè duur wordt om voor een gemiddeld (Amerikaans) gezin nog naar een Disney park te gaan, vind de prijzen nu al erg hoog... maar dat geldt trouwens niet alleen voor Disney parken.
Re: Disney's parkeerprijzen naar 14 dollar
Leuker is tips om goedkoop te parkeren bij de parken. Ik had mazzel dat ik afgezet kon worden en dus geen 12 dollar kwijt was bij Universal. Maar bij SeaWorld ging wel iedereen en moest dus 12 dollar afgetikt worden.
Omgerekend 9 euro , als je het vergelijkt met DLRP ( 16 euro ) waar praten we dan over....
Parkeren hoort erbij net zoals eten....
Je berekent dit dus van te voren in je budget mee.