Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization
:razz:beste mede floridafanaten:-o
Mijn vraag gaat over waar ik kan zien of mijn esta formulier nog geldig is,wij zijn de laatste keer in de states geweest in november 2010 en gaan terug op 12 september 2012 dus zou die van mij nog geldig moeten zijn(vriendin heeft nieuw paspoort) en mijn paspoort loopt tot september 2013.
www.edwinlisatakeamerika.blogspot.com
Weet je niet meer wanneer je het hebt aangevraagd voor de vorige reis? Als je vriendin een nieuw paspoort heeft moet ze het opnieuw aanvragen.
Je status kun je gewoon uitlezen op: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ Zelfs als je, je application nummer kwijt bent.
ik heb vorige maand een mailtje gekregen van ESTA? daarin staat dat mijn 'travel authorization' binnen 30 dagen verloopt.
dus ik checken, en het verloopt op 10 dec 2011.
nu vliegen we op 9 dec naar de US...
is ESTA nog geldig, als ik op 31 dec terug reis?
of geldt ESTA alleen bij binnenkomst van Amerika?
ESTA moet geldig zijn bij binnenkomst.
Je vliegt één dag voor het verlopen. Wat doe je als je vlucht vertraging oploopt? Je hebt dan geen tijd meer om het opnieuw aan te vragen. Wil je het risico lopen? Da's de vraag die je jezelf het beste kunt stellen.
Dit staat op de site van ESTA:
Moeten reizigers hun reistoestemming aanpassen als deze voor hun vertrek naar de Verenigde Staten verloopt?
Als een reistoestemming verloopt voordat de reiziger de Verenigde Staten verlaat, hoeft de reiziger niet opnieuw toestemming te vragen. De reiziger dient echter voor toekomstige reizen via ESTA een nieuwe reistoestemming aan te vragen.
Maar zoals Michael al zegt, als je vlucht vertraging heeft dan ben je de spreekwoordelijke ...
Ik zou gewoon een nieuwe aanvragen.
Dank je wel rolandino voor het adres ik heb de gegevens gevonden en hoef alleen de airline en het adres te wijzigen.
Ik denk dat ik de gok waag, onze vlucht staat gepland om 08.25u, dus met een dikke vertraging zou het nog goed moeten zitten.. Arke.nl.. Dacht t wel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Harold
dus met een dikke vertraging zou het nog goed moeten zitten.. Arke.nl.. Dacht t wel
Tsja.... er zitten hier nu mensen die er 48 uur over hebben gedaan om in Orlando te komen, vanwege mist in Europa. Na 24 uur waren die nog niet verder dan Parijs.......
Maar als jij je goed voelt bij je beslissing en een paar tientjes uitspaart, go your gang!
Als je met Arke vliegt zou ik de gok niet nemen. Juist Arke staat bekend om zijn vertragingen. Als er in Europa een vliegtuig uitvalt gaan de vluchten op de verre bestemmingen gewoon een dag later. Ik zou die paar euro niet besparen en voor de zekerheid kiezen.