Re: everglades in de zomer
Met een beetje Deet smeren ga je het daar niet redden vrees ik , echt muggen zijn er veel , niet zo vreemd zeer waterrijk en een hoge luchtvochtigheid in de zomer recept voor heel veel muggen, ik heb er eens een trail gelopen heel goed ingesmmerd met Deet, gekocht in de USA merk Off, echt lek gestoken zoveel dat ik er 2 dagen vervelend van ben geweest.
Nu hoeft dat natuurlijk niet bij iedereen te gebeuren en ben ik er waarschijnlijk meer gevoelig voor maar dat je gestoken wordt dat is zeker
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Claudia Isonline
Hoi allemaal
Ik ga met mijn gezin in augustus 2019 naar Florida. We zouden dan een dag of twee de Everglades willen bezoeken en het liefst daar een fietstocht maken.
Nou lees ik in de Lonely Planet dat in de zomer de Everglades niet te doen is vanwege serieus veel muggen.
Hoe is jullie ervaringen hiermee.
Ik vind een beetje Deet smeren heus niet erg maar ik moet wel een hand voor ogen kunnen zien zeg maar :-)
groeten Claudia
Nog afgezien van het feit dat het in augustus in de Everglades bloedverziekend heet kan zijn op de fiets, google even op "noseeums", ultra kleine muggen die je bijten waar ze je maar bijten kunnen en dat soms met zwermen tegelijk. Smeren met Deet helpt een beetje maar niet helemaal. Op de fiets zie je veel meer, maar uiteindelijk zal je ook meer voelen. ;):cool:
Bedankt voor jullie reactie. Bloedverziekend heet vind ik niet zo erg. Dit jaar nog een fietstocht gedaan door Bangkok, was ook geen probleem.
Maar die ultra kleine mugjes dus wel. Ik ga jullie advies volgen. Dank daarvoor!
Koop sowieso als je OFF gaat kopen de groene i.p.v. de oranje variant. Wij hebben met de groene versie (dat is de deep woods/swamp version) veel minder last van muggenbeten dan met de oranje (die we thuis gebruiken).
Klopt dat de groene beter is dan de oranje, groene had ik ook gebruikt maar ben toch behoorlijk gestoken daar vooral door de "noseeum" ik bleek er behoorlijk gevoelig voor
Kreeg er grote "water blazen" van en kon de rest van de vakantie aan de antihistamine.
Wij waren al een behoorlijk aantal keren in Florida geweest maar eigelijk alleen aan de kust voor we naar de Everglades gingen en aan de kust nooit last gehad van deze beestjes, nou dit tripje was voor mij de eerste en de laatste keer 2 dagen echt beroerd geweest, volgens de arts waar ik ben geweest komt het veel voor in de zomer dat mensen die de Everglades ingaan, ondanks goed inspuiten met Off, toch veelvuldig worden gestoken volgens zijn zeggen lijken de beestjes imuum te worden voor al dat spul ik heb geen idee of dat zo is, maar als je "lekker" ben weten ze je de vinden :-) (mijn man was overigens ook wel gestoken maar had er veel minder last van).
Wij waren vorig jaar met z'n vieren in juli in de Everglades. Ondanks de oranje spuitbus OFF, die ons geadviseerd werd voor de Everglades, was ik de enige die een paar goed geprikt werd. Niet op mijn lichaam waar ik mezelf had ingespoten, maar op mijn lip (. Bij de drogist hadden we hiervoor afterbite (met histaminica) gekocht en dit hielp ontzettend goed. Daarnaast is onze ervaring dat als het heet is in de zomer weinig wildlife te zien is in de Everglades, omdat het te dan te warm is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Lannie
Daarnaast is onze ervaring dat als het heet is in de zomer weinig wildlife te zien is in de Everglades, omdat het te dan te warm is.
Voor wat betreft de alligators en andere waterdieren is de grote hoeveelheid beschikbaar water de belangrijkste factor dat je ze minder ziet. Ze zijn dan verspreid, terwijl ze in de droge tijd bijeen kruipen in de watergangen die niet opdrogen.