Bellen van de USA naar NL gaat maar op één manier:
Citaat:
How to call the Netherlands from the USA/Canada:
dial 011 + 31 + phone number
011 - US exit code; dial first for international calls made from the USA or Canada
31 - Country Code for the Netherlands
phone number - 9 digits, area code included for fixed lines
sample call from US to a landline in Amsterdam: 011 + 31 + 20 ??? ????
Can I actually dial the plus sign?
With the advancement in technology and growing popularity of cellular phones there is now an even simpler method for dialing international telephone numbers - literally entering the plus sign before the number. Cell phone devices allow this and wireless networks automatically know that this is an international call. In this case you no longer have to enter the international exit code (00 or 011 and so on).
Alle andere manieren zijn uitgesloten. Al zijn er uiteraard mogelijkheden dat slimme telefoons zelf registreren in welk land je bent en dan de juiste exit code genereren.
Of jouw telefoon dat kan? Geen idee, dat mag je helemaal zelf uitzoeken :)
Als je daar een handig app-je voor hebt, laat het dan (graag!!) even weten :)
05-08-13, 17:26
Hans van Demen
Re: Telefoneren in/naar/vanuit Florida
@ Michael66 -) Waarschijnlijk heb je gelijk, want ik reis plm 15 x per jaar over de gehele wereld en al mijn telefoonnummers in mijn adres boek beginnen normaal met 06, er staat nergens een 00 of + 31 voor.
Ik heb een gewone Nokia die ik al plm 4 jaar heb, dus die is ook niet zo modern meer....
De lichttechnikus die altijd met mij meereist en thuis is in dit soort techniek, vertelde mij dat het een combinatie is van nummers, zodat de centrale kan zien in welk land je abbo is geregistreerd en zodoende is een landnummer met een mobile niet nodig.
Er schijnt geen 06 nummer ter wereld hetzelfde te zijn.
Dit is toch ook zo met banknummers, ( 9 proef)
Dit is info die ik ook van derden heb, waar ik zoveel vertrouwen in heb dat ze het wel kunnen weten.
05-08-13, 17:50
Mushu
Ja Hans, ik heb dezelfde ervaring, ook (bijna) alle nummers zonder 00 of +31 in mijn mobiel staan maar wel gewoon kunnen bellen (en juiste persoon aan de lijn gekregen). Ik heb speciaal nog gekeken in mijn mobiel of het nummer waarvan ik 100% zeker weet dat ik dat ooit gebeld heb vanuit Amerika (of een sms heb gestuurd) met 00 of +31 er in staat maar is gewoon een kaal 06 nummer en werkte dus prima.
05-08-13, 20:50
natascha666
Als we allemaal kunnen bellen met iedereen wat maakt het allemaal uit toch? :) Zo lang je iemand aan de lijn krijgt is het prima (tenminste als je dan de juiste krijgt ;) )
15-09-13, 18:53
nostradamus
Hi Guyzz, op 11 oktober aanstaande vlieg ik met mijn familie van Schiphol naar Orlando en vervolgens met een binnenlandse vlucht naar Miami. Ik heb 2 weken een villa gehuurd in Ft. Myers. Mijn beide(volwassen) kinderen hebben een mobiele telefoon met een Nederlands abonnement. Mijn vraag is wat nu het makkelijkste en goedkoopste is om elkaar een berichtje te sturen(SMS of whatsapp) of even te bellen als we bijvoorbeeld aan het shoppen zijn in een mall waarbij ieder zijns weegs gaat. Internetgebruik of telefoon krijgen vanuit Nederland is niet aan de orde. Misschien dat deze vraag op 1 van de 58 pagina's aan de orde is geweest, maar ik kon niets vinden wat een antwoord op mijn vraag is. Alvast bedankt voor jullie meedenken.
16-09-13, 04:31
Ebelix
Whatsapp werkt niet als je internet niet aan staat. Blijft good old sms of bellen over. Veel beter is om lokaal een walki talki te kopen of een locale sim kaart met internet.
16-09-13, 06:35
SpaceAce
Whatsapp is alleen handig als er gratis wifi is. Gelukkig is dat redelijk vaak in Amerika, maar lang niet altijd. Al geloof ik dat dit wel bijna in alle malls is, maar ik zou er niet zomaar vanuit gaan :)
In ieder geval niet je internet aanzetten in het buitenland, dat is niet zo goedkoop...
16-09-13, 16:58
knaapje
Elkaar gewoon even SMS-en.
Voor die paar keer, waar praat je over, zo'n 50 cent per bericht.
14-02-14, 09:49
moonlight91
per toeval las ik onlangs iets over RingCredible, zijn er Florida/Amerika gangers die er bekend mee zijn?? http://www.ringcredible.com/#rates
omdat er tegenwoordig veel gratis WIFI is, lijkt het interessant..
nu bel ik (of word gebeld) altijd met mijn gsm, met nederlands abbo, mijn sms probeer ik te beperken en waar mogelijk whats app te gebruiken
en variëren mijn rekeningen per vakantie tussen de 40 en 80 euro extra belkosten
helaas ontkom ik op vakantie niet aan telefoon verkeer met nederland
14-02-14, 11:18
Esther2013
Waarom niet FaceTimen of Skypen als je bijna overal WiFi hebt, zo voorkom je hoge belkosten.