-
Heb je mooi goed pascal.
Nu heb ik een vraag ?
Onze zoon wordt dit jaar 7 en ik vroeg mij af tot welke leeftijd het verplicht is om je kind in een zitje te hebben?
Thuis zit hij ook nog in een verhoger maar ook wel eens zonder.
Wat is verplicht in Florida?
Groetjes Marisca. :D
-
Autohuur: Alamo
Nog steeds lig ik met Alamo autoverhuur in de clinch vanwege een dubbele rekening.
Toen ik in oktober jl. naar Florida ging had ik bij Alamo Nederland een auto geboekt en vooruit betaald.
Bij aankomst in Miami (11 okt) de auto opgehaald en mijn voucher (tegoedbon) afgegeven.
Daarna werd het contract getekend, en kon ik mijn auto ophalen.
Toen ik wou wegrijden, werd ik weer terug gestuurd naar de balie omdat ik een andere auto meekreeg.
Twee weken (op 24 okt) later heb ik precies volgens afspraak de auto weer in Miami ingeleverd.
Dan krijg je keurig een bonnetje mee en dan zou alles geregeld moeten zijn.
Niet dus....
Thuis gekomen werd er via American Express 375,00 euro van mijn rekening afgeschreven voor Alamo.
Meteen contact opgenomen met Alamo NL, die mij het advies gaven, het geld door de creditcardmij te laten terugstorten, dan zou Alamo Amerika wel reageren.
Amex stortte het geld meteen terug, en na een maand kreeg ik een brief van Amex dat de autoverhuur uit Amerika niet had gereageerd.
Ik hoopte al dat het opgelost was, maar begin februari kwam er ineens een rekening van Alamo, dat ik de auto op 14 okt in New Orleans (dat is net na de orkaan) zou hebben ingeleverd, en dat die € 375,00 dus drop off charges en boete waren, en dus opnieuw van mijn Amex rekening werd afgeschreven.
Meteen weer Alamo NL gebeld, die weer contact met Amerika hebben opgenomen.
Amerika vond het allemaal wel vreemd, maar bleef beweren dat ik de auto toch echt al op 14 okt in New Orleans had ingeleverd.
Of ik maar (van hier uit) kon bewijzen dat dat niet zo was.
Inmiddels ben ik daarmee aan de slag gegaan, en heb naar Alamo NL opgestuurd:
1 Het bonnetje dat de auto op 24 okt. in Miami is ingeleverd
2 Afschriften van American Express dat ik op 14 , 15 , 16 t/m 24 okt. in Florida was, en daar in restaurants heb gegeten en in hotels heb geslapen.
3 het verhaal dat op 17 okt. iemand van Alamo bij mijn auto is geweest omdat mijn sleutel in het slot zat (deur op slot, sleutel erin)
Nu is het weer afwachten op een reactie van Alamo NL, die overigens hun best voor mij doen.
Eric
-
Eric
Ik heb afgelopen voorjaar ook bij Alamo in Miami een dubbele rekening gekregen. Ik heb dit al eens eerder in een topic over Alamo Miami gemeld. Bij aankomst aan de balie meteen gemeld dat ik alle verzekeringen had en geen upgrade wenste. Ik kreeg toch een toeslag van een paar honderd dollar op de rekening. Uiteraard wilde ik deze niet betalen. Men verzekerde mij dat dit standaard was en dat er geen geld werd afgeschreven.....
Men verzekerde mij dat bij het inleveren van de auto hetzelfde bedrag als debit direct werd teruggeboekt. Dus de auto maar meegenomen. Bij inleveren van de auto werd inderdaad het zelfde bedrag volgens de papieren die ik kreeg teruggeboekt, maar helaas...... bij thuiskomst was het bedrag toch afgeschreven. Alamo America direct gebeld, maar dat werd een moeilijk verhaal. Uiteindelijk heeft het reisburo (dank dank) het geld voor ons terug gehaald. Er bleken veel meer mensen belazerd te zijn...... Ik vraag mij af of Alamo een franchise gebeuren is.
succes ermee
-
In 1999 heeft een medewerker van Alamo Miami onze creditcard-strip gecopieerd. vervolgens is tijdens onze vakantie voor $5000,- een computer gekocht bij Office Depot. Hierdoor konden we onze card niet meer gebruiken. omdat we konden bewijzen dat we niet in Miami waren op het moment van aankoop van de computer hebben we via Interpay zonder problemen de afschrijving van het bedrag kunnen tegenhouden.
Hoewel ik weet dat dit soort dingen overal kunnen gebeuren huren wij onze auto sinsdien altijd bij Hertz.........
-
Zijn er ook nog wel positieve verhalen over Alamo?
Huren wij weer eens een auto in amerika bij alamo hoor ik deze nieuwtjes.
Ik word daar een beetje bang van!
Marisca. :mrgreen:
-
Plenty normale verhalen in ieder geval maar deze zijn niet het vermelden waard. Niemand zit te wachten op: auto opgehaald 3 weken later teruggebracht en nooit meer wat van Alamo gehoord. Het zijn de uitzonderingen op de regel die boven komen drijven. Vergeet dat dus niet mensen zijn nu eenmaal sneller geneigd in de pen te klimmen als het fout gaat dan wanneer het goed gaat.
Maar ik heb wel een positieve Alamo ervaring voor je.
Op TPA een auto meegenomen die even daarvoor uit de controlle was gekomen. Op weg naar de check-out zag ik dat de tank niet was gevuld. Wij werden op een nette manier verwezen naar de tankinstallaties om alsnog de betaalde volle tank benzine te bemachtigen.
Na afloop van de huurperiode de auto geretourneerd op MCO, de scanner ging er overheen en het briefje stopte ik achteloos in mijn zak. Toen Lady Trainspotters nog wat tax-free winkels plunderde nam ik de tijd om het briefje door te nemen. Ach het standaard verhaal inclusief de liters in de tank. Groot was echter mijn verbazing toen een tijd later door Alamo een bedrag retour werd gestort ter compensatie voor de ingeleverde benzine.
Normaliter is een refund voor not used fuel not done door Alamo en eerlijk gezegd is het nog steeds een vraagteken. Maar we hebben het maar zo gelaten en niet nagevraagd.
groet,
Trainspotters
-
Eerlijkheid gebied te zeggen, dat ook ik merendeels positieve verhalen heb over Alamo, zoals die keer dat ik in Sarrasota mijn sleutels in de kofferbak had laten zitten, en Alamo binnen de kortste keren een sleutelmaker wist te regelen, die de auto in wist te komen, en waar niets voor in rekening voor werd gebracht !!
En slechte ervaringen komen ook voor bij andere maatschappijen, zoal die keer dat we bij Hertz voor een auto 45 minuten te laat binnen brengen een hele dag moesten bijbetalen......(na veel protest terggebracht tot 1/4 dag).
Laten we hopen dat de Oktobercase ook goed wordt opgelost.
Eric
-
Natuurlijk wordt dit in positieve zin opgelost Eric.
M.i. is de verwarring ontstaan door de autoruil. Alamo heeft een foutje gemaakt met jouw allereerste auto. Die zal ongetwijfeld in New Orleans zijn ingeleverd. De afleveringsslip moet genoeg bewijs zijn dat jij een andere auto in bezit had.
groet,
Trainspotters
-
Met uitzondering van de lange wachtrij, heb ik ook geen negatieve ervaring met Alamo. Morgen maar eens zo'n dikke SUV reserveren :)
-
Hoi allemaal ,
Ik heb altijd goede ervaring met Alamo gehad , ook bij 'probleempjes' een goede service gehad.
Inmiddels heb ik voor september bij hun een dikke SUV gereserveerd !
Groetjes ,
Pieter & Petra