Re: Vraag over Blogspot/Blogger
Volgens mij als je een video vanuit je album kiest upload je niks naar You tube maar download je meteen naar je blogspot, je krijgt dan ook een Blogger kader rondom je filmpje.
Ik upload dan ook niet al te lange filmpjes, ik weet niet of het daar dan aan ligt...
Re: Vraag over Blogspot/Blogger
Maakt niet uit, als de filmpjes het maar doen! ;-)
Hoe importeer ik iWeb naar Blogger?
Ik heb bericht van Apple gekregen dat ze stoppen met Mobileme, waar mijn Iweb blog op staat. Dit betekend dat ik mijn blog dan kwijt ben als ik'm niet verplaats.
Heb al lang gezocht op internet maar nog niet ontdekt hoe ik dit moet doen.
Blogger heeft wel een functie om blogs te importeren, maar dit werkt alleen met blogs di met blogger gemaakt zijn.
Help!!!
Re: Hoe importeer ik iweb naar blogger?
Ik vind wel iets voor naar Wordpress, dit maakt gebruik van een RSS feed, dit kan je dan importeren in Wordpress: http://www.maciverse.com/how-to-impo...wordpress.html Gebruik hier niet de optie voor het zelf hosten, maar maak een site aan op wordpress.com
Als je niet gek bent van Wordpress en je echt niks kan vinden voor naar direct vanuit iWeb naar blogspot, kun je de omweg nemen via Wordpress. Er is namelijk wel een gemakkelijke weg van Wordpress naar blogspot: http://wordpress2blogger.appspot.com/ Deze optie heb ik ooit al gebruikt voor iemand, en werkt prima!
Succes! Persoonlijk is dit mijn reden om geen weblog bij te houden op een dienst zoals iweb/blogspot/wordpress/web-log, maar op een eigen gehoste website. Je voorkomt dit soort problemen en afhankelijkheden.
Re: Hoe importeer ik iWeb naar Blogger?
Ben al uren bezig geweest. Op de site van maciverse zeggen ze dat je moet kiezen voor tools>import>RSS, maar die RSS mogelijkheid staat er niet tussen. Dus ben weer terug bij af.
Wel nog een site ontdekt waar je voor 40 euro een programma kan kopen om het om te zetten. Maar dat vind ik toch wel weer duur.
edit: ben er nu achter dat je de RSS mogelijkheid alleen hebt bij wordpress.ORG en niet bij .COM
De .org is veel ingewikkelder. Heb er ff naar gekeken, en geloof niet dat me dat gaat lukken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
rolandino
Wordpress.com heeft die mogelijkheid niet.
Ah ok, dus toch het voordeel van zelf hosten, wel jammer. Ik zie even geen opties, mede omdat de website die Hannie bedoeld veel verschillende pagina's heeft met albums, en je kunt dit niet echt vergelijken met een normale blog zoals Wordpress.
Wordpress.com website aanmaken en alles in verschillende Pages plakken. Kan eventueel ook indirect via Livewriter. Die albums zul je dan iets anders voor moeten verzinnen.
Maar zal wel een boel werk zijn..
Ik had eigenlijk begrepen dat iWeb een CMS/Blog was, dat blijkt het niet zo te zijn, maar een opmaak programma zoals dreamweaver. Je kunt gelukkig gewoon een export maken van de gehele website, en die uploaden op een andere server. Bijvoorbeeld die van je provider. Voor het exporteren zie: http://www.mactricksandtips.com/2008...-web-host.html
Importeren in Blogspot/Wordpress zal dus niet gaan lukken, maar je website veilig stellen kan dus wel degelijk.