Yip, voor de special events heb je aparte tickets nodig en....warme kleding want de nachtvorstgrens zit nu vlak bij Orlando.....Na het weekend wordt het weer warmer hoor;-)
Afdrukvoorbeeld
Yep Zoals hierboven gezegd heb je dus aparte tickets nodig maar die zijn het geld echt waard, als je dit nog niet gedaan heb zeker doen als je de kans krijgt. Je zult een leuke avond hebben...
Voor de mensen die nog nooit geweest zijn naar zo'n party en eens willen weten wat het inhoud kijk maar eens naar deze links;
Mickey's twas the night before Christmas Video & Pictures
Castle Dreamlights ceremony
AllAers Report over Mickey's Very Mery Christmas Party 2008 en Part 2
Vond net deze mooie video van de gehele Mickey Very Mery Christmas parade op Laughing place
Het is een lange video van 21 minuten maar wel de moeite waard.
Echt mooi om te zien.
Helaas kreeg ik hem er niet direct hier geplaatst dus heb het maar met de link gedaan.
Vrijdag de 19 december wow dat is de laatste party van het jaar verwacht wordt dat deze zeker uitverkocht zal zijn.
Naar het schijnt was Mickey's Very Mery Christmas Party gisteren 9 December helemaal uitverkocht!
Hij was idd helemaal uitverkocht en ook stervensdruk...
Ik heb het zelden zo druk gezien.
Zelfs de 2e Parade wat normaal veel rustiger is was gewoon 8 rijen dik op main street en in de landen ook 4 rijen dik.....
Wij zijn er geweest en gebleven tot 12 uur en het was niet echt rustiger dan 7 uur toen de party begon.
Wij zijn om 6 uur in de rij gaan staan voor de 1e voorstelling van 'Twas a night before Christmas en we zaten al flink achteraan.
Wil je gaan, dat kan maar boek van te voen, de dag zelf is zeker uitverkocht en dan is het helaas pindakaas.
En reken op heel veel wachten, dus ruim 60 min voor de 'Twas show, een 45 min voor de Belle show, minimaal een uur voor het vuurwerk en de 2e parade, wil je de 1e parade doen dan is het gelijk gaan staan bij binnenkomst.
Op de foto betekende rijen van 15-20 min voor de gewone foto's (het kasteel en Main Street in), wil je met characters dan was de rij zomaar 60-70 min. lang.......
Heeft iemand enig idee vanaf wanneer MVMCP kaarten gekocht kunnen worden dit jaar? (2009) Wij gaan in December naar Disney World toe en volgens mij is dit echt iets wat we niet willen missen :)
Las ik het goed dat je ook online kon bestellen? Dat lijkt me wel ideaal want ik ben niet zo'n 'beller'.
En klopt het dat het in meerdere parken is? Of is het alleen in Magic Kingdom en is Hollywood studios gewoon alleen mooi aangekleed met lampjes enzo? Want dat kan je ook met je gewone ticket bekijken volgens mij. Of is het het waard om heen en weer te 'hoppen' tussen de parken?
Mickey's Very Merry Christmas Party is alleen in het Magic Kingdom en als je deze site in de gaten houdt zie je op een gegeven moment wanneer je de tickets kunt bestellen. Ik denk zelf dat het nog wel een paar maandjes duurt voor het zo ver is.
aangezien ik er nu een paar keer geweest ben en de tickets besteld heb via Disney kan ik zeggend at dit meestal rond augustus de verkoop begint.
Kan het echt aanraden een leuk evenement om te bezoeken, maar doe het niet de laatste week voor kerstmis want dan is het zeker allemaal uitverkocht en te druk. ben deze keer de week daarvoor geweest en toen was het allemaal goed te doen.
Ticket zijn inderdaad online of telefonisch te bestellen via Disney, en alleen daar!
Het evenement is alleen zoalsMickey99 al zei in Magic Kingdom en is in e avond, de gewone gasten word om 16:00 gevraagd het park te verlaten zodat om 19:00uur de party kan beginnen. alleen gasten met een armbandje kunnen dan nog in het park blijven. Dus als je alleen naar de party wilt gaan hoef je niet eens een dag ticket te hebben.
Het Osbourne spectacle of lights is inderdaad in Hollywood studios en kun je elke dag doen heb je geen extra ticket voor nodig.
Hier wat foto's die ik gemaakt heb afgelopen December Mickey's Very Mery Chirstmas Party
en hier nog ene paar van dag 2
Op de website van magicalkingdoms.com staan de data's voor 2009.
De kaarten zijn vanaf 1 mei beschikbaar.
Voor meer info:
http://www.magicalkingdoms.com/wdw/events/index.html
Even klikken op MVMCP en dan zie je nogmaals alle data en meer info hierover.
Ook op www.allears.net staat veel info.
We zijn een paar jaar geleden ook drie keer naar MVMCP geweest. Erg leuk en als alles meezit gaan we eind van het jaar hier weer naar toe.
En als ik de foto's zie van Calypso, krijg ik erg heimwee. :wink:
Groetjes, Erika.
(p.s. zal me ook nog even voorstellen op het forum)
Trouwens een foto tip voor iedereen die graag foto's van de parades maakt!
Een echt goeie plek om foto's te maken is het bruggetje dat je neemt als je vanuit het kasteel naar Liberty Square loopt. Al mijn foto's zijn daar gemaakt ook die van de Spectro parade, en dat gefet een mooi effect met het kasteel erbij!
Als je net aan de overkant vanuit het kasteel gezien dan, je plek inneemt direct grenzend aan de brug heb je echt een compleet vrij uitzicht op de parade. En een vrij zicht naar het kasteel toe. Dit is vooral belangrijk tijdens de Spectro parade dan kun je namelijk het kasteel op de achterkant nemen.
Dus neem de brug naar Liberty Square ga aan de linkerkant staan daar waar de prullenbak staat. Er wordt daar een uur van te voren een plek gemarkeerd (die dan later gebruikt wordt door een Disney medewerker die het touw lost maakt dat de brug afsluit) waar je niet mag staan, als je daar naast gaat staan heb je echt een goeie plek om foto's te maken.
Wel op tijd aanwezig zijn want anders kun je het vergeten ik was er zeker een uur van te voren!
Luitjes,vraagje.
Wie weet hoe laat je naar binnen mag voor dit festijn.
Op de kaartjes staat vanaf 19:00 uur maar heb naar horen zeggen dat je er al vanaf 16:00 naar binnen kunt,iemand ervaring?
Thanks,