Waar zie je dat staan dan, bij Hotwire ?
Afdrukvoorbeeld
De aangegeven miles is de afstand tot het door jouw gekozen gebied. In mijn geval heb ik gekozen voor Universal Studios. Er worden ook hotels getoond bij Disney en die liggen dus verder weg. Je kunt er ook voor kiezen om alleen hotels te laten zien in het door jou gewenste gebied (via de Areas dropdown).
http://ultraimg.com/images/14-7-20158-35-14.png
Njit, bedankt voor de duidelijke uitleg! Weer wat wijzer geworden in de wereld van Hotwire.
Vraag 1: Zijn er families van 5 personen die ooit een hotel(s) via hotwire hebben geboekt? Ik zie namelijk dat je via hotwire hotels voor max. 4 personen kan boeken. Is het mogelijk om als fam van 5 (2 volw. 2 jongeren en een kind van 10) een hotel te boeken via hotwire en daarna naar desbetreffende hotel te bellen en te vragen om een roll away bed? Wie o wie heeft ervaring hiermee?
Vraag 2: Hoe werkt hotwire precies? Ik wil namelijk voor het eerst een hotel boeken via hotwire. Ik ga naar de site, kies een hoteldeal uit (prijs die mij gunstig lijkt) met het aantal gewenste sterren en area en klikt vervolgens op de optie "book now"? Daarna verschijnt de prijs. Ik vul daarna mijn gegevens in en weet direct in welk hotel ik terecht kom? Is dat alles? Zijn er nog andere dingen tips?
Alvast bedankt voor de reacties/ tips,
Faith1
Wij hebben vorig jaar hotels geboekt via Hotwire voor 5 personen maar hadden wel telkens 2 kamers geboekt. Een hotel kan een roll away bed plaatsen maar hoeft dit niet te doen.
Als je de boeking hebt geaccepteerd krijg je direct een bevestiging met de naam en verdere gegevens van het hotel.
ik heb ooit eens een stukje geschreven over Hotwire op onze blog. Ik plak dat maar even hieronder :) De sport voor mij is om al van te voren met een bepaalde zekerheid te achterhalen welk hotel ik krijg. Klopt niet altijd maar vaak wel.
Citaat:
We hebben tenslotte voor deze vakantie al vier hotels geboekt via Hotwire. Maar hoe werkt dat nu precies dan? Het is geen normale boekingsite zoals booking.com, hotels.com of expedia.com. Via Hotwire weet je namelijk niet welk hotel je boekt.
Op de site geef je aan in welke plaats je wilt overnachten en op welke dagen. Vervolgens verschijnt er een overzicht met verschillende gebieden, kwaliteitsniveau (het aantal sterren), prijzen en amenities. Een grote stad is bijvoorbeeld verdeelt in een gebied of zes. Je kunt dus ook een overzicht maken per gebied en het aantal sterren. Vooral vanaf een ster of drie wordt het interessant. Zie een voorbeeld hieronder:
https://usatour2013.files.wordpress....ng?w=640&h=143
Huiswerk
Je ziet dat er alleen maar een prijs, aantal sterren, het gebied en de amenities getoond zijn. Met sites als betterbidding.com en biddingfortravel.com kun je met wat huiswerk er proberen achter te komen wat voor hotel dit kan zijn. Op die sites wordt namelijk bijgehouden wat er ‘gewonnen’ wordt. Door middel van de getoonde amenities te vergelijken, kun je vaak achterhalen welk hotel erachter zit. Maar, dit geeft geen 100% garantie.
http://www.betterbidding.com/
http://biddingfortravel.yuku.com/
Zo zijn staan er een hele rits met hotelaanbiedingen op de site. Pas als je de prijs interessant vindt, ga je hem boeken. Per dag kan de prijs dus veranderen, maar dit hoeft niet. Het kan ook zo zijn dat de prijs wekenlang hetzelfde blijft of zelfs gaan stijgen.
Gewonnen
En pas als je geboekt hebt, verneem je welk hotel het uiteindelijk is geworden. Dit wordt dan ook meteen afgeschreven van je CC en je kunt het hotel ook niet meer annuleren. Erg risicovol dus als je uiteindelijk niet blij bent met het ‘gewonnen’ hotel, maar ervaring leert dat er eigenlijk altijd wel goede hotels gewonnen wordt.
Prijsvergelijking
Op het moment dat je weet in welk hotel je logeert, kun je dus ook op de site van het hotel kijken wat daar eigenlijk een kamer zou kosten in jouw periode. Vaak heb je dan de helft bespaard op een kamer. En dat is leuk!
Dank Njit voor de uitgebreide uitleg en Trails dank voor de reactie. Ik ga hiermee verder aan de slag :).
Heeft iemand de laatste tijd gebruik gemaakt van Hotwire? Ik probeer een hotel te boeken voor Vancouver. Nu 2 keer geprobeerd toen de prijs net wat gezakt was. Alles netjes ingevuld en op bevestigen geklikt en dan word ik terug gestuurd naar de begin pagina met alle hotels en prijzen. Dus geen hotel maar gelukkig ook niets afgeschreven op de credit card. Doe ik wat fout?
Afgelopen zondag via Hotwire een hotel in Orlando geboekt, wel via Safari (Apple) dus ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. Geen problemen gehad. Misschien een vinkje over het hoofd gezien? En even bij telefoon nummer klikken op Outside U.S. or Canada.:D
Misschien een technisch probleem bij Hotwire.
Je moet je wel registreren op hun site. Wij hebben vorige maand nog 2 hotels via hun geboekt. Zonder problemen.
Vorig jaar ook diverse hotels geboekt via Hotwire. Ging altijd correct en snel.