Re: Wat is nou wijsheid? (reizen met kleuter)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
pieterpostma
Ik begrijp dat nooit zo voor wie men dat doet. Inderdaad de kinderen weten het later alleen van de foto.
Ja, helemaal waar. En dan is het leuk dat ze van de foto weten dat ze in Florida zijn geweest, en misschien ook een beetje veel met het Florida-virus zijn besmet. Weten ze tenminste waar het vandaan komt!:-)
Citaat:
pieterpostma
Ik woon in Friesland en heb veel mensen gevraagd of ze b.v. wel eens op Terschelling waren geweest. Met dit mooie weer is het ook een prachtige bestemming, met mooie omgeving en prachtig strand.
Heel mooi daar. Helaas is het niet in Florida .....
Citaat:
pieterpostma
Tenslotte: zoals je misschien hebt gelezen in mijn reisverslag ( 02 april t/m 23 april) werden we geconfronteerd met een vertraging van 26 uur. Gelukig komt dit niet vaak voor, maar ik was blij niet in de schoenen te staan van die ouders of alleenreizenden met kinderen. De stress stapelde zich op en deze mensen kwamen denk ik doodmoe thuis.
Tja, dat hangt denk ik veel af van de ouders. Persoonlijk haal ik veel energie uit mijn zoon, de manier hoe hij kan omgaan met tegenslag, moeheid is gewoon erg bijzonder. 't Is een schat, en de voorbereiding, de reis en de ervaring kunnen delen met zo'n schat ..... ik vind het heerlijk om alle momenten met 'm te kunnen delen. ALLE momenten.
Re: Wat is nou wijsheid? (reizen met kleuter)
Hey Michael,
Jou zoon zou wel eens mijn dochter kunnen zijn.
Goed verwoord, je was me net voor, wilde ongeveer het zelfde schrijven.
Ik kan maar ding zegen, als je geen lastig kind hebt, moet je gewoon de gok wagen.
Het is te leuk om niet te doen.
Van wachten komt uitstel, en van uitstel komt...........
:D Pascal
ps,
Morgen gaan we rijden naar onze hoofdstad, krijgen we morgen ook nog een beetje cultuur of niet soms ;)
Re: Tips voor gezin met kind
Je kan midgetgolf op de International drive. Ze hebben daar hele leuke thema's met het golfen.
Grz
Dr. Phlox
Je kunt natuurlijk naar een van de vele waterparken gaan voor een dagje zwemmen en vertier ;-)
Citaat:
Dr. Phlox
Je kan midgetgolf op de International drive. Ze hebben daar hele leuke thema's met het golfen.
Dat kan ook wat dichter bij "huis": in Kissimmee heb je aan de 192 ook een aantal mini-golf banen, o.a. Pirates Cove vlakbij de Walmart.
Boottochten zijn met een kind altijd leuk. In Kisimmee heb je Boggy Creek, daar kun je allerlei boottochten doen. Boven Orlando in Silver Springs zijn ook boottochten te doen, met zo'n glazen bodem. Of in Clearwater Beach met Little Toot op zoek naar dolfijnen of met Captain Memo op piratenreis.
Verder is het voor mijn zoon altijd een feest om te gaan shoppen in de Toys R Us net buiten de Florida Mall, en in de M&M Store en de Playmobile Store in de Florida Mall.
Zoveel leuke dingen te doen ..... en zo weinig tijd!!
Midgetgolf leuk en die boottochten ga ik zeker ff naar op zoek. De Playmobile store schijnt er niet meer te zijn hoorde ik...
Citaat:
Esschie
De Playmobile store schijnt er niet meer te zijn hoorde ik...
Hmmm... ben maar even gaan rondneuzen op internet en kom 'm niet meer tegen op de website van de Florida Mall .... moet ik nog even aan m'n zoon gaan uitleggen ....:-(
En op de website van Playmobil ook gevonden dat de winkel per 22 januari 2007 is gesloten: http://store.playmobilusa.com/on/dem...CLOSED_ORLANDO
Citaat:
Esschie
Ons verblijf is in Kissimmee (vaste stek voor 19 dagen) via American Estates (uiteraard hebben we een auto gehuurd).
Ik was zo maar even benieuwd, maar waarom heb je de vakantie niet opgesplitst? 19 Dagen Kissimmee is best veel, zeker als je van park naar park gaat. Waarom niet rond toeren in Florida; een paar dagen aan het strand of een bezoekje aan Kennedy Space Center. De Everglades lijkt me ook heel spannend voor een kind van bijna 7. Het piratenmuseum op Key West of Parrot Jungle in Miami.
Zijn jullie al vaker naar Florida geweest of zijn jullie alleen maar geïnteresseerd in Orlando? Dat laatste kan natuurlijk; als ik de topic "Op de foto met een Disneyfiguur" zie, dan verbaas ik me hoe groot bij sommige de collectie is. Sommige hebben er volgens mij een dagtaak aan gehad om met al die poppen op de foto te gaan. Ik zou het er persoonlijk nog geen week volhouden.
Ik wens je in ieder geval veel plezier in Orlando...geniet er van!!
Citaat:
Natasja L.
19 Dagen Kissimmee is best veel ....
"Veel" is een relatief begrip. In 2007 heb ik m'n 100e dag in Orlando "gevierd" en dit jaar ga ik er weer drie weken heen. Nog lang niet alles gezien en nog lang niet alles gedaan.
De eerste paar keer "moest" ik alles doen, naar alle parken en alle dagen helemaal vol gepland. Inmiddels heb ik veel al eens (of vaker) gezien en "moet" eigenlijk niets meer (jawel, honkbal bij de Devil Rays "moet" van mij wel ...\\:D/ ). Het wordt dan ook steeds meer een ontspannende vakantie waar je wel altijd de mogelijkheid hebt om iets te gaan doen, vermaakt te worden.
Dus op je stelling dat 19 dagen Orlando veel is .... daar kan ik een heleboel tegenin brengen. Maar ieder zijn ding, ieder zijn eigen Florida-vakantie, da's nou juist het mooie van floida: zo veel te doen en zo weinig tijd .... :?