Re: Vliegen met Air France (AF)
Die kruier kan je per email 1 dag van te voren bestellen en staat dan op het treinstation te wachten.
Het schijnt goed te werken ,maar dat weet ik alleen van horen zeggen, zelf nog nooit geprobeerd.
De vlucht naar Los Angeles vertrekt altijd vanaf Terminal 2E.
Een kruier is hier absoluut niet nodig. Bij aankomst met de TGV neem je de trap naar boven tot je niet meer hoger kan, en dan volg je de borden naar Terminal 2E. Het is absoluut niet ver te voet, kijk maar http://www.aeroportsdeparis.fr/ADP/R...plangencdg.jpg
Maar zo'n extra stoel kopen. Kun je zeker niet via internet doen? Moet je dan even bellen?
Ik zie op de site van Air France 25% korting voor een extra stoel.
Maar geen tax betalen is volgens mij veel meer korting.
Is dit onlangs soms aangepast?
Nee, daar moet je inderdaad voor bellen.
Wij hebben geboekt via www.airfrance.be omdat daar geen ticketkosten in rekening gebracht werden en bij de Franse site wel.
We hebben voor de extra stoel (retour Nantes - JFK) € 279 betaald en die krijgen we nu dus netjes terug. Voorwaarde is wel dat de vluchten niet vol mogen zijn (en dat waren ze bij ons niet).
Bij Airfrance.be spreken ze ook Nederlands en anders in ieder geval ook Engels.
Wij hadden die extra stoel gekocht maanden nadat we de tickets hadden gekocht en je moet dan wel even vragen of ze de reserveringsnummers aan elkaar linken.
Heeft iemand ervaring met het boeken van extra beenruimte tijden het inchechen via internet? Sinds wij de vluchten geboekt hebben ben ik aan het proberen om de stoelen te wijzigen voor stoelen met extra beenruimte. Schijnbaar kan dit pas tijdens het inchecken (info AF ; het lukt niet via manage your booking). Iemand enig idee of sit goed gaat komen? Heen hebben we met Delta economy comfort gevlogen tot Atlanta. Van Atlanta naar Orlando zaten we economy. Misschien lag het aan het vliegtuig dat we zo krap zaten, maar om zo 9 uur teug te moeten vliegen....
Ik vind de beenruimte op de binnenlandse vluchten in de states ook altijd erg krap,maar op de internationale vluchten heb ik geen problemen.
Inderdaad, de binnenlandse vluchten zijn altijd wat krapper in de US. United heeft wel Economy Plus stoelen, Delta en anderen volgens mij nog niet. Ik moet zeggen dat de extra klasse van Air France wel erg mooi en prettig is (zie mijn reisverslag, wij zijn er vrijdag mee naar Miami gevlogen; erg goed bevallen), wel ietsje meer dan de standaard Economy Comfort van Delta ! Maar geen ervaring met het bijboeken tijdens inchecken. Ik zou eens via Twitter of Facebook proberen een berichtje bij KLM achter te laten, dat werkt erg goed en snel namelijk. Wie weet wat zij nog kunnen betekenen !
Ik had al een mail naar de KLM gestuurd en ik kreeg binnen een dag een zeer vriendelijke mail terug dat zij mijn verOek hadden doorgestuurd naar Air France aangezien het niet direct een FLying Blue vraag betrof.... Ja, duh, ik had al bewust mijn fb nummer niet gegeven !!!!!
Wij zijn nu 2 dagen verder en van AF heb ik nog niets gehoord. Ik zal er zelf nog eens een mail aan wagen en anders wachten we het maar af. Voorlopig nog even genieten hier !
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
mattrob
Ik moet zeggen dat de extra klasse van Air France wel erg mooi en prettig is (zie mijn reisverslag, wij zijn er vrijdag mee naar Miami gevlogen; erg goed bevallen), wel ietsje meer dan de standaard Economy Comfort van Delta !
Wij vliegen in Oktober met Air France van Parijs naar L.A ,ik ga toch eens uitzoeken hoeveel deze stoelen duurder zijn op deze vlucht.